Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Masina mea Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 20-04-09, 01:14   #211
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia coupe - EEV

Quote:
Originally Posted by mutu_eev View Post
motoru are cuplu maxim la 10200 rpm minim la 4500 rpm .
Cuplul minim pentru orice motor cu ardere interna si 4 timpi e la aceeasi turatie cu turatia de relanti. Deci?

Quote:
Originally Posted by mutu_eev View Post
diametrele supapelor care au adimisia 33mm si evacuarea 29mm.
Standard cat au? Ma-ntreb cum au loc 2 perechi de astfel de supape pe camera unui motor cu alezaj de 83. Da' poate au... Domnu' vereceu, putin ajutor?

Quote:
Originally Posted by mutu_eev View Post
2 axe cu came cu 299 grade x 289 grade
Care-i diagrama de distributie la standard? Ca pentru 11 mii de ture mi se pare putin.


PS: un 83x83.6 are 1808cmc. Adica nu e 1.9.
Iar o putere litrica de 137.22 CP/l nu are nici Honda S2000. Felicitari pentru realizare!

Last edited by Muttley; 20-04-09 at 01:21.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 01:25   #212
yrynuca

Stage 1
 
yrynuca's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 19
Default

Cuplul minim pentru orice motor cu ardere interna si 4 timpi e la aceeasi turatie cu turatia de relanti. Deci?


motoru trage cel mai bine sus,adica intre 5000 si 10000,acolo e cuplul motorului


Standard cat au? Ma-ntreb cum au loc 2 perechi de astfel de supape pe camera unui motor cu alezaj de 83. Da' poate au... Domnu' vereceu, putin ajutor?

la un motor de serie supapele sunt 32 mm admisia si 28mm evacuarea ,la un alezaj de 82,5 mm ,deci nu e diferenta mare pana la 33mm admisia si 28mm evacuarea la un alezaj de 83mm


Care-i diagrama de distributie la standard? Ca pentru 11 mii de ture mi se pare putin.[/quote]


turatia nu se obtine din axele cu came.se obtine cel mai bine din piesele usoare ale motorului,adica arbore ,biela ,piston si bineinteles arcurile supapelor mai tari.

PS: un 83x83.6 are 1808cmc. Adica nu e 1.9.
Iar o putere litrica de 137.22 CP/l nu are nici Honda S2000. Felicitari pentru realizare![/quote]


e 1.9 daca calculezi volumul camerei de ardere din chiuloasa.adica motorul ara 1863 cmc si un raport de comprimare 12,8

Last edited by aleks; 20-04-09 at 01:31. Reason: postări succesive
yrynuca is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 01:32   #213
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default Re: Dacia coupe - EEV

Si totusi care este diagrama de distributie a acestui motor ?
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 01:43   #214
yrynuca

Stage 1
 
yrynuca's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 19
Default Re: Dacia coupe - EEV

Quote:
Originally Posted by Ford_V6 View Post
Si totusi care este diagrama de distributie a acestui motor ?



duration duration maximum lift lift at TDC application
[0.1mm+cl] [1.0mm+cl] [cl=0] [cl=0] (TURBO)
299/298° 269/266° 14.45/13.50mm 5.50/5.20mm rally & race

Last edited by yrynuca; 20-04-09 at 01:47.
yrynuca is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 02:03   #215
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia coupe - EEV

Quote:
Originally Posted by yrynuca View Post
turatia nu se obtine din axele cu came.se obtine cel mai bine din piesele usoare ale motorului,adica arbore ,biela ,piston si bineinteles arcurile supapelor mai tari.
Parca neincrederea era din cauza puterii. Poa' sa faca si 20000 rot/min daca dupa 7000 rot/min puterea scade. Si pentru putere la 11000 rot/min, 300*RAC deschidere admisie eu cred ca n-ajung.

Quote:
Originally Posted by yrynuca View Post
e 1.9 daca calculezi volumul camerei de ardere din chiuloasa.adica motorul ara 1863 cmc si un raport de comprimare 12,8
Cilindreea oricarui motor = volumul descris de piston in miscarea de la PMI la PME inmultit cu numarul de cilindri.
Deja din acei 247 cai... au murit multi pe drum.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 02:13   #216
yrynuca

Stage 1
 
yrynuca's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 19
Default Re: Dacia coupe - EEV

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
Parca neincrederea era din cauza puterii. Poa' sa faca si 20000 rot/min daca dupa 7000 rot/min puterea scade. Si pentru putere la 11000 rot/min, 300*RAC deschidere admisie eu cred ca n-ajung.


Cilindreea oricarui motor = volumul descris de piston in miscarea de la PMI la PME inmultit cu numarul de cilindri.
Deja din acei 247 cai... au murit multi pe drum.



daca tu zici....
fa-ti tu un motor si apoi mai vorbim despre asta.

stii motorul de pe suzuki gsxr 1300 cmc care are 208 cp si 16000 rpm si gandeste-te de ce motoru asta are 208 cp la 16000 rpm. puterea nu scade la nici un motor de turatie dupa 7000 rpm sau... ma rog
yrynuca is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 02:33   #217
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia coupe - EEV

Bine, ca sa inchei, ca nu ma mai bag...

Un motor de turatie si de putere mare are nevoie de doua chestii:
1) sa PRODUCA acea putere - pentru asta-i trebuie distributie cu faza de deschidere ale supapelor mari. Asta pentru a produce acea putere la o turatie cat mai mare. Turatia cat mai mare e necesara pentru ca P=Mxn. Daca M (cuplul) scade drastic, turatia e degeaba. N-o lua ca pe o insulta, dar e matematica elementara, nu trebuie sa fac niciun motor ca sa spun asta.
2) sa REZISTE la acea turatie - pentru asta are nevoie de piese in miscare cu masa redusa. Masa redusa inseamna materiale speciale, samd.

Recapitulare: un motor care REZISTA la o turatie mare, NU are o putere mare daca nu indeplineste conditia 1 de mai sus.

Observatie: arcurile de supapa mai tari nu favorizeaza-n NICIUN mod turatia. Ci doar ajuta la evitarea "plutirii" supapelor. Si tot legat de asta, spuneai c-ai bagat in motor arcuri de supapa cu pas variabil. Exista motoare cu arcuri cu pas constant???? Eu stiam ca nu. E ca si cum ai spune ca ai montat pe masina roti rotunde.

Aia cu "fa un motor si dup-aia mai vorbim" e o replica tipica ce apare atunci cand alte argumente nu mai exista. Te-ai inscris pe un forum, ai declarat ceva, sustine-ti declaratia. Sau nu. Dar nu-ncerca sa-nchizi nimanui gura in modul asta.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 02:42   #218
B 89 WRC
Registered

Stage 5
 
B 89 WRC's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Dacia coupe - EEV

un lucru e cert alezajul original de fabrica la un kr e de 81 din cate stiu eu si sigur nu ma insel la un alezaj de 83 cat spune proprietarul ca are este posibil sa fie un motor de peste 2000cm motor de la vw de 2000 16v dezvolta de fabrica 150 destul de storsi din el
eu tot astept fisa aia de la dynozaur sa ramanem masca
cat despre ce spun fisele de la kit car sau car kit sau kitt masina vorbitoare pana la fapte e distanta foarte mare eu zic sa ne dai peste nas cu o fisa dyno si atunci e altceva

cat despre ruptul planetarelor acolo este o alta problema de care m-am lovit si eu nu are nici o legatura cu puterea motorului
__________________
B 89 WRC is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 03:11   #219
miliady
Renault Driver

Stage 5
 
miliady's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,266
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[RENAULT]
Default Re: Dacia coupe - EEV

Quote:
Originally Posted by yrynuca View Post
......
e 1.9 daca calculezi volumul camerei de ardere din chiuloasa.adica motorul ara 1863 cmc si un raport de comprimare 12,8
yrinuca... vezi ca se spune chiulasa la piesa aia cu supape prin ea...

chiuloasa nu prea exista in limba romana... este un termen transmis pe cale orala printre marii "mecanici"
miliady is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 12:08   #220
bodel

Stage 4
 
bodel's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 175
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[RENAULT]
Default Re: Dacia coupe - EEV

Ce raport de comprimare nebun :O inseamna ca lucreaza beton apriderea de FauWe daca merge pe asa RC fara senzor de detonatie.

Ca sa se lamureasca puterea cred ca exista cineva prin Ag sa aiba un G tech sau un I-phone.

Inc-odata va zici cand faceti minciunele macar scrieti date sa se lege una cu alta ca e urat asa mai e cate unu altul care a mai prins si el cateceva si utie ce se intamapla ajung sa va faca de ras.
bodel is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 12:16   #221
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Dacia coupe - EEV

E obligatotiu sa detoneze? Masina merge in parametrii si fara detonatii......de fapt nu stiu de ce ar detona...e un simplu kr cu carburatoare.....plus ca turometrul e stricat....nu face 10000 de turatii....pur si simplu e dereglat si in loc de 7500 arata vreo 11000.
Le: da chiar mutule....masina asta nu trosneste si ea macar odata? Am vazut la curse ca toate celelalte dau rateuri.....numai asta nu, de ce oare?
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 13:17   #222
mutu_eev

Stage 2
 
mutu_eev's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 42
Default

Quote:
Originally Posted by B 89 WRC View Post
un lucru e cert alezajul original de fabrica la un kr e de 81 din cate stiu eu si sigur nu ma insel la un alezaj de 83 cat spune proprietarul ca are este posibil sa fie un motor de peste 2000cm motor de la vw de 2000 16v dezvolta de fabrica 150 destul de storsi din el
eu tot astept fisa aia de la dynozaur sa ramanem masca
cat despre ce spun fisele de la kit car sau car kit sau kitt masina vorbitoare pana la fapte e distanta foarte mare eu zic sa ne dai peste nas cu o fisa dyno si atunci e altceva

cat despre ruptul planetarelor acolo este o alta problema de care m-am lovit si eu nu are nici o legatura cu puterea motorului
in motorul kr cu alezaj de 81 am bagat pistoane de 83 cee greu de inteles

Quote:
Originally Posted by bobby_gsi2 View Post
E obligatotiu sa detoneze? Masina merge in parametrii si fara detonatii......de fapt nu stiu de ce ar detona...e un simplu kr cu carburatoare.....plus ca turometrul e stricat....nu face 10000 de turatii....pur si simplu e dereglat si in loc de 7500 arata vreo 11000.
Le: da chiar mutule....masina asta nu trosneste si ea macar odata? Am vazut la curse ca toate celelalte dau rateuri.....numai asta nu, de ce oare?
e obligatoriu sa dea rateuri?

Last edited by aleks; 20-04-09 at 19:36.
mutu_eev is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 13:24   #223
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Dacia coupe - EEV

Pai e obligatoriu....doar e masina de curse nu? Lipsa detonatiilor spune multe despre mersul motorului hai rezolva treaba cu , culoarea bujiilor.
Vezi ca te-am inscris duminica la linii
Ps: diseara bagam un lapte?
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 13:37   #224
mutu_eev

Stage 2
 
mutu_eev's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 42
Default

Quote:
Originally Posted by bobby_gsi2 View Post
Pai e obligatoriu....doar e masina de curse nu? Lipsa detonatiilor spune multe despre mersul motorului hai rezolva treaba cu , culoarea bujiilor.
Vezi ca te-am inscris duminica la linii
Ps: diseara bagam un lapte?
ok
nu am cutie pt liniute

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
Bine, ca sa inchei, ca nu ma mai bag...

Un motor de turatie si de putere mare are nevoie de doua chestii:
1) sa PRODUCA acea putere - pentru asta-i trebuie distributie cu faza de deschidere ale supapelor mari. Asta pentru a produce acea putere la o turatie cat mai mare. Turatia cat mai mare e necesara pentru ca P=Mxn. Daca M (cuplul) scade drastic, turatia e degeaba. N-o lua ca pe o insulta, dar e matematica elementara, nu trebuie sa fac niciun motor ca sa spun asta.
2) sa REZISTE la acea turatie - pentru asta are nevoie de piese in miscare cu masa redusa. Masa redusa inseamna materiale speciale, samd.

Recapitulare: un motor care REZISTA la o turatie mare, NU are o putere mare daca nu indeplineste conditia 1 de mai sus.

Observatie: arcurile de supapa mai tari nu favorizeaza-n NICIUN mod turatia. Ci doar ajuta la evitarea "plutirii" supapelor. Si tot legat de asta, spuneai c-ai bagat in motor arcuri de supapa cu pas variabil. Exista motoare cu arcuri cu pas constant???? Eu stiam ca nu. E ca si cum ai spune ca ai montat pe masina roti rotunde.

Aia cu "fa un motor si dup-aia mai vorbim" e o replica tipica ce apare atunci cand alte argumente nu mai exista. Te-ai inscris pe un forum, ai declarat ceva, sustine-ti declaratia. Sau nu. Dar nu-ncerca sa-nchizi nimanui gura in modul asta.
matematic vorbind nu se cam potriveste cu practica

Last edited by aleks; 20-04-09 at 19:39. Reason: dublă postare
mutu_eev is offline   Reply With Quote
Old 20-04-09, 15:24   #225
cristianic
Daewoo Driver

Stage 5
 
Join Date: May 2008
Posts: 737
Member of:
[2 Roti]
[DAEWOO]
Default Re: Dacia coupe - EEV

masina e super......e una din daciile pe care chiar imi doresc sa le vad. e marfa masina. am si eu o intrebare....am observat ca pe manerul schimbatoruli de viteze in partea dinspre sofer are un buton cu doua pozitii....imi pute-ti spune pentru ce e?
cristianic is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -