Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
Salut,
Am o problema legata de geometria rotilor la puntea spate la un E36 325CI din 94. Unghiul de cadere e bun dar rotile nu sunt perfect paralele una cu cealalta. Ele formeaza un unghi cu varful spre fata masinii. Mentionez ca am schimbat suruburile excentrice cu altele noi, am schimbat ceva bucsi pe la punte, etc.. si cand am fost la geometrie a doua oara s-a mai imbunatati treaba dar tot nu sunt paralele rotile una cu cealalta. Aveti idee care este problema? Ce piese trebuie sa schimb ca sa pot merge cu masina drept? :) |
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
Problema e ca am senzatia ca a fost trosnita si reparata... ( prost reparata )
|
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
Quote:
La o masina din 94 e foarte posibil sa fi fost trosnita cel putin o data. Nu asta e problema mea. Ma interesa ce anume ar trebui sa schimb (fuzete, brate, puntea cu totul, etc..) ca sa mearga bine ca deja m-a exasperat masina asta.. Am luat-o sa o reconditionez din pasiune insa am atins deja bugetul alocat si sunt departe de stadiul in care speram sa fiu.. |
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
Dragutza... Eu am masina de 6 ani... Am schimbat 4 motoare , 2 cutii , ambreiaje si para-ambreiaje , 3 grupuri , articulatia amortizoare 2 accidente nasoale , omologare motor, taxa inmatriculare, volanta usoara, serpi , un vopsit integral , capota furata, bara M furata ... Pana si geamuri i-am schimbat. Deci pot spune ca doar usile portbagajul si aripile spate nu sunt schimbate...
Peste 15 mii de euro incluzand 3200 cat am dat pe masina . Pe la 10 mii m-am saturat sa notez cat am dat pe fiecare... Si nici pana in ziua de azi n-am fost in stare sa-i repar aerul conditionat... Crede-ma , stiu ce inseamna sa bagi bani in masina :) Iar daca e sa o vand mai mult de 3500 nu mi-ar da nici dracu'... Cat despre buget ce sa-ti zic... Tu Cu masina sau cu pizXa vrei sa-ti pui mintea ? :)) Stai cuminte :)) . O masina iti va inghiti bani atat cat esti dispus sa bagi in ea... Niciodata nu va fi gata. Revenind la problema ta , daca e puntea montata stramb pt ca cine stie cine dracu o fi sudat ceva stramb pe ea , cred ca n-ai ce sa-i faci... dar sa speram ca nu asta e problema. Daca te incalzeste cu ceva, sunt alaturi de tine :D Bafta :) |
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
De sudat nu stiu ce sa zic.. mie mi s-a parut ca problemele au inceput sa apara la puntea spate dupa ce am schimbat niste bucsi la basculele spate, pe care le-am schimbat la niste baieti care mi-au lasat si geamul deschis la masina cand a plouat apoi mi-au zis ca am scurgerile infundate si mi-a intrat apa in masina pe acolo (pe scaun, bancheta spate si fata de usa!).. Dar ce e drept, eu am luat masina intr-o stare deplorabila si nu pot spune cu siguranta ca inainte mergea bine.
Nici nu stiu la ce mecanic sa ma mai duc sa plec si eu masina reparata ok. |
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
In primul rand iti trebuie o diagnosticare corecta a problemei... Cred ca daca o sui pe un elevator poti sa-ti dai seama daca a fost sau nu sudata. Macar sa stii ca nu e vorba despre reparatie incorecta. Ti-or fi pus bucsele alea stramb... eu stiu ce sa zic ? Nu cred totusi ca sunt montate prost... Sau poate ai alte bucse la punte uzate inegal...
Din cate stiu eu la E36 e o problema destul de cunoscuta faptul ca puntea spate "se rupe "... Bucsele la punte le-ai schimbat sau doar la bascule ? Ai zgomote suspecte ? Service-uri sunt multe dar nu poti sa stii care e bun sau prost... Adica toate se pretind bune dar de la toate pleci nemultumit.Daca vrei iti dau un nr de telefon daca te ajuta cu ceva... |
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
1 Attachment(s)
Quote:
In cartea de service a masinii E36, la capitolul 320 - Steering and Wheel Alignment - vei descoperi ca rotile de pe puntea spate nu sunt paralele si nici nu tb sa fie. In termeni tehnici Rear TOE IN 0'24'' Eu iti recoman urmatoarea setare pentru geometria rotilor: Street Front -2.5 deg camber 0.05 deg toe in Rear -1.5 deg camber 0.10 deg toe in *NOTE* Camber and Toe #s are for each side (not total) |
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
Multumesc pentru raspuns. Ai idee ce piese sunt implicate in geometrie? La mine de la alea cred ca vine problema. Baiatul de la geometrie mi-a spus ca "a scos tot ce a putut" din masina insa masina tot are tremuratul ala ca si cand rotile sunt ovalizate/neechilibrate.. insa le-am echilibrat si intreptat pe toate..
Si ca sa fie treaba completa, aseara am luat si niste gropi nu foarte mari insa mi s-a parut ca a inceput sa-mi bata ceva pe spate si nu-mi dau seama ce poate bate acolo.. |
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
Quote:
Cam tot ce inseamna bucsaraie pe puntea spate poate influenta geometria rotilor. Va trebui sa verifici starea lor de uzura, iar dupa aceea sa le schimbi. http://realoem.com/bmw/showparts.do?...04&hg=33&fg=30 Incepe cu piesele 4,2,3 urmate de 6,8 iar de aici http://realoem.com/bmw/showparts.do?...66&hg=33&fg=30 poti avea unele vibrati din piesele 4 si 9. Conteaza si strarea amortizoarelor plus bucsele si bieletele de la bara de torsiune spate. Sunt multe de verificat si pus la punct. |
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
Quote:
Cand volanul sta drept rotile spate trebuie sa fie paralele indiferent de argumentele savante pe care le invoci... Ce tot o dai cu puntea motoare... Ai vazut tu BMW cu motorul pus pe puntea spate ? Asta cu paralelismul rotilor spate e valabila si pt trenuri vagoane si vagonete sau doar pt masini ? Sau la trenuri se modifica sinele in asa fel incat sa nu fie paralele ? :shock: Ce spui tu acolo cel mult se refera de unghiul de cadere al rotilor nicidecum nu se refera la paralelism... Zi-mi si mie sa nu mor prost... De ce ar trebui o roata spate sa fie stramba ? Zi-mi asa cu cuvinte simple nu te complica prea tare...;) Singura explicatie ar fi ca pamantul e rotund iar daca rotile spate ar fi paralele am iesi de pe orbita...;) |
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
Retrag fraza cu puntea motoare... Intr-adevar, in cazul BMW-ului puntea motoare e puntea spate... M-am confuzat :lol:
|
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
Bad post
|
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
Quote:
Inteleg ironia atunci cand este fondata cu argumente. Imi poti demonstra intr-un fel sau altul (dovezi pertinente) ca ceea ce spui tu are acoperire? Iti voi da cel mai simplu si la indemana exemplu - intr-un sevice unde se face geometria profesionala - vei vedea setarile de fabrica pentru o multime de masini, printre care si BMW. Astfel vei descoperi ca setarea stock (cea de fabrica) pt puntea spate in cazul de fata la E36 va avea setarile aratate de mine mai sus (cele din cartea service E36 Cap.320) Un indiciu il aveai in postul meu in care am spus ca TOE variaza si TINE CONT de puntea motoare. Te las singur sa te luminezi asupra acestui aspect. Use google..... <<Here's another area of controversy. Many people say their BMW's "push like pigs" and want to dial toe-out in the rear to help the car rotate. This is caused by two things: 1) BMW designs their cars to excel at high speed maneuvers at the expense of slow speed sweepers, and 2) most drivers (surely not YOU!) enter corners too quickly causing the front tires to be overloaded at the moment of turn-in, causing a push. Once you isolate the cause of the push, you can begin to fix it. Few drivers want to hear that their driving style is causing a problem, but this is true in most of the cases I've looked into. I've found that by altering my driving style slightly (slowing down and/or trail braking into a corner) I've been able to get my cars to rotate into and through most corners and without making alignment changes that would take away from my car's real strength -- high speed transitions -- where you'll make up the most time on your competition. Once you begin to add toe-out (or reduce toe-in) in the rear of a BMW you will quickly lose high speed stability and you've just taken away your car's real strength. It may *feel* better in the slow turns, but you'll lose out on the clock. So here's what I recommend for E36 and E46 cars: 1/4" total toe-IN. On cars with more than 200 rwhp you may want 1/8" -1/4" more, depending on the course. Rear toe-in helps most under acceleration by... the more power you've got or the earlier you want to get on the power, the more toe-in you'll want. However, more rear toe-in also means the car will rotate less easily under power and will also scrub top speed in the straights. For us enthusiasts, one of the beautiful aspects of E36/E46 rear suspension design is that by adjusting the camber (which is easy to adjust) also creates slight changes in the static toe setting (which is very difficult to adjust). So by setting the camber and toe to a preset value, it is only necessary to adjust the camber bolts at the track to make significant handling changes. As I mentioned before, for most Stock category cars set the rear camber at the maximum setting, then adjust the toe to 1/4" toe-IN. This is a good setting on an average high speed >> Craciun fericit ! |
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
TOE - regleaza paralelismul pe plan orizontal FRONT< = =REAR
CAMBER - regleaza paralelismul pe plan verticat / \ REAR CASTERUL - te bag prea mult in ceata, sa-ti explic. - asta ca sa fiu si eu ironic.Din moment ce valorile de la TOE si CASTER nu sunt neutre "0" , cum crezi ca pot fi paralele rotile atat in plan vertical cat si orizontal ? Craciun fericit ! |
Re: Problema geometrie punte spate E36 coupe 1994
Intre timp s-a rezolvat problema cu geometria in sensul ca geometria era buna. Problema era ca o janta era stramba din butuc. Multumesc tuturor pentru pareri/ opinii.
|
All times are GMT +2. The time now is 22:01. |
- Copyright 2024 4Tuning