Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Reply
 
Thread Tools
Old 12-02-10, 12:39   #46
MANIAC222

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 314
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

Din tot talambalacul si toate extrombaxarile de pe posturile din urma nu s-a ajuns la nici o concluzie.
Nu conteaza ca e 10 % 12 % ... n % pierdere. In general la aceste motorizari si la acest tip de masina ( respectiv FWD ) pierderea de putere ( in transmisie, rulmenti, bucsi sau cum specificati voi mai sus ) este de aprox 10-15%; in cazul de fata.

Intrebarea mea si a lui cristi ramane, de unde a iesit o diferenta atat de mare de la 75 cp si 113 cp ?
Dupa spusele proprietarului sau dinamometrelor, intre puterea la roata si la volanta e o diferenta enorma. Ceea ce nu exista, niciodata in viata. Exista o singura varianta, masuratorile nu stii cum sunt facute ..... si de aici apare asa o diferenta.

WPP noi iti respectam realizarile si pasiunea, dar datele care apar pe hartie sunt complet de ordinul Sf-ului. Deci pana la urma cum e ?
MANIAC222 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 14:44   #47
WPP

Stage 5
 
WPP's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

Hai ca va intreb eu altceva.
1. A vazut careva vre-o fisa dyno? poate sa raspunda multor intrebari care le avetidaca se pun ambele fise.
2. Cum ai zis in cazul de fata 10-15% pierderi sa te limitezi la cazul de fata adica un logan stock asta daca producatorul a zis ca are 10-15%.
3. Diferenta intre dyno.
-temperatura, umiditate
-presiunea in roti
-calitatea benzinei
-si un lucru important ar mai fi treapta in care s-au facut testele
4. ambele dyno pot arata puterea la roata!!!!

Voi habar nu aveti sa cititi o fisa dyno si presupune-ti ca asa e si nu invers.
https://forum.4tuning.ro/attachment.p...1&d=1258646521
Uite aici un exemplu.
Aceasi masina in interval foarte scurt de ~15 minute pe acelasi dyno, cu soft si fara soft. Puterea difera si pierderile sunt la fel.....
WPP is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 16:00   #48
Cristi_XP

Stage 5
 
Cristi_XP's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of:
[Moderators]
[DACIA]
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

ambele puterea la roata ?=))
pai nu mi`ai raspuns ? din ce 40 cp castig la roata ?
am uitat ... 2.0 are 200 cp
1.4 are 140 cp =))
Cristi_XP is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 16:29   #49
MANIAC222

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 314
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

@WPP - daca citeai paginile trecute observai ca am specificat si eu foarte multi factori care pot influenta rezultatul final al testului pe dinamomentru.
Nu esti singurul de pe forumul asta care lucreaza printre motoare, si nici singurul care a vazut un dyno. Poate chiar si lucram in acest domeniu, te-ai intrebat vreodata acest lucru ?
L-am intrebat clar pe proprietarul loganului cand a facut cele doua teste ( la ce interval de timp ) si daca conditiile erau cat de cat aceleasi. Raspunsul a fost ca da. Dar chiar si daca ar fi fost diferenta intre combustibili tot nu avea cum sa fie o diferenta de 40 cp

Treaba asta cu mentalitatea " eu sunt zmeu restul sunt varza ..... betmen betmen " nu mai tine. ....

Last edited by MANIAC222; 12-02-10 at 16:32.
MANIAC222 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 16:35   #50
WPP

Stage 5
 
WPP's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

............

Last edited by WPP; 12-02-10 at 16:43.
WPP is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 16:36   #51
Cristi_XP

Stage 5
 
Cristi_XP's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of:
[Moderators]
[DACIA]
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

da cu aia cu 2.0 ai 200 cp si la 1.4 ai 140 cum ramane ? =)))))))))
tuningu se face cu regula de trei simpla =))
p.s. incompetent se scrie...
vezi cu gramatica asta ,nu`i ca si tuningu,asa ca scoala am mai multa ca tine din nefericire pt tine
__________________


Last edited by Cristi_XP; 12-02-10 at 16:42.
Cristi_XP is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 16:40   #52
MANIAC222

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 314
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

doar la 16 vulve fiule doar la 16 vulve .....
la 8 vulve mai scazi 30 cp ca e motoru cu handicap .... )


PS: Cristi ? mergem luni sa ne luam buletinele da ? ca eu am fost azi cu mama si era inchis, a zis nenea paznicu sa venim luni. Sa iei camasuta sa facem poze frumoase

Last edited by MANIAC222; 12-02-10 at 16:45.
MANIAC222 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 16:42   #53
WPP

Stage 5
 
WPP's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

Imi pare rau, am incercat dar pana la urma o sa va las in prostia voastra.
Poate am eu o problema, cine stie.
Eu va sfatuiec sa angajati un detectiv sa caute aia 40 de cai

Last edited by WPP; 12-02-10 at 16:49.
WPP is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 16:45   #54
Cristi_XP

Stage 5
 
Cristi_XP's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of:
[Moderators]
[DACIA]
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

deci tre sa intelegi ... daca la un motor de 2.0 are 200 cp , un motor de 1.4 are 140 cp ... regula de trei simpla ! cu conditia ca motorul sa nu fie handicapat .
Cristi_XP is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 16:52   #55
MANIAC222

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 314
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

@WPP - sa nu uiti ...
MANIAC222 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 19:27   #56
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

Mai baieti, voi nu va bateti capul cat sunt pierderile in transmisie la masina x sau y ca asta au facut baieti mai destepti decat noi, si anume firme mari de dyno-uri. Dar ca idee atunci cand vorbesti de pierderi in transmisie pe un dyno care afiseaza puterea la volanta, atunci acele pierderi sunt masurate pe revenirea la viteza zero in rularea libera a masinii pe dyno, dupa ce s-a ajuns pe accelerare la limitarea de viteza si s-a decuplat treeapta respectiva. Cea mai mare sursa de pierderi in transmisie sunt pneurile, iar pierderile din pneu depind exponential de viteza de rulare. Deci altfel spus aceeasi masina are niste pierderi in transmisie cu atat mai mari cu cat treapta de viteza e mai mare, datorita vitezei. Pierderile depind si de diametrul rotii, latimea rotii, raportul de aspect(sau vulgar talonul anvelopei, gen xx/55 Ryy), tipul de cauciuc vara/iarna ... etc

Deci a spune ca masina X are pierderile y este o aberatie, cata vreme nu se mai precizeaza macar treapta de vitexa la care ne referim. Oricum cata vreme vorbim de dyno-ul nostru, ce afisam noi e puterea la volanta, iar miile de masini masurate confirma statistic acuratetea masuratorilor. Spre informarea voastra un Logan 1.4 8v stock scoate in jur de 74 cp pe dyno.

Dar in curand voi pune un articol despre un Logan 1.6 8v cu peste140 Nm si 125 cp. Masina e in rodaj si inca mai am cateva mici artificii, sper sa va surprind placut in curand.
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 20:57   #57
mcdu

Stage 2
 
mcdu's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 43
Member of:
[DACIA]
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

Cristi Xp nu inteleg de ce esti asa de nelamurit sau cel putin fustrat..eu am spus ce zice dyno da.....si la aia 75 CP la roata masuarati de racing code este in felu urmator banuiii( Am vrut sa fac soft la ei, iar dansu sebastian cred ca a vrut sa imi dea o putere mai mica pe dyno si dupa soft uite ce CP ti-am facut) cred, nu dau cu paru-n cap....si avand un test dyno gratis la master tuner am incercat si pe varianta ailalata.....si rezultultatu a fost astfel.......si pe aceleasi dyno racing code v-am zis ca un tov are pe un logan 1.6 soft racing code 84 CP la roata...eu avand 75 la roata diferenta de greutate intre masini max 100 KG.....cand m-am dat cu el eu mai aveam o persoana in masina de vro 60 KG asta inseamna ca greutatea intre masini era de 40 kg si eu il bateam pe toate treptele .....daca aia 10 Cp pe care ii are el in plus se compenseaza cu greutatea de 40 KG hai sa fim seriosi...daca 40 kg in plus este echivalent la 10 Cp...inseamna ca eu sunt parinte..toate fiind spuse eu nu am 130-140 CP pe 1.4 sunt pe dyno masurati 113 CP....nu inteleg de unde 130-140 CP....de la 113 pana la 140 CP e o diferenta enorma
mcdu is offline   Reply With Quote
Old 13-02-10, 00:51   #58
Cristi_XP

Stage 5
 
Cristi_XP's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of:
[Moderators]
[DACIA]
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

da mcdule...is frustrat ,ca ti-am zis sa nu te amagesti aiurea.Am motive sa fiu frustrat nu ? hai sa nu intram in detalii ,ca eu nu te-am facut in niciun fel,si nici chef sa dezvolt subiectu nu am.
bafta la toti care sperati sa castigati 40 cai dintr`o axa,un soft care n-are nicio treaba cu axa,si un pic compresie mai mare...ah sa nu uitam evacuarea si asta inseamna 40 caai...frumoshi ... pe foaie .
ca atatia sunt ... 75 cat da producatorul + 40 ...ajungi la 115 cp.
din partea mea...sa ai 140 cp ...cum zice colegu de mai sus ca tre sa aibe un 1.4 ,problema este ca sunt imaginari .

Last edited by Cristi_XP; 13-02-10 at 01:07.
Cristi_XP is offline   Reply With Quote
Old 13-02-10, 10:30   #59
Calin_UKU
Dacia Driver

Stage 5
 
Calin_UKU's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 972
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Racing Syndicate]
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

am atasat aici 2 fise dyno cu masina mea una la 66 cp la roata si 84.5 estimati la volanta si alta cu 70 cp la roata si 90 cp estimati la volanta.
Pierdere este in jur de 20 %.
Masuratorile s-au facut pe standul dyno SPDZOOM din cluj.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dyno1.JPG
Views:	116
Size:	150.8 KB
ID:	1312843   Click image for larger version

Name:	bn 01 uku_3.jpg
Views:	95
Size:	114.9 KB
ID:	1312844  
Calin_UKU is offline   Reply With Quote
Old 13-02-10, 11:14   #60
Cristi_XP

Stage 5
 
Cristi_XP's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of:
[Moderators]
[DACIA]
Default Re: Offtopic din provocari Dacia logan;discutii pe tema dyno la aceasta masina

daca modificai cu cap ... scoteai si tu 113 cai =))
banuiesc ca nu e stock masina ,de iti da aproape 70 la roata.Ce modificari sunt ?
Cristi_XP is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -