Haldexul - influenteaza negativ daca se folosesc dimensiuni diferite la roti?
Oricine stie k sistemul quattro cu haldex de la audi e gandit sa functioneze cu 4 roti identice ca dimensiune. Am cumparat masina cu roti mai inguste pe fata si mai late pe spate, chiar daca e quattro. Imi dau seama ca nu este bine pentru haldexul masinii si in timp probabil va avea de suferit. Intrebarile ar fi:
1. Daca se folosesc dimensiuni diferite la quattro, este posibil ca timpul de accelerare sa fie mai mare decat daca s-ar fi folosit 4 roti identice? 2.Din cauza diferentelor sistemul poate gandi altfel demarajul, ingreunandu-l? 3.O masina cu roti diferite fata-spate poate pierde o cursa fata de una care foloseste roti egale? Sau tot ce va fi afectat este doar piesa in sine? Astept raspunsuri de la cei care stiu principiul de functionare a haldexului |
Re: Haldexul - influenteaza negativ daca se folosesc dimensiuni diferite la roti?
Nu latimea ar putea influenta functionarea Haldexului cat diametrul diferit al rotilor.
Imi pare rau ca nu iti pot da mai multe detalii dar nu stiu exact cum functineaza diferentialele Haldex |
Re: Haldexul - influenteaza negativ daca se folosesc dimensiuni diferite la roti?
Diametrul fata - spate , cat si circumferinta sunt la fel intre ele. Diametrul la rotile pe care le am acum este cu 7-8 mm mai mare dct la rotile standard, deci nu ar fi o pb, atata timp cat sunt la fel spate-fata. Eventual o sa fie demarajul un pic mai mic si viteza maxima un pic mai mare. Problema era sa nu afecteze din cauza latimilor diferite
|
Re: Haldexul - influenteaza negativ daca se folosesc dimensiuni diferite la roti?
Am vazut diferential pe evo rupt in fata mea datorita unor cauciucuri mai late , bine masina nu mai era de mult stock.
E posibil ca la puteri mari , in timpul startului, aderenta diferita a rotilor sa conteze undeva. |
Re: Haldexul - influenteaza negativ daca se folosesc dimensiuni diferite la roti?
Daca nu ma insel Audi foloseste Torsen nu Haldex, acesta fiind pus pe VW sub denumirea de 4motion, principiul de functioare fiind diferit.
|
Re: Haldexul - influenteaza negativ daca se folosesc dimensiuni diferite la roti?
Din cate stiu eu, la TT e haldex. Motoarele transversale au haldex iar cele logitudinale, cum ar fi la A8 e torsen. In cazul meu nu stiu daca sa ma bucur k e haldex sau nu. Nu stiu care ar fi mai putin afectat de Latimea diferita a rotilor
|
Re: Haldexul - influenteaza negativ daca se folosesc dimensiuni diferite la roti?
Am gasit raspunsul:
Quote:
Legat de dilema ta, ma interesez, daca aflu un raspuns pertinent, voi adauga un nou post. |
Re: Haldexul - influenteaza negativ daca se folosesc dimensiuni diferite la roti?
Quote:
|
Re: Haldexul - influenteaza negativ daca se folosesc dimensiuni diferite la roti?
225/40/18" pui pe fata si pe spate 255/35/18" sunt perfect echivalente....succes la cumparaturi;)
|
Re: Haldexul - influenteaza negativ daca se folosesc dimensiuni diferite la roti?
Suna bine ce zici.....stiu ca se potrivesc bine dimensiunile, insa exact asta vreau sa evit.....vreau sa pun 4 cauciucuri indentice ca latime. Ms de ajutor oricum, insa ca sa-mi potolesc curiozitatea, ma fost intr-o zi la o vulcanizare, am scos cauciucul de pe roata fata si l-am pus pe roata spate, am masurat ambele dimensiuni si sunt la fel :D. Banda de rulare este la fel....se intind doar marginile
|
Re: Haldexul - influenteaza negativ daca se folosesc dimensiuni diferite la roti?
Quote:
|
Despre sistemul quattro (Torsen, Haldex)
|
All times are GMT +2. The time now is 11:30. |
- Copyright 2024 4Tuning