25-12-09, 18:42
|
#1366
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of: [DACIA]
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
Intr-adevar vorba ta: dacia jaf si dupaia cartus , noroc cu mine ca v-am aratat cum sa schimbati tablele, ca va manca rugina , maaa sper ca n-o vopsit-o Adi la exterior
Last edited by popasan; 25-12-09 at 18:48.
|
|
|
25-12-09, 18:43
|
#1367
|
Stage 5
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,999
Member of: [Old School Cars]
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
felicitari...imi place cea ce vad....tot asa bro'.....acum sigur iar o sa intoarca capete pe strada....dar ai grija cu oamenii sa nu isi suceasca gatul )
|
|
|
25-12-09, 18:53
|
#1368
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
E bine ca ai avut curajul sa faci DIN PUTREGAI, MASINA !
Toata stima si respectul.
Cele mai importante puncte ale masinii (puncte de prinde a suspensiei / directiei) erau putrede. Ma mir ca nu ti s-a rupt īn doua pe drum cīt ai circulat cu ea īn halul asta si cīnd ma gīndesc cīte mai circula īn RO care sīnt si mai putrede, cīte frumos tunate PE EXTERIOR si dedesupt tot asa sau mai rau putrede mai circula, ma apuca groaza pur si simplu.
Tare as fi curios sa vad cum arata traversele si pragurile pe dinauntru (cu un endoscop). Tare ma tem ca acolo ai mai avea niste surprize.
|
|
|
25-12-09, 19:07
|
#1369
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of: [DACIA]
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
Daca n-o intrat ciocanu' prin ele eu zic ca nu is chiar asa putrede, avand in vedere ca unule dintre ele au fost schimbate inainte.
P.S. De ce tie frica de daciile coapte, ca ma gandesc ca acolo unde stai tu nu aveti vechituri pe 4 roti, mai ales dacii, eu pana acum n-am vazut dacie rupta in doua decat cu ajutorul unor obircte mai mari (gen stalpi, copaci, etc) si is curios cati de pe forumu asta s-ar apuca sa refaca o dacie in starea in care o fost a lui, ajung degetele de la o mana, sau is prea multe?
RESPECT pentru toata munca depusa, macar si-o facut masina de la a la z...
|
|
|
25-12-09, 19:49
|
#1370
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
Rupt īn doua e expresie generala dar sa strapunga un telescop caroseria, asta am vazut si la Cadillac darmite la dacie.
OK. Aici exista ceva ce se numeste TÜV si astia tae-n carne vie daca e la o adica si nu mai pupi drept de a circula cu asa ceva.
Cred ca ar fi demn de remarcat, ca acest gen de restaurare minutios asa cum s-e prezinta aici la capitolul siguranta passiva a unei caroserii ar trebui sa fie EXEMPLU pt. toti fara nici un fel de exceptie indiferent de tipul de masina vechie pe care o poseda si "tuneaza voiniceste" la ea.
Singurul lucru ce mai lipseste pt. a atinge perfectiunea 100% a restaurarii caroseriei, ar fi fost sablarea si zincarea /galvanizarea caroseriei.
|
|
|
25-12-09, 20:21
|
#1371
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,213
Member of: [DACIA]
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
Ce sa-i faci, am facut tot ce mi-a stat in putinta sa o restaurez complet. Referitor la sablare, ma costa doar 500 lei sa o fac toata dar riscul era foarte mare, disc.si cu pers care facea aceasta operatie mi-a spus ca se pot face gauerele mici pe multe suprafete. Am schimbat tot ce era de schimbat,la partea din spate incepand de la lonjeron,oale,etc.Partea din fata nu a necesitat schimbari mari ,inafara de suportiii de la brat care erau c-am mancati ,inlocuind-ui cu platbanda de 5mm la fel si toate ramforsarile facute in fata ,spate si intre oalele spate(bara sudata) .Maine voi pune in continuare poze, pt.ca ma sunt multe de vazut si oricum finalul este unul .fbun din punctul meu de vedere.
__________________
|
|
|
25-12-09, 21:19
|
#1372
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
La sablare depinde foarte mult presiunea si distanta de sablare. La tabla subtire de masini se sableaza cu nisip la presiune mica si nu cu alice la presiune mare ca īn sectorul industrial. Sīnt diferente mari.
|
|
|
25-12-09, 22:52
|
#1373
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,830
Member of: [VW] [DACIA] [DAEWOO] [RENAULT] [Old School Cars] [Dacia Rally Team]
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
felicitari dany lucrarile vad ca au decurs cat se poate de bine !!!
iti doresc sarbatori fericite si numai bine!
|
|
|
26-12-09, 08:46
|
#1374
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,213
Member of: [DACIA]
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
Asa e Cyber, ai dreptate numai ca la noi nu se prea face cu ce trebuie.Ms Lucica. Am schimbat toate conductele atat cele de benzina cat si cele de frana si am trecut pe servo frana. Puntea spate am schimbat-o cu una de break cu tamburi mari si toata a fost consolidata cu platbanda de 5mm la toata punctele de forta. Evacuarea a ramas din inox, iar celelalte piese,incepand cu arcuri, telscoape, frana mana,etc. au fost reconditionate bu.cu buc.si unde a trebuit am pus tot nou. La partea din fata am facut la fel,doar ca acolo am modificat tirantii, bara antiruliu, bara torsiune papuc 1.9 diesel plus consolidarea partilor de forta.
|
|
|
26-12-09, 09:15
|
#1375
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,213
Member of: [DACIA]
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
A urmat si partea cand am montat aripile,rotile si binenteles Asistenta Dacia(colegul Petrica din foto) care m-a ajutat sa o pot duce la vopsit, la cate kg avea , urca singura pe platforma .
Am schimbat ambele aripi fata deoarece la celelalte nu se mai putea face nimic. La fel si capota fata spate au fost schimbate deoarece erau batute de gheata(s-a intamplat cu ani in urma).Au mai ramas fetele de usi la masina neschimbate si mormanul de ruginituri ce si-au luat adio de la BTL(daca sunt doritori pt.ele, oricand, glumesc si eu , .
|
|
|
26-12-09, 11:01
|
#1376
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of: [BMW] [DACIA]
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
Nu-i asa ca atunci cand te-ai apucat de lucru nu ai fi banuit ca vei avea atat de mult de munca(la partea de caroserie ma refer, ca restul implica aceleasi demontari)..stiu ca si mie mi s-a intamplat lafel..am descoperit bube pe care nu le stiam sau banuiam..
Sincer,si eu mi-as fi dorit sa-i fac la a mea o astfel de reconditionare, pana la ultimul surub, dar din pacate nu am avut timpul si spatiul necesar..
Ma bucur ca te-ai decis sa pui poze si sa discuti despre lucrare, este o dovada de maturitate si tin sa te felicit pentru munca depusa
|
|
|
26-12-09, 11:33
|
#1377
|
Stage 4
Join Date: Mar 2009
Posts: 275
Member of: [DAEWOO]
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
Si eu tin sa te felicit pentru munca depusa!! Ai facut o treaba extraordinara si abia astept sa vad finalul!!
Aceeasi operatiune as dori s-o fac si eu la cea alba!!
Urmarasc in continuare cu mare interes topicul tau si poate vei dori sa postezi masinuta ta daca ai placerea si pe dacia club!!
Mult succes in continuare!!
|
|
|
26-12-09, 12:55
|
#1378
|
Banned
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 805
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
La un moment dat, doream sa fac acelas tip de operatiune, adica o reconditionare pana la ultimul surub, demontat absolut tot, reconditionat, pus la loc cu grija, dar am avut surpriza sa descopar ca la berlina mea din 95, nu exista nici cel mai mic punct de rugina, in locurile esentiale, tabla complet neatinsa.Am avut doar probleme cu rugina, la modul superficial.
Insa vad ca la batranica ta, lucrul asta era chiar necesar, e pacat ca o masina, atat de mult ingrijita, ca a ta, sa aibe rugina in zonele esentiale, iar curatenia exterioara sa fie o "perdea" pentru ce este sub ea.
Ar trebui ca "tunerii"(cum se considera unii de pe forum), sa primeasca lucrul asta ca pe un exemplu si sa invete ca nu faci treaba buna, daca nu tii cont si de ce este sub masina, de praguri, de podele si ca nu ajuta la nimic, daca pui volan cromat, luminite, rahaturi, daca ai lonjeroanele facute praf, sau ca ai gauri in podea, mai multe decat strecuratoarea de ceai.
Bineinteles este vorba si de bani, poate ca nu toti isi permit, insa putina economie nu strica, dar pana la urma, fiecare se descurca cum poate.Nimic nu este ieftin!
Felicitari inca o data pentru munca depusa, si astept sa vad rezultatul final!
|
|
|
26-12-09, 14:36
|
#1379
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,213
Member of: [DACIA]
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
Multumesc mult Bogdane,Redman, FXF si celorlati pt.cele spuse si sincer e un mod f.frumos de a comunica si disc., dupa cum zicea Bogdan referitor la maturitate.Stiam ca sunt probleme la partea din spate a caroserie, dar dupa cum spuneai Bogdane nu te astepti la asa ceva. Sincer de 2 ori de cand am inceput din vara si pana azi cand e masina gata, am lasat sculele jos si am plecat acasa,ne mai avand chef, binenteles ca a doua zi abia am apucat. Nu am vrut sa renunt la caroserie deoarece in cea mai mare parte e buna si restul treabuia pus nou.E vb. in primul rand de mult timp, la mine a fost zi de zi, apoi banii, care fara nici o exagerare punand pe foaie am ajuns la 6000lei ,lasand la o parte vopseaua care ma costa vreo 2300 lei care e de ultima generatie si e pe baza de apa, precum materialele de izolat care sunt in jur de 900 lei toate de calitate.Nu le pot da nume, sper sa ma intelegeti cand faci manevre ,tevede cine nu trebuie.In final ramane pasiunea si mandria pe care o port in suflet .Mi-a fost f.greu fara ea,atatea luni,dar a venit si momentul mult asteptat.
|
|
|
26-12-09, 14:41
|
#1380
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [4Rally] [Suzuki]
|
Re: DACIA 1300 ORIGINAL RETRO, cu mici imbunatatiri
foarte frumos ceea ce vad aici.
sunt sigur ca multi de pe aici ar vrea sa faca acelasi lucru, si anume sa reconditioneze tot pe masina (cu o demontare completa aferenta acestei operatiuni), mai ales la masinile ceva mai vechi.
BTL-ul mereu a fost o sursa de inspiratie pentru mai multa lume, si prin ceea ce face acum cred ca va da un exemplu in condinuare, asa da
bafta
|
|
|
|
|