11-02-12, 16:44
|
#241
|
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Multumesc frumos ! Sa speram ca asa va fi
Lucrul continua, numai ca pe frigurile astea avansez incet, mecanica fata e aproape gata de montat, am demontat alternatorul sa pot curata lonjeronul dreapta care avea izolatia sarita de la fosta bacterie care a sangerat pe-acolo ducand vopseaua si izolatia jos (asta pe vreama cand inca sedea uitata in garajul din bucuresti). A fost curatata pana la metal, ZERO probleme cu el, am tratat-o cu acid ortofosforic, urmeaza grundul cu zinc si izolatia temporara.
Alternatorul l-am luat la puricat, si bine am facut, carcasa era crapata, plus ca rulmenti suna si are o dioda arsa, noroc ca am punte nou nouta
Poze mai incolo cand o sa fie consistent progresul, pana atunci am dezgropat un video cu voiajul masinii de la Bucuresti spre Cluj, unde se aude clar axul cu came si culbutorii praf+ cablul de la kilometraj, da eu zic ca se misca binsor
https://www.youtube.com/watch?v=rbDTZNqMtsU
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania
|
|
|
11-02-12, 17:40
|
#242
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Unde ai mai gasit ortophosphoric?
Intradevar se aude ca la balamuc partea de sus, dar se face si atunci suna cum trebuie.
|
|
|
12-02-12, 11:38
|
#243
|
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Am gasit un produs care contine asa ceva, se comercializeaza in magazinele policolor-eurocolor-ilkolor, mult mai calitativ ca si super feruginol/deruginol si alte produse de genul. Se numeste Super Evipass, fisa produsului se poate vizualiza aici ilkolor.ro/fisaprodus/Szuper%20Evipass.pdf E foarte eficient, si ieftin ( 9 lei/litru) se aplica peste rugina curatata de vopsea, dupa ce se usca, se formeaza un fel pulbere gri unde era rugina, care se departeaza cu peria de sarma. Daca stratul e gros dupa aplicare succesiva si un pic de ajutor de la peria de sarma montata pe flex, elimina complet rugina, ramanand tabla lucioasa.
Legat de motor, am schimbat cam la o luna dupa ce am intrat in posesia masinii arborele cu came, si culbutorii, momentan nu suna deloc ( https://www.youtube.com/watch?v=W2QGg..._order&list=UL , cu geamurile date jos de la caldura) , doar necesita reglaj de jocuri, urmeaza ca dupa mica revitalizare a suspensiei/directiei sa fac schimbul de ulei si dupa reglajul culbutorilor. Ma supara modul destul de greoi si imprecis de reglare a culbutorilor (trebuie lera foarte lata, daca nu e, reglajul e egal cu zero), asa ca pana atunci o sa-mi proiectez o consola speciala pt ceas comparator
Last edited by k.lada; 12-02-12 at 11:46.
|
|
|
12-02-12, 12:41
|
#244
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Frumos, acum e alta viata.
Ca sa elimini si mai mult din problema asta cu jocurile si recglajul lor te-ai gandit la un sistem cu rola la mecanismul tachet-culbutor?
Am vazut ca pe lant la intinzator au facut altii deja asta cu un pinion pentru intindere, fara patina.
|
|
|
12-02-12, 13:33
|
#245
|
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Da, o echipa de ingineri din Ungaria acuma proiecteaza un astfel de sistem, culbutor cu rola, insa din ce am discutat cu ei, sistemul o sa vina la pachet cu un alt arbore cu came, deoarece camele originale sunt foarte late, si e imposibila integrarea rolei in culbutor din considerente de gabarit.
Binenteles daca o sa reuseasca, si o sa fie la un pret decent, dupa ce termin lucrarile din lista "cu prioritate" la masinuta, o sa-mi achizitionez un asemenea sistem.
|
|
|
12-02-12, 15:27
|
#246
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Asta suna intradevar foarte bine si ma gandeam ca tot s-a investit f mult in dezvoltarea acestui tip de motor... trebuie sa apara solutia.
Cred ca daca avem un motor in fata putem realiza si noi ceea ce inginerii maghiari proiecteaza.
Ingustarea camelor si a cercului de baza se pot face f usor si atunci ne ramane loc sa facu un Y in care sa intergam o rola.
Aici as avea nevoie de sprijinul unui inginer care se ocupa cu astfel de metale si de un tehnolog sa ne spuna din ce material sa executam rola ca sa nu apara urme de frecare nedorite si in acelasi timp sa reziste in timp.
|
|
|
15-02-12, 13:08
|
#247
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of: [DACIA] [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Ceva de genu asta? La astfel de culbutori se mai face vrun reglaj intre supapa si rola?
|
|
|
15-02-12, 15:54
|
#248
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Da este un sistem foarte bun si eficiet acesta probabil fiind cel care a reusit sa-i inspire pe maghiari.
In acest caz dupa cum se vede este necesara ingustarea camei.
Pentru a realiza aceste piese trebuie ca materialul si axul rolei sa fie foarte rezistente.
Apasarea arcurilor de supapa nu e o joaca mai ales la turatii inalte.
|
|
|
15-02-12, 19:28
|
#249
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Poate nu vad eu bine dar axul cu (s)came nu are treaba cu tachetul cu rola din poza,rola e doar intre coada supapei si tachet,si oricum jocul tot trebuie reglat...mare avantaj nu e in afara de sunet,nefiind nici macar o miscare de rotatie mai mare,dupa un timp o sa apara uzura si nu se va mai roti...
rola trebuie sa fie intre culbutor si cama nu?
|
|
|
15-02-12, 19:54
|
#250
|
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of: [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Ce a postat b08ygs e un sistem interesant, eu zic ca totusi ar trebui sa aibe reglaj, ca jocurile termice exista peste tot, si trebuiesc asigurate. Dezavantajul e ca se va crea un joc (uzura) intre coada supapei si rola, ceea ce nu este chiar un lucru de dorit.
julaikos are dreptate, rola e in culbutor, deci pozitionata intre culbutor si cama. Sistemul ce se incearca a se reproduce, e utilizat si pe unele motoare Renault care echipeaza Loganul. Atasez poze cu culbutorii respectivi, culbutorii originali de lada, si o sectiune frontala a motorului de Lada ( e de Niva, cu egr, si "impingator hidraulic" in loc de reglaj manual/mecanic al jocului )
Last edited by k.lada; 15-02-12 at 19:56.
|
|
|
15-02-12, 20:16
|
#251
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Exact ce spuneam,acolo pe mijlocul culbutorului ar trebui sa fie rola ca sa fie in contact direct cu cama de pe ax,si atunci motorul s-ar transforma intr-o pisica ce toarce,chiar si fara partea hidraulica...
|
|
|
15-02-12, 20:45
|
#252
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Da nu am fost atent, important este sa fie in rotatie partea care calca pe axa.
Totusi sa nu credeti ca zgomult dispare este chiar putin mai mare decat atunci cand sistemulk clasic este reglat bine insa se elimina probleme care ar afecta fiabilitatea.
Tot la capitolul zgomot contribuie si intinzatorul cu pinion, roata dintata dar are avantajele lui.
Pentru curse pe vremuri in Romania mecanicii de la service Fiat foloseau un sistem similar cu cel bulgaresc doar ca nu utilizau pinion ci o simpla roata cu diametrul corect. Aproape identic dar fara dinti.
|
|
|
15-02-12, 20:48
|
#253
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Eu vreau sa cred ca "lovitura" care o face cama axei pe culbutor o sa aiba un zgomot mai mic,ce-i drept ramane in continuare lovitura de pe coada supapei care nu dispare,decat la un super-reglaj,si care in timp tot apare din pricina uzurei...
|
|
|
15-02-12, 20:56
|
#254
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Pentru ca axul sa nu se gripeze trebuie sa existe un mic joc acolo iar acesta contribuie la lipsa de silentiozitate. Totusi pentru fiabilitate trebuie sa faci concesii.
|
|
|
15-02-12, 22:46
|
#255
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of: [DACIA] [Old School Cars]
|
Re: Masina mea Old School - Lada 1500
Quote:
Originally Posted by k.lada
Ce a postat b08ygs e un sistem interesant, eu zic ca totusi ar trebui sa aibe reglaj, ca jocurile termice exista peste tot, si trebuiesc asigurate. Dezavantajul e ca se va crea un joc (uzura) intre coada supapei si rola, ceea ce nu este chiar un lucru de dorit.
|
Eu am gasit pozele pe forumul Stance Works un Nissan 350z preparat special pt drift, sa dezmembrat tot motoru si sa reconstruit din pacate nu am vazut cum aratau culbutorii originali
Eu am ramas cu impresia ca vrei culbutori cu rola nu tije impingatoare cu rola oricum, nu cred ca au o uzura asa de mare rolele alea la culbutori... un reglaj tin sa cred ca trebuie sa aibe, dar prea mic, cat sa se lubrefieze ca sa nu se detelioreze prematur
Uite si topicul daca te intereseaza http://www.stanceworks.com/forums/sh...ad.php?t=20017 este interesanta reconstructia
__________________
Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie....
O batrana din '76
|
|
|
|
|