Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 12-03-14, 16:01   #1
Skyll3x

Stage 4
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
Default Sfat "reparatie" motor.

Salut, incep prin a prezenta problema. Motorul este M50B20, e36 '93, 18x.xxx km.

1: De curand am facut schimbul de ulei, 5w40 de la BMW. Dupa nici 500km m-am trezit ca este putin peste minim....
Sub ea nu am observat nicio pata de ulei, fum scoate dar este alb-albastru si are un miros intepator. Fumul il scoate doar dupa un drum mai lung si nu tot timpul, la pornire. Pierd atigel si la 2 bujii am gasit ulei.
Motorul porneste normal, fara nicio problema.

2: Motorul am impresia ca uneori nu vrea sa traga si sta pe ganduri, alteori nu o recunosc. ) Benzina consuma normal.
Am verificat furtunele si totul este ok, nu este nici unul crapat ca sa traga aer fals. Am sa desfac sambata clapeta de acceleratie sa o curat. Debitmetrul este bun, motorul isi schimba turatia cand il cuplez la loc.

1: Un mecanic mi-a spus sa ii schimb segmentii, altii sa schimb garnitura de chiuloasa + simeringurile de la supape. Din cate am citit, daca nu scoate fum negru nu are rost sa ii schimb segmentii. Corectati-ma daca gresesc !

2: Ce as putea sa mai fac sau care este problema?

P.S: De service-uri si mecanici flegmatici m-am saturat. Am stat 3 luni cu masina in service pana au descoperit ei ca este EWS-ul si in timpul acela, am schimbat senzorul de la arbore si nu mai stiu ce, 2 saptamani sa imi repare senzorul de la geam (nu mai mergea geamul in sus cand inchideam usa, am coupe), si acuma iara imi face figuri.

Deci, am nevoie de sfaturi. Probabil nu sunt singurul cu probleme.

P.S 2: Prefer sa repar motorul decat sa-l schimb si sa ma trezesc ca face la fel.

P.S 3: Conduc normal, schimb viteza intre 2500-3000rpm, doar in depasiri mai trec de 3000rpm.

Multumesc !
__________________
BMW 320i E36 Coupe
Skyll3x is offline   Reply With Quote
Old 13-03-14, 04:01   #2
JimGod
Pole Position Racers Member

Stage 5
 
JimGod's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 7,738
Member of:
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
[Pole Position Racers]
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

pai tu ai ews la 2.0 m50 ?sau e vorba de alta masina?sa faci un motor de la 0 si cu cap este destul de costisitor dar mai ales ai nevoie de strungar bun si de un mecanic pasionat si destept.altfel iti recomand sa iti cumperi alt motor 2.0 fara anexe.dai pe el maxim 100euro.iti pui anexele tale si termini povestea.vezi sa fie pe masina motorul cand il cumperi,ii iei compresia vezi cum sta la relanti daca da cu fum sau nu...etc
JimGod is offline   Reply With Quote
Old 13-03-14, 13:45   #3
Skyll3x

Stage 4
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

Cei de la service asa mi-au spus, problema era EWS-ul. Masina invartea nu avea nicio problema doar ca motorul nu pornea. Sau uneori se stingea motorul in mers. Asta nu mai conteaza, s-a reparat.
Aceasi problema ca aici: https://www.youtube.com/watch?v=ftSzkEJmels

Sa zicem ca iau alt motor cu 100 euro, dar daca dupa "nu stiu" cat timp, patesc la fel ?...
Skyll3x is offline   Reply With Quote
Old 17-03-14, 11:38   #4
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

Quote:
Originally Posted by Skyll3x View Post
Cei de la service asa mi-au spus, problema era EWS-ul. Masina invartea nu avea nicio problema doar ca motorul nu pornea. Sau uneori se stingea motorul in mers. Asta nu mai conteaza, s-a reparat.
Aceasi problema ca aici: https://www.youtube.com/watch?v=ftSzkEJmels

Sa zicem ca iau alt motor cu 100 euro, dar daca dupa "nu stiu" cat timp, patesc la fel ?...
Vezi ca este posibil sa ai vre-un fir impuscat de la pompa de benzina....mai am un tovaras care a descarcat 2 baterii....a traso a impinso....si dupa aceea am cinstatat ca nu veanea 12 v la pompa cand dadea la automat sau punea contactul.... Mai sapa
__________________
most beautiful sound is more RPM:X:X
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 18-03-14, 00:34   #5
Skyll3x

Stage 4
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

Problema cu pornitu-ul s-a rezolvat in 2012 in noiembrie si de atunci nu am mai avut probleme de pornire.
Skyll3x is offline   Reply With Quote
Old 20-03-14, 00:18   #6
bandidos

Stage 5
 
bandidos's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

Iti pot spune decat urmatoarea chestie... eu am reparat un 2.8 si crede-ma nu este ieftin deloc. Cum spunea si JimGod trebuie sa ai un strungar si un mecanic, atentie "pasionat" altfel risti sa bagi bani in el degeaba. In primul rand gandestete daca pastrezi sau nu motorul, daca vrei sa mergi cu motorul asta inainte sau vrei sa pui ceva mai mare sau mai mic. Daca iti scoate fum deja inseamna ca iti "papa" ulei iar aici vinovati nu pot fi decat segmentii iar cand ajungi la segmenti ajungi si la cuzineti iar lista continua, garnituri care le gasesti la bavaria(asta in cazul ca nu le pastrezi pe cele vechi, ma refer la cele metalice etc.) s.a.m.d. Deci inca odata, gandestete bine ce vrei sa faci!
bandidos is offline   Reply With Quote
Old 20-03-14, 12:15   #7
Skyll3x

Stage 4
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

Motorul il pastrez, il pastrez doar pentru taxe. Masina o am de cand am facut 18 ani, ~3 ani. Desi mi-am facut o gramada de nervi si de multe ori am vrut sa o vand, tot aveam o piedica.... Ma gandeam si la 2.8 de pe e36/46/39, dar ma usuca la asigurare + impozit, poate pe viitor.

Pe motor nu am serie, adica in carte scrie "seria motor nu poate fi poansonata".

Fum negru nu scoate, segemnti cred* ca sunt buni. Problema poate e in alta parte. Sambata daca e frumos afara am sa ma bag sub ea si incep sa curat tot ce este ulei si sa fac din nou schimbul. Apoi am sa vad daca curge pe unde.

*= De curand un prieten a schimba segmentii la un Focus pentru ca ii scotea fum negru, de acea am pus "cred*)
Skyll3x is offline   Reply With Quote
Old 20-03-14, 13:44   #8
zpzpzpo

Stage 5
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 886
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

te duce pana in 200 de euro un 2.0 fara accesorii si cu toate filtrele,ulei si antigel schimbat.
n-are rost sa bagi bani intr un 2.0 ca sunt cu motoare dinastea cu miile.
daca era ceva mai special merita investit,altfel....cand se strica motoru,arunca l si ia altu.
zpzpzpo is offline   Reply With Quote
Old 20-03-14, 14:00   #9
JDV
VW Driver

Stage 5
 
JDV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of:
[VW]
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

Ce sa mai repari de el, cand poti sa il schimbi cu totul, poate chiar gasesti unul mai nou din 98-99-`00... Cat dai pe piese, cat dai pe manopera, cat stai cu el in service, cat stai fara masina, cat te freaca mecanicul la cap, cat mai gaseste alte probleme....iesi mai scump decat daca iei un motor si in 3 ore il pui la loc pe a ta.
Am un prieten care tot asa avea un motor (matiz) care manca ulei la greu si tragea prost...la carpit pana a ajuns sa schimbe motorul, si a bagat bani aiurea si total degeaba in el.
JDV is offline   Reply With Quote
Old 20-03-14, 14:18   #10
Skyll3x

Stage 4
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

Ok, am inteles. Nu merita sa repar motorul. Mai am cateva intrebari.

Ce imi recomandati ? Daca iau un M52B20 sau TUB20 cum o sa stau cu partea electrica si/sau cu restul ? Am sa caut un motor care e montat pe masina sa-l pot asculta la rece si cald. Al meu la rece scoate un zgomot urat din vanos...
Skyll3x is offline   Reply With Quote
Old 20-03-14, 14:37   #11
mihaimmm

Stage 5
 
mihaimmm's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 482
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

"Fum negru nu scoate, segemnti cred* ca sunt buni."

cine ti-a spus aberatia asta? fumul negru de obicei e de benzina nearsa, nu are nici o legatura cu segmentii. segmentii pot fi praf si sa haleasca 1l ulei la 500 km si fum sa nu scoata decat in sprint. la fel poate sa haleasca ulei mult si motorul sa aiba compresit f buna. eu zic ca nu ai vb cu un mecanic.
__________________
mihaimmm@yahoo.com 0721 248233 0768 942500
mihaimmm is offline   Reply With Quote
Old 20-03-14, 14:46   #12
Skyll3x

Stage 4
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

Am spus ca sunt satul de mecanici de aici de unde stau eu. Habar n-au pe ce lume traiesc si mereu cand merg cu o problema raspund flegmatic "vinde-o, e coaja ce vrei, are rugina, cumpara Golf 4, ia uite bamveu si se strica". Eu am spus ce mi s-a spus, de aceea intreb si aici...
Skyll3x is offline   Reply With Quote
Old 01-04-14, 22:53   #13
Skyll3x

Stage 4
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

Am fost azi la cineva cu masina care are si el tot un M50B20. Crede ca "mecanicul" nici macar nu mi-a schimbat uleiul. Filtru de ulei arata ca si cum ar avea 20 de ani si eu uleiul l-am schimbat anul trecut si am facut in jur de 7 000 km....

Ce ulei sa pun? Mi-a spus sa iau 10w40, este bun ?

P.S: Am sa incerc sa schimb eu uleiul si filtrele, macar imi bat singur joc de masina decat sa isi bata altu.

Cum imi dau seama ca debitmetru e mort ? Azi la un 320i e36 cand am scos mufa a inceput sa tremure si sa faca urat pana l-am pus la loc, la mine cand il dau jos nu face nimic iar cand il pun la loc scade putin turatia dupa care isi revine.

Last edited by Skyll3x; 01-04-14 at 23:03.
Skyll3x is offline   Reply With Quote
Old 29-04-14, 13:30   #14
alypink25

Stage 2
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 39
Default Re: Sfat "reparatie" motor.

Salut si eu sunt tot din Resita iti spun din propria experienta am reconditionat si eu un m40b18 cu mecanici din Resita , aici la noi in oras sunt sanse slabe sa pui motorul la punct sau sa rezolvi o problema care apare parerea mea e sa eviti toate serviceurile din oras sa preferi sa mergi la cei din TM sunt mult mai seriosi si buni credema ca exact cum au spus si baieti sa incepi sa bagi bani in motor nu merita eu am bagat acu 2 ani aproape 1500 euro doar in motor fara anexe si nu a meritat...acum vreau sa cumpar si eu un 2.5 sau .2.8 ....pe viitor bineinteles , legat de debitmetru normal cand scoti mufa motorul trebuie sa se opreasca pai sa sti ca si la mine face la fel cand scot mufa tremura si da sa se opreasca dar nu se opreste tin sa cred ca daca nu face nimic cand scoti mufa atunci e stricat , si se vede prin consumul marit de combustibil...un 2 litri consuma un 9-10 din cate stiu eu...daca vrei sa mai stam la povesti dami un pm sunt tot din resita...
alypink25 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -