Un GT-car excepţional şi aproape uitat, Maserati Shamal a evoluat din seria Biturbo fără a moşteni niciunul dintre defectele acesteia. Extrem de rar şi exclusivist, a fost construit în 369 de exemplare de-a lungul a 7 ani, dintre care numai 11 au avut volan pe dreapta.
Caroseria a fost proiectată de Marcello Gandini, ca şi Lamborghini Countach, Miura etc
În mod curios, dintre puţinele exemplare construite cel puţin 2 au ajuns în Bucureşti, la începutul anilor '90, unul roşu şi celălalt crem. Nu putem decât spera că n-au sfârşit la REMAT cum s-a întâmplat cu 560 SEC-urile care se înmulţiseră ca ciupercile după ploaie...
Motor: Maserati AM479, 8 cilindri în V la 90 de grade, 3217cc (80x80mm), arbore cotit plat, 4 supape/cilindru, DOHC, 2 turbine IHI cu răcire cu apă, 2 intercoolere, injecţie electronică Weber-Marelli, preluat mai târziu de Quattroporte IV şi 3200 GT
325-326 CP la 6000 rpm
435-436 Nm
Cutie manuală Getrag în 6 trepte, tracțiune spate, diferenţial blocabil mecanic
Frâne cu discuri ventilate pe faţă şi discuri pline pe spate
Suspensii independente la toate roţile, cu braţele de suspensie tubulare pe spate
Amortizoare ajustabile electronic/hidraulic, cu 4 trepte de reglaj, automat în funcţie de viteză/acceleraţie sau la comandă din bord
Caroserie autoportantă din oţel
1290 kg
Viteza maximă: 260-270 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 5.1-5.3 secunde
~Nautilus