Intr-un oras cu strazi si trotuare pline de gropi/ Primaria pune borduri la pista
Incredibil, dar adevarat! Ieri, o echipa de muncitori a spart trotuarul din cartierul Bariera Bucuresti pentru a monta borduri pistei de biciclete amenajata anul trecut.
Pista de bicilete a devenit obsesia Primariei Ploiesti, indiferent de cine se afla la conducerea acestei institutii. Altfel nu se explica lucrarile periodice executate la aceasta investitie care a inghitit sute de mii de euro din fonduri europene si de la bugetul local. Ieri, o echipa de muncitori sapa de zor santuri pentru montarea unor borduri pe portiunea pistei de biciclete din imediata apropiere a unei statii RATP din cartierul Bariera Bucuresti. Actiunea, desfasurata la comanda municipalitatii, a starnit indignarea ploiestenilor care locuiesc in zona. "Astia nu sunt zdraveni la cap. Dupa ce ne-am rupt picioarele in santurile sapate acum trei luni pentru inlocuirea bordurilor din statiile de autobuz, acum ei pun alte borduri pentru o pista de biciclete pe care nu circula nimeni? Asa ceva e strigator la cer!", spune Paul Popescu, unul dintre ploiestenii care au ramas fara grai la vederea muncitorilor. In incercarea de a elucida misterul lucrarilor facute anapoda pe bani publici am contactat-o telefonic pe Carmen Dumitru, viceprimarul Ploiestiului. "Cred ca este vorba de una dintre statiile RATP facute pe proiectul Civitas Success. De aceea se sparge bordura pentru a putea face loc statiei", a declarat viceprimarul Dumitru. "Eu am plecat de la birou si nu am planurile la mine, dar acolo se face o statie. De aceea trebuie borduri care sa delimiteze pista de biciclete de acea statie. Nu stiu exact unde va fi si trotuarul, dar banuiesc ca va ramane spatiu si pentru el", a declarat Mihaela Iamandi, sef Serviciu Drumuri in cadrul Directiei Tehnic si Investitii din Primaria Ploiesti. "E un proiect nou fata de Civitas. Trebuie sa punem borduri in dreptul statiilor de autobuz. Asta este situatia. Din cate am inteles aceasta este o cerinta a Uniunii Europene. In total vor fi amenajate astfel pistele de biciclete din dreptul unui numar de cinci statii", ne-a declarat Tudor Ionescu, maistru in cadrul societatii Star T&D Blejoi. Interlocutorul nostru nu a reusit, insa, sa ne dea o explicatie logica si nici care este, tehnic, motivul pentru care s-a luat masura de a monta borduri in dreptul statiilor RATP. (M.N., R.E., M.C.)
Un proiect maret doar pe hartie
Potrivit Primariei Ploiesti, obiectivele programului Civitas Success, cofinantat de Uniunea Euopeana cu aproximativ un milion de euro, trebuiau sa fie urmatoarele: dezvoltarea unui sistem de transport ecologic, utilizarea mai buna a infrastructurii rutiere si amenajarea unei piste de biciclete pentru promovarea utilizarii mijloacelor de transport alternative. Ce s-a ales de acest program? Montarea unor instalatii GPL pe niste rable ale RATP, betonarea Centrului Civic si o pista de biciclete intrerupta, vopsita cu o rasina scumpa si delimitata cu borduri inutile.
Publicat in editia din data de: 25 - 02 - 2009