Chiptuning cu Unichip pe Honda Type R peste Hondata by MasterTuner
Masina a venit la noi cu un soft Hondata deja instalat. Clientul special nu ne-a spus asta, spunand doar ca dupa opinia lui e una dintre cele mai tari Type R-uri. Pe afara era destul de neinteresanta, are un kit de admisie K&N si un cat back Borla facut la Pitesti pe 63 mm cu o finala Borla directa. Intradevar este cea mai tare pe care am masurat-o noi inainte de Unichip, nici una din cele 10 masurate anterior netrecand de 200 cp.
Cu Unichip i-am crescut avansul cu inca 6 grade in medie iar AFR-ul l-am facut din 12.5 cum era un rezonabil 13.2, motorul reactionand ca in graficul de mai jos. E pe departe cea mai tare Type R din Romania in varianta aspirata.
Clientul spune ca o sa ne-o lase sa facem 0.7 bar in admisie in iarna asta...
Scuzati-mi curiozitatea...dar la 6000 de rotatii ce se intampla,vad ca are o cadere mica de putere...atunci intra vtec-ul?
Nu intreb cu rautate...ci din pura curiozitate.
Multumesc!
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Dream Squad] [Honda]
Re: Honda Type R cu Unichip peste Hondata
deci... Hondata ar trebui sa regleze acea mica depresiune a puterii inainte de intrarea VTEC'ului... si daca tot avea Hondata, de ce VTEC'ul intra la 5800 rpm si nu 4000 cum il seteaza Hondata, si de ce limiteaza 8250 cat face si stock si nu 9000 sau 9250 cat face cu Hondata!?
de unde culoarea asta care nu a fost niciodata pe EP3 si de ce sta bara in felul ala?!
kit'ul ala short ram de admisie nu e ceea ce trebuie acolo, mult mai buna varianta CAI (cold air intake) de la Injen, AEM sau Fujita si bateria aia ce e cu ea? Honda are baterii mult mai mici, aia e o adaptare
doi, m-a scos din pepeni afirmatia cu cel mai tare TypeR in varianta aspirata din RO...
la TM e unul care inca nu are soft si a scos 14.1 pe 400 de m in Ungaria, pe pista de drag, la Cluj e cel al lui SAndrei cu Hondata si multe multe modificari peste acesta, in Buc e al lui Andrei Tsentean care o sa scoata ~ 250 cp din aspirat... Tom are un containar de piese (f multe Toda Racing, cei mai tari pt EP3) care asteapta sa soseaca si apoi masina va pleca pt setari la CPL Racing in Anglia (cam cei mai tari pt Honda din EU)
astept cu mare placere masina pe strada, atat eu cat si Tom sa vedem ca e cel mai tare TypeR ceilalti sunt peste noi la momentul actual asa ca nu ar trebui sa aibe o problema
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Dream Squad] [Honda]
Re: Honda Type R cu Unichip peste Hondata
si ala imi pare ECU stock, are Hondata K100 (reflash'ul celor de la Hondata) sau Hondata K-Pro (ECU ce il inlocuieste pe cel stock, de tip stand-alone) ?!
Are flash de la Hondata, nu ECU. Am spus ca e cea mai tare prin prisma masinilor vazute pe dyno. Despre strada voi stiti... O sa vina curand inca odata in Bucuresti si aranjam ceva pe strada.
1. Cati parametri poate ajusta Hondata si prin ce metoda? Cum se deosebeste de un calculator stand-alone ca Unichip?
2. Evacuarea arata destul de interesant. E din inox?
1. Noi ne ocupam de Unichip, nu de Hondata. Noi cu Unichip putem modifica amestecul, avansul, v-tech-ul, si orice alt parametru indirect ca si corectia functie de temperatura lichidului de racire, sau lamda la sarcini partiale... In 99% din cazuri trebuie modificate doar avansul si amestecul. Din cate stiu insa, Hondata face flash si de asemenea modifica ECU original hardware asa incat sa devina "open", adica sa ai un program cu care sa poti interveni asupra unor harti din el tu ca end user sau tuner. Noi evident ca nu avem nevoie atata timp cat avem Unichip, care in plus de toate astea se regleaza in timp real pe dyno si are 5 harti de asemenea interschimbabile in timp real la orice sarcina, lucu imposibil cu flash sau majoritatea stand alone-urilor. Iar cele care ofera optiunea asta costa mai multe mii de E decat motorul in sine
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Dream Squad] [Honda]
Re: Honda Type R cu Unichip peste Hondata
ok... dar eu tot zic ca nu are chip Hondata mai ales din cauza celor mentionate mai sus
acea "gaura" inainte de VTEC (nu v-tech, pt ca vine de la Variable Timing Electronic Control), pragul se coboara la 4000 / 4500 rpm si limitarea e mult peste cea de fabrica... nah
cat despre strada, kiar o asteptam
si eu am avut un catback facut dintr-un hybrid intre o toba finala cartush Arospeed si restu de pe la Borla si nu era taman ce trebuia... dar nah
de ce nu va duceti voi la master tuner sa vorbiti cu baiatu cu honda sa-i spuneti ca astia de la mt sunt niste ageamii si ca puteti sa-i faceti masina "cea mai tare Type R din Romania in varianta aspirata",asa,ca sa-i dati peste nas lu Mastertuner??
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Dream Squad] [Honda]
Re: Honda Type R cu Unichip peste Hondata
pt ca nu sunt tuner, dar din "nefericire" am si eu un asemenea exemplar si teoria o stiu si inca prea bine, lipsesc fondurile suficiente, dar incet incet
Eu v-am pus o masina inainte si dupa Unichip. Noi doar asta am facut masinii, evacuarea si filtru, softul fiind facute de client. Eu nu inteleg ce va face sa aveti genul asta de inversunare, v-ati speriat ca au iesit prea multi cai sau care e problema? Softul Hondata e ce mi-a zis clientul ca are pe masina anterior instalarii Unichip ca sa nu ma "influenteze", ce soft e sau nu nu stiu cert, insa o sa-l pun pe client sa va povesteasca... Inca odata insa, nu inteleg ostilitatea...
Fara falsa modestie insa, eu am facut mai multe zeci de Honda, prima acum 3 ani, eu sunt unul dintre putinii tuneri din tara asta care are o diploma de inginer de autovehicule, eu am dyno, interfata de Unichip si AFR de cand unii de pe aici nu avea varsta legala sa conduca masini, insa asta nu ma face sa-i respect mai putin ca pasionati de fenomen.