Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Cum facem rost de mai multi cai putere ? (https://forum.4tuning.ro/19-facem-rost-cai-putere.html)
-   -   mai multi caii pt toyota celica t32 (https://forum.4tuning.ro/19-facem-rost-cai-putere/405974-caii-pt-toyota-celica-t32.html)

rogerdinca 06-04-14 22:14

mai multi caii pt toyota celica t32
 
salut.. mi am cumarat de 4 luni o Toyota celica t23 .. 1.8 cc 143 cai... am de gand sa ii schimb cate ceva pe la motor k sa ii dau mai multi cai , dar fara schimbari majore... sa ajung pe la 160 .... 170 de cai...daca e posibil din admisie avecuare.. si.. poate ma mai ajutati voi exact din ce si cum pot face asta...

Santon 11-04-14 11:46

Re: mai multi caii pt toyota celica t32
 
Quote:

Originally Posted by rogerdinca (Post 5690176)
salut.. mi am cumarat de 4 luni o Toyota celica t23 .. 1.8 cc 143 cai... am de gand sa ii schimb cate ceva pe la motor k sa ii dau mai multi cai , dar fara schimbari majore... sa ajung pe la 160 .... 170 de cai...daca e posibil din admisie avecuare.. si.. poate ma mai ajutati voi exact din ce si cum pot face asta...

Salut,

Din Celica T23 cu motor 1zz-fe ca al tau sa ajungi la 170 fara a-l supraalimenta (adica turbo sau kompressor) n-o sa ajungi in veci fara multe mii de euro.
Din cate stiu, cea mai puternica Celica cu motor 1zz-fe aspirat a reusit undeva la 180 cai cu mii de dolari investiti.

Insusi proprietarul ei scria pe un forum ca de banii respectivi cumpara aproape 2 kit-uri de supraalimentare dedicate pentru motor (kit-uri care-l treceau de 200cai lejer)

Nu mai retin forumul unde avea prezentata masina. Parca newcelica.org

Deci, cel mai simplu mod de a creste notabil puterea este supraalimentarea. Mai ales la 1zz-fe care este mai pretabil decat 2zz-ge datorita compresiei mai mici.

MULT NOROC !

P.S: Artificii cu admisii de aer rece, galerii, evacuare poti face dar nu te astepta la mai mult de cativa caluti rapciugosi in plus (sub 10 oricum)

cangri 11-04-14 12:20

Re: mai multi caii pt toyota celica t32
 
din evacuare si filtru fix nimic. doar va urca in ture mai rapid.
daca vrei caluti
evacuare si admisie
axe cu came
injectoare cu debit marit.
regulator de presiune mai mare
si aferent o resoftare sau de preferat un stand-alone

AmunDei 11-04-14 20:30

Re: mai multi caii pt toyota celica t32
 
Vad peste tot expresia asta, in diferite forme:

"din evacuare si filtru fix nimic. doar va urca in ture mai rapid."

Pai urcarea in ture mai rapida ce e bre, daca nu o imbunatatire a acceleratiei datorita puterii crescute?

Santon 14-04-14 07:51

Re: mai multi caii pt toyota celica t32
 
Quote:

Originally Posted by AmunDei (Post 5692554)
Vad peste tot expresia asta, in diferite forme:

"din evacuare si filtru fix nimic. doar va urca in ture mai rapid."

Pai urcarea in ture mai rapida ce e bre, daca nu o imbunatatire a acceleratiei datorita puterii crescute?

Amundei,nu sunt mecanic sau expert in ale mecanicii motorului si nu inteleg perfect rapoartele dintre CAI, CUPLU si TURATII insa iti inteleg nedumerirea si cu toate astea iti pun o intrebare.

Cand la o masina se schimba volanta cu una usurata, creste puterea motorului sau doar usurinta de a ajunge intr-un regim ridicat de turatii?

Oricum, poate ne lamureste cineva mai avizat.

Per total chiar si asa daca ar creste ceva cuplu/cai la motor intr-o celica 1zz-fe aspirata nu merita efortul financiar. Prea mici cresterile pentru prea multi bani.Nu e raport deloc ok.

Long story short e cam asa:
Merita sa bagi bani in motorul aspirat 2zz-ge de 192 cai si sa-l duci in 200 cai.Dar sa ramana aspirat.
Nu merita sa faci asta la 1zz-fe DAR merita sa bagi bani in el pentru a-l supraalimenta.
1zz-fe cu 250 cai la volanta este un target SAFE pentru motor si internele lui iar apoi... e just fun machine !

AmunDei 15-04-14 20:40

Re: mai multi caii pt toyota celica t32
 
Scuze, am generalizat un pic prea mult, nu ma refeream la piesele in miscare. Este evident ca o volanta/biela usurata, o janta de competitie cu cat mai putine kg sau de diametru mai mic, chiar si o cura de slabire a masinii vor aduce toate un plus de acceleratie la aceeasi putere.

Totusi nu pot intelege lipsa 'common sense-ului' din expresia pe care am citat-o si variatiile ei atunci cand e vorba de modificari ce au repercusiuni directe (in bine sau in rau) asupra traseelor de admisie/evacuare sau a sistemului de alimentare.

billgate123 20-03-15 12:15

Re: mai multi caii pt toyota celica t32
 
Din Celica T23 cu motor 1zz-fe ca al tau sa ajungi la 170 fara a-l supraalimenta (adica turbo sau kompressor) n-o sa ajungi in veci fara multe mii de euro.

MaxX_82 28-03-15 17:47

Re: mai multi caii pt toyota celica t32
 
Nu prea stiu multe despre motorul tau dar poti incerca cu o axa cu came mai agresiva, cu o roata dintata reglabila. Partea buna e ca vei simtii ceva dar nimic care sa te dea pe spate. Poti incerca sa studiezi admisia si sa vezi cam cum a fost gandit sa lucreze motorul tau. O admisie mai scurta iti va da un cuplu mai bun la turatii mici, una mai lunga o crestere de putere la turatii mari. La fel si la evacuare la serpisori, exista mai multe feluri care iti pot muta varful de cuplu mai sus in ture sau mai jos in functie de ce vrei sa faci. Aici daca lasi pe cineva care nu stie sa faca niste calcule (/presiune/rezonata la admisie si evacuare)nu castigi nimic.
O volanta mai usoara te ajuta sa urci mai repede in ture. Un raport de compresie marit (planare chiuloasa) ar ajuta.
Investitia va fi mare si castigul ...poate multumitor.

XFJET 03-02-18 18:03

Re: mai multi caii pt toyota celica t32
 
pune un LS1 in ea /thread


All times are GMT +2. The time now is 18:13.

- Copyright 2024 4Tuning