15-01-13, 12:59
|
#376
|
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Quote:
Originally Posted by Muttley
Raman la parerea ca-ti trebuie o crestere de 5mm pe diametru, asta daca nu vrei sa mergi numai in +4000 de ture.
Nu fa greseala sa te raportezi la diametru, ca asa de acord, 5mm nu suna ca fiind mare lucru. Trebuie sa te intereseze aria sectiunii de trecere a gazelor!
Astfel:
- la un 40 corespund cam 37mm interior => 1074mm2;
- la 45 ai 42mm interior => 1384mm2.
Practic o crestere de aproape 30% a sectiunii.
Timp in care, la un 50 cu 47 interior vor fi 1734mm2. Adica 70% crestere. Ceea ce mie-mi suna cam exagerat...
Tu alegi.
|
Judecand dupa cifre, un compromis bun ar fi sa fac colectorul si saxofonul din teava fi 40, restul sistemului sa fie de 50. Julaikos, ti-as multumii maxim pt un pret, in cluj nu am gasit coturi scurte, mi s- oferit sa mi le faca din bucatele ce nu e pont.
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania
|
|
|
15-01-13, 16:32
|
#377
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
1) daca va fi 4-2-1, trebuie sa fie in progresie, din motive evidente. Un 40-40-50 sunt timp, energie si bani aruncati la WC.
2) ti s-a zis deja, la trecere brusca de la 30 la 40, sectiunea creste prea mult, cantitatea de gaz ramane => presiunea scade, viteza gazelor scade. Vei avea contrapresiune la ture joase, motor lenes.
Un lucru as mai avea de zis: lungimile tronsoanelor le calculezi, exista calculatoare pe net, functie de turatiile la care doresti Nmax si Pmax.
Nmax intervine doar la 4-2-1, la 4-1 te legi doar de Pmax. Si cum am mai spus, o tii in ture ca sa se miste.
Edit 1: Si mai e un detaliu, mi l-a spus userul ment la un moment dat, foarte important dupa parerea mea. Fac un desen si-l postez.
Edit 2: Desenul reprezinta planul de separatie dintre galerii si chiulasa.
Portul chiulasei trebuie sa fie tangent jos la gaura din flansa evacuarii. Nu concentrice!
Daca din motive oarecare se intampla si la admisie, dar invers (diametru galerie mai mic decat portul, invers ar fi inadmisibil, ca sensul curgerii e opus), orificiile trebuie suprapuse invers.
De ce? Opozitia dintre temperaturile gazelor continute de piese, implicit densitatea lor, si dezideratul de a folosi intreaga sectiune avuta la dispozitie.
Last edited by Muttley; 15-01-13 at 16:51.
|
|
|
15-01-13, 18:40
|
#378
|
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Utile chestii impartasesti cu noi Muttley, m-ai cam pus pe ganduri. Insa nu stiu cum sa fac partea de 4-2 (pana la flansa. de unde se continua cu bucata lunga 2-1) din minim doua sectiuni... S-o fac cu teava de 35 pana la unirea perechilor de tevi )momentan porturile au iesirea de 34 mm), si partea Y sa fac cu iesirea mai mare, sa se continue cele doua tevi cu diametrul marit, si ultimul Y cand se face o teava din doua sa creasca sectiunea pana la diametrul final dorit ?
|
|
|
15-01-13, 19:05
|
#379
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Imi pare rau, eu unu' n-am inteles ce intrebi. Oricum n-as putea interveni, practic n-am facut/asistat la asa ceva vreodata.
Dar inteleg in schimb ca ai scris ca ai porturi de 34. Pai ai zis ca-s de 30 prima oara!!!
Primele tevi TREBUIE sa fie mai largi decat porturile, insa nu cu mult. Pai daca pui tevi de 35, adica 32 interior, ai facut rahatelu' praf, ai gatuit-o.
Fa-o cu 40 exterior in cazul asta, adica 37 interior. Vezi ca si grosimile peretilor variaza, ai de unde alege. Adica fa-o 40-45-50, parerea mea, aia noua.
Sau hotaraste-te de cat sunt porturile, 30 sau 34.
|
|
|
15-01-13, 19:19
|
#380
|
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Stiu, mi-e cam greu sa ma exprim corect (romana nu e limba mea materna), plus ca iti descriu o piesa a carei particularitati nu ii cunosti (nu ai idee cum e la Lada colectorul respectiv). Porturile original sunt de 30 mm, eu am reusit pe chiulasa care o prepar sa le aduc la 34 mm. Atunci, 4 tevi de 40, pana la flansa (galeria propriu-zisa), de la flansa 2 de 45, iar dupa ce se unesc, 1 x 50. Asta ar fii ideea, sper ca am inteles corect.
|
|
|
15-01-13, 19:49
|
#381
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Ia mergi tu pe 38 in loc de 40,si dupa ce faci perechile,din 3x38 treci in 45 si apoi treci in 50 pentru o bucata de macar juma de metru si apoi pui cam ce teava vrei,fie 50 fie 57,musai si ceva tobe ca altfel nu stai in ea in mers
Maine pretul
Alta chestie foarte importanta,in evacuare nu exista presiune,evista vacum
|
|
|
15-01-13, 20:54
|
#382
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Hai ca am scos si poznele
|
|
|
15-01-13, 21:17
|
#383
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Am si eu o intrebare, coturile astea la 90 de grade, exista pe mai multe raze de curbura?
Pentru un acelasi diametru, desigur.
Last edited by Muttley; 15-01-13 at 21:22.
|
|
|
15-01-13, 21:30
|
#384
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Da,astea sunt 1D,exista si 1.5d,adica sunt ceva mai largi
|
|
|
16-01-13, 06:25
|
#385
|
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Arata foarte bine coturile acelea, astept un mesaj privat cu pretul lor
|
|
|
16-01-13, 13:06
|
#386
|
Stage 4
Join Date: Jun 2011
Posts: 290
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
@klada, Sturimex se numea acel service din Cluj, care se ocupa cu evacuari
arunca un ochi aicea http://www.tobesport.ro/ Daca ajungi pe la ei, intreaba de Florin
Last edited by bb_adrian; 16-01-13 at 13:10.
|
|
|
18-01-13, 07:11
|
#387
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
|
|
|
18-01-13, 07:23
|
#388
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Uite un cot mai ieftin. Cumparat de la o firma ce face balustrade de inox. 20 de lei parca...
|
|
|
18-01-13, 08:20
|
#389
|
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Interesant, ms de oferta Julaikos, o sa ma mai uit, si sa consult si varianta lui Muttley
Pana una alta, masinuta a primit un volan "deep dish" (90 mm), din piele sintetica, cu buton OMP, butucul aferent pt Lada, capace vizitare originale pt orizontale, si cam atat
|
|
|
20-01-13, 13:21
|
#390
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of: [DACIA] [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Cat a costat volanu? E cumva cumparat din Bulgaria? )
|
|
|
|
|