Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
Intrebari, raspunsuri, discutii libere legat de fibra de sticla / carbon.
Cei care stiu,vor raspunde.Raspunsurile gresite se vor sterge pentru a se pastra topicul curat si constructiv. Va rugam sa puneti intrebari punctuale si concrete si nu generalitati care au fost dezbatute deja pe alte arii.Va multumim pentru intelegere. |
Re: FIBRA DE STICLA
Salut, intentionez si eu sa creez o grila badgeless. Imi poti da cateva indicatii te rog in legatura cu crearea liniilor grilei, aplicarea kitului de fibra cat si finisarea acestora.
LE: scuze daca am postat unde nu trebuia, muta te rog postul. merci |
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
Am si eu 2 intrebari:
1)Bandourile daca spatiu este destul de mic se pot umple direct cu kitfibra? 2)La suportul de la numar daca umplu cu spuma apoi kitfibra si fibra crapa? Multumesc |
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
Quote:
Pune te rog o poza cu grila pe care vrei sa o lucrezi (de pe Google sau de oriunde). Presupun ca e vorba de Dacia Logan, insa in functie de model (pre/post facelift) s-ar putea sa difere putin metoda. In orice caz, chitul nu adera bine pe plastic, nici fibra de sticla nu adera bine pe plastic. E nevoie de multe gauri date in plastic, gauri orientate diferit (nu paralele), intrat cu flexul, mini freza sau alte scule in suprafata plasticului pentru a-l face cat mai denivelat, iar dupa toate acestea e nevoie si de plastic primmer, inainte de chit. Daca ai nevoie sa "construiesti" o portiune din grila, ramasa goala in urma eliminarii siglei, NU poti face acest lucru doar folosind chit. Chitul trebuie sa aiba si un suport din altceva (de obicei fibra, dar merge si plastic). Daca ai rabdare, cea mai buna solutie o vad ca fiind remodelarea grilei folosind plastic topit cu letcon-ul sau pistolul de lipit (NU pistol de lipit cu batonase de plastic), cat mai aproape de forma finala, apoi finisat cu chit dupa "reteta" de mai sus. Quote:
Daca totusi stratul e gros, macar sa aplici chitul in straturi subtiri, succesive, nu tot odata. 2)La suportul de numar, dupa aplicarea spumei, se aplica mai intai fibra si pe urma se finiseaza cu chit. Chitul nu poti sa-l aplici bine pe spuma, spuma nu e un bun suport si vei avea probleme atunci cand vei incepe sa finisezi. Fibra de sticla insa nu crapa decat daca este supusa unor socuri puternice sau indoituri dincolo de punctul maxim de rezistenta. Daca bucata de fibra de sticla este bine imobilizata si nu "flambeaza", nu are cum sa crape. De asemenea, fibra de sticla este un bun suport si pentru chitul de fibra aplicat ulterior, dar si pentru chitul normal de finisaj. Problema e alta: indiferent din ce este facut suportul de numar (piesa separata de plastic, portiune din bara spate, portiune din hayon etc.), vei avea nevoie de o metoda de a lipi fibra foarte bine de plastic sau metal. Altfel, toata adaugirea ta din spuma, fibra si chit e posibil sa ramana intreaga, dintr-o bucata chiar si in urma unei lovituri cu alta masina, dar se poate desprinde cu totul de pe suprafata aplicata, chiar si la cel mai mic soc (chiar si de la vibratiile produse de o incinta audio sau de la jetul de spalatorie). In cel mai fericit caz, portiunea de fibra poate ramane acolo datorita spumei, insa in scurt timp se va vedea foarte bine conturul bucatii de fibra aplicate, la imbinarea cu plasticul/metalul, daca treaba nu e facuta cum trebuie. Cel mai bine pune poze cu locul pentru numar pe care vrei sa-l astupi, sa vedem care ar fi cea mai buna solutie. |
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
1 Attachment(s)
este grila la facelift... atasez o poza.bucati de plastic pentru a uni am tot dintr-o bara dar este de ph1.
|
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
Multumesc pentru lamuririle detaliate pe care mi le-ai dat.
De exemplu la un golf 3 pentru a astupa numarul. poza golf 3 |
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
2 Attachment(s)
As avea si eu o 2 intrebari:
1. La partea din fata am emblema de la masina care se tine de capota iar bara are o adancitura in ea ca locas pentru emblema. La capota cu ce se poate umple golul cel mai bine dupa scoaterea emblemei ? iar la bara ce sa fac ? 2. La haion am o adancitura mica de la emblema, vreau sa scot emblema si sa astup gaura. Sa pun mai intai spuma si apoi fibra? Va multumesc! |
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
1 Attachment(s)
am shi eu o intrebare la acest topic....vreau sa prelungesc o bara spate la un opel astra f , vreau sa o prelungesc cu fibra....singurul lucru pe care nu il stiu e cum sa fac sa adere bine fibra la plasticul barii....deocamdata portiunea barii care vine imbinata cu fibra am slefuito cu smirghel f dur ....dar nu e suficient , asai?
|
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
Am si eu o intrebare daca se poate:
Vreau sa imi fac niste incinte de difuzoare pe usi si nu cred ca adera fibra la cartonul alcela tare de pe fetele usilor, cum e cel mai bine de procedat? |
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
Quote:
Dupa uscare, decupezi spuma lasand 2-3 mm loc pentru aplicarea fibrei de sticla, iar la imbinarea fibrei cu plasticul ai nevoie de gauri in plastic, cat mai dese. Pentru umplerea golurilor de pe tabla (hayon, capota), cred ca e mai indicat si mai usor de aplicat chit armat cu fibra. Daca vrei sa pui fibra de sticla, trebuie sa ai un suport orizontal, ca fibra de sticla nu sta pe loc precum chitul, ci se scurge vreme de 20-30 minute dupa aplicare (sau chiar mai mult). Quote:
Fiind nevoie de mai multa rezistenta in zona, gaurile ar trebui sa fie nu doar dese, ci si mari in diametru, pentru ca suprafata de contact intre cele doua straturi de fibra (cel interior si cel exterior) sa fie cat mai mare. Suprapunerea plasticului cu fibra sa fie de minim 5 cm, dar e de preferat sa fie mai mare. Finisajul barii e bine sa-l faci la sfarsit, dupa ce ai aplicat si stratul de la interior si dupa ce s-a intarit complet toata fibra (minim 24 ore de la aplicare). Quote:
Chiar daca fibra adera pe acel carton presat, rasina nu patrunde in profunzime, astfel incat in cel mai fericit caz incinta se va dezlipi impreuna cu primul strat de carton presat. Solutia este sa izolezi cartonul cu ziare si scotch de vopsitorie, sa dai forma incintei din fibra si apoi sa unesti cele 2 piese - fata de usa si incinta - folosind suruburi cu piulite, holsuruburi cu cleme, pop-nituri cu saibe de aluminiu sau, daca e vorba de o incinta foarte usoara, poti folosi banda dublu adeziva. Nu ai cum sa nu gauresti deloc fata de usa, pentru ca oricum firele de la difuzoare trebuie sa treaca prin fata de usa. Pentru confectionarea incintei propriu-zise, poti gasi cateva informatii aici, la reply-ul nr. 5: https://forum.4tuning.ro/657-fibra-st...ra-sticla.html Toate cele bune tuturor si scuze pentru intarziere! |
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
Quote:
|
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
Quote:
|
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
ms de indicatii colegii..'quick_5hifter' daca procedez asa cu gauri mai mari shi fibra shi pe verso sigur nu imi crapa chitil la imbinare? ... orikum la imbinarea fibrei cu bara m-am gandit sa o imbin cel putin vreo 15 cm
|
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
as vrea si eu sa imi fac portbagajul clean ... sa astup acele gauri de la embleme !
spuneti-mi si mie va rog toti pasii care trebuiesc urmati :D ! |
Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon
4 Attachment(s)
Salutare baieti, am si eu nevoie de sfatu/ajutoru vostru. Vreau sa modific una din cele doua grile, sunt din plastic.
- prima grila as vrea sa-i modific partea de sus sa-i fac dunga dreapta fara acea "denivelare" dar trebuie adusa si la drept deoarece in partea dreapta este un pic mai jos cu aprox. 3,4 mm(se vede si in prima poza). - a doua grila as dori sa o modific ca cea din poza. Care ar fi mai usor de modificat si cum ? |
All times are GMT +2. The time now is 12:53. |
- Copyright 2024 4Tuning