20-04-09, 01:14
|
#211
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia coupe - EEV
Quote:
Originally Posted by mutu_eev
motoru are cuplu maxim la 10200 rpm minim la 4500 rpm .
|
Cuplul minim pentru orice motor cu ardere interna si 4 timpi e la aceeasi turatie cu turatia de relanti. Deci?
Quote:
Originally Posted by mutu_eev
diametrele supapelor care au adimisia 33mm si evacuarea 29mm.
|
Standard cat au? Ma-ntreb cum au loc 2 perechi de astfel de supape pe camera unui motor cu alezaj de 83. Da' poate au... Domnu' vereceu, putin ajutor?
Quote:
Originally Posted by mutu_eev
2 axe cu came cu 299 grade x 289 grade
|
Care-i diagrama de distributie la standard? Ca pentru 11 mii de ture mi se pare putin.
PS: un 83x83.6 are 1808cmc. Adica nu e 1.9.
Iar o putere litrica de 137.22 CP/l nu are nici Honda S2000. Felicitari pentru realizare!
Last edited by Muttley; 20-04-09 at 01:21.
|
|
|
20-04-09, 01:25
|
#212
|
Stage 1
Join Date: Apr 2008
Posts: 19
|
Cuplul minim pentru orice motor cu ardere interna si 4 timpi e la aceeasi turatie cu turatia de relanti. Deci?
motoru trage cel mai bine sus,adica intre 5000 si 10000,acolo e cuplul motorului
Standard cat au? Ma-ntreb cum au loc 2 perechi de astfel de supape pe camera unui motor cu alezaj de 83. Da' poate au... Domnu' vereceu, putin ajutor?
la un motor de serie supapele sunt 32 mm admisia si 28mm evacuarea ,la un alezaj de 82,5 mm ,deci nu e diferenta mare pana la 33mm admisia si 28mm evacuarea la un alezaj de 83mm
Care-i diagrama de distributie la standard? Ca pentru 11 mii de ture mi se pare putin.[/quote]
turatia nu se obtine din axele cu came.se obtine cel mai bine din piesele usoare ale motorului,adica arbore ,biela ,piston si bineinteles arcurile supapelor mai tari.
PS: un 83x83.6 are 1808cmc. Adica nu e 1.9.
Iar o putere litrica de 137.22 CP/l nu are nici Honda S2000. Felicitari pentru realizare![/quote]
e 1.9 daca calculezi volumul camerei de ardere din chiuloasa.adica motorul ara 1863 cmc si un raport de comprimare 12,8
Last edited by aleks; 20-04-09 at 01:31.
Reason: postări succesive
|
|
|
20-04-09, 01:32
|
#213
|
Stage 5
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of: [MERCEDES] [FORD]
|
Re: Dacia coupe - EEV
Si totusi care este diagrama de distributie a acestui motor ?
|
|
|
20-04-09, 01:43
|
#214
|
Stage 1
Join Date: Apr 2008
Posts: 19
|
Re: Dacia coupe - EEV
Quote:
Originally Posted by Ford_V6
Si totusi care este diagrama de distributie a acestui motor ?
|
duration duration maximum lift lift at TDC application
[0.1mm+cl] [1.0mm+cl] [cl=0] [cl=0] (TURBO)
299/298° 269/266° 14.45/13.50mm 5.50/5.20mm rally & race
Last edited by yrynuca; 20-04-09 at 01:47.
|
|
|
20-04-09, 02:03
|
#215
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia coupe - EEV
Quote:
Originally Posted by yrynuca
turatia nu se obtine din axele cu came.se obtine cel mai bine din piesele usoare ale motorului,adica arbore ,biela ,piston si bineinteles arcurile supapelor mai tari.
|
Parca neincrederea era din cauza puterii. Poa' sa faca si 20000 rot/min daca dupa 7000 rot/min puterea scade. Si pentru putere la 11000 rot/min, 300*RAC deschidere admisie eu cred ca n-ajung.
Quote:
Originally Posted by yrynuca
e 1.9 daca calculezi volumul camerei de ardere din chiuloasa.adica motorul ara 1863 cmc si un raport de comprimare 12,8
|
Cilindreea oricarui motor = volumul descris de piston in miscarea de la PMI la PME inmultit cu numarul de cilindri.
Deja din acei 247 cai... au murit multi pe drum.
|
|
|
20-04-09, 02:13
|
#216
|
Stage 1
Join Date: Apr 2008
Posts: 19
|
Re: Dacia coupe - EEV
Quote:
Originally Posted by Muttley
Parca neincrederea era din cauza puterii. Poa' sa faca si 20000 rot/min daca dupa 7000 rot/min puterea scade. Si pentru putere la 11000 rot/min, 300*RAC deschidere admisie eu cred ca n-ajung.
Cilindreea oricarui motor = volumul descris de piston in miscarea de la PMI la PME inmultit cu numarul de cilindri.
Deja din acei 247 cai... au murit multi pe drum.
|
daca tu zici....
fa-ti tu un motor si apoi mai vorbim despre asta.
stii motorul de pe suzuki gsxr 1300 cmc care are 208 cp si 16000 rpm si gandeste-te de ce motoru asta are 208 cp la 16000 rpm. puterea nu scade la nici un motor de turatie dupa 7000 rpm sau... ma rog
|
|
|
20-04-09, 02:33
|
#217
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia coupe - EEV
Bine, ca sa inchei, ca nu ma mai bag...
Un motor de turatie si de putere mare are nevoie de doua chestii:
1) sa PRODUCA acea putere - pentru asta-i trebuie distributie cu faza de deschidere ale supapelor mari. Asta pentru a produce acea putere la o turatie cat mai mare. Turatia cat mai mare e necesara pentru ca P=Mxn. Daca M (cuplul) scade drastic, turatia e degeaba. N-o lua ca pe o insulta, dar e matematica elementara, nu trebuie sa fac niciun motor ca sa spun asta.
2) sa REZISTE la acea turatie - pentru asta are nevoie de piese in miscare cu masa redusa. Masa redusa inseamna materiale speciale, samd.
Recapitulare: un motor care REZISTA la o turatie mare, NU are o putere mare daca nu indeplineste conditia 1 de mai sus.
Observatie: arcurile de supapa mai tari nu favorizeaza-n NICIUN mod turatia. Ci doar ajuta la evitarea "plutirii" supapelor. Si tot legat de asta, spuneai c-ai bagat in motor arcuri de supapa cu pas variabil. Exista motoare cu arcuri cu pas constant???? Eu stiam ca nu. E ca si cum ai spune ca ai montat pe masina roti rotunde.
Aia cu "fa un motor si dup-aia mai vorbim" e o replica tipica ce apare atunci cand alte argumente nu mai exista. Te-ai inscris pe un forum, ai declarat ceva, sustine-ti declaratia. Sau nu. Dar nu-ncerca sa-nchizi nimanui gura in modul asta.
|
|
|
20-04-09, 02:42
|
#218
|
Registered
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Dacia coupe - EEV
un lucru e cert alezajul original de fabrica la un kr e de 81 din cate stiu eu si sigur nu ma insel la un alezaj de 83 cat spune proprietarul ca are este posibil sa fie un motor de peste 2000cm motor de la vw de 2000 16v dezvolta de fabrica 150 destul de storsi din el
eu tot astept fisa aia de la dynozaur sa ramanem masca
cat despre ce spun fisele de la kit car sau car kit sau kitt masina vorbitoare pana la fapte e distanta foarte mare eu zic sa ne dai peste nas cu o fisa dyno si atunci e altceva
cat despre ruptul planetarelor acolo este o alta problema de care m-am lovit si eu nu are nici o legatura cu puterea motorului
__________________
|
|
|
20-04-09, 03:11
|
#219
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,266
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [RENAULT]
|
Re: Dacia coupe - EEV
Quote:
Originally Posted by yrynuca
......
e 1.9 daca calculezi volumul camerei de ardere din chiuloasa.adica motorul ara 1863 cmc si un raport de comprimare 12,8
|
yrinuca... vezi ca se spune chiulasa la piesa aia cu supape prin ea...
chiuloasa nu prea exista in limba romana... este un termen transmis pe cale orala printre marii "mecanici"
|
|
|
20-04-09, 12:08
|
#220
|
Stage 4
Join Date: Feb 2005
Posts: 175
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [RENAULT]
|
Re: Dacia coupe - EEV
Ce raport de comprimare nebun :O inseamna ca lucreaza beton apriderea de FauWe daca merge pe asa RC fara senzor de detonatie.
Ca sa se lamureasca puterea cred ca exista cineva prin Ag sa aiba un G tech sau un I-phone.
Inc-odata va zici cand faceti minciunele macar scrieti date sa se lege una cu alta ca e urat asa mai e cate unu altul care a mai prins si el cateceva si utie ce se intamapla ajung sa va faca de ras.
|
|
|
20-04-09, 12:16
|
#221
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Dacia coupe - EEV
E obligatotiu sa detoneze? Masina merge in parametrii si fara detonatii......de fapt nu stiu de ce ar detona...e un simplu kr cu carburatoare.....plus ca turometrul e stricat....nu face 10000 de turatii....pur si simplu e dereglat si in loc de 7500 arata vreo 11000.
Le: da chiar mutule....masina asta nu trosneste si ea macar odata? Am vazut la curse ca toate celelalte dau rateuri.....numai asta nu, de ce oare?
__________________
2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
|
|
|
20-04-09, 13:17
|
#222
|
Stage 2
Join Date: Mar 2009
Posts: 42
|
Quote:
Originally Posted by B 89 WRC
un lucru e cert alezajul original de fabrica la un kr e de 81 din cate stiu eu si sigur nu ma insel la un alezaj de 83 cat spune proprietarul ca are este posibil sa fie un motor de peste 2000cm motor de la vw de 2000 16v dezvolta de fabrica 150 destul de storsi din el
eu tot astept fisa aia de la dynozaur sa ramanem masca
cat despre ce spun fisele de la kit car sau car kit sau kitt masina vorbitoare pana la fapte e distanta foarte mare eu zic sa ne dai peste nas cu o fisa dyno si atunci e altceva
cat despre ruptul planetarelor acolo este o alta problema de care m-am lovit si eu nu are nici o legatura cu puterea motorului
|
in motorul kr cu alezaj de 81 am bagat pistoane de 83 cee greu de inteles
Quote:
Originally Posted by bobby_gsi2
E obligatotiu sa detoneze? Masina merge in parametrii si fara detonatii......de fapt nu stiu de ce ar detona...e un simplu kr cu carburatoare.....plus ca turometrul e stricat....nu face 10000 de turatii....pur si simplu e dereglat si in loc de 7500 arata vreo 11000.
Le: da chiar mutule....masina asta nu trosneste si ea macar odata? Am vazut la curse ca toate celelalte dau rateuri.....numai asta nu, de ce oare?
|
e obligatoriu sa dea rateuri?
Last edited by aleks; 20-04-09 at 19:36.
|
|
|
20-04-09, 13:24
|
#223
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Dacia coupe - EEV
Pai e obligatoriu....doar e masina de curse nu? Lipsa detonatiilor spune multe despre mersul motorului hai rezolva treaba cu , culoarea bujiilor.
Vezi ca te-am inscris duminica la linii
Ps: diseara bagam un lapte?
|
|
|
20-04-09, 13:37
|
#224
|
Stage 2
Join Date: Mar 2009
Posts: 42
|
Quote:
Originally Posted by bobby_gsi2
Pai e obligatoriu....doar e masina de curse nu? Lipsa detonatiilor spune multe despre mersul motorului hai rezolva treaba cu , culoarea bujiilor.
Vezi ca te-am inscris duminica la linii
Ps: diseara bagam un lapte?
|
ok
nu am cutie pt liniute
Quote:
Originally Posted by Muttley
Bine, ca sa inchei, ca nu ma mai bag...
Un motor de turatie si de putere mare are nevoie de doua chestii:
1) sa PRODUCA acea putere - pentru asta-i trebuie distributie cu faza de deschidere ale supapelor mari. Asta pentru a produce acea putere la o turatie cat mai mare. Turatia cat mai mare e necesara pentru ca P=Mxn. Daca M (cuplul) scade drastic, turatia e degeaba. N-o lua ca pe o insulta, dar e matematica elementara, nu trebuie sa fac niciun motor ca sa spun asta.
2) sa REZISTE la acea turatie - pentru asta are nevoie de piese in miscare cu masa redusa. Masa redusa inseamna materiale speciale, samd.
Recapitulare: un motor care REZISTA la o turatie mare, NU are o putere mare daca nu indeplineste conditia 1 de mai sus.
Observatie: arcurile de supapa mai tari nu favorizeaza-n NICIUN mod turatia. Ci doar ajuta la evitarea "plutirii" supapelor. Si tot legat de asta, spuneai c-ai bagat in motor arcuri de supapa cu pas variabil. Exista motoare cu arcuri cu pas constant???? Eu stiam ca nu. E ca si cum ai spune ca ai montat pe masina roti rotunde.
Aia cu "fa un motor si dup-aia mai vorbim" e o replica tipica ce apare atunci cand alte argumente nu mai exista. Te-ai inscris pe un forum, ai declarat ceva, sustine-ti declaratia. Sau nu. Dar nu-ncerca sa-nchizi nimanui gura in modul asta.
|
matematic vorbind nu se cam potriveste cu practica
Last edited by aleks; 20-04-09 at 19:39.
Reason: dublă postare
|
|
|
20-04-09, 15:24
|
#225
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 737
Member of: [2 Roti] [DAEWOO]
|
Re: Dacia coupe - EEV
masina e super......e una din daciile pe care chiar imi doresc sa le vad. e marfa masina. am si eu o intrebare....am observat ca pe manerul schimbatoruli de viteze in partea dinspre sofer are un buton cu doua pozitii....imi pute-ti spune pentru ce e?
|
|
|
|
|