Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Masina mea Opel (https://forum.4tuning.ro/116-masina-mea-opel.html)
-   -   Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing (https://forum.4tuning.ro/116-masina-mea-opel/269759-masina-mea-astra-gsi-2-0-16v-racing.html)

GOLF 16v 20-07-11 10:24

Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
3 Attachment(s)
Salutare.
In loc sa stam la terasa si sa rupem scaunele.... ne-am gandit sa ne apucam de curse (suntem vre-o 4, io, tartoru principal). Ne-am gandit sa ne apucam si de munca, dar slabe sanse in viitorul apropiat...
Cum mai am recidive prin 2008-2009..... ne-am apucat de cautat....
Am cautat un golf 2gti 16v, cum mai avusesem si stiam cat de ieftin e de pregatit, si cat de bun era in viraje, sau ceva peugeoturi 306 16v, 205gti, 205rally, sau kadett gsi 16v....Cu cat mai mici si mai usoare cu atat mai bine. Dintre toate golful era cel mai ieftin, dar de moment nu era nici unul in toate mintile......Asa ca ocazie de moment am gasit o Astra GSI 2.0 16v din 1994, geamuri, oglinzi, servo, aer , ma rog toate prostiile astea neesentiale pentru ceea ce cautam noi....600€... pretz de dumping..
RECUNOSC CA NU STIU NIMIC DESPRE MASINA SI MAI ALES DESPRE ACEST TIP DE MOTOR (dar pe aici astia zic ca ar fi cel mai bun 2.0 litri din istorie)
Am probat-o. Ce sa zic, directia e un cosmar, iar suspensia (culmea are amortizoare sport bilstein b4 care sunt in toate mintile ) nu e vre-o delicatesa....De vina sunt arcurile care te lasa sa balansezi...
ALTE BUBE CONSTATATE: Masina pare ff grea, mai grea decat este in realitate.... Golful parea un fulg, exploziv in acceleratii
Acceleratia nu e senzationala...are o parte la inceput unde nu vrea sa tasneasca, ca un lag de turbo, ma asteptam la mai mult.... e posibil sa fie ceva defect (din cand in cand se aprinde pt foarte scurt timp un senzor pe bord, un motor cu un semn in mijloc), banuiesc ca e vre-un senzor ceva,.... sonda lambda (poate de aceea si golul de inceput in acceleratie ).
Vreau ajutor de la voi , care poate , stie, si vrea sa ne ajute sa pregatim masina de circuit, DAR street legal, sau ma rog cat mai legal, si cat mai ieftin, bugetul e limitat, si nu ne dam sa castigam ceva..... DISTRACTIA, e pe primul plan.
S-o luam pe capitole.
1)Cum mai castig ceva putere, si cum fac sa raspunda instantaneu la pedala, FARA SA SCHIMB AXELE?
a) Tipul asta de injectie se reprogrameaza, sau trebuie alt "chip". De unde-l iau, cat costa si ce recomandati?
2)Suspensii......
a) m-am uitat dupa coil-over, dar cele mai ieftine sunt 550 (trimitere inclusa), de 3 ori mai scumpe ca cele de golf (cele mai ieftine)...
b) Ce rezolv cu niste arcuri ff tari si mai scurte?....... si cat de scurte? am vazut ca in majoritate se gasesc mai scurte pe fata ... care-i combinatia?
c) cum modific unghiul de caderea a rotilor pe fata (macar 1,5 grade)?
Ce alte idei mai aveti.....Nu mai zic de pierdut greutate ca acolo
sper sa ma descurc

dRR-XWX 20-07-11 18:10

Re: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
salut, pentru varianta asta care o ai tu ( motronic 2.8 ) am eu calculator cu soft
cumparat de la CBR- ( 200 ron am dat pe el ) cer 200 ron pe el cu tot cu calculator.
sa mai castigi ceva putere.... fa-i o admisie directa de aer, renunta la capacul cu sfi, unde ii faci o flansa si cu un gat de admisie pe 70mm pana in debitmetru, dupa care pui filtru de aer
o evacuare pe 63mm e sufiecienta...
etc etc... depinde foarte mult de bugetul care il ai... se pot face multe

GOLF 16v 20-07-11 19:06

Re: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Multumesc frumos de sfat.
Fara evacuari... nu cred ca merita efortul...(deocamdata)....Plus ca trebuie sa le schimb in fiecare an cand merg la inspectia tehnica
Explica-mi un pic mai detaliat ce e cu calculatorul acela, cine l-a resoftat...Tu l-ai probat pe vre-o masina? Ce diferenta este, mai in detaliu.....Unde taie injectia?
Problema mea cea mai mare e ca nu prea e raspuns " instantaneu " la pedala la plecarea de pe loc.... si din ce am vazut azi dupa 5500-5800 in sus parca nici nu trage asa cu avant..... parca motorul se aude "gol", impresia de amestec sarac, sau de avans un pic prea avanasat.... E adevart ca poate sa fie doar o impresie. Deci, "dRR-XWX" ramanem in contact, astept semn de la tine.
O sa incerc sa scot tot ce se poate de pe ea inclusiv aereul conditionat (si asa nu mergea) sa vedem asa poate e mai bine.

dRR-XWX 20-07-11 19:11

Re: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
acum ai pe motor volanta de 9 kg, o poti schimba cu cea de motronic 2.5 care are 6,5 si iar castigi un pic
iar la fel o pompa de benzina + un regulator de presiune pentru benzina poti monta.
pentru desfacutul motorului... ii las pe altii sa te sfatuiasca... nu am facut chestia asta la motorul meu...
softul e facut de s-tech, vezi userul CBR-, de la el am cumparat. urca limitarea la 7200 din ce tin minte + ca trage mai tare sus in ture.

alinWRC 20-07-11 22:36

Re: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Salut,cum zicea si colegul prima schimbare scapa de volanta aia grea ,eu am simtit o schimbare enorma ,dar fii atent cand schimbi volanta cu cea de m2.5 trebuie schimbata si placa de presiune ,ce-a de o ai acum pe masina nu mai merge ,difera ....,apoi lucreaza putin chiulasa ,pentru nu e mare treaba ca si bani ,apoi mai poti usura putin fuliia de la arbore ,eu am schimbat-o ca se dusese cauciucul ala ,si acum am una din duramit cred ca se numeste e mai usor si mai rezistent ca aluminiul ,este un material alb...acum are 300 grame ,fata de 1,4 parca,nu e mare treaba dar se aduna,cum ti s-a spus scapa de capacul cu sfi ,o flansa este ieftin de facut un cot si e gata ...relativ repede si ieftin si se simte ,probabil un regulator de preisune reglabil cu ceas ar fi ok ,pompa e suficienta dupa parerea mea baga parca 6 bari ,nu ai dc sa o schimbi daca nu e dusa,evacuarea eu am schimbat serpii cu unii mariti si crede-ma ca acum merge mult mai bine de pe la 2000 rpm si mult mai bine sus,dar eu am o problema fiind gatuita spre spate ....,softul ala de la CBR il am si eu si chiar este o schimbare ,se merita si e ok si pretul ,o cutie pentru ce ai tu nevoie pentru ca f20 ul care cred ca il are masina acum e foarteeeeee lung ,si nu te ajuta cred nu stiu nu sunt expert in cutii,apoi fa rost de slikuri pentru ca vei avea probleme cu aderenta ,mai ales cu masina usurata ,eu sunt foarte multumit de motorul asta il am de macar 6 ani si nu l-as schimba .6 ani de alergat si are aceeasi cutie f20 care incepe sa ceara sincroane dar sunt totusi ceva ani ....


Cu stima , Alin WRC

GOLF 16v 21-07-11 07:57

Re: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Multumesc frumos baieti..
Vreau sa mentionez un lucru. Nu vreau sa demontez motorul sau sa desfac ambreiajul decat in momentul in care ceva e "mort" in interior..... Plus ca, FIABILITATEA este principalul obiectiv, si nu puterea
Ok, deci:
1) scap de capacul cu SFI.
2) Calculatorul de la dRR-XWX cu softul modificat.
3) Alt regulator de presiune, DE CE PRESIUNE trebuie sa-l cumpar pe cel nou? sau la ce presiune trebuie setat daca e reglabil?

4) Volanta as cumpara-o dar de montat, asta mai incolo cand o cadea ambreiajul.
5) Cutia la fel, DESI..... eu n-am vazut 150km/h intr-a 3-a.....iar la golf acolo dadeam a4-a.....Poate mai merge urcata in ture (desi nu cred azi probez iar).... sau poate kilometrajul im joaca feste...eu am kilometraj pana la 260... pe net n-am vazut decat cu 240.. Stie cineva pe ce versiuni si modele a mai fost pusa cutia f16 ? (banuiesc ca e mai "scurta")
6)Fulia, din fata.... daca nu e scumpa si o pot gasi pe net .. pare interesant
6) Esapamentul... de moment nimic.. pretul e mare iar castigul este infim .
Din cate vad in CAPITOLUL PUTERE am c-am gasit raspunsurile.
La CAPITOLUL FRANARE , cu ajutorul lui "dRR-XWX", am gasit raspunsurille: frane fata de calibra turbo298mm, si spate de la Astra g 2.0 dti.
A ramas SFANTUL GRAL......SUSPENSIA.
Sa zicem ca iau de pe net ceva dur si jos.. INTREBAREA ESTE: CAT DE JOS (PE FIECARE PUNTE .
Si iar ceva ce nu cunosc, CUM MODIFIC UNGHIUL DE CADERE AL ROTILOR PE FATA (pe spate n-am pretentii ca este aproape imposibil.... desi...nimic nu e imposibil)
Baieti, multumesc mult pentru ajutor.... Un ajutor nesperat intr-un timp atat de scurt.
Pute-ti lasa deasemenea linkuri catre situri cu piese.
Multumesc

GOLF 16v 21-07-11 20:11

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Azi m-am uitat un pic la admisie, debitmetru, filtru si am gasit furtunul dintre debitmetru si cutia SFI spart. Sa vad de unde iau altul ca sa imi dau si eu seama exact de ce e in stare motorul..

dRR-XWX 21-07-11 21:33

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by GOLF 16v (Post 4479444)
Azi m-am uitat un pic la admisie, debitmetru, filtru si am gasit furtunul dintre debitmetru si cutia SFI spart. Sa vad de unde iau altul ca sa imi dau si eu seama exact de ce e in stare motorul..

asta e principala problema,nu te mai complica sa cauti furtun. fa asa.

ss_seby 22-07-11 10:12

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Cum arata masina pentru 600 euro !!!! Sa o stapanesti sanatos , tine minte ce zice dRR , a avut un SFI de batea o gramada de masini ! Si credema am mers cu masina sa , tragea de te speriai! Bafta cu proiectul!

nickos05 23-07-11 09:12

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
c) cum modific unghiul de caderea a rotilor pe fata (macar 1,5 grade)?

iti dau niste jambe usor strambe care uzau cauciucurile pe interior si sigur au 1.5grade cadere mai multe decat trebuie :) dai si tu niste bere pe ele

pt putere semnificativa in plus tre sa faci asa: volanta usurata ~5kg + admisia si chiuloasa majorata si polishata (aveti baiat in buc care faca asa ceva) + chip tuning (are useru CBR) - catalizator - jos cutia neagra sfi = ~165cp in viata (la o compresie normala a motorului)

alinWRC 23-07-11 14:38

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Da ,dar nu vrea sa desfaca motorul...deci pe la chiulasa nu prea are ce umbla ,si fiind m2.8 mai merge si arborele schimbat odata cu volanta aia grea ,cu unul de m2.5 care difera la greutate fata de cel de m2.8,dar asta inseamna ceva banuti ,nu aborele in sine ci cele ce ce cer schimbate...si ca sa faca tot ce i-am spus noi pe forum aici toate in acelasi timp ,necesita o suma frumusica cu mult peste pretul de achizitie al masinii.
Asa ca prieten ,incepi usor ,cum iti vine tie mai bine ,cred ca admisia e ce-a mai la indemana ,sa cumeri niste teava si sa gasesti pe cineva care sa iti faca flansa aia ,vezi ca in teava de dupa debitmetru mai trebuie sa vii si cu senzorul de temperatura aer,daca nu poti ramane cu furtunul vechi si schimba doar dupa debitmetru ,spre motor ,adica cot si flansa.
La volanta ,fa rost de ea in timp ,arajeaz-o ,cumpara kitul de ambreiaj pentru ea ,si cand cedeaza ce ai acum pe masina sau ai banii atunci fa schimbarea.

Toate depinde de ce esti dispus sa investesti ,ideii sunt multe dar cel mai bine tu stii ce vrei sa faci si ce bani ai pentru asta.

Suntem multi care am incercat sa scoatem din sfi uri ceva mai bun ,asa ca te putem ajuta cu sfaturi speram eu bune.

Cu stima ,Alin WRC

GOLF 16v 23-07-11 14:52

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Multumesc frumos la toti pentru tot ajutorul. Am sa va tin la curent cu tot ce am facut. Buba cu flansa e ca nu am fizic nici unde si nici cu ce (adica un atelir mecanic la indemana si nici scule asa ca singura solutie ramane tot sa cumpar una gata din pacate).
Pana saptamana viitoare inca mai analizez exact ce piese si de unde am sa cumpar ....si incepand de peste 2 saptamani voi incepe , usor usor sa iau ce am nevoie, si nu vorbim numai de modificari ci si de piese de schimb in general, kit distributie, pivoti, capete de bara, rulmenti, un cap de planetara..etc...
Si ma opresc cand se termina cascavalul..... ca sa nu mai zic ca mai am o "gaura neagra" financiara si mai am si acolo nevoie de cate ceva de bagat.
https://forum.4tuning.ro/116-masina-m...felul-meu.html
Va multumesc frumos la toti.

Radu_print 28-07-11 17:17

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
ohooo, tu esti si cu "vechitura"
te-ai dat si la ceva mai nou, bravo.
ceva sfaturi de la mine:
1. scoate catalizatorul si pui in locul lui o teava (pastrezi cat. pt ITP-uri, rapid, ieftin si se simte)
2. nu ai cum sa modifici unghiul de cadere. nu se poate la astra f. dar: eu am avut niste arcuri cred 60/40 cu telescoape koni reglabile pe duritate. statea lipita, dar numai pe asfalt bun. era geniala in curbe. insa cand apar denivelarile adio viata (spargi baia, si nici nu pastreaza directia precis). daca mergi pe un circuit, e genial, nu ai nevoie de altceva.
cam atat imi vine in minte, dar daca ma mai gandesc la ceva te anunt
adica sunt multe altele, dupa cum au spus si colegii inainte, dar implica bani, timp si pricepere.
cand te hotarasti, ne anunti :)
bafta

GOLF 16v 28-07-11 21:43

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
3 Attachment(s)
AAAAA...pai nu.... ca la mine circuitul e cu recidiva.... primele 2 le-am dat cu un golf 2 gti 16v..... pe care.... l-am vandut... e prezentat pe acest forum pe undeva...
Aici ai 2 filmulete, unul de pe circuitul din Albacete.. noaptea...de vis ce sa zic... si celalalt din Calafat ( Spania, undeva la sud de Tarragona.)
1) Calafat : https://www.youtube.com/watch?v=kZ-k4owcBzY
2) Albacete , aici se vede si fierul, si tzacanitul dintre scaun si volan:
https://www.youtube.com/watch?v=w-J9Y_WadoA

Cat priveste unghiurile de cadere ale rotilor , ai sa razi dar exista modalitati de reglare a caderilor si la astra f .
Acesta este pentru fata, este ceea ce se pune in capul amortizoarelor, la prinderea de caroserie, bucsa, sau cum s-o numi..
Iata si linkuri de unde se pot cumpara, unu din germania, unul din anglia, la alegere: http://www.kreis-tuning.de/index.php?id=491&type=4
: http://www.mitchellmotorsports.co.uk...ount-961-p.asp
Si iata si solutia pentru spate, fiind chiar Eibach:
http://www.ruderacing.co.uk/Performa...duct_info.html

Radu_print 29-07-11 09:47

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
pai le stiam pe astea, da parca ziceai ca ai bugetul limitat
:P

GOLF 16v 29-07-11 11:25

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
1 Attachment(s)
Pai io ziceam doar ca se poate....nu si ca o sa le cumpar, desi.... cum suspensia si franele sunt cele mai importante parti...vedem ce bani raman la sfarsit...
La suspensie avem 2 variante:
1)coil over...sunt pe ebay acum, 499+trimis..batem spre 550 (si sunt cele mai ieftine ) iar pe spate sunt tot fixe.... avantaje, cand mergem la inspectia tehnica o mai ridicam de fata, punem distantiere la arcurile spare, dam cu negru arcurile ... si nu se prind fraierii.
http://cgi.ebay.de/Supersport-Gewind...item4aa7192eb5
Dezavantaje....pretz,... nu mai punem nici bucsi reglabile nici nimic
2) un set de arcuri bune, la 170-190 € minus60-40, care s-ar putea sa fie si omologate pe aici (trebuie sa vad, stiu ca eibach avea omologare pe Spania, acum sa vad daca si la astea extreme 60-40), si asa iau si bucsile de reglaj..

B 88 URS 29-07-11 18:34

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Poate poti ajunge duminica la intalnire :)

Click sa vezi detalii 8)

Ps: Ai o masina frumoasa, sa o stapanesti sanatos si multa bafta cu ea :D

GOLF 16v 29-07-11 19:06

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Multumesc de inviatatie...dar daca in noaptea asta acum nu cred ca ajung pana Duminica, iar biletele de avion sunt un pic cam scumpe in perioada asta a anului luate asa din scurt :-)...
Oricum multumesc frumos de invitatie.

GOLF 16v 24-10-11 14:47

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
6 Attachment(s)
Revin cu ce am mai facut la fier.
In primul rand am facut-o sa mearga O.K. (NU SI SA FRANEZE INCA). Dintr-o intamplare am gasit un loc la un Tracday pentru duminica 30 octombrie, deci duminica sunt pe circuit sa-i dau pe curbe. Timpul a fost scurt, probleme au fost destule, si inca mai sunt, asa ca am schimbat o gramada de piese, pe care a trebuit sa le iau stock. Iata lista:
Discuri si placute fata.
Discuri si placute spate.
Bascule complete fata ( cu pivoti si bucsi)
Capete de bara.
Furtunul dintre debitmetru si cutia SFI.
Burdufele la planetare.
2 tampoane motor.
Filtru de aer, de ulei, de interior, de benzina
Bobina.
Bucsile din capetele amortizoarelor pe fata.
Bieletele antiruliu.
Kit de distributie (curea, intinzator, role)
Tachetii
Rulmenti pe fata.
Garnituri la baia de ulei.
O gramada de oringuri garnituri si 1 semering.
Senzor turatie motor.

Din dezmembrari am luat urmatoarele:
Pompa de servodirectie.
4 jenti de tabla pe 15".
Suportul de cutie ce tine tijele de la schimbator.
Un etrier pe spate (am rupt erisitorul in el)

Cum am pregatit-o de circuit (deocamdata).
Am luat un set de amortizoare si arcuri sport -60fata, -40 spate, unele dintre cele mai iefine, si de care pe strada , SUNT FFFF nemultumit.... Niste porcarii... 120€ am dat pe ele, atata face...Asta temporar, ca sa putem sa ne lasam jos.
Bari de intarire WICKERS, fata sus , fata jos, si spate sus.
In momentul in care am montat-o pe cea din fata jos, in locul in care trecea pe sub esapament (punctul cel mai de jos, pana la sol mai erau 2,5 CM). LA PRIMA PROBA CU EA LA 10 METRI DE LA PLECARE A ATINS SOLUL CU UN ZGOMOT DE COSMAR. Am scos-o ca era periculoasa rau. Daca n-o lasam asa rau pe fata poate o puteam lasa.
4 SLICKURI FOLOSITE.. O zi tot ne dam cu ele.
Mai sunt cumparate dar nemontate , pentru modificare frane 2 etriere de omega de 308mm , dar la care nu avem inca discuri, placute, si evident alte jenti si cauciucuri

Necesarul pana sambata ar mai fii: Sa schimbam senzorul de turatie motor (pierde ulei pe langa el si mai da si eroare la citire calculator)
Sa reparam bara fata (i-am rupt urechile de prindere cad a trebuit sa o suim si sa o dam jos de pe elevator la reglarea unghiurilor.)
Sa schimbam pompa de frana (ca poate d-aia n-avem frane ca lumea). Mai mute fotografii maine.

bobby_gsi2 24-10-11 15:31

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
daca nu intrebi si tu inainte...faza cu bara sub masina ti-o spuneam eu, la fel am patit si eu.....o suiam zilnic pe elevator sa o indrept ca nu gaseam loc de parcare decat pe trotuar. Acum ca am gasit alt loc....nu mai am bara :)..desi as pune alta in loc.

DaBotta 25-10-11 01:40

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Masina arata foarte bine pentru banii care i-ai dat pe ea. La banii aia cumperi un motor doar in mintile lui.

Cat despre cresterea de putere , nu prea mai am ce sa adaug la ce s-a spus deja aici. Capacul ala cu SFI oricum aruncal ca numa te incurca acolo , si evacuarea chiar se simte , parca ii mai lejer tot dupa ce faci evacuarea

GOLF 16v 26-10-11 16:00

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Ieri am schimbat senzorul de turatie motor , ... Un cosmar, la cat a fost de demontat si de remontat pentru un senzor nenorocit....si NICI N-AM REZOLVAT SCURGEREA DE ULEI, iar eroarea la bord tot mai apare din cand in cand cateva secunde.(se aprinde avertizorul din bord )
Vazand cat e de demontat si cat s-ar economisi in greutate pe fata, ma gandeam sa renunt si la servodirectie si la compresorul de aer. Stie cineva dintre voi daca ramane acelasi intinzator pentru curea sau trebuie altul?
Azi am lucrat la frane ca erau un dezastru, am pus alta pompa din dezmembrari si asta vad ca merge mai bine, pedala e mai sus iar fara ABS , CHIAR SE OPRESTE.
Totusi senzatia ca franeaza doar cu fata e f mare, ma gandesc sa nu fie repartidorul pe spate distrus de tot.
A scos careva dintre voi ABS-ul de tot si a montat o pompa cu 4 iesirii? Banuiesc ca elimin repartitorul pe spate definitiv ( stiu ca iesirile din pompa sunt diferite, mai mari pe fata si mai mici pe spate, si nu cred ca mai am nevoie de repartitor, CRED).
N-am facut fotografii azi ca era foarte murdara, si nici n-am reparat bara.. Chiar, cu ce lipesc urechile laterale cu care se prinde bara fata de aripi??? (cu solutie A+B am incercat si nu tine).
Despre bara inferiora ce sa zic, daca lasam masina la inaltimea standard sau cel mult un -3cm, poate pe circuit ar fi mers , dar asa de joasa (-6cm), e prea riscant, pianele sunt destul de inalte.
Mai am intrebari, : A schimbat cineva caseta de servo si a pus una fara servo? De pe ce model a luat caseta ? ce mai trebuie schimbat ? Bratele care se prind in caseta si in capetele de bara trebuiesc schimbate? .
A , si alte cheltuieli adaugate: distantiere fata 2cm... a fost destul de greu sa gasesc tinind cont ca vreau sa pun roti de serie cu distantiere ( cele de aluminiu toate au gaura din mijloc mai mare).
Va tin la curent

Radu_print 26-10-11 17:21

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
pai:
poti sa faci tot ce ai spus:
1. pompa de frana de pe orice opel generatia ta, fara abs, dar trebuie si conductele
2. daca scoti compresorul si servo cred ca ai nevoie de alt suport motor si sigur alta curea accesorii
3. caseta de pe orice opel aceeasi generatie, bieletele si capetele de bara raman.

GOLF 16v 26-10-11 17:41

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
BUN...curea si alt suport am inteles, dar intinzator??, ca asta care il am acum e montat pe suportul de la compresor si pompa de servo si vreau sa scap si de suportul asta..Si daca scap de el cum dracu mai prind motorul de tampon?????

Radu_print 27-10-11 09:57

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
este suport pentru motor cu AC si suport pentru motor fara AC.
intinzatorul la SFI nu stiu sigur cum vine la cel fara AC, dar sunt multi detinatori pe aici care ti-ar putea spune exact.
Si eu caut la V6 suport pentru motor fara AC, dar inca nu am avut noroc :P

nickos05 30-10-11 20:36

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
salut,
- caseta de directie fara servo merge pe bieletele tale actuale si fara nici o alta modificare la masina (am caseta fara servo de vanzare la 100ron)
- poti pune pompa cu 4iesiri pentru fara ABS, dar posibil sa trebuiasca sa schimbi conductele de frana (nu stiu pe dinafara - tre sa ma uit la o astra cu si fara abs sa vad cum vin)
- polti elimina repartitoru spate dar tre sa tragi alte conducte de la pompa, sau poti sa intinzi la maxim arcu care actioneaza repartitoru si posibil sa franeze mai bine puntea spate (la mine a mers)
- poti demonta linistit AC si servo de pe masina, ca se pune alt suport motor simplu dar din pacate curea 6pk adica cea lata cu caneluri nu se gaseste atat de scurta pt ca eliminand pompa servo trebuie montat o curea mult mai scurte, in schimb poti pune alternator + fulie arbore pe curea ingusta (PS am tot ce iti trebuie pt conversie)
- nu inteleg de ce te agiti cu bara dintre bascule jos ca oricum e suficient de tapan cadru motor...
- cursa pedalei de frana se poate regla (greu dar se poate) in spate ligheanului de servo este un burduf de cauciuc prin care trece o tija filetata pe care daca o mai lungesti putin iti va frana mai de sus cand apesi pedala de frana -- repet e dificil accesu sub acel burduf

spor la mesterit

GOLF 16v 30-10-11 23:08

16 Attachment(s)
Nikos05...Multumesc frumos pentru precizarile exacte date... Ma voi apuca in curand de lucru.... Deocamdata imi revin din euforia, desnadejdea traita cateva ore, si imi trag sufletul dupa munca de azi..
Sa ma explic..... Azi am probat prima data in circuit Astra.
Specificatiile au fost urmatoarele:2000cmc, 150cp (cred ca sunt). Suspensii fata -6cm , spate -4cm, bari de intarire sasiu, slicuri 200/63/15... Cadere unghiuri roti fata 2º, deschidere 2,1º pe fiecare roata, si cam atat... Circuitul: 3250M, www.circuitcalafat.com, cu 5 curbe de drapta infernale, si doar una de stanga mai brutala.
Am ajuns la 8 dimineata, am montat distantiere de 2cm pe fata, si ne-am incaltat cu gumele.. 9fix... prima mansa........ I-am dat 30 de minute, cu sete, cu patima, din inima, de ma durea dreptul de cat am apasat pe pedala de acceleratie, si de cum am strivit pedala de frana... M-am dat jos transpirat tot, si bucuros peste masura. Senzatii traite.... Lipseste aderenta, la iesirea din curba raman fara aderenta, accelerez si rotile patineaza in gol, trebuie sa dozez gazul cu atentie, oricum mult mai bine decat cu controlul de tracctiune conectat.
Viteza de intrare in curbe nu se poate escalada, subvirajul e garantat.Datorita amortizoarelor de 2 bani ( nici arcurile nu sunt mai breze) si a greutatii mari pe fata, la o trecere peste un pian intr-o curba, roata fata opusa pianului nu poate sustine greutatea masinii si derapeaza (depinde de viteza si de cat de acuta e curba).
Masina e grea de bot iar accelerand in curba peste o anumita viteza (mai mica decat ma asteptam) in loc sa te traga in interior, rotile pierd aderenta si din nou fuge botul, si iar jocul de pedala ca sa o tii cat de cat pe traiectorie.. Una peste alta e distractie maxima, iar cei 150 de cai se simt cand ai tractiune, si iar trecerea prin curbe e buna....Cocluzie .... niste slicuri mai late un pic si mai aderente , o suspensie mai buna si o cadere mai mare a rotilor pe cele 2 punti cred ca e urmatorul pas...... dupa repararea a ceea ce am detoriorat azi. Sa incepem
10 fix mansa doi.. Cred ca mai erau 2 -3 minute, cand la iesirea dintr-o curba de stanga de 120km/h parca se rupe ceva, Lovesc solul cu sasiul pe partea stanga, vad roata de pe stanga fata cum io ia inaintea mea si spre stanga, franez si reusec sa opresc dupa vre-o 40 de metri, in exteriorul pistei. Janta s-a rup efectiv dupa cumm vedeti in imagini.

In afara de janta, am strambat aripa stanga, am rupt masca fata , am rupt iar urechile de la bara, am smuls un bandou lateral.... Nimic esential... Am adus-o la boxe, am curatat planetara, i-am dat vaselina, i-am pus o brida la inchidere, am curatat discul si etrieru de frana, am tras un pic de aripa, am legat bara cu 2 bride, am schimbat slicul pe o janta de strada , si la 12 eram din nou in mansa.... De data asta la volan un amic de-al meu, eu de copilot, minutul 27 steag in patratele, tura de racire,Dupa zgomotul pe care il auzim credem ca am distrus planetara pe stanga... EROARE.. penultima curba inainte de intrare la standuri, 20km/h, se rupe ceva. Ne oprim cat putem de scurt....Constatam cu stupoare ca sau retezat toate cele 4 suruburi de la roata stanga fata. iar masina statea rezamata cu discul pe janta.... Incredibil.... Masina oprita in mijlocul curbei.... Am paralizat toata activitatea 30 min pana am reusit sa o indeparatam din curba... La ora 14 , pauza de masa.... Am intrat, am scos 3 din patru suruburi rupte si am adus-o la standuri.... unde ne-am chinuit pana la 16 si 30 de minue sa scoatem al patrulea surub rupt. M-a luase desnadejdea, am vrut sa plec....Noroc cu amicul meu care de o rabdare si o perseverenta de fier a reusit sa scoata ciotul ramas.
Concluzie.....Totul a fost din cauza distantierelor (momo) si a suruburilor (banuiesc ca erau pentru jenti de aluminiu si nu pentru jenti de tabla, si s-au desfacut in mers)
De la 17 la 18 pista libera pentru cine a mai ramas.. I-am dat iar ( de data asta fara distantiere si cu suruburi stock) . De data asta nu i-am mai rupt fashu.... La 18, am strans, si am luat-o spre casa.... Cam asta-i aventura de azi... D-aia zic, ca multa munca, si desnadejde, si euforie.
Fotografii de la prima mansa de la 9 dimineata.

Fotografii cu cantitatea de mizerie pe care am avut-o pe bascula, lonjeron, in burduful de la planetara, in disc (in ventilatii) si printre palcute, si binenteles cu corpul delict... distantierele.
Deasemenea masina dupa primul incident, si cum a ramas in curba la al doilea incident.

Maine mai descarc de pe alt aparat alte fotografii, si sa vedem ce s-a filmat cu camera.

Radu_print 31-10-11 10:04

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
bravo :)
adica bravo ca faci chestii care iti plac, si ca ai unde sa le faci.
pana la urma asta-i placerea la toate modificarile, sa te dai, ori in linie dreapta, ori pe circuit
bafta in continuare ;)

GOLF 16v 31-10-11 13:49

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Quote:

Originally Posted by Radu_print (Post 4680606)
bravo :)
adica bravo ca faci chestii care iti plac, si ca ai unde sa le faci.
pana la urma asta-i placerea la toate modificarile, sa te dai, ori in linie dreapta, ori pe circuit
bafta in continuare ;)

Multumesc, ... sunt tare bucuros sa vad ca in sfarsit mai este cineva care gandeste ca mine..

bobby_gsi2 31-10-11 14:09

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Eu am vrut "sa ma iau de tine" cand ai zis de distantiere.....dar nu vroiam sa nasc vreo poleminca. Cu distantiere dupa ce ca risti sa patesti ce ai patit tu.....nu ai eficienta nici pe franare.....nu cu mult.....dar avand in vedere ca nu erau asa mari sa zicem ca era ok.
Rotile vor patina si daca pui slick mai lat...pt ca nu ai lsd. Ca sa elimini "patinarea" nu te mai pune cu piciorul pe gaz decat dupa ce ai indreptat rotile...altfel te va scoate mereu in afara virajului. Daca tii cont de sfatul meu o sa vezi si diferenta in minus la timpi.....tu in loc sa inaintezi , bati pasul pe loc.
Nu conteaza viteza cu care intri in viraj....conteaza viteza cu care iesi din el ;)

GOLF 16v 31-10-11 14:16

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Quote:

Originally Posted by bobby_gsi2 (Post 4681165)
Eu am vrut "sa ma iau de tine" cand ai zis de distantiere.....dar nu vroiam sa nasc vreo poleminca. Cu distantiere dupa ce ca risti sa patesti ce ai patit tu.....nu ai eficienta nici pe franare.....nu cu mult.....dar avand in vedere ca nu erau asa mari sa zicem ca era ok.
Rotile vor patina si daca pui slick mai lat...pt ca nu ai lsd. Ca sa elimini "patinarea" nu te mai pune cu piciorul pe gaz decat dupa ce ai indreptat rotile...altfel te va scoate mereu in afara virajului. Daca tii cont de sfatul meu o sa vezi si diferenta in minus la timpi.....tu in loc sa inaintezi , bati pasul pe loc.
Nu conteaza viteza cu care intri in viraj....conteaza viteza cu care iesi din el ;)

Sunt 2 nelamuriri: Ce e acela lsd?... si apoi cum vrei sa intri in viraj?? franan????????... Eu stiam ca inainte franezi, alegi trapta de viteze cu care treci prin viraj, si in momentul in care intri in viraj sau un pic inainte, unde ai luat piciorul de pe frana incepi sa accelerezi ca sa te traga in viarj, altfel zbori in exterior.... Corecteaza-ma daca gresesc.

Radu_print 31-10-11 15:25

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
lsd = limited slip differential, mai pe romaneste autoblocant, si mai pe romaneste nu-ti "fluiera" niciodata numai o roata, in momentul in care incepe sa patineze automat transfera putere si la cealalta si trag deodata :)
la teoria virajelor nu ma bag, io consider ca-s mai multi factori de luat in considerare...

bobby_gsi2 31-10-11 15:54

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by GOLF 16v (Post 4681180)
Sunt 2 nelamuriri: Ce e acela lsd?... si apoi cum vrei sa intri in viraj?? franan????????... Eu stiam ca inainte franezi, alegi trapta de viteze cu care treci prin viraj, si in momentul in care intri in viraj sau un pic inainte, unde ai luat piciorul de pe frana incepi sa accelerezi ca sa te traga in viarj, altfel zbori in exterior.... Corecteaza-ma daca gresesc.

Aolo...daca ai pus in practica ce ai scris inseamna ca timpii sunt dezastruosi.....sau ma rog...e loc de mult mai bine. Ce ai expus tu este exact modul de abordare al tuturor reisarilor si "pilotilor". Recunosc ca si eu abordam tehnicile astea cand eram tinerel..... dar apoi s-a schimbat tot dupa anumite vizite si cascat gura.
In teorie..... ca practic nu pot sa iti arat tu tre sa faci dintr-un viraj o linie cat se poate de dreapta...ca sa zic asa. Am incercat sa desenez eu ceva..dar sper sa intelegi.
In principiu ce ai zis tu nu e chiar asa rau...dar trebuie corectat. Daca alegi trasa optima si franezi /accelerezi cand trebuie ala e un viraj luat corect. In principiu la un viraj de dreapta cum am desenat eu...tre sa ajungi din punctul a in punctul c...trecand prin b. Teorectic din punctul b piciorul tau tre sa fie pe acceleratie...poate chiar mai devereme....insa cum ai zis si tu...trebuie dozat....altfel bati pasul pe loc. Cand ai indreptat rotile poti sa ii dai linistit blana.

Cand e o succesiune de viraje stranse......de exemplu doua viraje....se "sacrifica" primul viraj pt al doilea....in sensul ca poti sa ai viteza mai mica in primul daca atunci cand ai iesit din al doilea ai viteza mare. Totul tine de viteza de iesirea din viraj....degeaba intrii tu intr-un ac de par cu 100....franezi pana la 20....si iesi din el cu 20....cand altul vine cu 80...franeaza mai putin..si iese din el cu 60 sa zicem.
Trsele si punctele de franare...precum si secrete de pilotaj gasesti pe net...te poti inspira de acolo. Tu mergand pe circuit...ar trebui sa cauti de circuit. Sa nu cumva sa cauti lectii de macadam :)
Sper ca m-am facut inteles.....

GOLF 16v 31-10-11 17:02

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
4 Attachment(s)
Multumesc frumos de informatii, cate ceva teoretic stiu, iar de practica, nu foarte multa, acesta e al 3 -lea trackday, dar incerc sa ma corectez, sa imbunatatesc fierul sau sa-l setez de o maniera diferita. La noapte descarc caseta de ieri ( nu e mare lucru si am sa fac o paralela cu trackdayul de acum 2 ani cu golful... Adevarul e ca nici eu n-am simtit ca am facut multe ture bune... dar din ce am vazut azi direct pe tv, intre mine si amicul meu n-am trecut nici unul sub 1min55sec, iar cu golful stiu sigur ca am un tur cu 1min49sec....(inregistrat pe camera) Diferenta, pentru 3250 metri e enorma. Pana la filmuletz mai las cateva fotografii

GOLF 16v 03-11-11 17:40

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Azi am urcat un filmulet pe youtube cu imagini de la Track day.
Sper sa placa.... N-am cronometrat exact dar nu cred ca e nimic sub 1,55 minute.
https://www.youtube.com/watch?v=vWbVEPVX0vc.
Pentru comparatie (puteti face o paralela) trackdayul din 2009 cu Golful ...de la minutul 4,57 sunt 2 ture legate in 1,49,.....1,50..
https://www.youtube.com/watch?v=kZ-k4owcBzY
Concluzia e ca mai avem mult de munca sa modificam fieru anul acesta, sa-l facem cat de cat competitiv..

GOLF 16v 04-11-11 22:30

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Un filmulet despre atmosfera de pe 30, din padock si mansele vazute de pe margine.
https://www.youtube.com/watch?v=Gq7P2SFCXDA

GOLF 16v 14-11-11 16:11

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Deja ma gandesc la upgrad-uri....
Ma gandesc cum sa fac sa mai "scurtez" un pic treptele de viteza... Sa raman undeva la 185-190k/h viteza maxima
De aceea de cateva zile tot rup netu... ca sa fiu sigur de ceea ce caut....Rog pe cei care au mai avut de a face cu aceeasta problema, si au solutionat-o sa lase aici CUM au solutionat-o
M-am uitat pe diverse forumuri si pana la urma am tras urmatoarele concluzii .., care poate fii de ajutor pentru multi.
Prima ar fii ca ca nu orice cutie F16 , SCURTEAZA TREPTELE.
E clar ca cutia f20 este "Eterna" as putea spune pentru ceea ce vrem noi de la masina ( circuit )..
Clar este ca , cutiile de viteza f20 sunt in majoritate identice cu F16 privind vitezele maxime, f20 exceland prin fiabilitate si rezistenta...
Ceea ce difera sunt grupurile....Exista deasemenea o diferenta intre f16 cr si f16wr.
F16 cr sunt cele "scurte" (close ratio) iar c16wr sunt cele lungi (wide ratio)
http://www.opel-infos.de/getriebe/f16_5.html
http://www.opel-infos.de/getriebe/f20.html
Cel mai interesant pentru mine, si cred pentru oricine care incearca sa pregateasca un Kadett sau o Astra, pentru circuit, rally, sau viteza in coasta (traseu montan), fara sa apeleze la grupuri scurte aftermarket ar fii un F20, cu grupul de 4,19 de pe un f16wr ce s-a montat pe Kadett, benzina si diesel(furgoneta)... Grup, aproape imposibil de gasit, sau de pe Daewoo Nubira 1,6 16v (am vazut undeva pe un forum).Banuiesc ca in repertoriul Daewoo se mai gasesc cutii cu acest grup.
Cred ca cea mai buna solutie ar fii un f16cr cu grupul de 3,94, deasemenea destul de greu de gasit ( a fost pusa pe Kadett si Ascona--- vezi atachements)
Deasemenea banuiesc ca aceasta cutie F16cr cu grupul 394 se mai gaseste si pe cateva modele DAEWOO, dar nu stiu care anume (daca cineva este informat, poate raspunde la acest post).
Pe un forum spaniol cineva a facut si o tabla in excel pentru a verifica vitezele in diverse trepte in functie de rapoartele treptelor, grup si diametrul rotii.

bobby_gsi2 14-11-11 16:33

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Avem aici pe forum un baietel care vinde o cutie folosita la coasta cu raport de 5,xx :D. 500 euro parca cere...si are si dintisori drepti......deci nici o carie :) . In cazul asta va trebui sa apelati si la o platforma ...asta in cazul o duceti pe rotitele ei pana la circuit.

GOLF 16v 14-11-11 16:40

Quote:

Originally Posted by bobby_gsi2 (Post 4713962)
Avem aici pe forum un baietel care vinde o cutie folosita la coasta cu raport de 5,xx :D. 500 euro parca cere...si are si dintisori drepti......deci nici o carie :) . In cazul asta va trebui sa apelati si la o platforma ...asta in cazul o duceti pe rotitele ei pana la circuit.

Grup scurt este cat spune omul ca cere pe ea, iar5,xx!!!!!!!!!!!!!. banuiesc ca viteza maxima e 160-170 asta daca o fac sa urce pana la 7200 de ture... Pentru mine e prea extrema ...Un grup scurt gasesc pe undeva pe la 570, aici
Aici o cutie de astra (indiferent de care ) este 80€ in dezmembrari ... Doar noroc sa am .... pana la urma merge si grupul de 3,72.

Deasemenea daca cineva cunoaste o modalitate de a calcula vitezele in functie de relatia grupului... sa posteze mesaj

bobby_gsi2 14-11-11 16:59

Re: Maşina mea: ASTRA GSI 2.0 16V Racing
 
Nu e chiar extrema....... e chiar buna pt ce folosesti tu masina avand in vedere configuratia circuitului unde am vazut ca te dai. Mai ai varianta comenzii pe un site din italia a unei cutii "adevarate" insa costa numai vreo 16 000 euro :)


All times are GMT +2. The time now is 06:56.

- Copyright 2025 4Tuning