27-02-10, 01:50
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,059
Member of: [BMW] [2 Roti] [Street 4 Cars] [PARTICIPANT CURSE]
|
E30 - 328i - B 83 DWZ
Si asa nu am somn asa ca hai sa facem topicul cu noul meu proiect.
Totul a inceput anul trecut in august cand am cumparat un 730i - V8 a carui motor era planificat sa-l pun pe urs. Masina am cumparat-o foarte ieftina, era cu neinmatriculata si cu ceva probleme la motor.
In septembrie am cumparat caroseria de urs inamtriculat, care urma sa primeasca motorul V8.
Am pus o poza de pe A1 cu ursul pe platforma dupa ce l-am luat din Bucuresti.
Toate bune si frumoase, am vorbit cu un mecanic ce urma sa monteze V8-ul, acesta s-a aratat interesat, a venit a luat coduri de pe motor, ECU ... sa verifice una alta .... buuun. Si astept eu doua saptamani, mecanicul tot ma amana, astept o luna iar mecanicul meu cel "interesat" nu mai dadea nici un semn de viata. Dupa ce am mai discutat cu alti proprietari de ursi V8 am inteles ca e o mun ca titanica la montarea motorului, asa ca nu m-am mirat de ce a dat mecanicul inapoi. In cele din urma am renuntat la idee (V8 pe urs) si am optat pt M52B28.
|
|
|
27-02-10, 02:01
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,059
Member of: [BMW] [2 Roti] [Street 4 Cars] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
La prima vedere caroseira parea in stare relativ buna, mici puncte de rugina vizibile. Dar aparentele insala, caroseria era praf mi-am dat seama ca defapt eu am cumparat doar actele.
Cum mare parte din caroserie era mancata de rugina si altceva nu aveam ce face am dus ursul la un atelier de tinichigerie unde urma sa refaca pragurile, podeaua, aripi ... cam toata parte de jos. Operatiunea de taitat/schimbat a durat cam o luna, dar ursul si-a revenit la viata cu o "blana" in stare buna.
Ca sa va faceti o idee de cum arata ursul am atasat cateva poze.
|
|
|
27-02-10, 02:18
|
#3
|
Design Team Member
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 2,436
Member of: [Virtual Tuning] [Design Team]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
salut ,interesant proiect , sa inteleg ca e motorul dupa e46/e39 etc..?
spor la treaba !!
Last edited by keemo; 27-02-10 at 02:26.
|
|
|
27-02-10, 02:19
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,059
Member of: [BMW] [2 Roti] [Street 4 Cars] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
Ursul cum avea acum caroseria buna dar era fara "inima". M-am apucat sa caut motor. in cele din urma noul mecanic cu care m-am inteles pentru montaj a gasit unul pe un seria 5 e39 de Angalia din '98. M-am dus, l-am ascultat - testat (era inca pe masina), totul era ok asa ca l-am cumparat.
Abia acum a inceput chinul, pentru montaj trebuia: baie de ulei + pompa ulei e34, suporti de motor de e36, servo frana de e21, cutie de viteza de e36 + ambreiaj, radiator de 325 tds e30 + o gramada de alte maruntisuri. Ore intregi de vorbit la telefon, o gramada de drumuri + naveta zilnic la mecanic (70 km pe sens).
Dupa ce a fost montat motorul urma sa fie pornit fara nici o problema, dar surpriza - nu pornea nici de-al dracu.' Asta era in decembrie inainte de sarbatori. In cele din urma mi-am propus sa fac un foc de anul nou cu ursul . Problema era imobilizatorul pentru care nici un electrician nu gasea schema pentru a-l anula (instalatia motorului de Anglia ...). Vreo doua saptamani tot am incercat sa-l pornim si nimic, am ales sa schimb instalatia (cablaj, ECU, debitmetru) motorului cu una de M50B25 vanos din '93 care nu avea imobilizator (o gramada de bani dusi aiurea). Motorul a pornit si torcea frumos.
Au urmat evacuarea facuta la Borla - Pilot (scuze Cristi pentru tradare dar nu aveam ce face ), suspensie TA - Technix -60/-40, unghi fuga + bucsaraie ... si multe alte reglaje.
Deja ursul mergea bine si am iesit cu el pe strada.
|
|
|
27-02-10, 19:47
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,059
Member of: [BMW] [2 Roti] [Street 4 Cars] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
Acum vin de la cuptor. Ursul a primit vopsea noua.
Maine dimineata montez toate pe el si gata
P.S Jantele sunt AZEV 9J fata spate cu gume 215/40 R16 runflat
|
|
|
28-02-10, 12:21
|
#6
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,994
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Nissan] [Old School Cars]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
Frumos ursul,cand il aduci la Arad? ...negru mat si faruri fumurii ...suntem pe aceeasi lungime de unda,numa ce s-a uscat vopseaua pe bondar
|
|
|
28-02-10, 12:44
|
#7
|
Stage 3
Join Date: May 2009
Posts: 118
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
am si eu o intrebare mai nefireasca, as zice eu: de ce nu te-ai orientat spre un e36 daca nu chiar e46(ceva mai nou, cu alte cuvinte), pentru ca totusi e30-ul are o varsta ?
__________________
Nu exista intrebari tampite, ci doar raspunsuri
|
|
|
28-02-10, 13:36
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,059
Member of: [BMW] [2 Roti] [Street 4 Cars] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
Quote:
Originally Posted by criss
Frumos ursul,cand il aduci la Arad? ...negru mat si faruri fumurii ...suntem pe aceeasi lungime de unda,numa ce s-a uscat vopseaua pe bondar
|
nu stiu Cristi, ca nu se renteaza sa vin cu el pe roti pana la Arad, cu banii de benzina sigur as cumpara ceva util :P
Am fost cu el la curatat interiorul si i-am facut cateva poze.
dj_luchian - nu am ales e36 pentru ca nu imi place, iar e46 am unul la care nu ma ating de motor pentru ca e bine asa cum e. E30 e cel mai rentabil din toate punctele de vedere pentru curse de acceleratie (caroserie usoara, piese ieftine + cunoscut si testat de multi mecanici din Romania)
Last edited by squid; 28-02-10 at 13:39.
|
|
|
28-02-10, 22:08
|
#9
|
VW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 693
Member of: [VW] [Racing Syndicate]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
misto a iesit culoarea e super
un sfat numa...jantele o trage in jos parca. cauta ceva cu buza adanca gen borbet A, 8,5-9J pe spate etc etc )
__________________
web design, baze de date, grafica publicitara etc..
|
|
|
01-03-10, 10:26
|
#10
|
Racing Syndicate Member
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,097
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Racing Syndicate] [Opel]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
bravo Cipri.. a iesit foarte bine
dar daca nu vrei sa vii pana la arad atunci cum o sa te deplasezi la curse?
sa ne tii la curent
|
|
|
01-03-10, 12:16
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,059
Member of: [BMW] [2 Roti] [Street 4 Cars] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
Pentru curse merita, dar la un consum de 20% (pana la Arad am 1000km dus intors) nu mi se merita sa vin in plimbare ... din pacate lucrez pentru bani, nu sunt patron.
Misule astea sunt jante de compromis, o sa pun Keskin KT1 9J fata/spate
|
|
|
01-03-10, 12:23
|
#12
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,210
Member of: [BMW]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
bravoo tatii....ma bucur ca l-ai scos... ...sa ai parte de el si cat mai multe victime )...cius
|
|
|
01-03-10, 15:22
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,059
Member of: [BMW] [2 Roti] [Street 4 Cars] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
Si daca tot e 1 Martie i-am cumparat un martisor
|
|
|
15-03-10, 19:54
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,059
Member of: [BMW] [2 Roti] [Street 4 Cars] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
|
|
|
15-03-10, 21:56
|
#15
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 1,332
|
Re: E30 - 328i - B 83 DWZ
Daca tot o vinzi, ramai la bmw sau schimbi marca?
|
|
|
|
|