Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Masina mea Dacia

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 26-07-08, 18:46   #31
aborigenu

Stage 5
 
aborigenu's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 665
Member of:
[DACIA]
Default Re: DB 16 OZN

ozn filtrul ala si asa zisa tubulatura care o ai tu isi au rostul numai cu o galerie de 1600 o axa si un carb pe masura,
degeaba ai tu ditamai teava prin care iti curge apa ca tu tii robinetul inchis , st 80% sigur ca ai carb de 1300 pe ea
aborigenu is offline  
Old 27-07-08, 01:29   #32
ozn_yakuza
BMW Driver

Stage 5
 
ozn_yakuza's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,585
Member of:
[BMW]
[Street 4 Cars]
Default Re: DB 16 OZN

pt abrg :e taticul stie.dar nu am de unde sa fac rost de cele spuse de tine.

pt joke: am gasit la mag de piese auto,mersi mult.
ozn_yakuza is offline  
Old 27-07-08, 11:20   #33
BTL-gordini

Stage 5
 
BTL-gordini's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,213
Member of:
[DACIA]
Default Re: DB 16 OZN

daca fiecare si-a dat cu parerea,eu de ce sa nu o fac.o sa-ti trimit o poza cu un gordini modificat de raliu,aerul preluat prin priza de aer sa iti vina exact in filtru de aer sport si atunci nu mai ai parte de aer cald,un fel de turbina cu aer innpins in filtru.Tu crezi ca cei ce au facut masina care o vezi in poze sunt niste amatori.La mine eurmatorul proiect,eu zic ieftin si bun,dar nu stiu cum va reactiona iarna?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	chassis%20(40).jpg
Views:	137
Size:	49.5 KB
ID:	600441   Click image for larger version

Name:	chassis%20(45).jpg
Views:	98
Size:	33.3 KB
ID:	600442   Click image for larger version

Name:	engine%20(51).jpg
Views:	193
Size:	48.0 KB
ID:	600443  

Click image for larger version

Name:	engine%20(52).jpg
Views:	164
Size:	47.6 KB
ID:	600444  
BTL-gordini is offline  
Old 27-07-08, 11:28   #34
aborigenu

Stage 5
 
aborigenu's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 665
Member of:
[DACIA]
Default Re: DB 16 OZN

Quote:
Originally Posted by ozn_yakuza View Post
.......aerul rece contine mai mult O2 si se face mai bine arderea benzinei si se creaza un flux mai mare de aer prin marirea orificiului de admisie a aerului si ea cu cat trage aer mai usor cu atat are demaraj mai bun dar in procentaj mic ,cam cat am zis eu.
din ce a zis ozn trag concluzia ca la iarna o sa spargi motoru ca o sa ai o2 prea mult si presiune mai ceva ca turbina ce impinge aer in filtru
aborigenu is offline  
Old 27-07-08, 14:05   #35
ozn_yakuza
BMW Driver

Stage 5
 
ozn_yakuza's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,585
Member of:
[BMW]
[Street 4 Cars]
Default Re: DB 16 OZN

iarna se pune filtrul normal cu ajustajul pt galeria de evacuare a gazelor ca sa traga aer cald nu aer ff rece deoarece benzina nu mai ajunge la temp de explozie pe bujie si nu mai da scanteie.vara e ff bine sa traga aer cat mai rece deoarece scade si consumul , creste si demarajul .
__________________
Piese Bmw E30 E32 E34 E36 E39 E46
Faruri,motoare,stopuri,tobe,scaune,geamuri,volane, bandouri,proiectoare,capote,aripi,discuri de frana,jante aliaj 15,16,17,18,plastice interior-motor,praguri,bari fata spate,geamuri,oglinzi,cauciucuri,butoane,OBC-uri,difuzoare,filtre de aer,semnalizari,fete de usi,arcuri,amortizoare,carlige remorcare....
alexandruozn - idmess
0762472558 mobil 23/24h
ozn_yakuza is offline  
Old 27-07-08, 14:23   #36
aborigenu

Stage 5
 
aborigenu's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 665
Member of:
[DACIA]
Default Re: DB 16 OZN

lamureste-ma si pe mine cum de aeru rece are mai mult o2 si aeru cald e mai sarac in o2? eu daca respir vara nu insemna ca o iau razna ca am mai putin oxigen si la ce temp de explozie trebuie sa ajunga benzina ca nu am inteles partea cu scanteia si bujia ?????
aborigenu is offline  
Old 27-07-08, 15:03   #37
ozn_yakuza
BMW Driver

Stage 5
 
ozn_yakuza's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,585
Member of:
[BMW]
[Street 4 Cars]
Default Re: DB 16 OZN

pai tu ai vazut ca aerul cald din interiorul motorului are si in anumite procentaje si emanatii de co2 care ingreuneaza arderea,si o simpla chestie ai vazut ca tu cand te duci la munte respiri mai uosr si un aer de calitate mai bunasi cutia toracica se umple mai bine cu aer si se umple cai usor adica respiri si expiri mai usor,chestia asta se datoreaza altitudinii mai mare si a lipsei de co2 din aer,si masina trage mai bine daca are gura de aerisire pe capota sau chiar pe plafon cu se pune la anumite camioane sau camionete,aerul rece are si veteza mai mare daca gura de aerisire se afla pe capota sau plafon si gazele de co2 nu mai sunt captate de carburator.
iarna din cauza temperaturilor scazute scade temperatura la tor sistemul adica rezervor,benzina,conducte,pompa de benzina,furtune,carburator,si daca ii mai si dai tu aer rece de afara care are si particule de apa inghetata,aprinderea bnzinei nu se mai face asa de bine si daca mai e si apa in benzina in procentaj mic se pot forma cristale de gheta care ingreuneaza fluxul de benzina si totodata aprinderea benzinei,daca bujia e prea rece nu mai poate da scanteie continua si daca si benzina care e e cu cristale de apa si mai e si la o temperatura aproape de 0 grade nu se mai poate face aprinderea benzinei asa de usor.

intelegi ce am zis.
ozn_yakuza is offline  
Old 27-07-08, 16:06   #38
aborigenu

Stage 5
 
aborigenu's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 665
Member of:
[DACIA]
Default Re: DB 16 OZN

as vrea sa pot intelege logica ta dar ma scuzi nu pot face una ca asta fapt pentru care tin sa te luminez si iti spun urmatoarele

udneva la baza troposferei cam pe unde ne desfasuram noi activitatea de zi cu zi
un kil de aer sa zic asa ....are in compozitie

* 78% Azot (N2)
* 20. Oxigen (O2)
* 1% Argon (Ar)
* 1% Bioxid de carbon CO2
si 1% alte gaze gen * Neon (Ne) * Heliu (He) * Kripton (Kr) * Bioxid de sulf (SO2) * Metan (CH4) * Hidrogen (H2) * Oxid azotic (N2O) * Xenon (Xe)
* Ozon (O3) * Bioxid de azot (NO2) * Iod (I2) * Monoxid de carbon (CO)
* Amoniac (NH3)

aceasta compozitie a aerului variaza in functie de locatie ..munte oras. sat zona industriala ocean. etc.... dar in mare astea st valorile

bun acum ca am aflat ce este defapt in aerul si in atmosfera ce ne inconjoara mergem mai departe

aerul desi cred ca iti vine greu sa crezi asta are si el o greutate si anume 1 dm3=1.293 grameee

aerul mai are si el o densitate ce variaza cel mai mult in functie de temperatura
[°C] [kg/m³]
-25 1.424
0 1.2929
20 1.2047
si tot asa... odata cu cresterea temperaturii densitate /greutatea aerului scade adica e mai putin aer ! 225grade 0.7083kg/m3


emanatiile alea de co2 de care ziceai tu ca ingreuneaza arderea nu ai ce sa le faci si cum sa scapi de ele decat daca mergi cu oxigen lichid adica sa ai doar oxigen pur si atunci ai deveni o racheta cu tot cu masina si ai ajunge sus sa jumuli ingerii de pene cum zice muzica care o ascult .

trebuie sa bagi cat mai mult aer in motor , tie iti arde oxigenul restul de gaze din compozitia aerului ies pe esapament impreuna cu alte gaze de "reactie" formate in urma exploziei din motor, pentru a baga mai mult aer in motor s-0a optat pt varianta aia turbo.
Acuma tu dc zici ca ai filtru sport si tot intra aer la motor destul ce faci cu oxigenul ala nears care il dai pe toba afara? de ce te-ai obosit sa tragi aer pe furtun de 50mm cand tu dai aer la 4 supape de 34mm fiecare cu carb de 25.5 mm si jiglere de 1.35 pacat ca benzina e la peco si mai e si pazita nu poti sa o iei asa usor.


prizele alea de aer ce ai vazut tu prin poze st pt a aduce la filtrul aer din afara compartimentului motor, adica aer mai rece decat ce este sub capota,
si chiar dc tu lauzi atat de multi sistemul ala cu 7 cai ai tai afla ca daca ai pune galeria de admisie din material cu coeficient de transfer termic redus ai avea o temperatura a aerului mult mai mica la intrarea acestuia in cilindru implicit o masa a aerului mai mare adica mai muuult oxigen

tu crezi ca furtunu ala de aluminiu iti baga aer la 10 grade in motor? galeria aia de fonta e ce-0a mai pacatoasa ...pune mana si renunta la ea ce ai tu acolo e bucata comuna cu galeria de evacuare, pune una de camioneta e separata de evacuare e ceva mai "rece" , baga niste foi de azbest pe galeria de evacuare si tot asa...

la treaba cu altitudinea si repiratu mai bine de-aia mor alpinistii pe la 8mii de metri ca au aer prea mult si se inneaca in atata oxigen nu?

aer rece = densitate mare a aerului =greutate mare a acestuia = mult oxigen, odata cu cresterea altitudinii aerul se rarefiaza ii scade totodata si concentratia de oxigen, avioanele ating viteze mai mari la altitudini mai mari fiind frecarea e mai mica, dar sa nu uitam ca au si ele sistemul lor "turbo" reactiaaaaa care suplineste aceasta lipsa a oxigenului datorata rarefierii aerului
ma duc sa imi plimb scuteru daca nu te-am luminat destul poti aprinde lumina , nu e nici o rusine si eu ma mai luminez din cand in cand

numa bine!

Last edited by aborigenu; 27-07-08 at 16:37.
aborigenu is offline  
Old 27-07-08, 18:20   #39
ozn_yakuza
BMW Driver

Stage 5
 
ozn_yakuza's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,585
Member of:
[BMW]
[Street 4 Cars]
Default Re: DB 16 OZN

mersi de expilcatia asta mai clara si apropo cum facem cu galeria de camioneta?ca poate vine si axa ,apoi si carburatorul?
ozn_yakuza is offline  
Old 27-07-08, 19:42   #40
aborigenu

Stage 5
 
aborigenu's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 665
Member of:
[DACIA]
Default Re: DB 16 OZN

carb de lada cu tot cu galerie 150de lei. chiulasa coborata 2 mm 150de lei .
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC00006.JPG
Views:	118
Size:	292.3 KB
ID:	600694   Click image for larger version

Name:	11112007(017).jpg
Views:	112
Size:	467.1 KB
ID:	600695  
aborigenu is offline  
Old 28-07-08, 10:13   #41
ozn_yakuza
BMW Driver

Stage 5
 
ozn_yakuza's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,585
Member of:
[BMW]
[Street 4 Cars]
Default Re: DB 16 OZN

pai ma se potrivesc alea de lada la dacie
ca daca se potrivesc iti compar carb cu galerie cu tot dar mai explica si tu ceva ca nu prea inteleg.
ozn_yakuza is offline  
Old 28-07-08, 19:56   #42
aborigenu

Stage 5
 
aborigenu's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 665
Member of:
[DACIA]
Default Re: DB 16 OZN

iti explic doar atata : se potriveste

vorbe multe fapte putine , de-0aia nu ajungem departe
aborigenu is offline  
Old 29-07-08, 13:01   #43
BTL-gordini

Stage 5
 
BTL-gordini's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,213
Member of:
[DACIA]
Default Re: DB 16 OZN

Am primit cash-ul ,e ok totul.
Am vazut explicatiile de mai sus cu referire la gaze.etccc.Voi nu ati gasit mai multe detalii sau calcule cu fractii ca astea is putine
BTL-gordini is offline  
Old 29-07-08, 13:44   #44
ozn_yakuza
BMW Driver

Stage 5
 
ozn_yakuza's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,585
Member of:
[BMW]
[Street 4 Cars]
Default Re: DB 16 OZN

eee nu am stiut si noi mai multa fizica.
o sa pun poza cu jantele in curand sper sa iti placa.

si pt abg si galeria se potriv la dacia mea cu motor de 1278cm3 ?
si carbu are flansa?
ozn_yakuza is offline  
Old 29-07-08, 14:03   #45
joke

Stage 4
 
joke's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 196
Member of:
[DACIA]
Default Re: DB 16 OZN

Te-au innebunit oamenii astia cu fizica asta ! nu ai si tu o masca completa de renault buna, ca a mea are ochelarii crapati?
joke is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -