Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 29-07-10, 01:49   #1
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Masina pe care o detin nu prezinta nici un fel de probleme majore care sa necesite interventii sau reparatii, insa nu prea sunt multumit de cum intra in viteze. Vara mai e cum e, dar iarna e jale. De intrat in viteze intra, dar intr-un fel fortat parca. Am fost o data la reprezentanta la Porsche West cu o treaba si acolo m-am urcat intr-o Skoda Octavia II, iar vitezele se schimbau foarte lejer cu motorul oprit (inclusiv marsarierul) fara sa apas pedala de ambreaj. M-a surprins enorm acest lucru, pentru ca al mine daca nu apas pedala de ambreaj (cu motorul oprit) nu intra in viteze. Cel putin eu nu am fortat, daca am vazut ca nu vrea sa intre. Face in curand 7 ani de la data fabricatiei si are 140000 km. Cel putin imediat dupa ce plec de pe loc intra tare greu in viteze. Chiar si vara mai am impresia uneori ca agata, ca intra fortat. In general in viteza I-a, dar mai face figuri si in a II-a, sau marsarier. mai rar in vitezele superioare. O singura data mi s-a intamplat (iarna asta) la plecarea de la stop sa nu mai intre intr-a I-a deloc, nici dupa ce am bagat intr-a II-a incercand sa revin intr-a I-a (cum o mai pacaleam uneori).
Conform manualului masinii, dar si a altor manuale dedicate Golf IV ("So wird's gemacht" si "Haynes"), uleiul de transmisie cat si cel servo se verifica si completeaza doar, nu se inlocuiesc la interval fixe sau un anumit numar de km.

M-ar interesa sa aflu de la cei care au facut acest schimb daca au constat imbunatatiri in schimbatul vitezelor atat in anotimpul rece, dar si la cald, ce ulei de transmisie au folosit, si dupa cati km sau ani de la fabricatia masinii.

Last edited by iulian2476; 29-07-10 at 01:53.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 29-07-10, 11:23   #2
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

nici mie la golf1 nu imi intra in treapta 1,decat din a 2-a..si erau de vina niste sincroane ale CV..
este relativ normal sa mearga un pic mai greu pana se incalzeste uleiul din CV dar dupa ce se incalzeste nu prea ar trebui sa mai fie probleme..la mine intra un pic mai greu in tr1 uneori dar nu cat sa fortez(golf3)
Eu zic ca trebuie completat cu ulei..acum am mai auzit la altii ca au schimbat uleiul cu altul cat mai de calitate si au observat mici diferente la schimbarea treptelor..dar doar mici..

Last edited by golf3diesel; 29-07-10 at 11:25.
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 30-07-10, 10:45   #3
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Evident ca uleiul din cutia de viteze se schimba. Eu am 85k km si l-am schimbat pe la 60k. La fel si cel de servo se schimba, la nr tau de km ar fi trebuit sa le schimbi de 2 ori.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 30-07-10, 19:30   #4
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Am sa mai observ in continuare cum evolueza schimbatul treptelor la mine si sunt destul de hotarat sa schimb uleiul de transmisie vara urmatoare, daca nu asta. Cel putin iarna e jale imediat dupa ce plec dupa loc.
Pot cumpara ulei de transmisie original la 7,20 euro 1 l, dar nu stiu daca e asa de bun, ca multi il lauda pe Castrol Taf X ca ar fi foarte bun si s-ar cunoaste putina diferenta. Dar Castrolul e mai scump. M-ar duce cam dublu daca as lua Castrol fata de cel original.

@golf3diesel

Si eu tot asa ca tine am citit pe la altii. Doar mici diferente, dar ceva mai bine ca inainte de schimbul uleiului. Iar la multi am citit ca doar trebuie completat. Eu am 2 manuale dedicate Golf IV: Haynes si So wird's gemacht. Si nici pomeneala de schimb sau un anume interval, sau numar de km. Pur si simplu sunt confuz la ora actuala.

Last edited by iulian2476; 30-07-10 at 19:33.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-10, 00:37   #5
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Acum pe bune, daca si la uleiuri te zgarcesti... Stii cum e, te zgarcesti acum si pe urma ai de tras de pe urma zgarcelii.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 31-07-10, 07:20   #6
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Dar nu e vorba de zgarcenie. Oricum am sa iau una din cele doua marci: Castrol Taf X sau original. Spun doar ca sunt derutat de pret. In masina presupun ca am din cel original, daca nu cumva s-a pus alta marca. Schimbatul vitezelor face oarecum figuri mai demult timp, chiar de cand am luat-o, adica dupa 2 ani de circulatie (100000 km). Prin urmare sunt in dilema daca sa pun original (care e mai ieftin) sau Castrol care e mai scump, dar despre care se vorbeste ca face mici diferente. Stii ca la romani e inradacinata ideea ca ce e original e cel mai bun. Eu nu am aceasta preconceptie, dar trebuie sa pun in discutie si pretul. Si oricum toate marcile mai cunoscute au lichidul de transmisie destul de scump. Eu ar trebui sa cumpar 2,5 l, ca la mine itnra 2,3 l. Ma gandesc cum o fi sa ai automata in care intra vreo 9 l.

Last edited by iulian2476; 31-07-10 at 07:32.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 01-08-10, 01:54   #7
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Daca Castrolul ala respecta toate normele care trebuie si are aceeasi vascozitate (foarte important), mergi pe Castrol.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 10:25   #8
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Daca Castrolul ala respecta toate normele care trebuie si are aceeasi vascozitate (foarte important), mergi pe Castrol.
Care-s normele alea "care trebuie"?
Şi cum te ghidezi după ele?
aleks is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 10:27   #9
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Quote:
Originally Posted by iulian2476 View Post
Dar nu e vorba de zgarcenie. Oricum am sa iau una din cele doua marci: Castrol Taf X sau original. Spun doar ca sunt derutat de pret. In masina presupun ca am din cel original, daca nu cumva s-a pus alta marca. Schimbatul vitezelor face oarecum figuri mai demult timp, chiar de cand am luat-o, adica dupa 2 ani de circulatie (100000 km). Prin urmare sunt in dilema daca sa pun original (care e mai ieftin) sau Castrol care e mai scump, dar despre care se vorbeste ca face mici diferente. Stii ca la romani e inradacinata ideea ca ce e original e cel mai bun. Eu nu am aceasta preconceptie, dar trebuie sa pun in discutie si pretul. Si oricum toate marcile mai cunoscute au lichidul de transmisie destul de scump. Eu ar trebui sa cumpar 2,5 l, ca la mine itnra 2,3 l. Ma gandesc cum o fi sa ai automata in care intra vreo 9 l.
Nu stiu cat poti sa cumperi 2.5l, de regula uleiurile se vand in sticle de 1l sau 2l.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 12:19   #10
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
Care-s normele alea "care trebuie"?
Şi cum te ghidezi după ele?
Fiecare producator impune anumite norme la fiecare model, la motor cere BMW LongLife-04, VW 505.00, A3/B4, la lichid de frana DOT 3/4/5 si asa mai departe. La fel e si cu lichidul de servo, de cutie, etc, trebuie sa respecte normele impuse de producator, gen Dextron III, GM : H, Ford : CJ, H, etc.

Nu ti se pare normal ? La Golf nu stiu ce impune VW pentru cutie ca nu m-a interesat dar sigur gaseste pe net sau in manual.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 12:41   #11
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Fiecare producator impune anumite norme la fiecare model, la motor cere BMW LongLife-04, VW 505.00, A3/B4, la lichid de frana DOT 3/4/5 si asa mai departe. La fel e si cu lichidul de servo, de cutie, etc, trebuie sa respecte normele impuse de producator, gen Dextron III, GM : H, Ford : CJ, H, etc.

Nu ti se pare normal ? La Golf nu stiu ce impune VW pentru cutie ca nu m-a interesat dar sigur gaseste pe net sau in manual.
Sigur că ai dreptate, sugeram doar că răspunsul tău e general, iar īntrebarea lui specifică.
De aia nu se răspunde de multe ori, pentru că e de preferat să nu spui nimic decāt să postezi doar pentru a bifa un nou post.
Repet: calitate, nu cantitate.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 04-08-10, 19:49   #12
ApocalypseXL

Stage 3
 
ApocalypseXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 112
Member of:
[Honda]
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Pentru manuala schimba-l la 50.000 KM daca mergi pe drumuri decente si nu o forjezi si schimba-l la 30.000 KM daca o forjezi sau/si dai mereu prin gropi .

Pentru automata schimba-l la 30.000 KM sau 15.000 KM (depinde de tipul cutiei) .
ApocalypseXL is offline   Reply With Quote
Old 05-08-10, 08:41   #13
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Quote:
Originally Posted by amphetamine View Post
Nu stiu cat poti sa cumperi 2.5l, de regula uleiurile se vand in sticle de 1l sau 2l.
Sunt de 0,5 l si de 1 l. De 2 l nu am vazut la oferta magazinelor dar e foarte posibil. Partea proasta la cel original ca nu este decat la bidon de 1 l. La Castrol are si la 05, l Taf-X-ul.

In ceea ce priveste norma: Indexul de vascozitate pentru cutia de viteze la Golf IV este 75W/90. Presupun ca la marea majoritate a masinilor e aceelas index pentru cutii manuale.

Nu vreau sa ma contrazic cu nimeni, insa nu am citit nicaieri ca acest lichid sa fie schimbat la 30000 km sau 15000 km. Asta ar insemna ca el sa fie schimbat la fiecare schimb de ulei sau la 2 schimburi de ulei. Dimpotriva, prin manuale nu se mentioneaza nimic despre schimb, doar despre completat. Si se mai specifica ca este un schimb de durata. Din ce am citit eu pe mai multe forumuri am observat ca acest schimb este facut abia incepand cu 150000 km sau ani buni de folosinta a masinii, atunci cand schimbatul vitezelor incepe sa faca figuri.

Last edited by iulian2476; 05-08-10 at 08:47.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 05-08-10, 10:42   #14
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
Sigur că ai dreptate, sugeram doar că răspunsul tău e general, iar īntrebarea lui specifică.
De aia nu se răspunde de multe ori, pentru că e de preferat să nu spui nimic decāt să postezi doar pentru a bifa un nou post.
Repet: calitate, nu cantitate.
Am considerat ca nu este cazul sa specific normele fiindca iulian este destul de bine documentat cand vine vorba de Golful lui dizal, e drept ca poate ii interesa si pe altii, la asta nu m-am gandit .

@ iulian - depinde de masina, unii producatori nu mentioneaza nimic de schimbul uleiului din transmisie, altii pun un interval mare dar exista si cu 30 000 km sau cam asa ceva - Matiz. Oricum intra foarte putin ulei in cutie si nu e scump, putin peste 1 litru. La Logan de exemplu in unele carti nu mentioneaza nimic de uleiul din cutie la fel cum la altele este pus un interval de 60 000 km desi cutia este aceeasi.

Ideea este ca uleiul din cutie isi pierde mult mai greu proprietatile comparativ cu uleiul din motor, conditiile de acolo nu sunt chiar asa dure deci poti sa completezi doar desi nu e un capat de lume sa il schimbi cu totul dupa multi ani / km. Apropo, un Motul nu ti-ar face cu ochiul ?

http://www.motul-romania.ro/default....1&idsub=26&b=3

http://www.motul-romania.ro/default....7&idsub=26&b=3

Last edited by _anaconda_; 05-08-10 at 10:48.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 05-08-10, 13:03   #15
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Lichid transmisie : trebuie sau nu schimbat? Sau doar completat?

Motul Gear 300 75W90 am si eu in cutie.
22VIN is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -