VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
05-08-10, 14:35
|
#1
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
Cea mai noua membra a familiei Alfa Romeo, Giulietta, a fost declarata una dintre cele mai bune masini din gama compacta, in prezent. Iata aici un test comparativ complet, pentru a vedea daca poate ocupa prima pozitie in topul celor mai bune hot-hatch-uri ale momentului, pozitie ocupata de Volkswagen Golf VI.
Doua stiluri diferite, cu un pedigree diferit pentru ambele modele. Giulietta este o masina noua, cu multe inovatii tehnice si de confort, pe cand VW Golf are tendinta nefericita de a fi doar... un alt Golf. Probabil seria Golf va urma numaratoarea pana la infinit, acum ajungadu-se la generatia cu numarul VI, insa Giulietta, putin mai conservatoare, preia numele unui model mai vechi. Chiar si asa, prima reactie este: sportivitate si pasiune (Giulietta) versu fiabilitate si simt practic (Golf).
Exterior
Alfa Romeo Giulietta este o masina ceva mai mare, cu o lungime de 4,35 m, fata de cea a Golfului, care este de doar 4,21 m. La acest capitol castiga Golful, fiind mai practic in oras. Giulietta depaseste cu mult la toate capitolele modelul 147, dar ia ceva elemente si de la MiTo, si de la 8C Competizione, ceea ce o face o masina mult mai atragatoare. Ca si design exterior si impresie la public, Giulietta castiga de departe aceasta confruntare. La Golf trebuie sa te chinui destul de mult sa vezi diferentele intre aceasta generatie si Golful 5. Ele exista, insa masina, vazuta cu niste ochelari de soare, este cam aceeasi, fara pic de carisma si prezenta in peisaj. In schimb la masina italieneasca, munca celor din departamentul de design se vede bine de tot. Giulietta se pare ca isi arata cel mai bine partea senzuala in culorile alb-perlat si in albastru de noapte.
Volkswagen Golf 6 are un exterior foarte cunoscut, usor de confundat cu generatie precedenta
Exteriorul lui Giulietta este unul reusit datorita si portierelor spate "shaved"
Interiorul lui Giulietta este o capodopera
Habitaclul masinii din Italia este o surpriza placuta. Un amestec de eleganta si sportivitate, la care se mai adauga si materiale mai bune, dar si o asamblare mai riguroasa. Se pare ca Alfa Romeo vrea sa scape de acel urias dezavantaj, adica perceptia oamenilor de a fi o masina prost facuta si nu tocmai fiabila. Cert este ca la capitolul interior, in aceasta gama de masini, Giulietta nu are rival, cu atat mai putin faimosul Golf. Ambele masini au volan sport in 3 spite si o consola pentru climatizare cu 3 butoane centrale, ca sa numim cateva dintre asemanari.
Pe cealalta parte, Golf afiseaza ceea ce trebuie - seriozitate si simt practic. Aici spatiul este mai bine organizat si optimizat. De exemplu, chiar daca Giulietta este mai mare ca si dimensiuni exterioare, la interior spatiul este mai generos in Golf, pentru ocupantii scaunelor fata, dar si pentru cei din spate. Iar portbagajul celor doua masini din test este, surprinzator, perfect egal - 350 de litri.
Motorizari
Asa cum e de asteptat, si in Romania cele mai bine vandute masini sunt cele diesel. Masinile din acest test au motoare mici, diesel, foarte economice, am putea spune chiar... de criza. Golful are un motor de 1.6 TDI de 105 cp, iar Giulietta are un 1.6 JTDM de 105 cp. Motorul de pe Golf sufera insa la capitolul putere la turatii mici, o bila neagra pentru o masina de oras, loc in care ai nevoie de putere la turatie mica. Giulietta cu al sau MultiJet de ultima generatie este o masina ceva mai zgomotoasa, fata de TDI-ul german, insa mai omogena si mai sportiva. Alfa are o cutie cu 6 trepte manuala, iar Golful are numai 5 trepte de viteza.
Tinuta de drum
Sistemul DNA al masinii italienesti vine de serie la toate versiunile. Este vorba de un sistem ce permite soferului sa selecteze 3 tipuri de condus - Dynamic, Normal si All Weather. Prin reglarea butonului pozitionat pe consola centrala, masina isi schimba parametrii motorului, cutiei de viteze, directiei asistate, a diferentialului electronic si a sistemului de stabilitate (VDC). Este un sistem inovativ si foarte practic, usor de folosit, in functie de conditiile de mers.
Golful echivaleaza si el prin cutia DSG si reglajele sasiului Pilot DCC cu 3 moduri de reglaj. Din pacate insa, aceste sisteme sunt optionale si costa multi bani la o varianta de baza. Ceea ce o face pe Giulietta castigatoare la capitolul tinuta de drum si confort.
Alfa este mai sportiva, si iti dai seama de asta imediat. Este o masina dinamica, ce raspunde bine la comenzile volanului si a cutiei de viteze. Trenul de rulare este foarte precis, de ordinul milimetrilor odata selectat modul Sport. Per total, este o masina mai echilibrata decat Golful, ceea ce o face una dintre cele mai bune masini compacte din Europa.
Pretul
Din pacate, Giulietta pierde la capitolul pret de achizitie si costuri de intretinere. Alfa Romeo Giulietta in versiunea prezentata, cu motor 1.6 JTDM costa 28.000 de Euro, iar Golful cu motorul 1.6 TDI costa 25.690 Euro.
Concluzia testului
La aspect, tinuta de drum si motor castiga Giulietta. La capitolele echipament, practicabilitate, spatiu si pret castiga Golful.
Alfa Romeo este o masina pe care o cumperi cu sufletul, este o masina pe care o cumperi daca te indragostesti de ea. In Giulietta nu te vei simti niciodata doar un alt participant la trafic, multi ochi se vor intoarce dupa tine. Golful este o masina pe care o cumperi cu capul. O cumperi ca alte 6 generatii au confirmat fiabilitatea si faptul ca este un model reusit si bun. Chiar daca nimeni nu va intoarce capul dupa tine pentru ca e plin de alte masini ca a ta, o cumperi pentru ca germanii stiu sa faca masini. Insa, pe astfel de vremuri destul de gri, cu aroma de criza, Golful VI este o masina care tine cu casa si este si castigatoarea testului de azi. Cand criza va deveni o amintire, probabil ca factorul pretului nu va mai fi unul decisiv si Giulietta va iesi castigatoare.
|
|
|
05-08-10, 14:44
|
#2
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
De unde si pana unde sunt Golf VI 1.6TDI si Alfa 1.6 diesel hot-hatchuri?
|
|
|
05-08-10, 14:44
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 509
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club]
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
superba masina Alfa Romei,motor net superior celui de Volkswagen nota 10 la toate capitolele,golful 6 e bun de dus la remat
|
|
|
05-08-10, 15:25
|
#4
|
Stage 3
Join Date: May 2010
Posts: 161
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
Funny articolul, daca 1.6 TDI si JTDM sunt hot-hatch-uri, atunci viitoarea Giulietta GTA si Golf GTI ce sunt??
|
|
|
05-08-10, 15:54
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
Cum era de asteptat, italienii si-au facut temele corespunzator de data asta.
Au promis o masina mai sigura, mai dinamica si mai placuta la condus decat concurenta.
Pana acum le-a iesit. Daca si calitatea este macar la nivelul Fiat 500, atunci avem in fata cea mai buna compacta de pe piata.
__________________
Official Porsche hater.
|
|
|
05-08-10, 16:08
|
#6
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
Mie imi plac unele modele de Alfa Romeo dar asta arata ca un copil retardat din fata, ca sa folosesc expresia lui ionut .
|
|
|
05-08-10, 19:00
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 509
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club]
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
Cand va apare versiunea GTA golful va fi ca o caruta cu un cal mort pe langa racheta de alfa romeo doar lancia delta si fiat bravo sunt compacte un pic mai frumoase
__________________
viata e plina de suisuri si coborasuri pentru mine ce e important e sa ma simt bine si sa imi traiesc viata la maxim
|
|
|
06-08-10, 01:11
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
hahaha, ce ma bufneste rasul cand vad remarcile pozitive la adresa Alfa.
In afara de design aproape intodeauna dragut la Alfa ce alte atuuri ar putea sa aiba? Nimic.
Materiale, clar mai slabe calitativ la Alfa, fiabilitate departe de Golf VI, motor - aparent bun, eu m-am ars cu mult laudatul multijet 120 CP dar nici cel de VW nu si-a aratat inca fiabilitatea, este prea nou, ar cam fi un egal aici.
Golful desi nu este preferatul meu in clasa este cunoscut ca o masina completa, robusta, foarte corect lucrata pentru clasa ei, imbina materialele bune cu finisarile la fel de bune, comfortul si placerea condusului cu utilitate si fiabilitate.
Alfa cunoscuta pentru desing-ul aparte si deosebit, in cazul de fata si frumos, stricacioasa tare de multe generatii incoace, mult prea scumpa pentru ce ofera si cu un cost exagerat al intretinerii.
In cazul de fata VOT GOLF.
|
|
|
06-08-10, 01:19
|
#9
|
Stage 3
Join Date: May 2010
Posts: 161
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
Quote:
Originally Posted by GTR
hahaha, ce ma bufneste rasul cand vad remarcile pozitive la adresa Alfa.
In afara de design aproape intodeauna dragut la Alfa ce alte atuuri ar putea sa aiba? Nimic.
Materiale, clar mai slabe calitativ la Alfa, fiabilitate departe de Golf VI, motor - aparent bun, eu m-am ars cu mult laudatul multijet 120 CP dar nici cel de VW nu si-a aratat inca fiabilitatea, este prea nou, ar cam fi un egal aici.
Golful desi nu este preferatul meu in clasa este cunoscut ca o masina completa, robusta, foarte corect lucrata pentru clasa ei, imbina materialele bune cu finisarile la fel de bune, comfortul si placerea condusului cu utilitate si fiabilitate.
Alfa cunoscuta pentru desing-ul aparte si deosebit, in cazul de fata si frumos, stricacioasa tare de multe generatii incoace, mult prea scumpa pentru ce ofera si cu un cost exagerat al intretinerii.
In cazul de fata VOT GOLF.
|
Ma apuca si pe mine rasul cand aud asa ceva
|
|
|
06-08-10, 01:24
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
Quote:
Originally Posted by rizea.vlad
Ma apuca si pe mine rasul cand aud asa ceva
|
Asa ceva ce? Ai vazut vre-un test de fiabilitate unde ALFA sa urce in JUMATATEA superioara?
Ai avut multijet?
Oare de ce are Alfa o asemenea depreciere imensa in timp?
Daca tot vrei sa ma contrazici poate vii si cu argumente.
|
|
|
06-08-10, 03:09
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
Quote:
Originally Posted by GTR
hahaha, ce ma bufneste rasul cand vad remarcile pozitive la adresa Alfa.
In afara de design aproape intodeauna dragut la Alfa ce alte atuuri ar putea sa aiba? Nimic.
Materiale, clar mai slabe calitativ la Alfa, fiabilitate departe de Golf VI, motor - aparent bun, eu m-am ars cu mult laudatul multijet 120 CP dar nici cel de VW nu si-a aratat inca fiabilitatea, este prea nou, ar cam fi un egal aici.
Golful desi nu este preferatul meu in clasa este cunoscut ca o masina completa, robusta, foarte corect lucrata pentru clasa ei, imbina materialele bune cu finisarile la fel de bune, comfortul si placerea condusului cu utilitate si fiabilitate.
Alfa cunoscuta pentru desing-ul aparte si deosebit, in cazul de fata si frumos, stricacioasa tare de multe generatii incoace, mult prea scumpa pentru ce ofera si cu un cost exagerat al intretinerii.
In cazul de fata VOT GOLF.
|
1. "Materiale, clar mai slabe calitativ la Alfa" -Din moment ce n-ai stat in Giulietta, vorbesti in gol.
2. "fiabilitate departe de Golf VI" - Din moment ce Golf 6 e proaspat, Giulietta abia a aparut, vorbesti in gol.
3. "Alfa cunoscuta pentru desing-ul aparte si deosebit, in cazul de fata si frumos, stricacioasa tare de multe generatii incoace, mult prea scumpa pentru ce ofera si cu un cost exagerat al intretinerii." - N-ai de unde sa stii cat e de stricacioasa, generatiile alea multe s-au cam oprit la Mi.To si 159, all-round e o masina superioara Golfului, deci e normal sa fie ceva mai scumpa, iar costul exagerat al intretinerii e doar in capul tau, avand in vedere ca abia a aparut, deci iar vorbesti in gol.
Eu zic sa avem rabdare sa vedem ce se intampla intre 50-100.000 de km cu fiabilitatea, ala e momentul critic al unei masini. Ce se intampla inainte nu e relevant, ce se intampla dupa nu mai e relevant (din pacate), de-o vreme incoace. Oricum, fie vorba intre noi, nici VW nu e un monument de fiabilitate, daca ne uitam pe clasamentele alea pe care le iubesti tu atat de mult.
Altfel, faptul ca o masina are mai multe calitati decat alta nu are absolut nicio legatura cu cat e de scumpa pentru ce ofera, ce s-a intamplat cu generatiile anterioare, etc. E ca si cum ai spune ca nu-ti place o oarecare femeie pentru ca e maica-sa proasta.
|
|
|
06-08-10, 09:30
|
#12
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 3,540
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
Quote:
Originally Posted by _anaconda_
Mie imi plac unele modele de Alfa Romeo dar asta arata ca un copil retardat din fata, ca sa folosesc expresia lui ionut .
|
De acord cu tine In primul rand, asa cum ati spus si voi, ambele modele sunt foarte noi si nu ai de unde sa stii multe amanunte. Pe mine unul m-ar tenta Golful, in primul rand pt design, in al doilea rand pt ca ii stiu mai calitativi (general vorbind) decat ce de la Alfa. Parerea mea.
__________________
Ex: '98 Daewoo Tico SX -> sold!
Ex: '00 Daewoo Cielo Hatchback -> sold!
Now: '01 VW Golf variant -> no topic
|
|
|
06-08-10, 10:35
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
Quote:
Originally Posted by ionut_cluj
1. "Materiale, clar mai slabe calitativ la Alfa" -Din moment ce n-ai stat in Giulietta, vorbesti in gol.
2. "fiabilitate departe de Golf VI" - Din moment ce Golf 6 e proaspat, Giulietta abia a aparut, vorbesti in gol.
3. "Alfa cunoscuta pentru desing-ul aparte si deosebit, in cazul de fata si frumos, stricacioasa tare de multe generatii incoace, mult prea scumpa pentru ce ofera si cu un cost exagerat al intretinerii." - N-ai de unde sa stii cat e de stricacioasa, generatiile alea multe s-au cam oprit la Mi.To si 159, all-round e o masina superioara Golfului, deci e normal sa fie ceva mai scumpa, iar costul exagerat al intretinerii e doar in capul tau, avand in vedere ca abia a aparut, deci iar vorbesti in gol.
Eu zic sa avem rabdare sa vedem ce se intampla intre 50-100.000 de km cu fiabilitatea, ala e momentul critic al unei masini. Ce se intampla inainte nu e relevant, ce se intampla dupa nu mai e relevant (din pacate), de-o vreme incoace. Oricum, fie vorba intre noi, nici VW nu e un monument de fiabilitate, daca ne uitam pe clasamentele alea pe care le iubesti tu atat de mult.
Altfel, faptul ca o masina are mai multe calitati decat alta nu are absolut nicio legatura cu cat e de scumpa pentru ce ofera, ce s-a intamplat cu generatiile anterioare, etc. E ca si cum ai spune ca nu-ti place o oarecare femeie pentru ca e maica-sa proasta.
|
1. Prea visezi la schimbari radicale peste noapte. Golf are cele mai bune materiale din clasa (exceptand modelele premium), chiar poti sa crezi ca s-a transformat Alfa peste noapte si a devenit nr.1 la materiale ? )
2.Vorbim bazandu-se pe istoria modelelor, Golf-ul VI este cunoscut ca o evolutie a unui model chiar fiabil si luand in prin comparatie orice model VW este net mai fiabil decat orice model ALFA.
3. Alfa 159 inca o ratare a fiabilitatii, numai baliverne vorbesti. La alfa Romeo nu exista inca termenul de fiabilitate sunt proaste de multe generatii incoace. Probleme electrica, probleme mecanica si nu putine.
Dovada: Alfa Romeo 159 - 2006 - diesel foarte bine dotate sunt 7-9000 EUR - rusinicaaa!
Costurile de intretinere sunt mai mari la toate modelele Alfa comparativ cu echivalentul lor de la VW.
Intamplator unul din bunii mei prieteni lucreaza la receptie service Auto Italia, cred ca stiu de 10x mai bine ca tine problemele Alfa, Fiat, preturile practicate (crescute cu 30-40% de cand a inceput criza).
Ai dreptate, nu conteaza clasamentele de fiabilitate, traiasca fraierii!!
.
Last edited by GTR; 06-08-10 at 10:41.
|
|
|
06-08-10, 13:03
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
1. Eu stiam ca Audi e.
2. Istoria modelelor n-are absolut nicio legatura nici cu Golf 6, nici cu Giulietta.
3. Alfa 159 "Well assembled and with no reports of the sort of reliability problems that used to plague Alfas"
159 incepe de la 8.200 din 2006, BMW 3er de la 10.000, Audi A4 de la 7.500.... fascinanta diferenta de pret.
Costurile de intretinere, hmmm.... ia vezi, un exemplu aleatoriu:
Alfa 159: Set role + curea de distributie 706,67 RON
VW Passat: Set role + curea de distributie 925,63 RON
Intamplator unul din bunii mei prieteni este colectionar si dealer de masini, fost angajat AutoDelta, asa ca stiu de 10 ori mai bine ca tine ce inseamna Alfa Romeo. Problemele nu ma intereseaza catusi de putin, atata timp cat 90% din ele sunt din cauza soferului.
Ca sa inchei:
Tu nu ai spus nimic, dar absolut nimic in favoarea Golfului. Te-ai tot chinuit aici sa aduci argumente, dar tot ce-ai reusit e sa combini niste generalitati cu niste mituri mioritice de 2 lei.
|
|
|
06-08-10, 14:07
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI
Quote:
Originally Posted by ionut_cluj
1. Eu stiam ca Audi e.
2. Istoria modelelor n-are absolut nicio legatura nici cu Golf 6, nici cu Giulietta.
3. Alfa 159 "Well assembled and with no reports of the sort of reliability problems that used to plague Alfas"
159 incepe de la 8.200 din 2006, BMW 3er de la 10.000, Audi A4 de la 7.500.... fascinanta diferenta de pret.
Costurile de intretinere, hmmm.... ia vezi, un exemplu aleatoriu:
Alfa 159: Set role + curea de distributie 706,67 RON
VW Passat: Set role + curea de distributie 925,63 RON
Intamplator unul din bunii mei prieteni este colectionar si dealer de masini, fost angajat AutoDelta, asa ca stiu de 10 ori mai bine ca tine ce inseamna Alfa Romeo. Problemele nu ma intereseaza catusi de putin, atata timp cat 90% din ele sunt din cauza soferului.
Ca sa inchei:
Tu nu ai spus nimic, dar absolut nimic in favoarea Golfului. Te-ai tot chinuit aici sa aduci argumente, dar tot ce-ai reusit e sa combini niste generalitati cu niste mituri mioritice de 2 lei.
|
1. Eu am scris "Golf are cele mai bune materiale din clasa (exceptand modelele premium)" si tu-mi raspunzi: " Eu stiam ca Audi e" -
Ce sa mai zic...
2. Nu, istoria modelelor nu este deloc elocventa in seriozitatea unui producator si calitatea produselor oferite. Niciodata.
3. Abereaza si tu prin alta parte, se vede ca in viata ta nu ai fost in Germania sa iei o masina, mai uita-te la dotari, la nr. de km, la motorizare .... , iar pretul fa-l din media a 10-15 bucati, sarind peste primele 3-5 masini care sunt intodeauna tepe.
De cand un Alfa sh este cu 25% mai scumpa decat un A4 ))
Set role + curea de distributie se schima la minim 60k de km, problemele Alfa sunt altele, electrica, suspensie, directie unde o Alfa cade de 2 ori mai rau decat un VW.
Sigur, casetele de directie stricate sunt cauzate de sofer ca vireaza, clante stricate tot de sofer ca trage de ele sa deschida usa, electonica si electrica la fel, sau sunt soferii astia de Alfa mai prosti?
Faza cu stricatul din cauza soferului este prima replica de roman angajat la service de reprezentanta din Romania - ca doar asta le spune si prietenul meu, dar tu daca nu ai legatura cu subiectul de unde sa stii.!?
Pai Golful este Golf, cam banal si nu ma incalzeste prea tare dar remarci pozitive am scris mai sus si nu ai tinut minte din motive numai de tine stiute.
"Golful desi nu este preferatul meu in clasa este cunoscut ca o masina completa, robusta, foarte corect lucrata pentru clasa ei, imbina materialele bune cu finisarile la fel de bune, comfortul si placerea condusului cu utilitate si fiabilitate."
Eu cred ca asta spune tot, din aceste motive este referinta clasei.
Last edited by GTR; 06-08-10 at 14:11.
|
|
|
|
|