Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 14-01-12, 21:57   #151
raresvintea

Stage 5
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 717
Member of:
[SKODA]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Indivizi care promit multe.... tipic pt Romania...

Caz concret, powerbox pe ALH Tdi 90 cp vw! Se pune pe pinii care vin din pompa de injectie si se pune o rezistenta catre masa si celalt catre terminalul ce se duce catre ecu si care raporteaza cantitatea de motorina injectata.
Rezultat: cu 800 Ohmi, ECU indica pe VAG-COM o reducere la jumatate a cantatii injectate la relanti. Urca turatia la relanti cu circa 80-100rpm si motorul tragea mult mai bine in sarcina. Cu 1kOhm era o diferenta de 1/3 fata de stock. de ce creste turatia, pai e simplu, si de ce trage mai bine e si mai simplu.
ECU considera mai putina motorina injectata, va suplini si automnat se va simti! Dar asta aduce dupa sina pacalirea in bord a calcului de combustibil cu aprox 1l la mers.

Se estimeaza ca la 800 Ohmi e o crestere de 25 cp. Treaba asta se aplica numai in cazul motoarelor tdi vw cu pompa rotativa. In cazul celor PD e si mai simplu, se modifica temperatura carburatului si i se zice ca are >100 drage ceea ce duce instant la o fluidizare si lipsa puteri....

Ce e in cutiute, nimic mai simplu! In cazul powerboxului pt alh este un delay timer care nu face altceva decat sa intarzaie cuplarea rezistentei cu 30s dupa ce a fost pus contactul ca ecu sa termine de facut check-urile. Pt ca altfel la valori de <1kOmh te vei alege cu checkengine-ul aprins si va trebui sa stergi eroarea care nu zice mai mult decat ca valoarea maxima admisa a fost depasita, pai cred si eu, cand ii modifici parametri.

In USA unii au facut si eco-box adica modifica tot cu rezistoare, temperatura motorinei in cazul pompelor rotative, sa se considere ca, carburantul este mai rece si se va reduce cu putin consumul!



ATENTIE deosebita la aceste modificari cu cu "mufe originale, garantie si bla bla" ca in caz de defect la turbina sau orice altceva va puteti alege cu pistoane topite si motoare distruse! Caz concret: actuator turbina defect, powerbox pus si cu o cantitate mult marita de combustibil=>BOOOOM! Dar unii din USA merg asa zilnic fara nici cea mai mica problema, fara a scoate 300 euro pe un powerbox!
raresvintea is offline   Reply With Quote
Old 14-01-12, 22:02   #152
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Cei din usa stiu despre modificarile cu rezistente si riscurile pe care le implica acestea.
Una e sa ii pui omului pe un forum o schema cu o rezistenta si sa ii explici ce modifica acea rezistenta si ce riscuri implica folosirea ei si alta e sa ii impachetezi rezistenta intr-un ambalaj frumos si sa i-o vinzi ca tuning suprem generator de cai putere din subspatiu.
Dar lumea e plina de prosti, ei sunt necesari pentru miscarea de revolutie a Pamantului.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 14-01-12, 22:44   #153
raresvintea

Stage 5
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 717
Member of:
[SKODA]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Tu probabil consideri ca nu am explicat pe intelesul tuturor probabil. Nu vreau sa intru in polmici, cred ca mai bine se sterge post-ul.
raresvintea is offline   Reply With Quote
Old 14-01-12, 22:49   #154
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Consider ca ai explicat chiar mai bine decat era nevoie.
Si nu e nici o polemica, sunt total de acord cu tine. Doar ca una e sa ii explici omului care sunt dezavantajele si sa il lasi sa "si-o faca cu mana lui" si alta e sa ii iei o gramada de bani fara sa ii explici problemele la care se expune.
Si eu si GEO_ZGA am incercat sa aratam dezavantajele powerboxului fata de un chiptuning clasic.
Sunt sigur ca exista si powerboxuri mult mai evoluate decat o simpla rezistenta. UNICHIP este unul dintre ele, deci nu trebuiesc bagate toate in aceeasi oala.
Dar cele vandute ca solutii minune universale cam miros de la distanta.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 01-07-12, 16:31   #155
cippy_avr

Stock
 
cippy_avr's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 9
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Salutare! Am citi primele cateva pagini ale acestui post si au fost multe raspunsuri care m-au facut sa inteleg unelel lucruri. Acum dar, intreb daca poate spune/recomanda cineva o anumita firma de chiptuning care este serioasa si lucreaza bine. Interesat fiind pentru chip la un BMW 2.0 diesel ( e46-320d 136/150Cp sau e81-120d 163Cp)
cippy_avr is offline   Reply With Quote
Old 02-12-12, 01:13   #156
vladracing

Stage 1
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 16
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

salut !
credeti ca are rost sa pun un chip pe un renault clio symbol ? 1.5dci
vladracing is offline   Reply With Quote
Old 16-01-13, 19:15   #157
pandelescu

Stock
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 2
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Orice motor , are proiectat sistemul de distributie in fuctie de cursa pistonului , camele si toate celelalte elemente ale mecanismului de distributie , lucrate pentru motorizarea de litrajul respectiv.Uitativa la VVT , variable valve timing , cum au cei de la BMW si cei de la Toyota.La apasarea pedalei de acceleratie , si implicit cresterea turatiei motorului , pentru ca timpii "sa nu ramana in urma" , normal ca s-a creat acest VVT , care acctioneaza asupra avansului si intarzierii la aprindere la compresie etc.Normal ca un motor "stock" sa-i spunem , cum sunt toate de la turismele de putere medie, nu au VVT , si o plaja mica de turatie , normal ca dupa chip-tuning , vor fumega mult mai mult , indeosebi dieselurile.La motoarele diesel , arderea se produce mai lent, de aceea si redline-ul la MAC este undeva pana in 5500-6000 rpm.Plus ca orice motor diesel are biela lunga pt cuplu.Deci in consecinta motorina nu apuca sa arda , atat de repede mai ales la peste 3000 rpm incolo , si deci de aici mai mult fum.
pandelescu is offline   Reply With Quote
Old 16-01-13, 20:40   #158
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Cam ai tu idee de ceva, da mai documenteaza.te nitel,asta ca sa nu zic ca cam dai cu mucii.n fasole...

Baieti, un box a ajuns 3- 4 milioane, frumos,nu? Si fraierii baga la greu...
__________________
BMW for ever
Ford for fun
Pejo for citymode
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 26-04-15, 21:54   #159
stef333777

Stock
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 1
Post Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Salut! Am un VW Golf 4 din 2002 1.4 16v cu 75CP si as vrea sa ii pun un chip.
1. Pana la cat ar putea creste puterea.
2. Consumul creste, scade sau ramane acelasi.
3. Afecteaza motorul cu ceva sau care sunt riscurile avand in vedere faptul ca bat tachetii.
Multumesc anticipat!
stef333777 is offline   Reply With Quote
Old 01-11-16, 18:03   #160
andreixyz

Stage 2
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 30
Default Re: Efectele care apar in urma procesului Chip Tuning

Va salut . Imi cer scuze daca a mai fot pusa aceasta intrebare dar topicul e muuult prea lung sa stau sa-l citesc pe tot. Am un transit connect 1.8 tdci 90cp masina de frecat toata ziua. Sunt foarte multumit de masina , mai putin de puterea motorului ( restul masinilor mele au peste 150cp) . As vrea sa stiu daca exista o varianta de cip tunning , resoftare , .... pentru a mari puterea preferabil spre fratele lui de 115 cp . Acum trag de el doar blana , consuma 9% si nu merge . Nu ma intereseasa rezistenta in timp pentru ca la ce forja isi ia oricum il termin in 2 -3 ani maxim. Va multumesc.
andreixyz is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -