![]() |
Grupele de participare
Dupa cum ati fost obisnuiti in ultimul timp va fi o cursa cronometrata profesional, asigurata de Drag Racing Events.
Timpii vor fi cronometrati cu o instalatie profesionala si fiecare concurent va primi un ticket cu timpul parcurs. Pe ticket vor fi afisate : - timpul de reactie - 60 feet - timpul parcurs pe 402m - viteza maxima atinsa GRUPE DE PARTICIPARE : (Prescurtari utilizate: FWD: tractiune fata, RWD: tractiune spate, AWD: tractiune integrala) Grupa S1 - sub 1550 cmc Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea sub 1550cmc normal aspirat sau sub 1000cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85,benzina de curse Grupa S2 - sub 2500 cmc Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 1551-2500cmc normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel aspirat sau sub 1600cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse Grupa S3 - sub 3800 cmc Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 2501-3800cmc normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel supraalimentat sau intre 1601-2500cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse Grupa S4 - peste 3800 cmc Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea peste 3801cmc normal aspirat sau peste 2501cmc supraalimentat (turbo/compresor/nitro). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse Grupa S5 - AWD - sub 2500 cmc Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune integrala. Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse Grupa S6 - AWD - peste 2500 cmc Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune integrala. Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse Grupa S7 - Diesel - sub 2000 cmc Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi, in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2 sau toate rotile motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat cu turbo sau compresor. Combustibilul permis este doar cel din comert – motorina Grupa S8 - Diesel - peste 2000 cmc Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi, in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2 sau toate rotile motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat cu turbo sau compresor. Combustibilul permis este doar cel din comert – motorina Grupa S9 - Motociclete Le vom structura la locul faptei. |
Re: Grupele de participare
Sunt curios: de ce s-a modificat grupa S1 si au fost introduse astfel masini in S2?
|
Re: Grupele de participare
Modificarea grupei S1 are originile in campionatul ungar.
In ultimii ani Hondele faceau legea in sensul ca nu exista o alta masina 1.6 aspirat care sa se incadreze in aceea grupa si sa se apropie de performantele Hondelor si practic concurentii cu masini de pana in 1600cmc trebuiau fie sa renunte in a emite pretentii fie sa foloseasca Honda. E aproape imposibil sa bati o Honda care dispune de o gama f. larga de upgradeuri aftermarket cu o alta masina si atunci toate celelalte masini de 1.6 aspirat dispareau din peisajul curselor. Nu am inventat noi aceasta regula, noi doar am adoptat-o bazandu-ne pe experienta vasta a colegilor unguri, prima cursa care a adoptat aceasta regula a fost Satu Mare, dupa care s-a dorit continuarea cu acel regulament. Ca exemplu la Tulcea dupa CZTu urmatorii 2 timpi au fost a unor Honde (un civic si un crx) de 1.6 aspirat. |
Re: Grupele de participare
am si eu o intrebare din curiozitate.
de ce s au renuntat la grupele LR? |
Re: Grupele de participare
Acele grupe erau foarte ok daca nu exista cronometrare. Avand in vedere ca au fost deja cateva etape sub aceasta forma iar aceasta este ultima etapa, nu puteam schimba regulile jocului plus ca, acestea sunt modelul de grupe adoptat cam peste tot. Incercam sa evoluam si noi alaturi de ceilalti.
|
Re: Grupele de participare
am inteles.multumesc pentru raspuns
|
Re: Grupele de participare
Quote:
|
Re: Grupele de participare
nici eu unul nu vad echilibrate grupele nu vad ce rost are sa ma inscuriu cu 2.0benzina 150 cp odata c pic la s2 cu motoare de 2.5 peste 200 cp nam nici o sansa.......
|
Re: Grupele de participare
Quote:
Vezi ca exista o Vectra sfi (fwd) care cam intrece multe 2.5 24v rwd, mai exista si vreo 2 cielo si 2 kadett-uri aspirate si ele...etc. Repet,daca tu vrei sa "ai sansa" cu o masina stock(poate si fwd,poate si de 1500kg:lol:) de 150cai...inseamna ca ti-ai dori sa plece spectatorii....pt ca ar presupune ca nivelul sa fie FOARTE slab,iar oamenii nu vin sa vada masini de 17-20sec pe sfertul de mila;) PS: oricum,nu numai sansa ai avea nevoie ci si inca vreun an de vechime pe permis;).....citeste regulile INAINTE sa ridici probleme |
Re: Grupele de participare
Rostul sa te inscrii este ca sa te bati tu cu timpul tau, incercand sa-l imbunatatesti constant, si exceptand faptul ca pleci la start de langa o masina de 200 de cai, sau 300, nu are importanta. Daca ai mentalitatea ca trebuie sa bati neaparat masina de langa tine, si sa vanezi cupe, atunci mi se pare foarte realista si pertinenta parerea ta despre aceste grupe.
|
Re: Grupele de participare
sunt ft constient ca e o masina stock s nu emit pretenti dar sunt sanse ft mari sa fii eliminat din prima mansa ba chiar sa nai drept de replica in fata unor masini.am citit regulile si stiam ca nu ma pot inscrie ca nu am un an experienta.....dar asta nu inseamna ca nu as fii putut pune probleme unuia cu permis ce are peste un an "experienta"
nu masi fii dat pt cupa c pt distractie |
Re: Grupele de participare
Sistemul nu este eliminatoriu.. te dai de cate ori apuci in calificari si apoi gruparea se va face dupa timp. Descalificat ai fi fost daca era pe sistem piramidal, cum sunt grupele LR. Acolo aveai toate sansele sa pici cu un Colt CZT care sa-ti rupa franele si treceai direct pe dreapta. Exact asta e si plusul sistemului cronometrat.. te dai in dreapta cu oricine si in finale vei fi langa adversari directi :D, evident daca ai masina performanta sa ajungi in finale.
PS. Grupa S2 e pentru motoare de pana in 2500cmc, deci n-ai avea cum sa pici cu ele decat daca au norocul sa aiba 2499cmc :D |
Re: Grupele de participare
Quote:
E foarte clar ca dragul nu incurajeaza participarea masinilor stock dar tebuie sa te gandesti ca la fel de bine pot fi modificate si motoarele de 2.5 iar cele de 2000 tot raman cu sanse foarte mici. Deci parerea mea e ca nu faci fata la grupa asta cu un motor de 2000 decat daca scoti maxim din motorul aspirat si daca ai o masina usoara ex. kadett. Altfel no chance. Toata chestia e sa privesti partea frumoasa a lucrurilor si sa te distrezi... si bineinteles sa sti sa mai si pierzi. Numai bine |
Re: Grupele de participare
Adica o Honda de 1,6 nu are nici o sansa in fata unui 2.5 ? :))
gizas crist ! |
Re: Grupele de participare
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 11:43. |
- Copyright 2025 4Tuning