Salutare, am zis sa intru si eu pe aici sa va arat "bijuteria" mea, masina e luata de la bunicul meu, caruia i-am luat-o cu forta dupa ce a accidentat-o de mai multe ori si observasem recent ca a inceput sa ii bata linia si lasa o piscina de ulei si apa sub ea.
Prima data ne-am ocupat cu curatarea masinii.
Inainte:
(Plus ceva ce am gasit in casetofon care cred ca a ramas de la tata
![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif)
) )
Dupa:
Cand am facut poza aia ^, am umplut cu benzina si am remarcat faptul ca martorii din bord innebunisera, la relantiu nu avea presiune la ulei si vibra foarte tare. Atunci am realizat ca am belit-o si am inceput sa dam jos motorul.
Aici e un video cu cum suna motorul inainte (observati bataia in turatii joase, faptul ca nu porneste la caldura fara sa aibe socul tras si ca a murit la sfarsitul videoului.)
https://www.youtube.com/watch?v=VErq...ature=youtu.be
Am inceput seara si am reusit sa pierdem destule piese in intuneric care din fericire le-am gasit a doua zi.
![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif)
)
Ziua urmatoare eu cu Marcu (Cel din poza) am inceput sa dam jos delcoul si carburatorul impreuna cu galeria de evacuare/admisie care nu a vrut sa iasa de nici o culoare si a fost acolo si dupa ce am scos motorul.
![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif)
)
Urmatoare zi, de unul singur am inceput sa scot capacul de la tacheti, dupa ce am facut poza am scos si radiatorul impreuna cu pompa de apa.
Dupa scoaterea pompei de apa si tuturor acesoriilor am aflat ca chiulasa nu e refolosibila, fiind corodata din cauza ca masina nu a vazut anti-gel in viata ei si a mers doar cu apa de la robinet.
Am decis sa scot toate piesele de pe chiulasa ca sa le pot avea de rezerva.
Cand stai la bloc si nu ai unde sa pui piesele
![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif)
)
Dupa ce am scos chiulasa, am aflat ca uzura camasilor este absolut oribila si atunci am decis ca motorul asta e complet gata, si nu se merita sa le reconstruim cu vibrochen si camasi noi.
Am scos motorul si dupa a inceput vanatoarea pentru un motor nou. Am inceput prin a merge pe interioare, unde am gasit 2 variante, ambele Nove, eu find pornit de a trece pe 1.6, de aceea si titlul este 'C'L, pentru ca ea in realitate este un 1.4, doar ca are motor de CL.
Am aflat ca unul dintre nove (cea pe carburatie) avea motorul calat, asa ca am luat carburatia de pe ea in speranta de a o refolosii pe motorul care a fost in trecut pe injectie.
Si asa l-am luat pe tata si am inceput sa scoatem motorul de pe cea pe injectie.
Dupa ce am scos motorul, am inceput sa punem acel motor pe Dacie, cu ajutorul unui 'nene' care a lucrat in uzina dacia si avea cu ce ridica motorul (cand l-am scos am folosit doi betivii carora le-am dat 10 lei fiecare).
Si aici e prima data cand a pornit, chit ca avea benzina in carburator ca picase pompa de benzina, dar in aceeasi zi am luat alta noua deci s-a sfarsit totul cu bine
Pe motor am dat 450 de lei, plus pompa de apa, benzina si ambreiaj nou, am ajuns la 600 de lei in total cu tot.
Dupa am inceput sa adresam restul masinii, incepand cu cauciucurile, care erau toate diferite, jantele erau indoite, etc.
Am gasit niste jante de la un prieten cu 500 de lei, cu cauciucuri bune plus rezerva, asa ca le-am luat chiar daca sunt intr-o conditie precare si au nevoie de putina 'iubire'.
Masina acum cateva zile cu jantele noi.
Si aici am ramas cu ea, am avut un accident pe motocicleta asa ca am fost pe bara in ultimele 3 saptamani cu piciorul in ghips, saptamana vitoare acum ca pot merge, ii schimb planetarele pentru ca ambele au burduful varza si bat foarte tare.
Deocamdata ea merge cu carburatorul simplu corp pentru ca cel dublu corp necesita curatare si nu am avut timp sa fac asta.
Vorbind de piese de motor, caut un ax cu came mai 'sanatos', poate chiar de 320 daca are cineva? Pe OLX nu reusesc sa gasesc si pe E-bay cele de GTT sunt 400 de euro.