Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Drift Section - Sideways Action

Drift Section - Sideways Action Totul despre Drift: Proiecte, Evenimente, Poze, Filme, etc.

Reply
 
Thread Tools
Old 03-03-07, 00:39   #1
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Default Masini

Regula de baza pt a putea face un drift este masina cu RWD (Rear-wheel drive - tractiune spate ) precum si LSD-ul ( Limited Slip Differential - diferential autoblocant )

Pentru ca este o tehnica cu origine asiatica , majoritatea prefera pt practicare masinile japoneze ! Lista masinilor capabile de drift insa este lunga !
__________________

Fresh Touring Origination
CJ-01-WOB is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 02:48   #2
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Prima masina trebuie desigur sa fie Hachi-Roku(ハチロク) (hachi, ハチ) adica 8 si (roku, ロク) 6.

Toyota Corolla Levin/Sprinter Trueno (AE86)

In 1983 Toyota lanseaza cea de-a cincea reincarnare a longevivului model Corolla.Odata cu aceasta lansare din gama Corolla, mai este lansat un model coupe de dimensiuni mici si cu greutate scazuta.Masina are numele de cod AE86, A-ul denumind seria de motorizare (4A), iar E86 reprezinta a sasea revizie facuta la aceasta a cincea generatie de Corolla (E80), E-ul fiind litera de cod pt toate modelele Corolla.
Acest coupe micut venea in doua forme, ori ca si Levin varianta cu faruri dreptunghiulare normale, ori in varianta Trueno cu faruri escamotabile.Modificari minore au fost efectuate in 1986 care au schimbat forma stopurilor pt amandoua modelele, atata in variantele coupe cat si hatchback.Modele vandute intre 83-85 au denumirea po****ra "Zenki" si modelele vandute intre 86-87 se numesc "Kouki".Cifrele oficiale date de Toyota spuneau ca masinile din aceasta gama au 122 de cai putere.
Unul dintre atu-urile principale ale masinii insa, care avea sa o faca faimoasa de-alungul anilor, e faptul ca poseda tractiune spate, e RWD.

Specificatii tehnice:

AE86 avea initial un motor in 4 cilindrii fuel-injected twin-cam DOHC de 1587cc, cu nume de cod 4A-GEU, imprumutat si de prima incarnare a modelului MR2.
Puterea maxima era de 130 de cai (97KW) si 140 Nm fortza.De mentionat ca varianta exportata in statele unite avea doar 112cai si 130Nm din cauza restrictiilor catalitice impuse de americani la vremea respectiva.Cutia era manuala in 5 trepte, iar mai tarziu s-a adaugat optiunea pt o cutie automata.Motoarele 4A-GEU poseda ceea ce toyota numea T-VIS (Toyota Variable Induction System) si deasemenea AE86 avea optiunea pt un Limited Slip Differential (LSD) cu marimea de 6.7", in timp ce modelele care posedau motoarele 3A-U, 4A-U sau 4A-C primeau un diferential mai mic si mai slab de doar 6.38"
Franele erau ventilate pe disc.Suspensiile aveau independent coil spring pe fata, si beam-axle coil spring pe spate.

Masina s-a vandut in toate colturile lumii sub multiple reincarnari, multe revizii stilistice, si in felurite trimuri.In statele unite varianta de top era modelul GTS care poseda motorul 4A-GEC(aproape identic cu 4A-GEU din variantele japoneze) si cutia manuala.In europa s-a vandut doar ca si Toyota Levin GT, modelul fara faruri escamotabile.
Greutatea era data de fabricant la 940kg, si la o putere de peste 120 cai, masina putea ajunge la o viteza maxima de 193km/h, si accelera de la 0 la 100km/h in 8.5 secunde.

Specificatii pt modelul de top GTS:

Putere: 112 hp (84 kW) @ 6600 rpm
Forta: 97 ft·lbf (132 N·m) @ 4800 rpm
Greutate: 990-998kg
Motor: 4A-GEC, 1587 cc DOHC 16-valve Inline-4 Multiport Fuel Injection w/T-VIS
Transmisie: T50, 8-bolt flywheel
Marimea injectoarelor: approx. 180 cc, low impedance
Compresie: 9.4:1
Differential: 6.7" Open (T282) or optional LSD (USA Only) (T283) with 4.30:1 Ratio, 2-pinion
Jenti/Cauciucuri: 14x5.5" +27 mm Offset Rims with 185/60-14 Tires (195/60-14 for 86+ models)
First 7 Digits of VIN: JT2AE88

de mentionat ca modelul japonez GT-Apex sau GTV era dotat cu motorul 4a-GEU care era ceva mai puternic ca si varianta americana, in rest diferentele sunt minore.

AE86 IN MOTORSPORT

Cariera AE86 in sporturile cu motor a inceput in raliuri si curse de circuit, de grupa A sau N.Chiar si dupa oprirea productiei multe echipe private din campionate din intreaga lume au continuat sa alerge cu AE86, si pana astazi ramane una din masinile favorite pt cluburi de raliu, sau curse private.In mare parte acestea se datoreaza tractiunii spate ale masinii, optiune care a disparut de la majoritatea modelelor mai noi din categoria de masini mici si usoare.In grupa A de touring cars, AE86 se batea pana nu demult cu Honda Civicuri, si mai noile AE92 si AE101, si ramanea competitiva.
In Irlanda (Sebi this is 4 u), unde raliurile sunt considerate una din cele mai po****re genuri de sport cu motor si regulamentele erau mai relaxate decat in alte tari, AE86 a fost foarte iubit de piloti si de fani in special in decada anilor 80, si pana astazi multi inca importa AE86 din Anglia.Finlanda a fost de asemenea o tara care a primit AE86 cu bratele deschise, binecunoscuta fiind pasiunea nordicilor pt raliuri.
Configuratia RWD, combinata cu greutatea scazuta a AE86 (~1000kg), combiate cu puternicul (si usor de modificat) motor 4A-GEU/4A-GEC a facut ca masina sa fie foarte iubita in randul hashiriya(street racers) Japonezi multi dintre care o forjau pe coastele muntilor,pe virajele carora AE86 se simtea cel mai bine, in special in coborare.Printre acesti hashiriya a fost si legendarul pilot de raliuri Keiichi Tsuchiya,cunoscut si sub numele de Dori-Kin ("Drift King"). Tsuchiya a ajutat in po****ritatea noului sport, numit Drift.
Configuratia AE86 FR era perfecta pt acest gen de a lua virajele prin alunecare si pana astazi masina a ramas un stalp de sprijin in orice competite si concurs de drift, atat pilotilor cat si fanilor acestui sport.Defapt majoritatea pilotilor care concureaza si astazi in D1GP, au avut in carierele lor sau au detinut personal cel putin un AE86.
Din pacate, istoria masinii in raliuri si in drift se face uitata in zilele noastre din cauza aparitiei multor altor masini mai noi si mai puternice.Multa din magia acestei masini a ramas in lumea entuziastilor auto care de multe ori au pareri subiective la adresa masinii, iar asta doar din cauza feelingului de la volanul ei cat si buzz-ul pe care inca il mai detine in unele cercuri de drifteri, si nu e din cauza performantelor care le are.
In Japonia totodata masina si-a pastrat pozitia iconica si datorita unor artisti ca Shuichi Shigeno (しげの秀一) care prin benzile sale desenate(manga), si mai tarziu a desenelor animate(anime) Initial in care Takumi Fujiwara face tofu-delivery in timpul zilei, iar noaptea e un hashiriya, tot timpul la volanul unui Trueno.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	New_stock_ae86_coupe.jpg
Views:	165
Size:	231.6 KB
ID:	228353   Click image for larger version

Name:	796px-RedCorollaTrueno.jpg
Views:	256
Size:	122.2 KB
ID:	228354   Click image for larger version

Name:	800px-Ae86_drift.jpg
Views:	270
Size:	55.1 KB
ID:	228355  

__________________
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way"
Keiichi Tsuchiya (土屋圭市, Tsuchiya Kei'ichi) Dori-Kin (DRIFT KING)

Last edited by BogdanNZ; 08-03-07 at 02:52.
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 04:56   #3
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

NISSAN Silvia, 180SX,200SX,240SX (S13)

Nissanul 180SX este un coupe fastback bazat pe sasiul S13 pe care il are in comun cu modelul Silvia.S-a vandut doar in Japonia in varianta initiala 180SX, in parallel cu masina sora Silvia S13.S-a fabricat din 1989 pana in 1998, desi productia Silvia S13 a fost oprita in 1993.Differenta majora fatza de Silvia e ca 180SX are faruri escamotabile, si un acoperis gen fastback,in rest masinile sunt aproape identice din punct de vedere tehnic..
Numele de 180SX a fost initial o referinta la cei 1.8 litrii ai motorului CA18DET folosit pe masina.In 1991 motorul a fost marit la 2.0 litrii, si oferit in doua forme: SR20DE aspirat si SR20DET turbo.Acelasi lucru a patit si sora Silvia, iar odata cu introducerea noilor motoare din seria SR, la Silvia S13 a aparut optiunea de a fi echipata cu un limited slip diff viscos.
In Europa, masina s-a vandut ca si Silvia 180SX, deci masina Europeana este mai mult Silvia decat 180SX.Si pt a introduce si mai multa confuzie in povestea Silvia-180SX, modelele vandute in Europa si in Africa de Sud s-au numit 200SX desi echipate cu motorul CA18DET.

Specificatii tehnice:

Lungime: 4521mm
Latime: 1689mm
Inaltime:1290mm
Greutate:1220kg
Motorizari:
1. CA18DET
2. SR20DE
3. SR20DET

1.CA18DET:
4 cilindrii in linie DOHC 16valve single turbo 1809cc
Putere maxima 175 cai putere (131KW) @6400rpm
Forta maxima: 225Nm @ 5200rpm
Tractiune: RWD
Transmisie: 4 viteze automata/ 5 viteze manuala
Performante: 0-100km/h:6.9secunde;
0-400m:15secunde;

2.SR20DE
detalii N/A

3.SR20DET
4 cilindrii in linie DOHC 16valve single turbo 1998cc
Putere maxima: 205 cai putere (153KW) @ 6000rpm
Forta maxima: 274Nm @ 4000rpm
Tractiune: RWD
Transmisie: 4 viteze automata/ 5 viteze manuala
Performante: 0-100km/h: 6.2 secunde
0-400m: 14.5 secunde

In statele unite, initial masina s-a numit 240SX si a avut un motor SOHC de 2.4 litrii, KA24E, 4 ciliindrii in linie, aspiratie normala care facea 140 de cai putere.Din 1991, un nou motor a fost introdus sub forma a DOHC KA24DE, care scotea cu 15 cai mai mult si masina a suferit si niste modifiari cosmetice minore.Ca si optiune masina putea fi echipata cu un Limited slip differential.
Precum veti vedea masina a avut numeroase incarnari si a suferit numeroase modificari in de-alungul anilor, multe dintre aceste masini devenind hibride, combinatii intre 180SX japonez, 200SX European, 240SX American si Silvia S13, toate avand aceeasi platforma de S13.Din cauza asta masina se poate regasi in toate campionatele de drift din lume, sub unul din numele de mai sus, de multe ori avand piese de la mai multe versiuni.
Aceste posibilitati de canibalizare de piese de la multe masini sub acelasi nume e unul din motivele pt care drifterii prefera una din masinile amintite mai sus.De asemenea masina are capabilitati de tuning serioase motoarele SR20DET in special fiind recunoscute pt fiabilitate si putere totodata, combinat cu tractiunea RWD si greutate relativ scazuta, face din 180SX una din cele mai intalnite masini pe pista de drift.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	800px-180SX_1995_front.jpg
Views:	132
Size:	115.9 KB
ID:	228365   Click image for larger version

Name:	800px-1st240SX.jpg
Views:	108
Size:	67.0 KB
ID:	228366   Click image for larger version

Name:	S13_silvia.jpg
Views:	117
Size:	39.1 KB
ID:	228367  

Click image for larger version

Name:	S13chuki.jpg
Views:	122
Size:	34.3 KB
ID:	228368  
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 06:24   #4
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Nissan Silvia, 200SX, 240SX (S14)

Aceste 3 masini continua saga platformelor S ale Nissan si sunt urmasele masinilor descrise mai sus.
Silvia S14 a iesit pe portile fabricii din Japonia in 93.Era mai joasa, mai lata, si putin mai scurta decat S13.Noile trend-uri in designul auto, care includeau un stil mai rotunjit, dadea masinii impresia ca ar fi mult mai mare decat S13, pe cand defapt diferentele erau minime.
La fel ca si modelul precedent de silvia, S14 venea in 3 modele: J(Jack)-model de baza, Q(Queen)- middle model si k(king) - modelul de top.La aceste variante s-a adaugat optiunea Aero care avea un bodykit.
Silvia S14 k's a primit o noua versiune a motorului SR20DET, care acum avea VTC (variable cam timing system) si o turbina mai efficienta.
In 97 masina a imbracat alte haine din nou, fiind facute modificari de ordin cosmetic, iar productia pt S14 s-a stopat definitiv in 1998.

200SX S14 a continuat traditia si a ramas foarte apropiat modelului Silvia.De asemenea acest model era identic cu 240SX SE vandut in America de Nord.Motorul SR20DET a devenit standard in toate tarile unde se vindea 200SX, dar producea doar 147KW, in loc de 162KW cat producea pe Silvia S14, dar asta din cauza ca Silvia folosea o turbina mai performanta.Impreuna cu Silvia, 200SX a suferit aceleasi modificari estetice in 97 iar in 98 nu s-a mai exportat in Europa.

La fel cu generatia anterioara de S13, masinile produse pe sasiul S14, raman printre favoritele drifterilor din lumea intreaga.Modificari de toate felurile sunt foarte comune pe masinile acestea pt ca au o multime de piese in comun cu restul familiei nissan.Nu e deloc anormal sa vezi hibride S13/S14/S15, cu sasiul de la una, motorul de la cealalta etc. De asemenea seria de motoare RB de pe Nissan Skyline a devenit un engine swap foarte la moda in randul drifterilor.Din cauza rigiditatii spatelui si suspensiei solide montate pe aceste masini, s-au facut si swapuri cu motoare V6 chiar si V8.Cat despre modificari estetice, nimic nu e imposibil cand a venit vorba de Nissan...unii drifetri si-au imbracat S13 in S14, si invers avand in vedere ca platformele S13 si S14 sunt foarte asemanatoare, chiar si S15, iar in unele cazuri mai extreme chiar si in "haine" de skyline sau chiar diferite parti de la batranul 240Z s-ar potrivi.
Aceasta acceptiune a acestor masini pt modificari o fac o masina ideala pt drift, si poate una din cele mai raspandite masini de drift la ora actuala.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Nissan_S14_front.jpg
Views:	87
Size:	33.9 KB
ID:	228370   Click image for larger version

Name:	S14.jpg
Views:	132
Size:	59.7 KB
ID:	228371   Click image for larger version

Name:	S14kouki.jpg
Views:	105
Size:	64.7 KB
ID:	228372  

Click image for larger version

Name:	S14zenki.jpg
Views:	108
Size:	29.3 KB
ID:	228373  
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 07:39   #5
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Nissan Silvia, 200SX (S15)

Japonia a deschis portile unei noi generatii de Silvia in 1999.Construita pe
noul sasiu S15, masina noua scotea 250 de cai putere(184KW) din SR20DET, datorita unei noi turbine, si un engine management mai bun.Versiune de Silvia echipata cu motorul SR20DE non-turbo, avea doar 165 de cai(121KW).

Designul noii Silvia era mai agresiv ca in anii precedenti, cu numeroase upgrade-uri la sasiu si suspensii, inclusiv folosirea materialelor din aliaj usor pt componente ale suspensiei;si pt prima data o transmisie manuala in 6 trepte.De asemenea pt prima data vechiul limited slip diff vascos a fost inlocuit cu unul helical mult mai eficient.Majoritatea din aceste upgrade-uri sunt regasite doar pe versiune Sper-R care e cea care gazduieste motorul SR20DET, varianta non-turbo ne-beneficiind de noul LSD, nici de structurile de ranforsare ale Spec-R-ului si nici de cutia in 6 trepte.Au existat si variante de Silvia Spec-S(non-turbo) tunate de AuTech pana la 200 de cai putere si adaugate toate upgradurile de care SpecR a beneficiat din start.
Productia a incetat in august 2002, astfel incheindu-se era platformei S de masini sport "on-a-budget" produse de Nissan.
200SX S15 a fost vandut doar in Australia si Noua Zeelanda si a fost aproape identic cu Silvia S15, mici diferente aparand la modelul australian.
Datorita reinforsarilor caroseriei si a sistemului de suspensie imbunatatit, cat si a puterii motorului, S15 e o platforma de drift ideala, fiind destul de veche pt a i se cunoaste toate calitatile si toate defectele, dar nu indeajuns de veche incat sa apara probleme legate de aceasta vechime.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	800px-Nissan_s15.jpg
Views:	118
Size:	58.0 KB
ID:	228387   Click image for larger version

Name:	34321850_full.jpg
Views:	153
Size:	38.8 KB
ID:	228388   Click image for larger version

Name:	36881511_full.jpg
Views:	179
Size:	59.4 KB
ID:	228389  

BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 08:13   #6
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Nissan Cefiro A31

Nissanul Cefiro e un sedan de marime medie vandut in Japonia si alte cateva tari.Initial a fost introdus ca un sedan cu 4 usi, dar mai tarziu a aparut si o varianta break.Din cauza faptului ca a fost vazut ca o masina de familie, majoritatea Cefiro au avut transmisie automata.Surpriza insa consta in motorul imprumutat de pe Skyline-ul R32, RB20DET, de 2 litrii in 6 cilindrii in linie si o turbina, motor capabil sa scoata putin peste 200 cai.In diferitele sale modele, Cefiro a continuat sa imprumute de la Skyline-ul R32 motorizarea RB.

Lansat in 1988 pt piatza auto nipona, modelul A31 a fost produs doar pana in 92.In schimb variantele de top aduceau multe gadgeturi hi-tech cum ar fi, sistemul HICAS 4WS, faruri automate cu senzori, oglinzi electrice automate, si chiar un sistem de anulare a zgomotului perceput de pasageri prin folosirea unui mini-sonar.
Din punct de vedere mecanic e foarte similar unui Skyline si dasemenea Nissanului Laurel, dar considerat mai de lux decat cele doua.De asemenea e inrudit cu Silvia S13 de la care a imprumutat suspensia fata.
Spre deosebire de majoritatea masinilor produse in aceeasi perioada, Cefiro era RWD, de asemenea optional putandu-se adapta un sistem AWD.Spre deosebire de Skyline si Laurel, toate modelele de Cefiro ce i-au urmat A31-le au trecut la FWD, deci A31 este singurul Cefiro care poate fi folosit pt drift.
Pretul mic de achizie al masinii, plus inrudirea de sange cu faimosul Skyline cat si restul modelelor Nissan RWD au facut din Cefiro o varianta foarte atractiva pt drifteri, in special in Japonia, Malaezia, Noua Zeelanda si Australia.

Specificatii tehnice:

Platforma: Sedan
Tractiune: RWD sau AWD(optional)
Cilindree: 1998 cc
Motoare folosite: RB20E, RB20DE, RB25DE, RB20DET
Max.power: 205 hp (151 kW) / 6400 rpm RB20DET
Max.power: 190 hp (138 kW) / 6400 rpm RB25DE
Max.power: 155 hp (114 kW) / 6400 rpm RB20DE
Max.power: 125 hp (91.94 kW) / 5600 rpm RB20E
Turbina: Ceramica cu intercooler
Fuel system: NISSAN EGI (ECCS) (electronic gasoline injection)

Dimensiuni exterioare (LungxLatxInal): 4690 x 1695 x 1375 mm

Greutate: 1350 kg (auto turbo) 1330 kg (manual turbo) 1260 kg (manual RB20E) 1280 kg (auto RB20E) 1300 kg (RB20DE manual) 1320 kg (RB20DE auto)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	800px-DRIFT_%40_BATU_KAWAN_012.jpg
Views:	185
Size:	64.1 KB
ID:	228406   Click image for larger version

Name:	Ceffy.jpg
Views:	120
Size:	42.5 KB
ID:	228407   Click image for larger version

Name:	Nissan_Cefiro_A31_Rear_Quarter.jpg
Views:	104
Size:	108.3 KB
ID:	228408  

BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 08:40   #7
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Nissan Laurel (C31-C35)

Inca din anul 1968, 10 generatii de Laurel au fost produse in Japonia.
Nissan a vandut modelul Laurel doar in cateva piete Europene si Asiatice(s-a vandut si in Chile o perioada) dar nu l-a mai exportat dupa 1989.Modelul C31 introdus in 1981, a fost prezentat doar sub forma de sedan sau decapotabil cu 4 usi.C32 a fost ultimul vandut inafara Japoniei, dar C33-ul produs doar pt piatza japoneza interna s-a dovedit a fi dorit si din afara, dupa numarul mare de doritori din afara Japoniei.
Laurel este unul din putinele vehicole Nissan care a folosit pana la incetarea productiei in 2002, tractiunea spate.Asta desigur a atras atentia tunerilor si a drifterilor, in special modelul C33 care avea multe in comun cu Cefiro si mai ales cu Skyline R32.Ultimele modele de Laurel aveau sistemul HICAS intalnit si pe Cefiro, cat si sistemul AWD numit ATTESA, amandoua imprumutate de pe Skyline.
La fel ca si Cefiro, Nissanul Laurel a atras atentia drifterilor pt faptul ca e RWD, are un cost de achizitie scazut, iar platforma e foarte flexibila, fiind usor e modificat si imprumutat piese de la modelele sport Skyline sau Silvia.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	800px-Nissan_Laurel_HC31_Hardtop.jpg
Views:	84
Size:	75.2 KB
ID:	228429   Click image for larger version

Name:	nissan_laurel_4406.jpg
Views:	79
Size:	37.8 KB
ID:	228430   Click image for larger version

Name:	nissan_laurel_4430.jpg
Views:	82
Size:	29.5 KB
ID:	228431  

Click image for larger version

Name:	nissan_laurel_11385.jpg
Views:	68
Size:	30.7 KB
ID:	228432  
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 09:43   #8
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Mazda RX-7 (FC-FD)

Prima generatie a modelului FC a fost seria a 4 a a modelului RX-7.Ca si generatiile dinainte, RX-7 FC avea un motor rotary Wenkel de 1.3litrii, aspirat, cu codul 13B-VDEI care producea 146 de cai putere.Un kit turbo era optional si impingea motorul pana la 182 de cai.Seria a 5 a a suferit modificari in special la capitolul motor, cel aspirat fiind urcat la 160 de cai, iar cel turbo, acum nemaifiind doar optional, impins la 200 de cai putere.
Stylingul acestei a doua generatii de RX-7 a fost inspirat de Porche-ul 944, in speta pt ca masina urma sa fie distribuita in mare parte doar pietei americane, unde la vremea respectiva 944le se vinde bine.Japonezii au ales o filozifie de design orientata inspre un sports-tourer decat spre o masina sport pursange.Pe langa asta multe modificari si imbunatatiri i-au fost aduse comparativ cu primul model de RX-7,frane pe disc, directie mult mai precisa de gen rack&pinion, suspensii inteligente care dadeau rotilor spate liberatea de a face unghi cu masina pt a lua virajele cat mai sigur(un fel de 4WS).La sfarsitul anilor 80, masina a avut un success enorm in SUA, in special sub forma de cabrio, ajungand aproape de a avea statut iconic.

Generatia a treia insa chiar a ajuns la statutul de legenda in istoria auto.Incepand cu 1992, Mazda a produs generatia a 3 a de RX-7, denumita FD.Seriile 6 si 7, s-au vandut doar in configuratii cu volanul pe dreapta si exportate doar in tari unde se conduce pe partea stanga in directia sensului de mers.Odata cu acestea a fost introdus si modelul twinturbo care de altfel a si consacrat modelul RX-7 FD.Seria a 8 si ultima a seriei RX-7 FD, si ultima serie de RX-7 produsa, a fost produsa doar pt piatza auto nipona.La acest model turbinele au fost marite, racirea imbunatatita, si greutatea masinii redusa la 1280kg.Modelul "Type RS" a beneficiat de suspensie Bilstein si jenti pe 17".Puterea oficiala data de Mazda a fost 276 de cai putere si 330Nm asa cum cereau oficialitatile nipone in acea vreme.In realitate defapt masina avea undeva intre 290 si 308 cai.
Aceasta ultima incarnare a RX-7, modelul FD a fost o masina sport fara compromisuri pt standardele Japoneze.Designul ***uristic si motorul rotary 13B-REW sunt dovada acestui lucru.Motorul a fost primul sistem twin turbo produs si exportat in masa de Japonezi, ridicand puterea RX-7ului la 255 de cai putere in 1993, iar in final 280 de cai putere la sfarsitul productiei RX-7 in 2002.

Masina a castigat multe premii atat in presa auto mondiala cat si pe piste de concurs de pretutindeni.Sistemul twinturbo secvential e o constructie foarte complexa, dezvoltata de Mazda in colaborare cu Hitachi.Systemul e compus din 2 turbine, una care sa aduca putere la RPM joase, iar alta la RPM inalte.Prima turbina aducea 10psi la 1800RPM, si cea de-a doua era activata la 4000RPM si deasemenea aducea 10psi (70 kPa).Acest sistem aducea o accelerare foarte lineara, schimbul dintre cele doua turbine fiind intangibil, astfel curba de putere a masinii fiind foarte lata pe toata gama de turatii.
Controlul masinii si feelingul la volan e comparat cu cele mai scumpe supercaruri, si e vazuta ca fiind una din cele mai bine echilibrate masini sport a tuturor timpurilor.
Toate motivele de mai sus, fac din RX-7 una din cele mai cautate masini de drift.In ultima sa aparitie ca si RX-7 FD seria 8, nu e doar o masina de drift foarte capabila, ci e o masina sport foarte capabila punct.Pt drift e o optiune mai scumpa decat o Silvia sau un Cefiro, dar totusi multi o cumpara si o modifica, de multe ori masina pierzandu-si motorul rotary in favoarea altor motoare mai fiabile pt forjele care trebuie indurate pe pista de drift.Un fan al motoarelor rotary si deci si al RX-7 ar zice ca un astfel de transplant e o blasfemie, si ca RX-7 nu a fost facut pt drift tocmai pt ca are o priza la drum incredibila si e greu de miscat in curbe.Dar posibilitatile de tuning si de crestere a puterii, combinate cu distributia de greutate perfecta a masinii, au facut ca unii drifteri sa foloseasca FC-uri sau FD-uri pt mai multa "sideways action".
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	800px-RX7.jpg
Views:	130
Size:	154.9 KB
ID:	228443   Click image for larger version

Name:	Mazda-rx7-3rd-generation01.jpg
Views:	91
Size:	58.5 KB
ID:	228444   Click image for larger version

Name:	Rx7FC1.jpg
Views:	90
Size:	57.6 KB
ID:	228445  

Click image for larger version

Name:	794px-Intercooler.jpg
Views:	209
Size:	145.6 KB
ID:	228446  
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 17:57   #9
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Thumbs up Re: Masini

FD5S e preferata mea de la RX7 si din cate am vazut parca venea echipata cu motor biturbo de 280CP


PS: albastru ala e defapt ceva intre portocaliu si rosu
200SX is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 19:02   #10
Keisuke
Kamikaze Racing Team Member

Stage 5
 
Keisuke's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,411
Member of:
[Moderators]
[Kamikaze Racing Team]
[Nissan]
Default Re: Masini

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post
FD5S e preferata mea de la RX7 si din cate am vazut parca venea echipata cu motor biturbo de 280CP


PS: albastru ala e defapt ceva intre portocaliu si rosu
este FD3S
Keisuke is offline   Reply With Quote
Old 09-03-07, 09:06   #11
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Masini

europene...nimic ?
morghen is offline   Reply With Quote
Old 09-03-07, 10:24   #12
Piry
TIME SQUAD Member

Stage 5
 
Piry's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,105
Member of:
[TIME SQUAD]
Default Re: Masini

Am avut o femeie silvia, si tot cand eram cu ea sau in ea, ma gandeam la nissan....jur
Piry is offline   Reply With Quote
Old 09-03-07, 19:17   #13
stefanb

Stage 4
 
stefanb's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 246
Wink Re: Masini

Quote:
Originally Posted by Piry View Post
Am avut o femeie silvia, si tot cand eram cu ea sau in ea, ma gandeam la nissan....jur
welcome to the club
stefanb is offline   Reply With Quote
Old 09-03-07, 23:47   #14
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Quote:
Originally Posted by morghen View Post
europene...nimic ?
Europene mai tarziu, mai am in plan inca vreo 9-10 masini japoneze de prezentat...
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 10-03-07, 10:30   #15
wlady
Design Team Member

Stage 5
 
wlady's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,689
Member of:
[Design Team]
[Virtual Tuning]
Default Re: Masini

Mai sunt inca multe masini numai bune de drift. Dar sper sa nu uiti de masinile americane ! Sunt cateva care se preteaza la drift.
wlady is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -