Masina in cauza este un Ford Mondeo mk1 1.8 TDI 90cp.
Pana aici totul ok... Acum 3 ani de zile am achizitionat o toba Stelco si am montat-o sus rezultatul fiind mai mult decat satisfacator. Aveti atasat si un filmulet. https://www.youtube.com/watch?v=glBg37Bwf_w in filmulet am scris la descriere ca idiotul Sebring nu stiam ce ii atunci )
Dupa 1 an am eliminat si intermediara ( nu am alt film sa auziti) insa masina suna mai gutural, la relantii are un sunet balbait frumos (pentru mine)
Intrebarea mea este urmatoarea ce sa fac ca sa sune ca in filmuletul al 2 lea?
Ma obsedeaza sunetul acela grav de tot... din cate am mai auzit la uni altii fara acel bleed valve(special pentru diesel) s-ar putea obtine din traseu gol + finala.
Daca scot si catalizatorul va face asa oare? pareri ceva?
Masina in cauza este un Ford Mondeo mk1 1.8 TDI 90cp.
Pana aici totul ok... Acum 3 ani de zile am achizitionat o toba Stelco si am montat-o sus rezultatul fiind mai mult decat satisfacator. Aveti atasat si un filmulet. https://www.youtube.com/watch?v=glBg37Bwf_w in filmulet am scris la descriere ca idiotul Sebring nu stiam ce ii atunci )
Dupa 1 an am eliminat si intermediara ( nu am alt film sa auziti) insa masina suna mai gutural, la relantii are un sunet balbait frumos (pentru mine)
Intrebarea mea este urmatoarea ce sa fac ca sa sune ca in filmuletul al 2 lea?
Ma obsedeaza sunetul acela grav de tot... din cate am mai auzit la uni altii fara acel bleed valve(special pentru diesel) s-ar putea obtine din traseu gol + finala.
Daca scot si catalizatorul va face asa oare? pareri ceva?
Cred ca acel sunet este provocat de BOV nu de toba. Daca scoti catalizatorul o sa se auda suieratul acela de la turbina mai pronuntat + o caruta de fum dupa tine. Nu se merita.
__________________
most beautiful sound is more RPM:X:X
caută un tips PIU de la Sebring(e scump da merită) sau unul cu două tevi rotunde. iti va da sunetul respectiv. Nu scoate catalizatorul dacă nu vrei fum. Elimină intermediara si la final unul din cele două tipsuri dar să fie tipsurile din teava dreaptă nu ci diametru diferit.
ma amuza comenturile de mai sus!
sunetul respectiv se scoate din "tava" de inox...cu cat e mai multa teava de inox, cu atat ai sunetul mai accentuat.
seatul are inox cap-coada.
Cred ca acel sunet este provocat de BOV nu de toba. Daca scoti catalizatorul o sa se auda suieratul acela de la turbina mai pronuntat + o caruta de fum dupa tine. Nu se merita.
Stiu cu siguranta ca nu ii necesar acel Bov de care zici tu, care este special pentru benzinare, la diesel se pune bleed valve(sper ca am scris corect) care este actionat electric si nu face bine deloc motorului! Fum da si acum mai mult dupa eliminarea intermediarei! Fumul nu ma deranjeaza mi se spune si fumigena )
Quote:
Originally Posted by p_vio46
caută un tips PIU de la Sebring(e scump da merită) sau unul cu două tevi rotunde. iti va da sunetul respectiv. Nu scoate catalizatorul dacă nu vrei fum. Elimină intermediara si la final unul din cele două tipsuri dar să fie tipsurile din teava dreaptă nu ci diametru diferit.
Intermediara nu mai am, iar cu alta toba cu tips-uri cum mi-ai pus tu am incercat (nu sebring) si rezultatul nu a fost nici pe departe fata de ce am acum, acel suierat...
Quote:
Originally Posted by GopPo
ma amuza comenturile de mai sus!
sunetul respectiv se scoate din "tava" de inox...cu cat e mai multa teava de inox, cu atat ai sunetul mai accentuat.
seatul are inox cap-coada.
Cam la asta bateam si eu insa stiu cu siguranta un Golf 5 tdi la mine in oras care nu are evacuarea pe inox si face pe batjocura de tare zgomotul ala... iar acea supapa nu face veci asa tare pe diesel
Exact GOP-ule...auzi..cica un tips iti da sunet...hahahahahahahahaha
Acel suierat este dat de turbina si se aude doar cu un traseu gol...cap-coada.
Masina n-are voie sa scoata fum daca e in mintile ei. Daca e cazan, scoate.
Alta varianta ar fi resoftarea ca principal vinovat pentru fum, dar nu cred ca se pune problema in cazul asta.
Auzi...pui tips cu 2 iesiri si ai sunetul ala...mor de ras =))))
stai linistit ca fara bov nu o sa obtii sunetul ala, care dupa parerea mea dupa o anumita perioada ar fi destul de obositor pentru o masina "de zi cu zi"....
Parerea mea e ca ar fi mai bine doar cu o evacuare goala, sunetul turbinei ar fi muult mai placut decat al bov-ului.
Exact GOP-ule...auzi..cica un tips iti da sunet...hahahahahahahahaha
Acel suierat este dat de turbina si se aude doar cu un traseu gol...cap-coada.
Masina n-are voie sa scoata fum daca e in mintile ei. Daca e cazan, scoate.
Alta varianta ar fi resoftarea ca principal vinovat pentru fum, dar nu cred ca se pune problema in cazul asta.
Auzi...pui tips cu 2 iesiri si ai sunetul ala...mor de ras =))))
Scoate fum masina pentru ca am debitul marit putin in pompa si foarte putin marita presiunea in turbo... oricum vreau sa revin la setarea originala pentru ca nu ii diferenta decat la fum )
Resoftare = 0 in cazul meu nu se poate face din pacate...
Traseu gol voi incerca pana la urma cred ca alta solutie pentru configuratia mea nu prea vad...
Quote:
Originally Posted by ThEMaTriX
stai linistit ca fara bov nu o sa obtii sunetul ala, care dupa parerea mea dupa o anumita perioada ar fi destul de obositor pentru o masina "de zi cu zi"....
Parerea mea e ca ar fi mai bine doar cu o evacuare goala, sunetul turbinei ar fi muult mai placut decat al bov-ului.
Cauta pe youtube bov pe tdi sau cum vrei tu sa cauti si compara cu sunetul din video atasat de mine sa vezi diferenta de la cer la pamant!
BOV isi face treaba pe benzinare, pe diesel face mai mult rau si este doar o chestie care face un fss naspa gen fluier la toba )
Exact GOP-ule...auzi..cica un tips iti da sunet...hahahahahahahahaha
Acel suierat este dat de turbina si se aude doar cu un traseu gol...cap-coada.
Masina n-are voie sa scoata fum daca e in mintile ei. Daca e cazan, scoate.
Alta varianta ar fi resoftarea ca principal vinovat pentru fum, dar nu cred ca se pune problema in cazul asta.
Auzi...pui tips cu 2 iesiri si ai sunetul ala...mor de ras =))))
Poate nu m-am exprimat corect, traseu gol plus unul din acele tipsuri fără altă tobă doar acele tipsuri(dacă nu vrei să auzi un grohăit), dau acel sunet la motorul lui cu turbina stock, testat pe propia masina cu motor mai mic dar cu turbina mai mare si soft pus(fără tips era un tractor sunetul era un grohăit, cu tips exact acel sunet /traseu 60), la un motor mai mare nu mai e nevoie de acel tips, fiind volumul de gaze mai mare + evacuare liberă dă acel sunet.Deci se poate. Nu din auzite ci din fapte. Mai usor cu râsul(dacă nu testezi nu mai vorbi degeaba) că mă apuc de colivă.
Poate nu m-am exprimat corect, traseu gol plus unul din acele tipsuri fără altă tobă doar acele tipsuri(dacă nu vrei să auzi un grohăit), dau acel sunet la motorul lui cu turbina stock, testat pe propia masina cu motor mai mic dar cu turbina mai mare si soft pus(fără tips era un tractor sunetul era un grohăit, cu tips exact acel sunet /traseu 60), la un motor mai mare nu mai e nevoie de acel tips, fiind volumul de gaze mai mare + evacuare liberă dă acel sunet.Deci se poate. Nu din auzite ci din fapte. Mai usor cu râsul(dacă nu testezi nu mai vorbi degeaba) că mă apuc de colivă.
Asa , acum vorbim despre altceva.... evacuare goala + toba sport/tips etc sunetul ar trebui sa fie cel cautat de mine.
Stiu cu siguranta ca nu ii necesar acel Bov de care zici tu, care este special pentru benzinare, la diesel se pune bleed valve(sper ca am scris corect) care este actionat electric si nu face bine deloc motorului! Fum da si acum mai mult dupa eliminarea intermediarei! Fumul nu ma deranjeaza mi se spune si fumigena )
Din cate stiu eu benzinarele majoritatea sunt aspirate si nu au BOV= Blow off valve doar cele care au turbo pot avea BOV ( ma refer la benzinare). Daca gresesc te rog sa ma contrazici si sa ma luminezi si pe mine.
salut!
sunetul ala se aude de la turbina...si chestia nasoala e ca nu se aude la toate turbinele si nu stiu exact sa-ti explic de ce dar important e ca se aude doar la cele cu vnt.
la tine nu o sa se auda niciodata sunetul ala
bafta!
__________________
Ford Focus II 1.6 TDCI Hatckback 2005
- under construction...
Ok fie ca tine, vezi raportul dintre volumul gazelor arse la tine si cel de la ford, si o să vezi că e diferentă semnificativă in favoarea ta, influentă semnificativă si la turbină. O să incerc să-ți arăt dacă mai gasesc prin calculator.
Quote:
Originally Posted by Ruffy RUF
Asa , acum vorbim despre altceva.... evacuare goala + toba sport/tips etc sunetul ar trebui sa fie cel cautat de mine.
Suna frumos, insa eu as vrea ceva mai mult zgomot la schimbarile de trepte... desi cu motorul meu nu prea cred in asa ceva
renuntă la finală doar tips fără finală. Traseu gol si in capăt doar tips fără tobă( davă nu pui tips se va auzi mai mut grohăit.
Quote:
Originally Posted by mike_4tuning
Din cate stiu eu benzinarele majoritatea sunt aspirate si nu au BOV= Blow off valve doar cele care au turbo pot avea BOV ( ma refer la benzinare). Daca gresesc te rog sa ma contrazici si sa ma luminezi si pe mine.
La diesel se poate pune BOV , doar că e un bov cu modul electronic. Nu se poate pune bov de benzinar pe diesel. Oricum dacă ti la turbină la diesel nu montezi.
salut!
sunetul ala se aude de la turbina...si chestia nasoala e ca nu se aude la toate turbinele si nu stiu exact sa-ti explic de ce dar important e ca se aude doar la cele cu vnt.
la tine nu o sa se auda niciodata sunetul ala
bafta!
VNT are vreo legatura cu gemoetria variabila a turbinei?
Quote:
Originally Posted by mike_4tuning
Din cate stiu eu benzinarele majoritatea sunt aspirate si nu au BOV= Blow off valve doar cele care au turbo pot avea BOV ( ma refer la benzinare). Daca gresesc te rog sa ma contrazici si sa ma luminezi si pe mine.
Si normal ca ma refeream la benzinare turbo in exemplu !!! acum mai toti producatori echipeaza masinile cu turbo chiar si cele benzinare, iar despre diesel nu cred ca se mai fac in industria auto non-turbo
Quote:
Originally Posted by p_vio46
Ok fie ca tine, vezi raportul dintre volumul gazelor arse la tine si cel de la ford, si o să vezi că e diferentă semnificativă in favoarea ta, influentă semnificativă si la turbină. O să incerc să-ți arăt dacă mai gasesc prin calculator.
renuntă la finală doar tips fără finală. Traseu gol si in capăt doar tips fără tobă( davă nu pui tips se va auzi mai mut grohăit.
La diesel se poate pune BOV , doar că e un bov cu modul electronic. Nu se poate pune bov de benzinar pe diesel. Oricum dacă ti la turbină la diesel nu montezi.
De renuntat al finala mea nu voi renunta imi place mult prea tare sunetul care il scoate insa doream suierat/zgomot cum vreti sa-i spuneti ca in video-ul atasat de mine