Numele ei e Zorro, este un R5 Alpine din 1981 - 1397 cmc / 93 cp la aproximativ 850 kg - si aproape jumatate de an a suferit in service dupa ce am cumparat-o.
Am avut neplacerea sa constat ca multe lucruri lasau de dorit.
Dupa lungi cautari am gasit si schimbat complet setul motor, distributia, directia, pompa ulei, cutia de viteze, suspensia spate (bucsi brate si amortizoare), proiectoare Cibie. Am folosit in majoritate piese originale, furnizate de Mecaparts (care produce in continuare ansamble si piese pentru modelele sportive de la Renault).
Ulterior am gasit o rampa de culbutori si o axa cu came in stare foarte buna, asa ca va urma o noua "operatie" de schimbare a acestora. Plus kit-ul de ambreiaj.
Ar mai ramane mici reglaje, tapiteria si plafonul. De asemenea, cred ca va trebui revizuita si instalatia electrica. Sper ca in viitorul apropiat sa urmeze o revopsire profesionala si redecorarea cu stickere originale (celebrele dungi rosii cu insciptia A5)
Despre masina, va pot spune ca abia acum dupa 5-6 mii km de la refacerea motorului a inceput sa-si arate muschii. Nu este ceva iesit din comun, dar iti confera senzatii mai mult decat placute.
Ce ma nemultumeste la ea este faptul ca apar probleme marunte din senin (as spune tipice Renault), darprobabil ca la o masina veche este de asteptat. Un alt aspect negativ il constituie consumul, dar aici si soferul este de vina deoarece oricat ti-ai impune sa mergi linistit nu poti rezista prea mult deoarece e o masina care te indeamna sa o calci.
Cam asta este pentru moment, sper ca in 2011 sa fie intr-o stare excelenta si sa o inscriu in Retromobil.
Numai bine.