Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Dyno Tuning (https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning.html)
-   -   DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner (https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/173292-dacia-logan-1-6-8v-axa-sport-chiulasa-portata-unichip-by-mastertuner.html)

MasterTuner 28-02-10 22:13

DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
1 Attachment(s)
Masina avea 160 000 km ca masina de firma de constructii, folosita si pe santier. Proprietarul mai are doua LOGAN-uri de raliu, si dorea una de recunoastere mai rapida, care sa arate posibilitatile de a modifica acest motor cu un cost rezonabil in varianta lui aspirata, in eventualitatea ca toti cei care merg la Cupa Logan si-ar propune si permite o astfel de modificare.

Prima modificare a fost evacuarea. Traseul de evacuare a fost marit de la 44 la 50 mm, s-a obtat pentru un catalizator metalic in locul celui de origine, si doua tobe free flow. Galeria a ramas cea originala, doar portata si lustruita. Doar traseul pus pe motorul acesta 100% stock hardware si software a dus la obtinerea a 10 Nm si 8 cp.



Noi apoi i-am desfacut motorul pentru ca ne-am propus o revizie generala a lui, nu pentru ca nu ar fi mers corect, el scotand 85 cp inainte de a fi desfacut. In afara de segmenti, garnituri si simeringuri de supape nu am gasit nimic de schimbat, blocul avand inca honuiala din fabrica iar pisoanele aveau rizurile de prelucrare intacte. Cuzinetii de asemenea aratau bec, ca sa mai zica cineva ceva de rau de motoarele Dacia.

Am decis sa prelucram inaltimea blocului pentru a creste raportul de compresie, si nu chiulasa. Asta pentru ca pistoanele nu urca pana sus in blocul de 1.6. Asta datorita faptului ca motorul acesta e la baza unul de 1.2 litri, din care s-a facut 1.4 si 1.6 ulterior pastrandu-se alezajul si chiulasa de la 1.2. Astfel ca sa creasca volumul camerei de ardere la varianta de 1.6 cu aceeasi chiulasa s-a facut in asa fel incat pistonul sa nu urce pana sus in bloc.

Prin prelucrarea cu 1 mm din bloc raportul a crescut la 11 de la 9.5. Pistonul urcand mai sus are si avantajul ca "squish area", adica aria de "contact" intre partea plana a chiulasei si pistonul, sa fie mai efectiva. La majoritatea motoarelor pistonul urca pana la sub 0,5 mm de chiulasa, evacuand rapid amestecul din aceasta zona spre bujie, astfel aparand turbioane in camera de ardere. Interesul nostru e ca turbionarea sa fie maxima asa incat frontul de flacara sa aiba viteza cat mai mare. Inginerii de la Renaul stiu mai bine ca noi asta, insa compromisul e facut pentru pret. Pentru aceeasi crestere de raport de compresie ar fi trebuit luat peste 1,5 mm din chiulasa, lucru periculos pentru ea si pentru apropierea supapelor de piston, mai ales in contextul axei sport. Noi a trebuit sa prelucram in pistoane niste buzunare pentru supape, asa incat sa nu intre in contact in tipul rularii. La 7 000 rpm+ e posibil ca evacuarea sa nu vina perfect dupa cama, asa incat pistonul sa o loveasca...

Apoi am portat chiulasa, rectificand toate asperitatile din tractul de admisie si evacuare din chiulasa. Din turnare exista niste praguri care pot fi eliminate si apoi prin racordarea formelor si lustruire se ajunge la o curgere mai laminara si mai usoara a gazelor prin chiulasa. Apoi am lustruit galeriile si zona de trecere intre ele si chiulasa, care la multe alte masini de asemenea nu e foarte precis concentrica, la Dacie fiind la fel.

Noi am ales o axa cu came sport cu durata mai mare decat cea originala si cu inredeschiderea mai mare a supapelor la punctul mort interior(numit si "superior" http://ro.wikipedia.org/wiki/Motor_c...intern.C4.83_2)

Dupa ce am montat, rodat si reglat Unichipul pe dyno, motorul a fost masurat cu 115 cp la 6 800 rpm cu cuplul maxim la 5 000 rpm. Am fost foarte incantati, dar asta nu ne-a lasat fara curiozitatea de a afla ce altceva mai puteam imbunatati. Am logat pe dyno presiunea din admisie si am vazut ca dupa 5 500 rpm apare o usoara cadere de 0,05 bar. Am analizat clapeta de acceleratie si am vazut ca se impune o modificare, de 44 mm diametru la 50. Ceea ce am facut si am mai smuls 6 cp. Apoi am schimbat si filtru cu unul sport in carcasa originala si am reusit ceea ce se vede. Turatia de ralanti e de 1 000 rpm unde e destul de rotund, desi se cam simte ca ceva nu e curat acolo, iar limitatorul de turatie e de 7 200 rpm. Aveti mai jos primul test ever cu masina 100% STOCK hardware si sofware si ce a iesit in final.

GTXR 28-02-10 23:32

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
Foarte bun rezultatul zic eu ,nu prea am inteles asa bine unde ai explicat ce ati facut cu blocul ,am si eu o intrebare in legatura cu clapeta de acceleratie ,daca se monteaza una mai mare in diametru trebuie modificat softul ? La mine originala are pana in 40 de mm ,pot monta una de 56 de mm care merge la fix ,ce parere ai ,trebuie modificat softul?

sorin_sorin95 01-03-10 00:29

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
Care ar fi costul modificarilor? 40cp in plus pentru un aspirat felicitari

MasterTuner 01-03-10 08:42

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
In principiu avansul e facut dupa pozitia clapetei, iar daca ai o clapeta mai mare o sa ai pentru aceeasi pozitie intermediara acelasi avans dar mai mult aer, deci o sa ai probleme cu avansul. Asta nu inseamna ca nu unt motoarela care si harta de avans e facuta dupa senzorul de masurare a aerului, MAP sau MAF, deci pune-o si asculta motorul cu atentie, daca detoneaza sau "bate avansul" inseamna ca ai nevoie si de un soft care sa rezolve asta.

B11EAU 01-03-10 09:34

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
ecu masinii stie sa faca cu ~1000 rpm in plus sau este o "abilitate" a unichip-ului?
Cum ai completat harta? Ai avut valori din care ai plecat sau ai scris de la valori 0?

MasterTuner 01-03-10 10:25

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
Pentru limitarea de 7 200 rpm am scris un alt soft in ECU. Unichip e responsabil pentru ralanti-ul care nu putea fi facut stabil cu axa asta cu ajutorul ECU-ului, si a unor protectii noi la temperatura.

Calin_UKU 01-03-10 20:26

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
Cate grade are axa care s-a pus pe masina?

Alejandro 01-03-10 22:38

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
foarte interesant :) nota 10 pentru inca o lucrare executata in mare stil! Daca doresc la 1.4 mpi sa maresc raportul de compresie pana la ce raport as putea urca? In blocul motor de 1.4 pistoanele urca pana sus? Odaca cu executarea unor "buzunare" in capul pistonului nu trebuie reechilibrat ansamblul piston-biela-arbore cotit - volanta - care desigur au si ele o relatie de echilibru intre ele! (...multi se plang ca relantiul nu mai e acelasi dupa ce executa usurarea volantei... - ca si completare la ceea ce am vrut sa spun in enunturile anterioare)
A-ti modificat gap-ul la bujii? Ce garnitura de chiuloasa s-a folosit tot cea originala sau si la aceasta s-a acordat o deosebita atentie la detaliu?
Clapeta noua de acceleratie de pe ce masina a fost "importata"?
Stima si respect!

myk-e 01-03-10 23:28

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
bad post

MasterTuner 02-03-10 23:38

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
8 Attachment(s)
Inca niste poze cu portarea chiulasei si rectificarea blocului motor.

LOGAN91 15-03-10 20:30

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
Masina a fost si la 4tuning days,dar avea alta putere paremise pe acea fisa si alte modificari....134cp(parca) pinion reglabil pentru axa cu came,intarit rampa culbutori asta am retinut....

U_TUNING 17-03-10 10:32

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
Chiuloasa a fost pusa pe un banc de flow test???
Ca daca nu atunci nu inteleg notiunea de portare.........

Calin_UKU 07-04-10 20:57

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
mi-am marit si eu diametrul la corpul clapeta, am refacut banutzul dar am intampinat cateva pb.
dupa ce am montat inapoi tot, am pornit aveam un relatii instabil, motorul oscila intre 1800-2000 de ture. Am schimbat motorasul pas cu pas pentru ca din neatentie posibil sa il fi deteriorat si am zis sa il schimb. dupa ce am pus noul motoras am un relatiu stabil uneori la 1000 de ture, daca merg cu masina si apoi ma opresc relatiul urca la 1400-1500 de ture.
Care sa fie cauza ???

Calin_UKU 08-04-10 18:19

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
astazi am reusit sa rezolv problema, se pare ca banutzul era de vina, diametrul lui era mai mic decat golul si intra mai mult aer iar motorasul pas cu pas nu lucra corespunzator

MasterTuner 08-04-10 22:24

Re: DACIA LOGAN 1.6 8V cu axa sport, chiulasa portata si Unichip by MasterTuner
 
Ai vazut?!!!


All times are GMT +2. The time now is 10:09.

- Copyright 2024 4Tuning