as vrea sa pot intelege logica ta dar ma scuzi nu pot face una ca asta fapt pentru care tin sa te luminez si iti spun urmatoarele
udneva la baza troposferei cam pe unde ne desfasuram noi activitatea de zi cu zi
un kil de aer sa zic asa ....are in compozitie
* 78% Azot (N2)
* 20. Oxigen (O2)
* 1% Argon (Ar)
* 1% Bioxid de carbon CO2
si 1% alte gaze gen * Neon (Ne) * Heliu (He) * Kripton (Kr) * Bioxid de sulf (SO2) * Metan (CH4) * Hidrogen (H2) * Oxid azotic (N2O) * Xenon (Xe)
* Ozon (O3) * Bioxid de azot (NO2) * Iod (I2) * Monoxid de carbon (CO)
* Amoniac (NH3)
aceasta compozitie a aerului variaza in functie de locatie ..munte oras. sat zona industriala ocean. etc.... dar in mare astea st valorile
bun acum ca am aflat ce este defapt in aerul si in atmosfera ce ne inconjoara mergem mai departe
aerul desi cred ca iti vine greu sa crezi asta are si el o greutate si anume 1 dm3=1.293 grameee
aerul mai are si el o densitate ce variaza cel mai mult in functie de temperatura
[°C] [kg/m³]
-25 1.424
0 1.2929
20 1.2047
si tot asa... odata cu cresterea temperaturii densitate /greutatea aerului scade adica e mai putin aer ! 225grade 0.7083kg/m3
emanatiile alea de co2 de care ziceai tu ca ingreuneaza arderea nu ai ce sa le faci si cum sa scapi de ele decat daca mergi cu oxigen lichid adica sa ai doar oxigen pur si atunci ai deveni o racheta cu tot cu masina si ai ajunge sus sa jumuli ingerii de pene cum zice muzica care o ascult .
trebuie sa bagi cat mai mult aer in motor , tie iti arde oxigenul restul de gaze din compozitia aerului ies pe esapament impreuna cu alte gaze de "reactie" formate in urma exploziei din motor, pentru a baga mai mult aer in motor s-0a optat pt varianta aia turbo.
Acuma tu dc zici ca ai filtru sport si tot intra aer la motor destul ce faci cu oxigenul ala nears care il dai pe toba afara? de ce te-ai obosit sa tragi aer pe furtun de 50mm cand tu dai aer la 4 supape de 34mm fiecare cu carb de 25.5 mm si jiglere de 1.35 pacat ca benzina e la peco si mai e si pazita nu poti sa o iei asa usor.
prizele alea de aer ce ai vazut tu prin poze st pt a aduce la filtrul aer din afara compartimentului motor, adica aer mai rece decat ce este sub capota,
si chiar dc tu lauzi atat de multi sistemul ala cu 7 cai ai tai afla ca daca ai pune galeria de admisie din material cu coeficient de transfer termic redus ai avea o temperatura a aerului mult mai mica la intrarea acestuia in cilindru implicit o masa a aerului mai mare adica mai muuult oxigen
tu crezi ca furtunu ala de aluminiu iti baga aer la 10 grade in motor? galeria aia de fonta e ce-0a mai pacatoasa ...pune mana si renunta la ea ce ai tu acolo e bucata comuna cu galeria de evacuare, pune una de camioneta e separata de evacuare e ceva mai "rece" , baga niste foi de azbest pe galeria de evacuare si tot asa...
la treaba cu altitudinea si repiratu mai bine de-aia mor alpinistii pe la 8mii de metri ca au aer prea mult si se inneaca in atata oxigen nu?
aer rece = densitate mare a aerului =greutate mare a acestuia = mult oxigen, odata cu cresterea altitudinii aerul se rarefiaza ii scade totodata si concentratia de oxigen, avioanele ating viteze mai mari la altitudini mai mari fiind frecarea e mai mica, dar sa nu uitam ca au si ele sistemul lor "turbo"
reactiaaaaa care suplineste aceasta lipsa a oxigenului datorata rarefierii aerului
ma duc sa imi plimb scuteru daca nu te-am luminat destul poti aprinde lumina , nu e nici o rusine si eu ma mai luminez din cand in cand
numa bine!