Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Masina mea Dacia

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 18-08-09, 14:23   #1
Geo

Stage 5
 
Geo's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 412
Arrow Dacia Nova - Rally Car

Salutare tuturor,
Va prezint "batranica" mea de curse, Dacia Nova... Initial masina a fost luata cu gandul ca o voi folosi ca masina de antrenament, si recunoastere, pentru Campionatul National de Raliuri (urmand sa cumpar alta masina, pentru cursele respective). Din pacate, odata cu venirea crizei, mi-am dat seama ca nu are rost sa incerc vreo participare anul acesta... Asa ca masinuta a alergat doar doua etape de Viteza pe Traseu Montan (asfalt), din Campionatul National, si toate etapele din Campionatul de Slalom Paralel (macadam), desfasurate pana acum.
Pe scurt, masina a fost masina de uzina, construita pentru Cupa Dacia, din vremurile ei bune (1997 - 2002, parca). Motor de 1.6 pe injectie, axa cu came de cupa, chiulasa comprimata destul de agresiv, pistoane schimbate, cutie de viteza cu rapoarte scurte, rollbar, instalatie de stingere a incendiilor automata, suspensie de asfalt, suspensie de macadam reglabila fata. Are omologare individuala la RAR, fisa de omologare FIA N/A, pasaport tehnic FRAS, este "road legal" complet.
Cand am cumparat-o, la inceputul anului acesta, era intr-o stare precara. A stat nemiscata cam un an, pe marginea drumului, in Bucuresti, o luase rugina destul de bine peste tot, iar partea mecanica... asa si asa.
La inceput a facut o excursie la Varu Nicu Motorsport, langa Pitesti, unde s-a dat jos de pe ea motorul si cutia de viteze, s-au desfacut complet si s-au revizuit.
Apoi primul lucru de care m-am apucat a fost refacerea oalelor spate. Saraca, de la atata forja pe macadam si jump-uri, avea oalele crapate pe langa prinderea rollbar-ului. Nu era rau, dar n-aveam chef sa imi sara amortizoarele in timpul cursei... asa ca am dus-o la un atelier, unde cred ca un nene m-a blestemat bine dupa ce s-a chinuit zile bune sa modeleze tabla groasa de 4mm (sau chiar mai groasa, nu-mi mai aduc aminte bine), sa inveleasca oalele pe exterior si interior, si sa le prinda de rollbar. Bine, cu tot tacamul, curatat bine, sudat, ciocanit, invelit... Schimbat si bieletele de directie cu capetele de bara.
Si pe urma a papat direct cursele de care va ziceam, ca alt buget n-am mai avut, decat sa-i cumpar anvelope de macadam noi (slickuri deja aveam). M-am impacat cu ea foarte bine, e foarte docila, are un comportament destul de neutru, si previzibil. Sincer sa fiu, mi-au spus asta oameni mai "imbatraniti" in sportul asta, dar nu i-am crezut la inceput. Masina este ideala sa-ti faci mana, la inceput, nu te ia pe nepregatite.
Normal, la coasta nu prea ai cum sa faci performanta, lipsa de putere isi spune cuvantul. Insa m-am distrat pe cinste si pe asfalt (https://www.youtube.com/watch?v=a8FO0Qex9sQ sau https://www.youtube.com/watch?v=SbXyWcT5BFM). Iar la macadam, e super, mai am eu multe de invatat pana sa zic ca nu este suficienta masina... Cu putin stang pe frana si te distrezi la maxim (https://www.youtube.com/watch?v=Xdeaz-HZRi4)

Cam asa arata masina "la inceput" : http://picasaweb.google.com/gbelecci...i2009VTMRasnov
Si cam asa arata acum : http://picasaweb.google.com/gbelecci...aliuAugust2009

Mai este mult de munca la ea, dar sper ca va iesi ceva frumos !



Am primit cateva sugestii sa spun in mare cam ce am facut, sub forma unui mic "jurnal"... Nu dati cu bolovani daca o sa mai spun prostii, nu mi-e rusine sa recunosc faptul ca nu ma pricep extraordinar la mecanica, iar la vopsitorie, cu atat mai putin...
In primul rand mii de multumiri mecanicilor Luci si Gabi, fara ei nimic din acestea nu era posibil. Baieti foarte muncitori si cu un mare caracter !

Ziua 1 : Dezechipare completa masina. Aripi fata (nu au mai fi putut recuperate, rugina le patrunsese), scaune, centuri, instalatia de stingere, stopuri, faruri, semnale, toate chederele, suport picioare, diversi alti suporti si prinderi, etc. etc.... Suna simplu, dar sunt o gramada de porcarii si chichite de care te lovesti. Pe masura ce a trecut timpul, s-au facut tot felul de improvizatii, de care ne-am lovit acum la dezechipare, si la care ne-am gandit cum le vom pune la loc sau cum le vom schimba (fire electrice, conducte diverse, instalatia de stingere, prinderi diverse). S-a dat jos rapid benzina din rezervor folosind pe direct pompa de combustibil.

Ziua 2 : S-a pus masina pe o parte, si da-i bataia la curatat. Smirghel, flex, discuri si perii de curatat, pana cand burtica masinii a fost curata. Din fericire, tabla era ok, mult mai ok decat ma asteptam, nu o strapunsese rugina. S-au mai sudat una alta, mai ales s-au curatat si reintarit lonjeroanele. Apoi grunduita toata, lasata la uscat, iar pe seara dai cu antifon la greu. Am alergat ca disperatul dupa chederele de usi si culisele de geam (garniturile si periile). Foarte greu de gasit astea, domnule, parca-s facute pe alta planeta... si tot imi lipseste setul de garnituri pentru geamul dreapta spate, nu le gasesc deloc...

Ziua 3 : Terminat cu antifonul (s-au mai completat zone mai delicate, laterale, etc.), masinuta pe roti iar. Cu ocazia asta, am schimbat discurile de frana, placutele de frana, curatat etrieri si schimbat garniturile lor. Am schimbat si fisele de bujii, cele vechi nu aratau prea bine... Schimbat aripile fata cu aripi de SuperNova, schimbam si semnalele cu altele de SuperNova, albe, dau mai bine. Curatat contra-aripi si zona din fata, sudat ce a fost nevoie pe la oale si pe la contra-aripi. Si de acum a inceput balciul... mastic, chit, fibra, indreptat, slefuit, frecat, praf la greu...

Ziua 4 : si iar de la capat... Chiar daca nu va iesi perfect la aliniament, am stabilit cu baietii sa incarce cat se poate de putin cu chit / fibra. De ce ? Fiindca nu tine... la prima saritura serioasa pe care o faci, zboara tot... si n-are rost. Am ales sa renunt la eleronul spate, era vai de capul lui, si personal imi place mai mult spatele fara eleron, curat. Asa ca... ceva munca serioasa pentru indreptat frumos portbagajul si astupat gaurelele de prindere... Am renuntat si la yalele de pe usile din fata (incercam sa-i punem o inchidere cu telecomanda). La capota iar a fost show, avea gauri in ea pentru prinderea rampei de faruri (la care am renuntat, nu cred ca voi mai vedea curand proba de noapte in Romania) si am vrut s-o facem "bad boy look", s-o mai coboram putin peste faruri. De restul nu va mai zic, vedeti in poze... Au frecat baietii aia la masina de au facut bataturi la maini, pe bune.

Ziua 5 : Fuller ? Cred ca asa ii zice... aplicat, uscat, curatat, frecat, spalat si mai-nu-stiu-cate. Arata fain masina dupa prima spalare, gri-sobolan, cenusiu, o usoara tenta de mov in functie de cum te uitai la ea Glumeam cu Luci s-o lasam asa, era foarte originala, ii lasam pe toti masca daca apaream la curse cu ea asa

Ziua 6 : Vopsit alb boreal. A iesit mai bine decat ma asteptam, pentru o vopsitorie fara cuptor. Ceva probleme la doua usi, dar care deja le corectau baietii cand am venit sa vad masina. Au vopsit si interioarele de portiere, urmand sa fie facut apoi tot interiorul masinii, inclusiv rollbar-ul (curatate toate si revopsite).
__________________
Drive Safe !
Geo is offline  
Old 18-08-09, 14:56   #2
andi_cimpean

Stage 5
 
andi_cimpean's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 9,889
Member of:
[Moderators]
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

Felicitari pentru ceea ce ai realizat pana acum...

ar fi frumos daca ai putea sa mai pui aici poze de actualiate, sau alea de pe picasa erau de actualitate?...

P.S. nu dai eleronul ala?
__________________
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ۩۞۩ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ۩۞۩ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
andi_cimpean is offline  
Old 18-08-09, 14:59   #3
Geo

Stage 5
 
Geo's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 412
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

http://picasaweb.google.com/gbelecci...aliuAugust2009 asta este stadiul actual al lucrarilor. Ce o sa mai facem, tot aici voi posta.
Eleronul ti-l dau cu draga inima, daca vii sa-l iei din Brasov. Nu este perfect dar nici in stare execrabila nu este. Insa iti dai seama ca n-are rost sa fac smecherii cu posta, curier sau alte cele...
Geo is offline  
Old 18-08-09, 15:11   #4
conty one

Stage 5
 
conty one's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 1,059
Member of:
[DACIA]
[SKODA]
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

felicitari.....si bafta in continuare cu masina!!!
conty one is offline  
Old 18-08-09, 15:50   #5
SirNenea

Stage 5
 
SirNenea's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,079
Member of:
[Moderators]
[X-Team Racing Club]
[Observator 4tuning]
[DACIA]
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

foarte frumos
cam ce putere crezi ca are masina in momentul de fata????
SirNenea is offline  
Old 18-08-09, 15:52   #6
Geo

Stage 5
 
Geo's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 412
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

Cai ? Cand era in mintile ei (adica probabil prin '99 ) ar fi trebuit sa aiba cam 110. Acum cred ca se invarte in jur de 90.
Geo is offline  
Old 18-08-09, 16:18   #7
Shobo2020

Stage 4
 
Shobo2020's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 261
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

am avut si eu o nova de raliu facuta in totalitate de procar timisoara si a ta are exact ce a avut si a mea la motor ...mai mult de 90 de cai nici sa nu te gandesti ca are sau a avut candva...orice ar fi ...ca masina de raliu e foarte buna si foarte ieftin de reparat
Shobo2020 is offline  
Old 18-08-09, 17:02   #8
Relu_GTT
Dacia Driver

Stage 5
 
Relu_GTT's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,247
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

frumos... imi place ca inca mai este o nova care sa participe la raliu
cel din fata este radiatorul de ulei ?
in brasov se afla masina ?
Relu_GTT is offline  
Old 18-08-09, 17:39   #9
Geo

Stage 5
 
Geo's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 412
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

Da, are si radiator de ulei. Chiar este necesar, in iulie am prins la etapa calduri destul de mari, si eram aproape de rosu cu temperatura... Masina este in Brasov, ca si mine
Geo is offline  
Old 23-08-09, 16:56   #10
LUCI BV 89 WRC

Stage 5
 
LUCI BV 89 WRC's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,830
Member of:
[VW]
[DACIA]
[DAEWOO]
[RENAULT]
[Old School Cars]
[Dacia Rally Team]
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

Masina se afla in Brasov,mai precis in atelierul meu!
Pot sa spun ca la cat de chinuita a fost masina la viata ei inca se tine bine pe roti,cu mici lucrari a iesit chiar bine!
motorul are in jur de 90-100cp (dupa cum spunea si Geo),va fi verificat si el in scurt timp sa vedem ce mai este cu el!
sa ii raspund si lui Relu masina este echipata cu un sistem de racire al uleiului de care are foarte mare nevoie!
numai bine tuturor
__________________
Membru DACIA RALLY TEAM MotorSport
LUCI BV 89 WRC is offline  
Old 23-08-09, 22:32   #11
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

Salut.Am si eu o nova identica cu cea a lui Geo , dar intr-o stare putin mai proasta. A mea nu are sistem de racire al uleiului. Poti da ceva detalii despre cum este facut si ce as avea nevoie pt a putea si eu sa imi montez racire de ulei.Numai bine
catalanu is offline  
Old 23-08-09, 23:09   #12
LUCI BV 89 WRC

Stage 5
 
LUCI BV 89 WRC's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,830
Member of:
[VW]
[DACIA]
[DAEWOO]
[RENAULT]
[Old School Cars]
[Dacia Rally Team]
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

Quote:
Originally Posted by catalanu View Post
Salut.Am si eu o nova identica cu cea a lui Geo , dar intr-o stare putin mai proasta. A mea nu are sistem de racire al uleiului. Poti da ceva detalii despre cum este facut si ce as avea nevoie pt a putea si eu sa imi montez racire de ulei.Numai bine

ai nevoie de o modina de ulei,adica o piesa intermediara ce vine montata inaintea filtrului de ulei,de un radiator de ulei provenit de pe orice masina ce a avut radiator de ulei chiar si oltcit si de niste furtune mai sanatoase!nu este mare iginerie !
LUCI BV 89 WRC is offline  
Old 23-08-09, 23:15   #13
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

Multumesc.Am sa caut la dezmembrari auto si incerc sa fac Ms inca o data
catalanu is offline  
Old 26-08-09, 10:15   #14
Geo

Stage 5
 
Geo's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 412
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

Teaser :
A mai trecut o saptamana, lucrarile merg bine si frumos. Toate pozele noi le-am adaugat in aceeasi galerie pe picasa, http://picasaweb.google.com/gbelecci...aliuAugust2009

Ziua 8 : Masinuta a stat doua zile la "dospit", sa se usuce vopseaua pe ea. Mie mi se parea ok cum iesise, dar baietii sunt foarte atenti la detalii, si meticulosi... drept pentru care, "au stricat" portiera stanga fata, si dreapta spate, ca sa le faca iar Intreg circul, indreptat, slefuit, finisat, fuller, intaritor, vopsea...
La motor nu am facut nimic momentan, nici macar nu l-am spalat de la ultima cursa, fiindca are o gramada de fire si firisoare care stau pe unde apuca, sunt izolate prost, sunt aproape de piese calde, etc. Incercam sa refacem toata cablaraia din compartimentul motor, dar... mai incolo... Am schimbat doar fisele de bujii, cele vechi aveau izolatia stricata, acum sunt mandru posesor de fise de bujii mov-albastrui, high performance silicone wiring
Ziua 9 : Capota "bad boy look" incepe sa se contureze. A fost indreptata, aranjata, se va pune plasa la orificiul de aerisire, la fel si la spoilere, grila fata va fi decupata si facuta cu plasa, si ea. La prima vedere, cand se usuca pe pubela de gunoi , nu pare prea coborata, dar cred ca va da bine pe masina.
Ziua 10 : Baietii astia sunt prea meticulosi Nu le-a placut cum era vopseaua pe intariturile de pe interiorul capotei, iar au curatat-o si au refacut-o. Iar masina are acum un nou model de stickere, Click, Libertatea, Evenimentul Zilei , ca sa poata fi refacute portierele care nu iesisera perfect.
Ziua 11 : Ceva polish prin unele zone, sa arate mai bine, orice ai face, nu te poti da peste cap cand vopsesti in garaj, fara cuptor. Au ramas niste fine linii de demarcatie, fiindca s-a vopsit in doua ture, dar sunt multumit, arata foarte bine.
Ziua 12 : Gata, masina e vopsita complet, uscata, la fel si capota. Nu o mai recunosc aproape, fata de cum arata cu vechea vopsea.
Ziua 15 : Incepe lupta de asamblare... usor de zis, greu de facut. Nu se mai potriveste nimic la loc, pe masina ... Daciile si asa erau strambe dupa cativa ani, saracuta asta, a fost si data peste cap, odata, plus forjata pe macadam. Bine ca are rollbar, ca altfel arata ca un caine d-ala, care alearga cu picioarele din fata intr-un plan, si cu alea din spate in alt plan
V-am povestit ca am schimbat toate chederele, si am cumparat chedere noi... o adevarata aventura, nu se mai fabrica si de-abia le-am gasit... Acum sa vezi, ca sunt noi, si "umflate", comparativ cu cele vechi... S-a pus chederul de portbagaj, si de-abia am reusit sa-l mai inchidem Pana se mai lasa putin chederul, am niste aliniamente faine, de poti baga degetul prin ele insa momentan tot ce ma intereseaza este ca nu mai intra apa in masina. Lasa ca le tasez eu dupa cateva sarituri pe pod O sa fie fain cand o sa fie montate si alea la usi, sa vad cum mai inchid usile )
Ziua 16 : Dupa ceva chinuiala cu aliniamentul aripilor fata, faruri, semnalizatoare, ta na na naaaaaa : capota e pe masina ! Dupa parerea mea, arata bestial, incruntata, agresiva, i s-a schimbat look-ul complet. Abia astept s-o vad cu grilele si cu spoilerul modificat... Pana acum sunt foarte multumit de ce au facut baietii, nimeni n-ar fi avut rabdare cu toate maruntisurile si detaliile...
Geo is offline  
Old 26-08-09, 11:10   #15
b08ygs
Dacia Driver

Stage 5
 
b08ygs's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Dacia Nova - Rally Car

foarte frumos proiect imi place ca aveti atentia la detalii
la motor ce modificari iai adus? ca din cate am citit ai undeva la 90-100 de cai si stiu ca motorul de nova are 75 stock
bafta in continuare cu proiectu
__________________

Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie....
O batrana din '76
b08ygs is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -