Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 09-11-07, 13:43   #1
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default proiect BMW Z0 - roadster usor

Quote:
Originally Posted by andre****2 View Post
Salutari pasionati de automobil,
Sunt student la design industrial si impreuna cu un coleg voi realiza ca lucrare de diploma un proiect de automobil. Pasionati fiind de automobile sport (si fani BMW) ne-am gandit sa concepem un autovehicul deschis extrem gen Lotus Super 7, Ariel Atom, KTM X-Bow, etc. pentru marca BMW. Am vrea sa aflam opiniile voastre cu privire la acest proiect, daca vi se pare interesant si daca ati vrea sa conduceti o asemenea masina.
Un astfel de vehicul este destinat in special pasionatilor, el fiind dedicat in primul rand placerii de a conduce. De aceea parerile membrilor acesui forum ni se par relevante si importante.
Caracteristicile BMW-ului nostru Z0 sunt precum urmeaza:
• Autovehicul deschis cu doua locuri pentru sofer si pasager amplasate in paralel, cu design minimalist si masa minima.
• Sasiu tubular din aluminiu cu celula de supravietuire din fibra de carbon si sumare elemente de caroserie montate pe sasiu.
• Motor frontal longitudinal cu 4 cilindri cu o capacitate de 1400 cc alimentat cu hidrogen, cutie de viteze cu variatie continua facand corp comun cu diferentialul spate, tractiune pe rotile posterioare.
• Suspensie independenta cu brate duble suprapuse la toate rotile.
• Dimensiuni prezumtive : 3500 mm lungime, 1700 mm latime, 1200 mm inaltime
• Masa prezumtiva : 500 kg
• Toate componentele masinii indeplinesc o functie tehnica, dar au in paralel si rol estetic, intr-o maniera asemanatoare motocicletelor.
• Eforturile pentru reducerea masei se simt in toate elementele masinii, nimic nu este de prisos, doar minimul necesar pentru atingerea obiectivelor este prezent. Nu exista parbriz (doar un deflector aerodinamic), nici portiere.

Pe masura ce proiectul nostru ca inainta o sa va prezentam si schite iar in final o macheta. Asteptam opiniile voastre sincere oricare ar fi ele, ne vor ajuta sa dezvoltam un concept mai bun.
----------------------------------------------

Last edited by aleks; 10-11-07 at 12:56.
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 09-11-07, 14:59   #2
andreibmw2

Stock
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 10
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

Quote:
Originally Posted by EvLSant0S View Post
ce programe o sa folositi in realizarea proiectului ?
programele pe care le vom folosi pe toata durata dezvoltarii proiectului vor tine si de 2D si de 3D. La partea de 2D - Adobe Photoshop pentru randarea schitelor de mana iar pt modelarea 3D vom folosi 3DS Max si Solidworks

Last edited by aleks; 10-11-07 at 12:50.
andreibmw2 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-07, 15:18   #3
squid

Stage 5
 
squid's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,059
Member of:
[BMW]
[2 Roti]
[Street 4 Cars]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

de ce nu alegeti un nume original?
abia astept sa vad o schita
squid is offline   Reply With Quote
Old 09-11-07, 17:08   #4
andreibmw2

Stock
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 10
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

Quote:
Originally Posted by squid View Post
de ce nu alegeti un nume original?
abia astept sa vad o schita
Ne-am gandit ca denumirea sa fie in specificul BMW si sa integreze in actualul lor sistem, in care Z-urile sunt automobile sport cu 2 locuri. Z0 (zero) l-am ales pt a arata faptul ca este cel mai mic (compact) Z, plasat sub Z3 sau un eventual Z1, iar apoi pentru a sublinia design-ul minimalist (minimum de elemente necesare) dar si emisiile poluante "zero" (datorate motorului cu hidrogen).
Daca aveti sugestii de denumiri originale suntem curiosi sa le auzim....
andreibmw2 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-07, 17:43   #5
bakal

Stage 5
 
bakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,682
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

1- BMW nu are motor de 1.4
2- masina trebuie sa respecte niste reguli de design, influentate de cel al BMW-urilor, cum ar fi grila fata, poate farurile,.... sau altele
__________________
got smoke, will travel
bakal is offline   Reply With Quote
Old 09-11-07, 18:00   #6
andreibmw2

Stock
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 10
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

Quote:
Originally Posted by bakal View Post
1- BMW nu are motor de 1.4
2- masina trebuie sa respecte niste reguli de design, influentate de cel al BMW-urilor, cum ar fi grila fata, poate farurile,.... sau altele
Salve! Asa este, BMW nu au motor de 1.4, cel putin deocamdata, iar 1.6 de pe MINI sunt concepute pentru amplasare transversala, ori noi vrem ca BMW-ul nostru sa respecte solutia traditionala BMW cu motor longitudinal in spatele axei fata.
Am ales capacitatea de 1.4 litri pentru ca ne dorim un motor cat mai usor. Ne gandim ca un 1.4 turbo ar putea fi mai usor decat un 1.8 aspirat, dar e doar speculatie. Are cineva idee care ar fi de fapt mai usor? Puterea tinta ar fi undeva la 180-200 cai putere.
Evident, design-ul va fi cu specific "bavarez"
andreibmw2 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-07, 18:03   #7
alexalfa

Stage 5
 
alexalfa's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 346
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

Salut ! @andre**** de ce vrei sa fie unul dintre sutele de proiecte de studiu BMW si nu automobilul vostru ,produsul mintii voastre si denumit in ce mod doriti voi ? Si eu am avut un proiect de automobil sport acum 25 de ani,dar am intampinat o multime de piedici incapand cu lipsa de materiale si cu final in legislatia existenta la vremea respectiva. Cu timpul am avut alte prioritati si ulterior mi-am pierdut entuziasmul. I-mi place faptul ca v-ati facut un "caiet de sarcini" ceea ce dovedeste gandire logica - primul pas pe drumul reusitei. Trebuie gandit si ca produs de serie -mare sau mica - astfel incat dotati-l cu parbriz si usi - fie ele si din lexan. Luati in calcul si varianta unui automobil sport, scund cu motor central,asezat longitudinal si cutia de viteze plasata posterior . Structura tubulara, podeaua acoperita cu structura "sandwich" ce se gaseste in comert sub forma de panouri finite. Caroseria cat mai pura ca forme, usor de realizat din foi de aluminiu. Aparatura simpla,eficienta . Nu va aruncati din prima la materiale exotice gen fibra de carbon deoarece proiectul va suferi in mod sigur multiple ajustari si daca ajungeti la fundul sacului veti abandona. Simplu ,Ieftin,Eficient. Cautati pe Google modelul Pontiac Fiero si faceti-va o parere. Succes si va astept cu noutati.
alexalfa is offline   Reply With Quote
Old 09-11-07, 18:09   #8
alexalfa

Stage 5
 
alexalfa's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 346
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

Motoare usoare sunt cele de Alfa Romeo . Chiuloasa ,blocul motor si baia de ulei din duraluminiu . Cat despre putere nici nu mai amintesc. 1,8 Turbo rupe asfaltul ! Si cautati sa nu folositi elemente de transmisie gen cardan.
alexalfa is offline   Reply With Quote
Old 09-11-07, 21:07   #9
andreibmw2

Stock
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 10
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

Quote:
Originally Posted by alexalfa View Post
Motoare usoare sunt cele de Alfa Romeo . Chiuloasa ,blocul motor si baia de ulei din duraluminiu . Cat despre putere nici nu mai amintesc. 1,8 Turbo rupe asfaltul ! Si cautati sa nu folositi elemente de transmisie gen cardan.
Pai.... masina o sa fie BMW... motoarele Alfa nu prea au ce cauta in ecuatie...
Avand motor fata si tractiune spate transmisia ar trebui sa se faca prin.... ax cardanic... eventual din fibra de carbon, ca sa fie mai usor...
andreibmw2 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-07, 21:38   #10
andreibmw2

Stock
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 10
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

Quote:
Originally Posted by alexalfa View Post
Salut ! @andre**** de ce vrei sa fie unul dintre sutele de proiecte de studiu BMW si nu automobilul vostru ,produsul mintii voastre si denumit in ce mod doriti voi ? Si eu am avut un proiect de automobil sport acum 25 de ani,dar am intampinat o multime de piedici incapand cu lipsa de materiale si cu final in legislatia existenta la vremea respectiva. Cu timpul am avut alte prioritati si ulterior mi-am pierdut entuziasmul. I-mi place faptul ca v-ati facut un "caiet de sarcini" ceea ce dovedeste gandire logica - primul pas pe drumul reusitei. Trebuie gandit si ca produs de serie -mare sau mica - astfel incat dotati-l cu parbriz si usi - fie ele si din lexan. Luati in calcul si varianta unui automobil sport, scund cu motor central,asezat longitudinal si cutia de viteze plasata posterior . Structura tubulara, podeaua acoperita cu structura "sandwich" ce se gaseste in comert sub forma de panouri finite. Caroseria cat mai pura ca forme, usor de realizat din foi de aluminiu. Aparatura simpla,eficienta . Nu va aruncati din prima la materiale exotice gen fibra de carbon deoarece proiectul va suferi in mod sigur multiple ajustari si daca ajungeti la fundul sacului veti abandona. Simplu ,Ieftin,Eficient. Cautati pe Google modelul Pontiac Fiero si faceti-va o parere. Succes si va astept cu noutati.

Salut,
si multe multumiri pentru opinii, sunt mai mult decat binevenite.
Incerc sa motivez aici alegerile noastre:
Proiectul nostru va fi lucrarea de diploma (absolvire) a facultatii de arte plastice, decoarative si design, sectia design industrial.
Am ales sa creem un model care sa apartina unei anume marci pentru ca asta ne conditioneaza design-ul si ne obliga sa-l integram intr-un limbaj si o traditie bine definite.
Nu intentionam, cel putin deocamdata sa-l producem pe cont propriu...
Planurile noastre pe termen lung sunt acelea de a ne angaja in studioul de design al unui mare contructor, iar proiectul despre care disctuam acum este unul pentru portofoliu.
Am ales o caroserie deschisa, fara parbriz si portiere (gen ariel atom sau ktm x-bow) pentru a obtine o buna rigiditate structurala fara sa ridicam masa.
In teorie modelul nostru este destinat pietei americane si ar trebui sa fie produs in uzina BMW din Spartanburg alaturi de Z4 si X5.
Clientii s-ar numara in principal printre cei din Florida si California unde clima permite un habitaclu permanent deschis.

Dorim sa aducem inovatii cu modelul nostru, dar in acelasi timp sa folosim tehnologia si identitatea specifice BMW.
andreibmw2 is offline   Reply With Quote
Old 10-11-07, 13:00   #11
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

intrucat proiectul vostru merita toata atentia noastra, si toata lauda pentru incercarea de a face ceva util, am decis ca acest topic sa fie sticky, pentru a putea fi vazut usor de catre toti userii care viziteaza sectiunea.
va rog sa postati aici opiniile voastre vis-a-vis de acest proiect, atat timp cat aveti ceva coerent si constructiv de spus
aleks is offline   Reply With Quote
Old 10-11-07, 14:23   #12
andreibmw2

Stock
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 10
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

multumim pentru interesul aratat....asteptam in continuare parerile si sugestiile voastre
andreibmw2 is offline   Reply With Quote
Old 11-11-07, 12:13   #13
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

Quote:
Originally Posted by andre****2 View Post
.....Proiectul nostru va fi lucrarea de diploma (absolvire) a facultatii de arte plastice, decoarative si design, sectia design industrial......
Nu intentionam, cel putin deocamdata sa-l producem pe cont propriu...
Planurile noastre pe termen lung sunt acelea de a ne angaja in studioul de design al unui mare contructor, iar proiectul despre care disctuam acum este unul pentru portofoliu.
....Dorim sa aducem inovatii cu modelul nostru, dar in acelasi timp sa folosim tehnologia si identitatea specifice BMW.
Proiectul in discutie este frumos si mai mult decat indraznet,dar intrebarea legitima este cat de realizabil va fi el in practica?Una este un desen frumos pe planseta sau in 3D pe PC si cu totul altceva cand se trece la productia lui.
Cel mai mare impediment in realizarea unui asemenea proiect sunt costurile.Cum pot fi reduse ele? In primul rand prin a lua elemente din alta parte.
Se pare ca se minimizeaza foarte mult partea tehnica,ceea ce poate duce la un esec inca din fasa a proiectului.
Sa le luam sistematic.
Sasiul.Tubular si lejer.Se poate folosi teava de aluminiu ,iar proiectul poate avea ca baza sasiele folosite pe masinile NASCAR.
Motor.Se pleaca de la unul deja in productie,recomand noul THP 170 proiectat de BMW ,montat pe noul Cooper S si 207 RC,motor de 1.6,si 175 CP.
Suspensii si frane. Se gasesc destule pe piata aftermarket si vor fi in functie de sasiu.
Directie.Se poate pleca de la noile sisteme cu gestiune electrica.
Toate aceste componente vor avea costuri enorme.Se impune un precalcul atent si gasirea unor surse de finantare viabile.
Caroseria este cel mai simplu lucru,odata ce este gata proiectul pe planseta.In nici un caz nu se executa direct in fibra carbon,nu o fac nici macar marii constructori.
Se executa elementele din fibra de sticla,care in mod cert vor suferi destule modificari,apoi cand forma finala este gata ,se fac matrite si turnarea in fibra carbon.
Bafta!
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 11-11-07, 13:05   #14
andreibmw2

Stock
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 10
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

Quote:
Originally Posted by turbojack View Post
Proiectul in discutie este frumos si mai mult decat indraznet,dar intrebarea legitima este cat de realizabil va fi el in practica?Una este un desen frumos pe planseta sau in 3D pe PC si cu totul altceva cand se trece la productia lui.
Cel mai mare impediment in realizarea unui asemenea proiect sunt costurile.Cum pot fi reduse ele? In primul rand prin a lua elemente din alta parte.
Se pare ca se minimizeaza foarte mult partea tehnica,ceea ce poate duce la un esec inca din fasa a proiectului.
Sa le luam sistematic.
Sasiul.Tubular si lejer.Se poate folosi teava de aluminiu ,iar proiectul poate avea ca baza sasiele folosite pe masinile NASCAR.
Motor.Se pleaca de la unul deja in productie,recomand noul THP 170 proiectat de BMW ,montat pe noul Cooper S si 207 RC,motor de 1.6,si 175 CP.
Suspensii si frane. Se gasesc destule pe piata aftermarket si vor fi in functie de sasiu.
Directie.Se poate pleca de la noile sisteme cu gestiune electrica.
Toate aceste componente vor avea costuri enorme.Se impune un precalcul atent si gasirea unor surse de finantare viabile.
Caroseria este cel mai simplu lucru,odata ce este gata proiectul pe planseta.In nici un caz nu se executa direct in fibra carbon,nu o fac nici macar marii constructori.
Se executa elementele din fibra de sticla,care in mod cert vor suferi destule modificari,apoi cand forma finala este gata ,se fac matrite si turnarea in fibra carbon.
Bafta!
Multumim pentru comentariu,
Opiniile dumneavoastre sunt mai mult decat pertinente si ne vor fi foarte utile.
Vreau sa subliniez ca noi nu intentionam sa contruim acest vehicul pe cont propriu. Facem un studiu de design (ne preocupam in principal de laturile estetica si semantica) care se va finaliza cu o macheta la scara 1:10 a automobilului (macheta estetica, nu functionala).
Deoarece forma si estetica vor fi determinate de functii ne preocupam sa stabilim baza tehnica pe care va trebui sa o "imbracam" in caroserie.
In terorie modelul ar putea fi industrializat de BMW si produs in uzinele din Spartanburg USA, unde s-ar gasi si o piata potrivita pentru ele...
Motorul de Cooper S este interesant, nu stiu insa daca sa preteaza la o amplasare frontal longitudinala si o transmisie cardanica catre puntea spate.
andreibmw2 is offline   Reply With Quote
Old 13-12-07, 00:55   #15
andreibmw2

Stock
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 10
Default Re: proiect BMW Z0 - roadster usor

doar schite de idei...designul probabil se va mai schimba pe parcurs. Parerile si criticile voastre sunt binevenite.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Licenta_fata_01_01_01_08.jpg
Views:	243
Size:	137.8 KB
ID:	406383   Click image for larger version

Name:	schita-interior-.jpg
Views:	202
Size:	129.6 KB
ID:	406384  
andreibmw2 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -