Rinspeed Inc. (Zumikon, Elveţia) a modificat integral în 2003 un Porsche 991-996 Turbo, transformându-l într-un vehicul mult mai potrivit utilizării practice, mai arătos decât majoritatea SUVurilor şi mult mai puţin cocălăresc decât fratele mai mare Cayenne...
Motorul a fost modificat pentru a rula cu gaz natural, fiind adus la 420 CP la 6000 rpm (şi o bagatelă de vreo 560 Nm acolo, pe la 2700 rpm, pentru prietenii noştri Dieselari).
Suspensia reglabilă în înălţime şi duritate a fost realizată de Eibach, ridicând garda la sol cu 150mm pentru montarea unor anvelope mai mari, potrivite cu terenul mai puţin neted, fără a sacrifica manevrabilitatea caracteristică unui Porsche.
Caroseria se poate transforma la comandă din break în pick-up cu ajutorul a două electromotoare care escamotează acoperişul şi hayonul, transformându-le într-o benă. Transformarea durează aproximativ 10 secunde.
Evacuarea a fost construită integral din inox de către Remus.
Panourile de caroserie sunt dintr-un plastic compozit, foarte rezistent.
Volanul-manşă foloseşte o casetă de direcţie cu raport de transmisie progresiv, dezvoltată de Rinspeed, care permite virarea de la extrem-stânga la extrem-dreapta cu numai o jumătate de tură de volan.
Performanţe: 0-100 km/h în 5,9 secunde şi viteza maximă limitată electronic la 250 km/h.
~Nautilus