Masina mea Old School - R5 Alpine
3 Attachment(s)
Numele ei e Zorro, este un R5 Alpine din 1981 - 1397 cmc / 93 cp la aproximativ 850 kg - si aproape jumatate de an a suferit in service dupa ce am cumparat-o.
Am avut neplacerea sa constat ca multe lucruri lasau de dorit. Dupa lungi cautari am gasit si schimbat complet setul motor, distributia, directia, pompa ulei, cutia de viteze, suspensia spate (bucsi brate si amortizoare), proiectoare Cibie. Am folosit in majoritate piese originale, furnizate de Mecaparts (care produce in continuare ansamble si piese pentru modelele sportive de la Renault). Ulterior am gasit o rampa de culbutori si o axa cu came in stare foarte buna, asa ca va urma o noua "operatie" de schimbare a acestora. Plus kit-ul de ambreiaj. Ar mai ramane mici reglaje, tapiteria si plafonul. De asemenea, cred ca va trebui revizuita si instalatia electrica. Sper ca in viitorul apropiat sa urmeze o revopsire profesionala si redecorarea cu stickere originale (celebrele dungi rosii cu insciptia A5) Despre masina, va pot spune ca abia acum dupa 5-6 mii km de la refacerea motorului a inceput sa-si arate muschii. Nu este ceva iesit din comun, dar iti confera senzatii mai mult decat placute. Ce ma nemultumeste la ea este faptul ca apar probleme marunte din senin (as spune tipice Renault), darprobabil ca la o masina veche este de asteptat. Un alt aspect negativ il constituie consumul, dar aici si soferul este de vina deoarece oricat ti-ai impune sa mergi linistit nu poti rezista prea mult deoarece e o masina care te indeamna sa o calci. Cam asta este pentru moment, sper ca in 2011 sa fie intr-o stare excelenta si sa o inscriu in Retromobil. Numai bine. |
Re: Masina mea - R5 Alpine
foarte frumoasa masina, sa ai noroc si grija de ea. cred ca te-au costat o mica avere piesele de pe mecaparts, am vazut ca nu sunt prea ieftine...
ceva modificari? neste carburi, ceva? :) |
Re: Masina mea - R5 Alpine
tekno - merci de aprecieri. Sa stii ca piesele si reparatia m-a costat aproape de 3 ori cat am dat pe ea. Legat de modificari, deocamdata nu, dar pe viitor nu se stie. Eu as vrea sa o pastrez in starea ei originala.
|
Re: Masina mea - R5 Alpine
daca reusesti sa tii in starea originala o sa aiba o valoare deosebita in viitor .
Felicitari , frumoasa masina :) |
Re: Masina mea - R5 Alpine
Am avut si eu un R5Super. Modelul simplu cu motor de 1300. Am fost foarte multumit de ea. Multi se lipesc de marci Germane; nu cred in ele asa de mult, mai ales in ziua de azi cand nivelul de calitate este similar indiferent de marca, si aici vorbesc de marci cu traditie.
Bafta cu 5-ul! |
Re: Masina mea - R5 Alpine
Quote:
|
Re: Masina mea Old School - R5 Alpine
4 Attachment(s)
Curand astept sa soseasca un sistem de evacuare din Germania. Deocamdata pozele primite de la vanzator.
|
Re: Masina mea Old School - R5 Alpine
Decat sa dai o avere pe piesele alea de la meccaparts mai bine ii faceai un set de 1.6 de dacie si il mai si enervai putin ;)
|
Re: Masina mea Old School - R5 Alpine
Initial exista varianta sa folosesc piese de Dacie, dar cand am desfacut prima data motorul mi-am dat seama ca deja erau folosite camasi de Dacie (1400). Erau aproape perforate, asa ca mi-am luat gandul de la a mai baga asa ceva.
Oricum ideea de baza este de a pastra originalul pe cat posibil. Si daca il faceam mai nervos (exista varianta Alpine cu motor de 1550cmc - 120 Cp) rationamentul mi-ar fi spus ca trebuiau modificate si alte lucruri (spre exemplu franele) iar lucrurile deja ar fi luat alta amploare. Important e ca incepe sa se vada luminita de la capatul tunelului. Urmatoarea etapa va fi o vopsire profi si refacerea tapiteriei dupa modelul initial. PE urma raman micile detalii cum ar fi stickerele originale, oglinzi laterale Vitaloni Californian, grila aer capota si eleronul spate de cauciuc. Punerea in aplicare depinde insa de cum traversam aceasta criza nenorocita. |
Re: Masina mea Old School - R5 Alpine
Din cate stiu la motoarele supraalimentate pistoanele sunt "mai altfel" - au canalul segmentului de foc intarit cu otel de exemplu -, nu cred ca cele de Dacia 1600 ar putea fi o solutie...
|
Re: Masina mea Old School - R5 Alpine
Perfect adevarat ... numai ca utilajul in cauza este dotat cu motor atmosferic ;) ... asa ca un set de 1.6 de dacie cu camasi si segmenti de calitate ar fi facut treaba f buna !
|
Re: Masina mea Old School - R5 Alpine
Quote:
Nu vreau să-ţi tai elanul, dar ce vrei tu să faci e destul de greu. Să vezi cāt trebuie să alergi după banalele logo-uri de pe maşina şi alte plastice dacă vrei să o aduci īn starea iniţială... Apropo...cāt plateşti transportul la evacuare că am găsit şi eu evacuare pentru mine pe ebay dar nu ştiu cāt mă ajunge īn total. |
Re: Masina mea Old School - R5 Alpine
Quote:
|
Re: Masina mea Old School - R5 Alpine
valabila pt inscrierea in Retromobil, va fi doar din anul 2014.
ma bucur ca ai reusit sa te apuci de rtefacerea ei, si ai reusit intr-o masura destul de mare, sa o vedem terminata curand. |
Re: Masina mea Old School - R5 Alpine
Bravo! masina arata ok
spor la munca |
All times are GMT +2. The time now is 02:22. |
- Copyright 2024 4Tuning