Nu contest. Sīnt constient ca sīnt si o serie de masini deosebit de pastrate si īngrijite, īntr-o stare originala exceptionala.
Din pacate acusi le poti numara pe degete. M-am uitat īn multe galerii de poze, video-uri pe YT si pur si simplu mi-a venit sa ma iau cu mīinile de cap la ce gioase distruse sub pseudonimul TUNING am putut sa vad.
Bataie de joc īn modul cel mai ordinar posibil.
Se pare ca unii nu sīnt constienti ca masinile astea, mai ales cele din primele tipuri de prin 70 - 80 nu mai au mult si pot fi īncadrate īn categoria OLDTIMER.
Nu stiu cum este īn Romānia legislatia la oldtimere si cursul valoric, dar aici cel putin, la 20 de ani intra īn categoria OLDTIMER fiece masina, daca este īn stare originala īi poti pune numere de oldimer cu "H", platesti numai jumate din impozit iar daca e s-o vinzi dupa un timp scoti o groaza de bani deoarece odata cu anii batrīnetii urca si valoarea.
Am avut parte sa asist la o licitatie de masini īn loc. Dortmund asta vara unde un Renault 12 Gordini īn stare originala, restaurat s-a vīndut cu 34.000 EURO (TREI ZECI SI PATRU DE MII). O suma de bani cu care īti iei o masina noua de sta mītzu-n coada.
Pe pariu pe ce vrei tu ca īn cel mult 20 de ani, cei ce-si bat joc azi de dacii, atunci vor plīnge dupa ele, cīnd le vor numara pe degete, le vor mai vedea numai la īntīlniri de oldtimere si cīnd le va creste valoarea de vor da o mica avere pe una si se vor bucura ca un copil mic cīnd primeste o jucarie noua cīnd vor poseda una de prin 70.
Si eu de exemplu, caut cu disperare o Dacia 1410 Sport (mai mult pt. fiu-meu) de mai bine de 3 luni, īn stare originala si nu gasesc decīt gioase ciobanite de mi-e scīrba numai cīnd le vad pozele.