Un E30 mai special: TC Baur
Bun. Cati fani BMW E30 avem aici?!? Mana sus! Atat de multi?!? Atunci cu totii va veti bucura de ce am eu aici pentru voi: una bucata E30 Cabrio din ’84, TC Baur 318i.
Intradevar, una din cele mai populare masini, un idol pentru unii, o piatra de incercare pentru altii, BMW E30 reprezinta o masina iubita de foarte multi oameni. Tot printre fanii iubitori s-a numarat si proprietarul exemplarului de mai jos, care nu s-a sfiit sa o transforme dupa bunul plac.
Bun, dar de ce TC Baur?!? Pai, Baur a fost compania care a construit cabriolete pentru compania bavareza, prin anii ’30. E30-ul nostru este printre putinele exemplare convertite de Baur, model extrem de rar de altfel.
Tocmai acesta a fost motivul pentru care Ary, proprietarul, s-a indragostit la prima vedere de acesta: faptul ca era atat de comun si totusi, atat de diferit. Astfel ca s-a apucat sa il “bibileasca”: bara fata DTMFiberWerkz cu splitter din carbon, praguri, eleron, spoiler spate M-Tech 1 cu insertii din carbon, ambele capote din carbon si vopsea Delphin Grey.
In ceea ce priveste motorizarea, vorbim despre un 1.8L cu un downpipe si evacuare de 2.25” custom, legata la o cutie de viteze in patru trepte cu short-shifter “imprumutat” de pe Z3. Motorul dezvolta 101 CP si un cuplu de 139 Nm, proprietarul nedorindu-si ca masina lui sa iasa in evidenta prin nervozitate sau putere, ea in sine fiind o raritate.
E30-ul nostru TC Baur sta “mandru” pe un set de jante ESM 002 pe 16”, completat de anvelope Falken de 215/45R. Per ansamblu, masina sta chiar foarte bine, chiar daca pentru coborarea ei s-a apelat la un custom din arcuri Eibach si suspensii Porsche Bilstein.
Per total, masina arata bine si se comporta la fel de bine. Noua ne place pentru ca este rara, speciala si discret individualizata.