Frâne, discuri, suspensii şi turbine de la firma lui Iustin Ţînţaru, 4Turbo
De 4Turbo poate nu aţi auzit încă, dar frânele de la EBC Brakes vă garantez că vă pot face părul de pe spate să se ridice atunci când apăsaţi pedala corespunzătoare, maşina oprindu-se rapid, mai rapid decât a accelerat chiar, promite 4Turbo a lui Iustin Ţînţaru. Compania 4Turbo, în frunte cu Iustin (boost manager scrie pe cartea lui de vizită), este importator direct EBC Brakes şi mi-a povestit cu ce se ocupă el cu ocazia 4TuningDAYS.
La EBC a ajuns din pură întâmplare:
“am fost nevoit să schimb plăcuţele şi am pus Ferodo. Diferenţa a fost imensă, maşina parcă nu mai vroia să se oprească ci doar să încetinească. Am fost înapoi la service şi din fericire nu aruncaseră încă plăcuţele vechi care s-au dovedit a fi EBC Greenstuff.”
Aşa că a luat taurul de coarne şi
după două săptămâni de negocieri cu directorul şi deţinătorul companiei, Andy Freeman,
a obţinut statutul de distribuitor naţional EBC Brakes. În ciuda sfaturilor primite de a nu începe acest business iarna, dar şi la începutul crizei economice, pe 7 decembrie Iustin a plătit prima comandă de 12.000 de euro. La început, vânzările nu au fost grozave însă acestea au crescut constant de la o lună la alta.
Iustin a vândut iniţial calculatoare, pentru ca, mai apoi, să lucreze timp de un an şi jumătate pentru BDT, dealer Ford în România. Totul a început să se schimbe în noiembrie 2007 când băiatul în cauză a găsit pe ebay o ofertă specială la faruri cu angel eyes.
A achiziţionat atunci 5 seturi care s-au vândut în mai puţin de o săptămână. Pe cutii a găsit adresele importatorilor din Germania şi i-a contactat pe rând pe toţi, într-un final reuşind să cumpere direct de la Dectane. Nivelul următor a constat în rugămintea adresată prietenilor lui de a-i împrumuta 10.000 de euro pentru un prim import mai important.
În martie avea deja patru magazine care cumpărau de la el şi o medie a vânzărilor de 7.000€/lună, pentru ca împreună cu xenon-ul să vândă de peste 20.000 de euro/lună în toamna lui 2008. Iustin nu ascunde faptul că, odată cu creşterea vânzărilor, au început şi primele probleme legate de calitatea slabă a farurilor şi stopurilor. Aşa s-a decis să se reprofileze şi să înceapă colaborarea cu cei de la EBC Brakes.
În concluzie, Iustin Ţînţaru şi al lui 4Turbo este importator direct pentru: EBC, Bilstein Sport, Powerflex, Quaife, Wilwood, SiemensHID şi Goodridge.
Să nu uităm nici de o altă activitate mai nouă a patronului, şi anume, modificările şi recondiţionările de turbine. Ultimul proiect terminat în această direcţie ar fi un 1.9TDI de 90CP, transformat într-un 1.9TDI cu turbină modificată de 3.0TDI şi 250CP.
Firma 4Turbo o găsiţi pe site-ul 4Tuning, Iustin acordând un discount permanent de 25% la toata gama (plăcuţe, discuri, lichid de frână), pentru că afacerile de viitor se construiesc alături de parteneri serioşi. Tot pe 4tuning.ro găsiţi şi detalierea produselor de care Iustin este atât de mândru.
Gama EBC cuprinde:
Plăcuţe:
Blackstuff: calitate identică cu cele de fabrică la un preţ mai mic spune Iustin, deoarece nu mai trec pe la doi, trei intermediari;
Greenstuff: prima treaptă de upgrade faţă de plăcuţele de fabrică,
coeficient de frecare 0.55 (max. 0.4 la cele de fabrică) şi temperatura
maximă la care pot fi folosite este de 600°C (max. 4000C la cele de fabrică).
Acestea ar elimina cu până la 50% mai puţin praf deoarece nu conţin particule
metalice;
Redstuff: a doua treaptă de upgrade pentru vehicule de peste 200CP, au în
compoziţie particule ceramice şi fibră de kevlar, ceea ce le-ar face să elimine cu până la 90% mai puţin praf şi să reziste până la 750°C;
Yewllowstuff: pentru şoferii foarte agresivi şi chiar pentru raliu, coeficient de
frecare 0,64, conţin fibră de aramidă şi rezistă până la 900°C;
Discuri:
UPR: Discuri de fontă echilibrate dinamic, EBC garantează că pot fi
folosite chiar şi cu plăcuţe Yellowstuff fără riscuri de ovalizare;
Turbo Groove: Disc din oţel aliat cu cupru, cu canale interioare de
ventilaţie oblice şi răsucite şi cu striaţii pentru eliminarea gazelor care
se formează la suprafaţa de contact dintre disc şi plăcuţă;
USR Ultimax: Alternativa silenţioasă pentur Turbo groove, din acelaşi oţel
aliat cu cupru dar cu canale de ventilaţie drepte;
În rest, Iustin s-a mai ocupat şi cu echiparea unora dintre maşinile de raliu cu frâne EBC:
Evo 6 de grupa N (pilot George Creţu)
Yellowstuff + UPR
Lancia Delta Integrale a lui ZoliaT
Redstuff + Turbo Groove
Toyota Lancruiser participantă la Rally Raid
Yellowstuff + Turbo Groove
Mitsubishi Pajero EVO
EBC Yellowstuff + Turbo Groove
2008 WRX STI, M6, M5 E60 şi E39, Volvo S40 T4
Yellowstuff/Redstuff