Pe măsură ce industria auto americană degenera în kitschul anilor '70, nişte băieţi deştepţi de la American Motors Corporation au avut o idee... să aducă designul italian în Detroit.
Folosind ca bază modelul AMX, prototipul AMX/3 proiectat se pare de Richard Teague a fost prezentat publicului la Salonul Auto de la Chicago în 1970. La acea vreme era o simplă caroserie din fibră de sticlă, care nu fusese echipată cu motor şi tren de rulare.
AMC planificase producţia în serie mică a modelului, aproximativ 30 de exemplare. Sarcina proiectării trenului de rulare a fost încredinţată lui Giotto Bizzarrini, în Torino. Era un proiect personal, întrucât firma sa, Bizzarrini S.p.A. intrase în faliment.
Combinând piese de serie ale AMC cu unele de concepţie proprie, Bizzarrini a imaginat ceva nemaiauzit la Detroit şi mult mai aproape de concepţia GTurilor europene de la Ferrari şi Lamborghini, un supercar cu motor central şi suspensii independente.
Modelul a fost încredinţat spre testare companiei BMW, construcţia şasiului obţinând laude din toate punctele de vedere, fiind considerată cea mai manevrabilă, stabilă şi rigidă maşină testată de BMW până în acel moment.
În martie 1970 modelul final a fost prezentat jurnaliştilor de specialitate la Roma, condus de Giotto Bizzarrini în persoană.
Din nefericire, reglementările cu privire la poluare şi la protecţia în caz de accident pe cale să intre în vigoare în SUA ar fi necesitat o reproiectare drastică, iar AMC nu erau dispuşi să suporte costurile. Astfel încât producţia a fost oprită după 6 exemplare construite.
Motor: montat central, longitudinal, 6383cc (105,8x90,8 mm), 8 cilindri în V la 90 de grade, 2 supape/cilindru, OHV, carburator cvadruplu Carter
340 CP la 5100 rpm
583 Nm la 3600 rpm
Cutie de viteze OTO Melara, manuală în 5 trepte, tracţiune spate
Şasiu tubular cu tunel central, caroserie semi-monococă din oţel sudat, cu unele panouri de fibră de sticlă
Suspensii independente cu braţe suprapuse la toate roţile
Frâne cu discuri ventilate la toate roţile
Greutate 1400 kg
Viteza maximă 260 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 5,5 secunde
~Nautilus