O noua premiera 4tuning
Primul dinamometru de sasiu cu frana din Romania
4tuning, a asistat exclusiv la lansarea oficiala si punerea in functiune a primului dinamometru de sasiu cu frana din Romania!
Dinamometrul este capabil sa masoare puteri de pana la 1000 de cai putere inertial si de 500 de cai cu ajutorul franei. Este dotat cu senzori de temperatura si presiune atmosferica astfel incat sa poata indica puterea motorului conform standardelor internationale. Pentru a asigura racirea cat mai buna a motorului se foloseste un ventilator de 7 KW/h capabil sa dezvolte un curent de aer de 120 km/h.
Softul dyno-ului este capabil sa masoare pierderile din transmisie astfel incat sa putem afla puterea atat la roata cat si la volanta, asa cum se defineste puterea motorului. Rolele au un diametru mare de 380 mm pentru o inertie cat mai mare. Multe dinamometre blazonate(MAHA, SUN, Shenck, Dastek)au role mai mici (320 mm)si cu inertii asemenea. Inertia mare duce la un timp de accelerare a masinii mai mare, ceea ce ajuta la motoarele turbo pentru obtinerea boostului maxim si la o cat mai fidela trasare a graficului. Altfel puterea masurata ar fi mai mica, turbinele neavand timp sa intre in parametrii. Diametru mai mare inseamna deformari mai mici ale anvelopelor si viteze maxime mai mari. Viteza maxima a acestuia este de 350 km/h.
Faptul ca este dotat cu frana permite masurarea puterii instantanee la turatii constante, astfel fiind posibila masurarea altor parametrii cum ar fi calitatea amestecului, temperatura gazelor de evacuare, boost-ul, sau oricare alta marime care altfel nu poate fi determinata in regimuri tranzitorii. Obtinerea acestor date in timp real permite reglarea parametrilor motorului astfel incat sa se obtina puterea maxima la turatia pe care frana o tine constanta si la sarcina pe care o doreste tuner-ul. Aceste optiuni fac din acest dyno scula necesara si suficienta pentru un tuning in timp real. Gata cu \"simtirea\" si cu sute de incercari de a obtine puterea maxima pentru un motor dat.
Fidelitatea masurarilor este foarte mare, doua masuratori succesive avand diferente de sub 0.5%, asta in conditiile in care atat motorul cat si transmisia si anvelopele isi schimba temperatura intre incercari. Pretul pentru o repriza ce include pana la trei-patru masuratori(cu eventuale modificari intermadiare de genul cu si fara filtru, cu avansul in doua trepte reglat, cu un soft sau cu altul) costa 50 de euro. Cei de la Mastertuner ne-au asigurat ca pana la iarna vom avea si primul dyno 4x4 din Romania.
Dinamometrul este localizat in Bd. Timisoara 60-62, langa dealerul SKODA Brady Trade.
In colaborare cu 4tuning, Mastertuner va ofera urmatoarea promotie:
reducere 50% pentru toti membrii 4tuning la testul pe dinamometru.
Deci NUMAI 25 euro testul pentru membrii 4tuning.
Inscrierile se fac pe site, in urmatorul formular, pe baza inscrierilor vom conveni impreuna programarile.
Promotia este valabila 2 saptamani!