Go Back   Forum 4Tuning > Car Styling > CAR STYLING

CAR STYLING Cele mai reusite proiecte de styling prezentate in amanunt si supuse votului tau

Reply
 
Thread Tools
Old 14-02-11, 00:29   #1
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Miura americană: 1970-1971 AMC AMX/3

Pe măsură ce industria auto americană degenera în kitschul anilor '70, nişte băieţi deştepţi de la American Motors Corporation au avut o idee... să aducă designul italian în Detroit.

Folosind ca bază modelul AMX, prototipul AMX/3 proiectat se pare de Richard Teague a fost prezentat publicului la Salonul Auto de la Chicago în 1970. La acea vreme era o simplă caroserie din fibră de sticlă, care nu fusese echipată cu motor şi tren de rulare.

AMC planificase producţia în serie mică a modelului, aproximativ 30 de exemplare. Sarcina proiectării trenului de rulare a fost încredinţată lui Giotto Bizzarrini, în Torino. Era un proiect personal, întrucât firma sa, Bizzarrini S.p.A. intrase în faliment.

Combinând piese de serie ale AMC cu unele de concepţie proprie, Bizzarrini a imaginat ceva nemaiauzit la Detroit şi mult mai aproape de concepţia GTurilor europene de la Ferrari şi Lamborghini, un supercar cu motor central şi suspensii independente.

Modelul a fost încredinţat spre testare companiei BMW, construcţia şasiului obţinând laude din toate punctele de vedere, fiind considerată cea mai manevrabilă, stabilă şi rigidă maşină testată de BMW până în acel moment.

În martie 1970 modelul final a fost prezentat jurnaliştilor de specialitate la Roma, condus de Giotto Bizzarrini în persoană.

Din nefericire, reglementările cu privire la poluare şi la protecţia în caz de accident pe cale să intre în vigoare în SUA ar fi necesitat o reproiectare drastică, iar AMC nu erau dispuşi să suporte costurile. Astfel încât producţia a fost oprită după 6 exemplare construite.

Motor: montat central, longitudinal, 6383cc (105,8x90,8 mm), 8 cilindri în V la 90 de grade, 2 supape/cilindru, OHV, carburator cvadruplu Carter
340 CP la 5100 rpm
583 Nm la 3600 rpm
Cutie de viteze OTO Melara, manuală în 5 trepte, tracţiune spate
Şasiu tubular cu tunel central, caroserie semi-monococă din oţel sudat, cu unele panouri de fibră de sticlă
Suspensii independente cu braţe suprapuse la toate roţile
Frâne cu discuri ventilate la toate roţile
Greutate 1400 kg
Viteza maximă 260 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 5,5 secunde

~Nautilus
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	AMC-AMX-3_1.jpg
Views:	104
Size:	209.8 KB
ID:	1872564   Click image for larger version

Name:	AMC-AMX-3_3.jpg
Views:	100
Size:	241.4 KB
ID:	1872565   Click image for larger version

Name:	AMC-AMX-3_4.jpg
Views:	93
Size:	235.7 KB
ID:	1872566  

Click image for larger version

Name:	AMC-AMX-3_7.jpg
Views:	82
Size:	192.0 KB
ID:	1872567   Click image for larger version

Name:	AMC-AMX-3_8.jpg
Views:	107
Size:	205.8 KB
ID:	1872568   Click image for larger version

Name:	AMC-AMX-3_9.jpg
Views:	86
Size:	156.8 KB
ID:	1872569  

Click image for larger version

Name:	AMC-AMX-3_11.jpg
Views:	149
Size:	145.7 KB
ID:	1872570  
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 14:58   #2
amce

Stage 4
 
amce's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 232
Default Re: Miura americană: 1970-1971 AMC AMX/3

Proiectul a fost abandonat si din cauza aparitiei unui "rival", supercar mai ieftin de la Ford: De Tomaso Pantera
amce is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 15:23   #3
mba

Stage 5
 
mba's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,658
Member of:
[Freehand Design Usergroup]
[Virtual Tuning 3D]
[Fiat]
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Miura americană: 1970-1971 AMC AMX/3

Ce spate frumos are

Defapt de la roata fata in spate este super masina
mba is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -