Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Reply
 
Thread Tools
Old 18-04-07, 18:49   #1
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default BMW 335 d pe stand la MasterTuner

Masina este noua. Graficul e doar de la 3 000 rpm in sus pentru ca sub aceasta turatie motorul nu sta la sarcina maxima, neexistand cutie manuala pe masina asta. Altfel spus retrogradeaza sub 3 000 deci oricum nu conteaza ce se intampla sub.
Attached Images
File Type: bmp BMW 335 D.bmp (2.25 MB, 950 views)
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81

Last edited by MasterTuner; 18-04-07 at 19:01.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 18-04-07, 18:53   #2
zGb

Stage 5
 
zGb's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,999
Member of:
[Insomnia]
[Honda]
[SUBARU]
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

unde e graficul? si daca nu ma insel cred ca exista manuala pe 335d...pe 535d nu e manuala
zGb is offline   Reply With Quote
Old 18-04-07, 19:06   #3
Trainer

Stage 3
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 156
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

Da vad ca a dat 272 cp.335d nu are 286 cp stock?Sau ramasese configurat setarea de la 535d?)
Trainer is offline   Reply With Quote
Old 18-04-07, 19:18   #4
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

Asa are cel biturbo de 3 l, 286, numai ca cutia automata"fura" din putere, asa ca sa fie fericit ca iese asa. Spre ex la NAVARA vs. Pathfinder manual respectiv automat diferenta de putere era de 30 cp cu motoare identice.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 18-04-07, 20:23   #5
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

zbuciumus tu povesteai mai demult pe alt topic ca metoda de a estima puterea LA MOTOR din cea masurata LA ROTI e foarte precisa.Daca ar fi asa,ce conteaza ce fel de cutie are masina ?
Race is offline   Reply With Quote
Old 18-04-07, 20:47   #6
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

Ce am spus este valabil si se refera la cutii manuale, care au angrenari mecanice fara pierderi de viteza si randament de peste 97% oricum. Cutia asta ramane angrenata pe parcursul "down run"-ului, adica pe revenirea la viteza 0 libera a masinii, adica tocmai cea care determina pierderile in transmisie. Retine ca peste 80% se pierd in pneu, si ca asta depinde de viteza masinii, si evident de treapta in care s-a masurat. Asta e motivul pentru care desi pierderile sunt diferite, dyno arata aceeasi putere evident prezenta. Uita-te pe dynotest la Mercedes 200K de ex de pe aceeasi pagina pe forum. Dupa cum stii probabil orice cutie automata are un converizor de cuplu care e in loc de ambreiaj si care la randul lui poate fi inteles si ca si o cutie de viteze hidraulica (pentru ca de ex. la plecarea din loc baga motorul cuplu in el si la iesire e un cuplu mai mare... cum dracu o fi posibil? ai sa te intrebi ) si minim o pompa de ulei. Ori saracul dyno nu are cum sa-si imagineze ce se intampla acolo, asa ca asta e motivul. El poate sa masoare puterea la roata si apoi pierderile in rularea libera, mai stie apoi sa le adune si asta peentru el e putere la motor, saracul idiot. Spre studiu iti ofer linkul de mai jos

https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/28299-nissan-navara-unichip.html
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 21-04-07, 02:10   #7
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

Quote:
baga motorul cuplu in el si la iesire e un cuplu mai mare... cum dracu o fi posibil? ai sa te intrebi
Sa nu raman mirat Greu al dracu' conceptul de doua elice care se invart in ulei.Ca sa nu mai vorbim ca o cutie manuala face acelasi lucru,doar ca discret.

Trecand peste faptul ca la multe cutii automate se poate bloca dracia,revenim la problema initiala:tu masori puterea la roti,apoi o calculezi eronat pe cea la motor.Nu mi se pare corect sa-i spui celui cu cutie manuala "tu ai 200 CP" iar celui cu cutie automata "tu ai 187 CP",desi au ACELASI motor.Ce-i spui de fapt omului ? "Masina ta cu motor de xxx CP cu cutie automata are aceeasi putere la roti cu una cu motor de 187 CP cu cutie manuala" ?!
Race is offline   Reply With Quote
Old 21-04-07, 05:41   #8
ceky

Stage 5
 
ceky's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 369
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

NU vreau sa fiu circotas dar de data asta ti-ai pus paie singur in cap si le-ai mai si aprins ......daca tu numesti asta masuratoare corecta pe un motor diesel .......cuplu la 3800 de ture omule nu e benzina !!!!!!Nu mai comentez!
Cu respect,
Ceky
__________________
Ceky - DimSport Romania
Specialist :chip-tuning
www.dimsport.ro
www.dimsport.it
Tel: 0721080008
0747080008
Cautam Distribuitori!!!
ceky is offline   Reply With Quote
Old 23-04-07, 08:55   #9
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

Singura masuratoare care ar fi fost fair ar fi fost curba de putere la roata, fara estimarea puterii la arborele cotit . Cutia ZF 6HP24 de acel BMW blocheaza hidrotransformatorul dupa plecarea de pe loc (probabil in jur de 30 km/h), asa ca nu vad de ce te tot plangi de el.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 23-04-07, 14:19   #10
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

Mai baieti, nu ai cum sa masori un motor cu cutie automata sub o anumita turatie pentru ca cutia nu va tine motorul sub o anumita turatie la sarcina maxima. Altfel spus Ceky cuplu e max acolo unde il vezi pentru ca motorul nu o sa fie niciodata la 2 500 rpm in sarcina maxima, si evident nu poti masura asta. Daca scadeti curba de jos, a pierderilor in transmisie din cea a puterii, va da puterea la roata, de aprox 220 cp in treapta a cincea din cele sase cate are.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 23-04-07, 22:31   #11
vectra_gts

Stage 5
 
vectra_gts's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 396
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

zbuciumus lasa-i in pace pt. ca ei cred ca au mai multa experienta decat tine. pur si simplu ei inteleg mai greu ca puterea motorului e acceasi pe fisa dyno aparand mai putini cai din cauza cutiei automate.
vectra_gts is offline   Reply With Quote
Old 26-04-07, 01:23   #12
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

Quote:
pur si simplu ei inteleg mai greu ca puterea motorului e acceasi pe fisa dyno aparand mai putini cai din cauza cutiei automate
Ce ne-am face fara tine oare ?!

Quote:
nu ai cum sa masori un motor cu cutie automata sub o anumita turatie pentru ca cutia nu va tine motorul sub o anumita turatie la sarcina maxima.
Cutia aia are si mod "manual",adica schimbat viteze la comanda soferului.Vrei sa spui ca retrogradeaza singura la sarcina maxima chiar si in mod manual ?!
Race is offline   Reply With Quote
Old 26-04-07, 03:05   #13
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

Quote:
Originally Posted by Race View Post
Cutia aia are si mod "manual",adica schimbat viteze la comanda soferului.Vrei sa spui ca retrogradeaza singura la sarcina maxima chiar si in mod manual ?!
Nu retrogradeaza, schimba in sus. Chiar si DSG-urile, care n-au convertor de cuplu fac acelasi lucru

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 26-04-07, 03:31   #14
ceky

Stage 5
 
ceky's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 369
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

Am sa fac lumina si de aceasta daca ca vad ca va dati importanti !
Eu sunt in Singapore zilele astea pt tuning si am testat pe dyno cam 10 masini culmea BMW cu cutie automata si culmea din nou chiar se poate masura pe dyno in ce treapata vrei cu aceleratia la 100% si fara sa schimbe treapta , iar cind ajungi la aproape max trebuie repede pusa in N si gata !Ca sa zic asa deja dau lectii pe aici dar probabil ca era mai bine daca va lasam asa cum erati ca prea nu va mai ajunge nimeni la nas !Eu zic sa o luati mai usor!
O sa va pun aici niste grafice sa vedeti cum noua serie de BMW 320 / 323 / 523 / 530 / 330 toate benzina sunt departe de a arata puterea reala chiar daca avem 40 grade tot departe rau suntem !Culmea cele zaponeze si multe alte europene sunt aproape de adevar !
Cu respect,
Ceky
ceky is offline   Reply With Quote
Old 26-04-07, 04:27   #15
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: BMW 335 d pe stand la MasterTuner

Quote:
Nu retrogradeaza, schimba in sus
Ce cutie desteapta ! Deci daca ai 1500 RPM in treapta a 3-a si apesi acceleratia la maxim schimba in treapta a 4-a si o sa ai 1200 RPM (sa zicem,n-am idee cat sunt rapoartele) ?!
Daca te gandeai ca ti-ai gresit vocatia de proiectant de cutii de viteze automate eu zic sa nu regreti,n-ai pierdut nimic
Race is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -