Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Cum facem rost de mai multi cai putere ? (https://forum.4tuning.ro/19-facem-rost-cai-putere.html)
-   -   Radiator ulei - scop si utilitate (https://forum.4tuning.ro/19-facem-rost-cai-putere/68521-radiator-ulei-scop-utilitate.html)

Hondarul 24-02-08 13:39

Radiator ulei - scop si utilitate
 
Sunt destule masini care au radiatoare de ulei. La ce foloseste acesta?

Eu de exemplu, am pus mana pe radiatorul de ulei al masinii dupa vreo ora de mers si era rece, ca si cum nimic nu ar trece prin ele.

Stie cineva cum functioneaza un radiator de ulei si care este circuitul pe care il face uleiul motor cand exista un radiator?

Lucian 24-02-08 15:19

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
Pai din cate stiu exista o modina (sandwich plate) amplasata intre bloc si filtrul de ulei cu tur si retur pt radiatorul de ulei. In acea modina in mod normal exista un termostat care da drumul uleiului pe circuitul spre radiator la o anumita temperatura. Scopul ? Pai un ulei prea cald isi pierde din proprietati iar in cazul unor masini uleiul raceste pistonul prin biela .

beck 25-02-08 08:59

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
Quote:

Originally Posted by Lucian (Post 1380164)
Pai din cate stiu exista o modina (sandwich plate) amplasata intre bloc si filtrul de ulei cu tur si retur pt radiatorul de ulei. In acea modina in mod normal exista un termostat care da drumul uleiului pe circuitul spre radiator la o anumita temperatura. Scopul ? Pai un ulei prea cald isi pierde din proprietati iar in cazul unor masini uleiul raceste pistonul prin biela .

cum a spus Lucian mai sus + ca poti merge multi km la viteze mari

Hexer 25-02-08 10:52

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
in primul rand este pentru reduce temperatura uleiului, ca altfel pierde viscozitatea (asta o sa fie mai mare) si intre fier - fier filmul de ulei devine prea subtire, astfel incat incepe sa aiba un joc, asfel incat cele 2 componenete pot sa aiba si un contact, asta rezulta avarii, zgaraeturi = se uzeaza mai repede.
Uleiul are temperatura lui de finctionare, viscozitatea la acest temperatura este calculat, si numai ina ceste parametri functioneaza bine. Asta e valabil si la aspirat, dar accentuat la turbo. nu e bine daca e prea rece, dar nici daca e prea cald uleiul.
Parerea mea e ca cea mai buna recire de ulei este cea de Ulei - Apa de racire a motorului, asta tine tot timpul la o anumita temperatura ( 90-110 grede ) deci nu apare fenomenul in care sa fie prea rece uleiul / totodata incalzeste mai repede motorul, problema e ca este grea si trebue considerabil mai mult ulei.

Lucian 25-02-08 12:04

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
.... racitor ulei apa intalnit si la motorele 1.7 turbo de volvo (b18ft) ;)

Hexer 25-02-08 13:10

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
Quote:

Originally Posted by Lucian (Post 1381836)
.... racitor ulei apa intalnit si la motorele 1.7 turbo de volvo (b18ft) ;)

Eventual ai si o poza, ca atunci nu trebue sa confectionez eu unul.

200SX 25-02-08 14:04

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
Quote:

Originally Posted by Hexer (Post 1381939)
Eventual ai si o poza, ca atunci nu trebue sa confectionez eu unul.

si CA18DET are la fel uleiul e racit/incalzit de apa care raceste motorul

Hexer 25-02-08 14:46

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
Lace masina sau autovehicul gasesc asa ceve?
Este o pompa dubla de ulei, pe o parte/pompa trage/scoate uleil din carter, pe cealalta lucreaza ca unul normla, apasa uleul inapoi prin locul fotrului de ulei, asta se numeste carte usca, are un rezervot, deci nu se intampla problema ca motorul ramne fera ulei sau presiunea scade.

http://www.beardmorebros.co.uk/Image...oil%20pump.jpg

http://www.beardmorebros.co.uk/Image...20mounting.jpg

http://www.beardmorebros.co.uk/Image...5%20engine.jpg

Nautilus 25-02-08 17:03

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
Gasesti asa ceva la masinile cu ungere "dry sump" sau carter uscat :D :lol: spre exemplu Mercedes-Benz 450SEL sau Porsche 911 cu racire cu aer

Sistemul "dry sump" foloseste un rezervor lateral de ulei in loc de baie, si doua pompe, "oil pump" care duce uleiul acolo unde este necesar pentru ungere si "scavenge pump" care recupereaza uleiul si il aduce inapoi in rezervor. Nivelul uleiului se verifica atunci cand motorul e in functiune

Avantaje:

- motorul e mai usor si se monteaza mai jos intr-un spatiu mai mic
- rezervorul de ulei poate fi mai mare
- uleiul "nu mai face valuri" ca la sistemul cu baie la acceleratii puternice sau in viraje, deci pericolul ca pompa sa nu traga destul ulei pentru ungerea arborelui cotit dispare. Multe motoare moderne cu baie de ulei("wet sump") au un "windage tray", un fel de tava aflata sub arborele cotit, care impiedica "valurile" sa se produca

~Nautilus

Hexer 25-02-08 18:01

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
Quote:

Originally Posted by Nautilus (Post 1382425)
Gasesti asa ceva la masinile cu ungere "dry sump" sau carter uscat :D :lol: spre exemplu Mercedes-Benz 450SEL sau Porsche 911 cu racire cu aer

Astea gasesc usor :rolleyes:
Sa vad, ca nou e cam scump, ~800 de euro + toate conductele si adaptori, ajunge la 1000...oare merita pentru acele 5cm si o siguranta in plus...ca modificarea originalului prin montare a cateva placi si asigurarea ca nu apar valuri costa max 50... Mare dilema...

Nautilus 25-02-08 21:20

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
Daca ai windage-tray si "scraper" (incorporat in garnitura de baie de ulei, razuie uleiul de pe arborele cotit) un sistem dry-sump nu te mai poate ajuta cu nimic in plus, avantajul sau principal care e coborarea motorului si a centrului de greutate tot nu-l vei avea, fiindca blocul motor nu a fost conceput pentru asa ceva

~Nautilus

Hondarul 25-02-08 21:25

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
1 Attachment(s)
Si 450 SEL cu motor 6.9 are tot sistem dry-sump :)

Referitor la radiatorul de ulei al meu care era rece, cum functioneaza? Nu am verificat dupa ore de mers sa vad daca este cald sau nu (nu circul cu masina in cauza). Dar cu siguranta motorul a ajuns la temperatura maxima zic eu, chiar daca mergea pe loc (a mers cam o ora). Si radiatorul tot rece era. Este vorba de dansul:

Hexer 25-02-08 22:00

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
Quote:

Originally Posted by Nautilus (Post 1383087)
Daca ai windage-tray si "scraper" (incorporat in garnitura de baie de ulei, razuie uleiul de pe arborele cotit) un sistem dry-sump nu te mai poate ajuta cu nimic in plus, avantajul sau principal care e coborarea motorului si a centrului de greutate tot nu-l vei avea, fiindca blocul motor nu a fost conceput pentru asa ceva

~Nautilus

Partea cu blocul nu era conceput pentru asa ceva...dry-sump in general sunt folosite la motoarele de competitie, astea in 99% au radacini cele normale, dici nu erau concepute din fabrica petnru asa ceva, dar tot functioneaza perfect.
Dar poate nu am iinteles bine.

@Hondarul - ori nu e legat cum trebue ori conductele sunt pline de noroi, si nu circula uleiul...trebue verificat.

200SX 25-02-08 23:23

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
ori ai termostat

Nautilus 25-02-08 23:25

Re: Radiator ulei - scop si utilitate
 
OK, romaneste atunci ca ungureste nu stiu :)

1. Dry-sump se foloseste pentru a construi un motor mai compact, care poate fi montat mai jos in sasiu, cu centru de greutate coborat, cu masa distribuita mai echilibrat fiindca rezervorul de ulei cantarind 10-20kg plin se poate monta oriunde in compartimentul motor

2. Un alt avantaj al unui sistem dry-sump este acela de a nu face "valuri" in ulei la acceleratii, franari si viraje

3. Daca elimini baia de ulei si construiesti un circuit dry-sump la un motor care nu a fost proiectat pentru asa ceva, singurul castig este acela de a scapa de "valuri", asigurand un debit constant de ulei. Motorul sta in sasiu in pozitia originala, rezervorul il asezi cum se nimereste si cum ai loc, distributia maselor nu e cu nimic mai buna, ai facut un efort inutil :D

~Nautilus

PS radiatorul de ulei se poate demonta si curata in interior cu gaz lampant, dar dureaza


All times are GMT +2. The time now is 21:10.

- Copyright 2024 4Tuning