Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Ploiesti

Reply
 
Thread Tools
Old 03-03-09, 19:18   #1
tng
Observator 4tuning

Stage 5
 
tng's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,931
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[Virtual Tuning]
[Opel]
Default Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

Cauciucurile, nu stiu cat de mult conteaza ptr voi, dar este un element esential la masina ta. Hai sa discutam putin despre cum ar trebui incaltata masina

Ce marca/dimensiune folosesti?
Cat de importante consideri ca sunt aceste gume?
Schimbi dupa sezon? Mergi pe all-season/winter/summer?

Alte pareri/sugestii/recomandari ?
__________________


Toata lumea e "illest" acum, insa doar pe stickere
"low&slow" dar mai mult slow decat low
Euro Corsa C
tng is offline   Reply With Quote
Old 03-03-09, 22:38   #2
jakal
BMW Driver

Stage 5
 
jakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 9,203
Member of:
[Inferno Motorsport]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

215-40-16.......firma nu stiu......

fata noi........spate....ATZA..........))
jakal is offline   Reply With Quote
Old 03-03-09, 22:52   #3
CobraArt

Stage 5
 
CobraArt's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,026
Member of:
[DACIA]
[2 Roti]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

Spune ma Jakale cat de importante sunt gumele pt. siguranta ta si pentru siguranta pasagerilor care se afla,sa fie in masina ta.
CobraArt is offline   Reply With Quote
Old 03-03-09, 22:54   #4
feryboy
Renault Driver

Stage 5
 
feryboy's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,043
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

205/40/17 goodyear eagle F1 V de vara...de iarna 175/65/14 care sunt de fapt all season. tot goodyear
diferente...zgomot mai mic la rulare pentru cele de vara...franare mai buna si pt ca sunt mai late.
am avut si 195/45/16 si desi nu erau cine stie ce firma...Barum...tot erau mai silentioase si mai rezistente decat cele de 14.
In rest...azot in ele...si cu grija la gropi
__________________
feryboy is offline   Reply With Quote
Old 04-03-09, 01:23   #5
DONU'
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
DONU''s Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[4Rally]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

Eu din cauza ca am avut gume de vara pe vreme rece si cu mazga am facut masina dauna totala. Este foarte bun topicul.

Momentan pe Corsa am acum roti de iarna si in general pun roti de vara atunci cand se schimba vremea si incepe sa mai creasca temperatura afara.

Anvelopele sunt foarte importante atunci cand ai o masina puternica spre exemplu fiindca au aderenta la rulare la viteza mare si la plecarile de pe loc.
O anvelopa buna (si aici ma refer la cele de firma, nu batai de joc) e si confortabila la drum, nu face zgomot (masina pur si simplu fashaie pe shosea), poti rula cu viteza mare (si aici vorbesc de la 160 km/h in sus), si franezi foarte bine (aici e nevoie si de discuri si placute bune).
De obicei cand iti cumperi anvelope noi, inainte de toate te duci sa-ti faci directia si unghiul de fuga, apoi montezi noile roti, mergi vreo 2-3 zile cu ele asa pana se asheaza ca lumea pe jante dupa care le echilibrezi.

O anvelopa de iarna daca mergi vara cu ea, masina nu se opreste la fel de bine ca pe zapada, se toceste mai repede si nu are aderenta unei anvelope de vara. De exemplu incerci sa ocolesti o groapa brusc o sa simti ca masina derapeaza.

Anvelopele de vara, spre exemplu "V"-urile (TOYO Proxes T1R, Goodyear Eagle F1 sau Marangoni Zetta Linea) nu au nicio treaba cu zapada. O sa stai si o sa invarti rotile pe loc pana o sa te plictisesti. Ele sunt bune pe asfalt uscat sau pe ploaie, desenul "V"-ului ajutand ca apa sa fie dispersata de sub roti impiedicandu-te sa acvaplanezi.
Unele modele de anvelope au aderenta dupa o anumita temperatura, adica dupa ce le incalzesti nitel, sau sunt foarte bune pana la o anumita temperatura cand nu-si mai fac treaba asa bine si fac masina sa derapeze.

Anvelopele sunt singurul contact al soferului cu asfaltul si iti tin viata la distanta de pericole.


Sper ca ati inteles cate ceva...
__________________

If I win, I take the cash and I take the respect!™
2006 - VAUXHALL CORSA B - 1.2 45CP - Prima masina de DRIFT din Romania cu tractiune fata!
2006 - OPEL VECTRA - C20NE
2007 - 2009 - VW VENTO VR6
2009 - BMW E30 TURBO
2012 - VW GOLF MK5 GTI
PIESE TUNING PE COMANDA:
TURBINE, INJECTOARE, POMPE BENZINA, WASTEGATE, BLOW-OFF, INTERCOOLERE, DISCURI FRANA PERFORATE/STRIATE, KIT-URI AMBREIAJ SPORT SAU ORIGINALE, SUSPENSII, ETC.
CONTACT: donu_vr6@yahoo.com
DONU' is offline   Reply With Quote
Old 04-03-09, 12:09   #6
DRooPY

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,292
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

varu` donu are dreptate si eu mam sucit cu kadettu anu` trecut si lam lovit tot din cauza ca naveam gume... ideea e simpla.. sa nu apesi acceleratia mai mult decat trebe atunci stii ca nu ai gume pt o franare buna...acum pot intra in calcul multe variante( tractiunea, greutatea,jante..etc).. dar cam asta e baza din punctul meu de vedere..

Last edited by DRooPY; 04-03-09 at 12:12.
DRooPY is offline   Reply With Quote
Old 04-03-09, 15:07   #7
bobiMOM

Stage 5
 
bobiMOM's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,217
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

Va recomand astea...le am pe 5 si cata chinuiala le-am dat.....curbe pe Bucureshti ploieshti abordate cu 240 si alte chestii de genul, nu am avut nici o problema, mashina a stat lipita cu superglue de strada....singura problema care am avut-o a fost ca unul din ele a avut defect de fabricatzie si a bubuit in Turcia din cauza temperaturii ridicate.

In orice caz, va recomand intodeauna cauciucuri noi in cazul nostru(raceri)...nu folositzi cauciucuri second...e cea mai mare prostie!!!! (dai un ban dar stai in fatza)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	633397177107281325_ultrac-sesanta.jpg
Views:	349
Size:	67.7 KB
ID:	817153  

Last edited by bobiMOM; 04-03-09 at 15:10.
bobiMOM is offline   Reply With Quote
Old 04-03-09, 16:41   #8
dragos2900
VW Driver

Stage 5
 
dragos2900's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,816
Member of:
[VW]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

dar Vredestein Sessanta nu se produc in dimensiunile 195/50/15 , 205/50/15, 215/40/16 care sunt cele mai folosite de "raceri" ...
dragos2900 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-09, 16:50   #9
Sufletzel

Stage 5
 
Sufletzel's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 360
Member of:
[FORD]
[2 Roti]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

Ceva mai bun decat Sessenta http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Un...ainsport-2.htm
Sufletzel is offline   Reply With Quote
Old 04-03-09, 19:29   #10
tng
Observator 4tuning

Stage 5
 
tng's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,931
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[Virtual Tuning]
[Opel]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

Am simtit si eu acum ceva vreme diferenta la caucucuri... Cum bine zicea si MoM`u, dai un ban dar stai linistit.

Momentan merg pe Continental 185/55/r15 all season.. si le sta bine celor 75 cp

Last edited by tng; 05-03-09 at 21:48.
tng is offline   Reply With Quote
Old 04-03-09, 23:49   #11
DONU'
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
DONU''s Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[4Rally]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

Anvelopa noua face legea.
La Bobby MOM mai e o chestie. 5-ar-ul lui sta si altfel pe drum, se comporta altfel la viteza mare si in curbe. Are o gramada de senzori de stabilitate... Cum sta 5-ul lui fatza de un 5 E34 de exemplu. Eu cred ca cu aceleasi anvelope un E34 nu sta atat de bine pe drum. E vorba de masina. Dar una peste alta, nu va zgarcitzi niciodata sa va luati anvelope noi. E vorba de vietile si masinile voastre.
DONU' is offline   Reply With Quote
Old 05-03-09, 09:31   #12
kast_ACAB

Stage 4
 
kast_ACAB's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 275
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

luati-va cauciucuri noi ca p urma cine stie prin ce borduri...garduri intrati ..da intradevar difera si de masina...cat de noua/veche e...bine..degeaba e masina de 2006 dau un exemplu ..ai cauciucuri noi..dar directia e praf...acelasi lucru ..ai o masina de 90' fara atatea butoane si electronica...dar cu cauciucuri bune si bine pusa la punct....deci conteaza si starea masinii...intretinerea ei......
kast_ACAB is offline   Reply With Quote
Old 05-03-09, 09:48   #13
DRooPY

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,292
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

kast vrei sa faci posturi :P!!!
DRooPY is offline   Reply With Quote
Old 05-03-09, 09:49   #14
kast_ACAB

Stage 4
 
kast_ACAB's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 275
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

nu droopel...doamne fereste...mi-am exprimat umila parere...
kast_ACAB is offline   Reply With Quote
Old 05-03-09, 16:40   #15
Skma

Stage 5
 
Skma's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 4,210
Member of:
[Opel]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Gume - importanta/siguranta/dimensiuni

Quote:
dar Vredestein Sessanta nu se produc in dimensiunile 195/50/15 , 205/50/15, 215/40/16 care sunt cele mai folosite de "raceri" ...
Sunt cele mai folosite de raceri cu masini vechi pana in 200 de cai!
Masinile noi chiar si cu motoare de 1.2 ies mai nou cu jante pe 17 etc...
Sessanta ai sa gasesti de 17 in sus!
Pentru dimensiunile amintite de tine exista Vredestein SportTrack 3 foarte bun.

Si da anvelopele sunt foarte importante la capitolul franare,aceeleratie,echilibrul masinii in curbe,rezistenta la greutate.

Un lucru foarte important care nu s-a amintit si multi nu il cunosc il reprezinta indicele de greutate! Multi merg cu anvelopele care teoretic ar fi bune insa cumpara fara sa stie anvelope cu indice de greutate mai mic decat ce ar trebui doar pentru simplul fapt ca sunt mai ieftine si apoi se plang ca apar galme sau deformarii ale zonei de rulare .

Iar foarte important este indicele de aderenta care nu este deloc proportional sau in functie de forma anvelopei.Va dau exemplu anvelopele Nankang care au niste foarte foarte noi "v-uri" cum cauta toata lumea insa ca si coeficient de aderenta sunt praf aproape de 3. Coeficientul de aderenta se masoara unitar iar cu cat este mai apropiat de 1 este spre perfectiune(toyo R888 de exemplu are indice de aderenta 1 adik maxim).

Alt sfat nu cumparati imaginea profilul (vezi cazul "v-uri") cumparati in functie de brand una la mana 2 la mana in functie de gradul de aderenta verificat in prealabil pe net . Alt exemplu este Continental care are un profil radial foarte urat de altfel dar care ofera aderenta execelenta,stabilitate cat si zgomot foarte scazut la rulare.

Pentru a gasi anvelope bune puteti sa cautati si modele ale marcilor mai putin consacrate cum ar fi Matador,Sava,Hankook,Kumho. De exemplu profilul MP43 de la Matador este cu mult peste profile consacrate de la marci consacrate,sau profilul Rapidex de la Sava sau Kumho Ku31 care sunt relativ ieftine in comparatie cu celelalte si cu performante peste.


Sper ca nu v-am plictisit si va astept cu comenzi !
__________________
::ex: Opel Vectra A 2.0 8v TURBO - Meqasquirt 2 Stand Alone Management:: Proiect AS Tuning ::
Opel Astra G 1.6 16V in progress

Last edited by Skma; 05-03-09 at 16:42.
Skma is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -