Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Masina mea Dacia

View Poll Results: Ce parere aveti despre mashina ?
Buna 977 94.03%
Proasta 62 5.97%
Voters: 1039. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 27-10-09, 09:41   #181
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: kingpin mobil

SonyAD, de acord, insa partial.
Daca ar avea 205Nm la 4000 de ture si s-ar merge PANA in 4000 de ture, da, nu ar fi stresat.
Insa cu 205Nm la 4000 de ture, puterea maxima de 116 cai de care spui ar fi la 5000 ture. Iar asta ar fi un stres enorm.

Quote:
Originally Posted by bolidu' View Post
cuplu e dat de presiunea(forta) pe piston cum zice si el inmultita cu bratul arboreluix nr de pistoane.
Partial corect si aici.
Nu se inmulteste cuplul unui cilindru cu numarul de pistoane. Depinde de arhitectura motorului (numarul de cilindri).
Exemplu: la un motor cu 4 cilindri in 4 timpi, in orice moment al functionarii sale, UN SINGUR cilindru produce lucru mecanic (vezi ordinea de aprindere).
La un 8 cilindri, DOI cilindri produc lucru mecanic.
Samd.

Deviem.

Last edited by Muttley; 27-10-09 at 09:49.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 12:10   #182
SonyAD

Stage 2
 
SonyAD's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 32
Default Re: kingpin mobil

Părerea mea e să nu începem să ne batem cu pumnii în piept ce mari ingineri suntem noi, care calculăm cuplul pe fiecare fus individual înmulţind presiunea din cilindru (?!) cu lungimea bielei (?!) şi obţinem Nm.

Apropo, presiunea maximă în cilindru nu are loc nici pe departe la momentul cel mai oportun pentru transformarea forţei de apăsare în cuplu de către arborele cotit.

Ar trebui ca pistonul să treacă prin punctul mort superior când biela descrie o tangentă la cercul descris de rotaţia fusului maneton. La diesel commonrail modern există injecţie în tranşe, cu post-injecţie când pistonul a început deja să coboare în cilindru şi biela a început să se aproprie de "unghiul optim de atac" asupra arborelui. Dar asta doar drege un pic busuiocul. De fapt, compresia maximă în cilindru (care nu coincide dar este apropiată de momentul de presiune maximă) are loc când biela cade perpendicular pe cercul descris de arbore.

Pe lângă problema unghiului dintre axul bielei şi cercul descris de vibrochen mai este şi problema unghiului dintre peretele cilindrului şi bielă datorită căruia pistonul exercită o forţă de apăsare importantă asupra peretelui cilindrului în timpul de combustie.

Aştia sunt factori ce nici nu i-aţi luat în calcul.

Într-adevăr, există şi au existat motoare cu cilindrii decalaţi uşor lateral faţă de arbore. Exemple moderne fiind motoarele de 1 litru de pe Honda Insight şi de pe Toyo Aygo.

Ne dăm uşor seama de motivaţie. Să apropie momentul de compresie maximă (când poţi dezvolta şi presiunea cea mai mare posibil) de momentul când biela cade sub un unghi mai favorabil asupra atât asupra fusului cât şi relativ la peretele cilindrului.

Dar şi astea doar dreg busuiocul.



Ce se întâmplă în aceste motoare este că timpul motor (combustie) şi timpul de admisie durează mai mult (mai multe grade rotaţie arbore) decât timpul de compresie şi evacuare. Diferenţa variază în funcţie de cât de decalaţi sunt cilindrii. Bineînţeles, apar vibraţii care necesită arbori de echilibrare sau fac nefezabil conceptul pentru motoare mari sau cu cilindrii foarte decalaţi (edit: după cum se vede în poza de mai sus decalajul lateral este de doar 1.4 cm la motorul de 1 litru de pe Honda Insight).

Edit: Uite şi un grafic (cu poziţia în cursa verticală a pistonului şi viteza instantanee a acestuia - derivata graficului de poziţie) pe care l-am făcut în joacă pe vremea când credeam că nu s-a mai gândit nimeni la asta:



Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
SonyAD, de acord, insa partial.
Daca ar avea 205Nm la 4000 de ture si s-ar merge PANA in 4000 de ture, da, nu ar fi stresat.
Insa cu 205Nm la 4000 de ture, puterea maxima de 116 cai de care spui ar fi la 5000 ture. Iar asta ar fi un stres enorm.
205 Nm la 4000 rpm = 116~117 cp. Ca să dezvolte mai mult de 116 cai putere la 4500 de rpm ar trebui să poată dezvolta cel puţin 182 Nm la turaţia aia. De unde 5000 rpm, că acolo începe roşu?

Şi de ce ar fi o problemă >182 Nm la 4500 de rpm, când debitul de ulei e mai mare decât la 1750 de rpm? Dacă nu rup cuzineţii pelicula să atingă manetoanele când dezvoltă 205 Nm la 1750 rpm de ce ar face-o la 4000 de rpm, cu debit mai mare de ulei şi timp motor care durează mai puţin (mai puţin timp pt. ca uleiul să se scurgă din fus)?

Problema sunt forţele de inerţie a ambielajului, supapelor, etc. care cresc la pătrat cu dublarea turaţiei (pentru că energia cinetică creşte la pătrat cu dublarea vitezei). La motorul meu, la 4000 de rpm, fiecare piston parcurge ~11.75 de metri în fiecare secundă.

Aici într-adevăr poţi să vii să zici că, împreună cu un cuplu motor mai mare, s-ar putea să apară probleme cu fusuri manetoane mici şi biele subţiri, gândite pt. 1.6 16v sau cine ştie ce cuplu şi turaţie. Dar nu ştii asta. Speculezi ca vulpea la struguri. Problema ipotetică a străpungerii peliculei de ulei din cauza fusului îngust şi / sau prea subţire pentru forţa de apăsare se poate rezolva probabil cu un ulei mai gros. În cel mai rău caz un 10w60 de calitate care să şi curgă bine, nu doar să fie gros.

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
Partial corect si aici.
Nu se inmulteste cuplul unui cilindru cu numarul de pistoane. Depinde de arhitectura motorului (numarul de cilindri).
Exemplu: la un motor cu 4 cilindri in 4 timpi, in orice moment al functionarii sale, UN SINGUR cilindru produce lucru mecanic (vezi ordinea de aprindere).
La un 8 cilindri, DOI cilindri produc lucru mecanic.
Samd.

Deviem.
Nu înţeleg ce legătură are asta cu discuţia.

Last edited by SonyAD; 27-10-09 at 12:17.
SonyAD is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 12:30   #183
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: kingpin mobil

putem sari direct la concluzie?
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 13:10   #184
vgroza

Stage 5
 
vgroza's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 430
Default Re: kingpin mobil

Dupa cum zicea si SonyAD un ulei ar putea rezolva problema. Si ia sa vedem ce ulei folosesc eu :P Am atasat poza
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	castrol edge sport.jpg
Views:	135
Size:	31.3 KB
ID:	1149038   Click image for larger version

Name:	descriere castrol.jpg
Views:	104
Size:	49.3 KB
ID:	1149039  
vgroza is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 16:16   #185
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: kingpin mobil

Dragi forumisti, ati dus uni discutia la VTEC'uri , Commonrail, toyota aygo, motoare de 1L si asa mai departe care nu au nici o treaba cu 1.6'le din cazu de fata produs de renault sau kompressorul care sa folosit aici ! Teorie despre motoare cu capacitatii intre 650-1100 pot scrie si eu aicea 5 pagini care nu isi au rostu ...

Sa ne rezumam la :
1. Logan 1.4 cu interne de 1.6 facut 1.8 sau mai mult ...
2. Daca Loganul din cazul de fata are sau nu puterea scrisa aicea pe forum, cat de posibil este , daca rezista sau nu si asa mai departe ...
3. Daca din 1.6 8v + kompressor ~ 0.8 boost + raport de comprimare 8.5 (incert din ce am dedus eu ca s'a scris ) soft si alte injectoare se obtine acesta putere si daca interne rezista la acel cuplu ...



VGROZA citat: "-motor decomprimat folosesti pistoane 1,6 mpi (mai scurte ) compresie 7,5 cum am eu in asteptarea compresorului -motor compresie normala 9,5-10 folosesti pistoane 1,4 mpi in ambele cazuri se potrivesc si bolturile au acelasi dimensiuni -motor compresie mare 12 se folosesc biele si pistoane logan 1,4 mpi dar ATENTIE trebuie folosit distantier de 3mm intre chiuloasa si bloc si doua garnituri originale chiulosa."

ori a fost o problema de exprimare , daca nu eu inteleg ca tu mergi cu o compresie masurata de 7,5 ... eu clar nu cred puterea care se afirma ca o scoate motorul tau.

Sau tu faci confuzie intre compresie si raport de comprimare !

- Care este valoarea reala a raportului de comprimare la motorul tau acuma, in prezent ?
- Care este valoarea boost'ului cu care mergi ? Si cat face overboost maxim ? asa cum este setata masina acuma ?
- Kompressorul tau este Eaton M45, daca da , ce generatie ca sunt diferente mari intre o generatie si alta, banuiesc ca generatia 4 ... da nu , ce model este?



VGROZA ca ai avut finante si ai montat un kompressor pe motorul de logan si totul este funtional ai un surplus de putere de care te bucuri + masina arata destul de bine exterior este ceva de apreciat dar legat de cunostintele tale propri de mecanica nu te supara dar ai lipsuri mari, sfatu meu este sa te mai documentezii tu si sa nu crezi tot ce zic uni pe care ii platesti banuiesc ca sa iti lucreze la masina ...
Oricum eu astept masina sa faca "victime" masini in jurul puteri de 140-150 de cai si greutati apropriate si atuncea chiar o sa cred ca masina are 168 de cai.
__________________
E36/5

Date de contact dezmembrari skoda :
0764 616 000 / adybadguy@yahoo.com

Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)

Last edited by TheEnZo; 27-10-09 at 16:28.
TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 16:52   #186
vgroza

Stage 5
 
vgroza's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 430
Default Re: kingpin mobil

Faza cu conversia este preluata de la cineva prin citat deci nu eu am dat respectivele indicatii.
Compresorul este unul de mercedes slk cu motor in V generatia dupa 2004.
Nu mai repet cu ce boost merg ptr ca scrie clar in paginile anterioare.
__________________
Kingpin Boardshop:Cluj-Napoca, Bdul. Eroilor 31/2 (in gang)

Last edited by vgroza; 27-10-09 at 16:55. Reason: ...
vgroza is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 18:31   #187
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: kingpin mobil

Eu am senzatia ca tu ne iei la misto ...
Din 2004 in coace :

- SLK 200 Kompressor - 4 in linie 1.8 16v , 163 de cai , 240 NM.
- SLK 350 - V6 3.5 24v, 271 de cai, 350 NM - ASPIRAT.
- SLK 55 AMG - V8 5.4 , 360 de cai , 510 NM - ASPIRAT.
- SLK 280 - V6 3.0 , 231 de cai , 300 NM - ASPIRAT.
- SLK 200 Kompressor - 4 in linie 1.8 16v, 183 de cai , 250 NM . ( 2007 )
- SLK 350 - V6 3.5 24v, 305 cai , 360 NM - ASPIRAT (2007)

Singurul V kompressor care il stiu eu de la SLK este SLK 32 AMG care s'a produs din 2001 in 2004 si este V6 3.2 kompressor 353 de cai , 450 NM - s'au fabricat ~ 4.300 de bucati si foloseste un Lysholm kompressor tip " twin screw" care este complet total diferit de kompressorul tau ... din singura poza in care se vede o bucata de kompressor eu sunt de parere ca tu ai un kompressor EATON si nu sunt singurul de aceasta parere !!!!!!


Ce spui tu de 1.8 ai copiat ce spunea userul EMMY pe logan CLUB care au fost luat la bascalie de aberatiile pe care le spunea de toti useri forumului gen:
- El a avut pe logan 1.8 16v de clio williams.
- apoi la stricat si el a facut 1.4 - 1.8 la facut turbo si a reusit sa scoata 105 CP se lauda
- apoi a gasit 2.0 T de renault 21 care e longitudinal dar el era ferm convins ca il poate pune.

Deci nu te supara omule dar chiar nu ai gasit persoana ideala pe care sa o copii in materie de modificari motoare ....

In postul nr.12 ai zis ca mergi cu 0.4 - 0.5 bari. Deja la presiunea asta ma amuz cand aud ce putere ai .

Sa incercam iar cu exemple poate asa e mai simplu de inteles:

Tu: 1.6 8v, kompressor cu presiune 0.5, in afara de injectoare totul stock legat de interne -168 de cai.
Mini cooper S: 1.6 16v kompressor care cred ca este identic cu al tau cu presiune de 0.8 scoate 163 de cai si raport de comprimare 8.30:1 deci aproximativ identic cu al tau dar cu presiune mai mare ...
Un motor renault extrem de cunoscut cel de pe volvo 480 1.7 8v TURBO la origine 120 CP , cu originaul T2 si soft cu presiune 0.9-1 bar scoate ~ 160 de cai.




OFF-Topic:
Fac apel la un user de pe forum care matematic, teoretic mecanic sa imi explice si mie ca la cel mai prost om cu datele de mai sus cum scoate motorul tau 168 de cai .

Last edited by TheEnZo; 27-10-09 at 18:35.
TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 18:42   #188
CJ19TZU
Ford Driver

Stage 5
 
CJ19TZU's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 713
Member of:
[FORD]
Default Re: kingpin mobil

simplu. are modificari mai multe decat ne spune sau minte dyno-ul... probabil a folosit roti putin mai mici si nu le-au notat corect. in fine... lasa-l sa aiba 168 de cai pe 1.6 cu compresor. poate ca merge la liniute. dar sincer.. in mers cum merge? te invit sa dam o tura cand o sa imi scot clku de la service sa facem o testare asa.. pana pe la 180-200 la ora (ca deh, ai 170 de cai aproape). sau chiar si cu touringul... cu doar 150 de cai. asa.. de curios....
ai si avantajul unei greutati reduse cu vreo 400 de kg...
__________________

Street racing is NOT a crime!
...well it is... but fuck it!
RIP 1988 Ford Escort Cabriolet 2.5 V6 24V

Last edited by CJ19TZU; 27-10-09 at 18:45.
CJ19TZU is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 19:09   #189
TM32CIP

Stage 5
 
TM32CIP's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,446
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: kingpin mobil

Esti sigur ca Aicu ti-a scris softul si ca a dat personal cu pixul ca ai 169 cp ?

Daca el nu sustine cele spuse de tine, te invit sa te dai cu un Tico 800cc,6 valve. Ar trebui sa castigi detasat zic eu, nu ?
__________________
FRONT YARD ENGINEERING -- Fastest TICO in the WORLD -->> https://forum.4tuning.ro/111-masina-m...e/page-12.html
TM32CIP is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 19:16   #190
vgroza

Stage 5
 
vgroza's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 430
Default Re: kingpin mobil

Ma deci voi cred ca nu puteti dormi noaptea bine daca nu comentati ceva. Stati ca am sa caut poze cu compresorul si le postez
vgroza is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 19:19   #191
TM32CIP

Stage 5
 
TM32CIP's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,446
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: kingpin mobil

Quote:
Originally Posted by vgroza View Post
Ma deci voi cred ca nu puteti dormi noaptea bine daca nu comentati ceva. Stati ca am sa caut poze cu compresorul si le postez
nu "comenteaza" nimeni, doar se pune la indoiala puterea la roata loganului tau pe care o sustii sus si tare. Poze pot pune si eu cu o turbina MARE ce o voi pune pe tico, dar care nu denota ca am 875cp/roata si sa dau un nume mare in ale resoftarii unui ECU stock (nici macar stand-alone). Stii ce zic ?

Bafta prietene cu masina
TM32CIP is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 19:28   #192
KoKozula

Stage 5
 
KoKozula's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 627
Member of:
[LANCIA]
Default Re: kingpin mobil

Sincer eu nu pot sa inteleg de unde atata invidie!

Oare dece uitati ca masina s-a masurat si FARA compresor si a dat 83 de cai ?

Dece comparati Loganul cu un mercedes kompresor? Daca mercedesul are 163 de cai... si i se modifica softul... cu ce o fi: Dimsport, Superchips, Upsolute.. sau cu oricine.. nu trece de 170 de cai ?

Masina are schimbata si pompa de benzina, si traseul de benzina, si injectoarele, motorul e decomprimat, si mai are si alte chestii.

CJ19TZU adu clk-u la dyno sa vedem cat da. Macar va lamuriti daca e bun dyno sau nu.
__________________
_________________________
KoKozula was here ...
KoKozula is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 19:29   #193
SirNenea

Stage 5
 
SirNenea's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,079
Member of:
[Moderators]
[X-Team Racing Club]
[Observator 4tuning]
[DACIA]
Default Re: kingpin mobil

uitati-va la ultimul post de pe pagina 7 si o sa vedeti ca la roata are 134.1
SirNenea is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 19:31   #194
KoKozula

Stage 5
 
KoKozula's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 627
Member of:
[LANCIA]
Default Re: kingpin mobil

Quote:
Originally Posted by SirNenea View Post
uitati-va la ultimul post de pe pagina 7 si o sa vedeti ca la roata are 134.1
Si fara compresor are la roata 63,2 de cai.
KoKozula is offline   Reply With Quote
Old 27-10-09, 19:33   #195
vgroza

Stage 5
 
vgroza's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 430
Default Re: kingpin mobil

Am sa incerc sa notez codul de pe compresor ca sa nu fie discutii dar.
Mercedes SLK 350 V6 272
EngineSixcylinder injection engine, longitudinal mounted, electronic injection, compressor, settled catalysator
Posibil sa fie alta versiune sau motorizare sau an, chiar nu ma intereseaza )
Eu pur si simplu am mers si mi-am cautat un compresor si asta l-am gasit.
Si scria SLK 2005 V si chiar nu m-a interesat daca e adevarat sau nu, am vazut ca e in stare foarte buna si l-am cumparat.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P080909_17.400001.JPG
Views:	693
Size:	1.08 MB
ID:	1149916   Click image for larger version

Name:	P080909_17.400002.JPG
Views:	614
Size:	1.28 MB
ID:	1149917   Click image for larger version

Name:	P080909_17.410001.JPG
Views:	289
Size:	1.25 MB
ID:	1149918  

vgroza is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -