The ultimate speedeR: GT-R
Cand zic “GT-R” va trece un fior pe spate? Inseamna ca simtim exact la fel la auzul si vederea unei masini care a rupt inimi si nu numai.
De asemenea, este destul de greu pentru noi sa redactam in cuvinte ceea ce simti atunci cand te apropii sau conduci o asemenea bestie japoneza. Nu putem decat sa facem uz de metafore si epitete, in speranta ca veti intelege pe deplin ce si cum….
Masina din istorioara de astazi este speciala, pentru ca asa este ea, apoi pentru faptul ca cine s-a “jucat” cu ea, a avut grija sa o faca irezistibila, puternica, generatoare de placeri… Bine, bine, nu e cazul de prea multe interventii, masina fiind inca din nascare afurisita.
Proprietarul acestui exemplar, Joey Feng, s-a dedicat GT-R-ului dupa experiente amoroase nereusite cu alte japoneze, precum un Civic de 400CP sau o Silvia S15. Bestia albastra s-a perindat pe la cativa tuneri pana sa ajunga in forma actuala si bine a facut, dovada sunt cifrele.
Motorul RB26 a suferit operatii importante pe “cord deschis”, prin care s-au modificat urmatoarele: pistoane forjate JE cu bielete HKS, downpipe si admisie turbo HKS, evacuare tot HKS, de racire ocupandu-se un radiator din aluminiu Koyo si un intercooler Blitz.
Insa cireasa de pe tort o reprezinta turbina HKS T04Z, un monstru care, asociat cu motorul RB26 naste 700 CP. Bine, ajutat fiind si de celelalte elemente: injectoare Power Enterprise de 800cc, pompa de benzina si rampa pentru injectoarele HKS, blow-off valve Blitz si un wastegate HKS. Creierul din spatele tuturor operatiunilor este un ECU stand-alone de la AEM, care permite un control total asupra parametrilor.
In ceea ce priveste trenul de rulare, GT-R-ul nostru sta mandru pe un set de suspensii coilovers Tein CS, ranforsat fiind de bare Nismo Titanium. Franarea este asigurata de un kit Brembo Big Brake, cu sase pistonase fata si patru pe spate, care domoleste avantul celor patru “membre” Tenzo R Type M pe 19”, incaltate cu anvelope Bridgestone Potenza 285/30.
Bun, acum ca bestia e bestie din cap pana in picioare, Joey s-a gandit si la exterior, adaugand un body-kit complet de la Do-Luck, inlocuind o parte din elemente cu altele din carbon. Modificarile nu sunt doar de ordin estetic, bineinteles, acestea reducand coeficientul aerodinamic in favoarea unui downforce marit, care tine mai bine masina culcata pe asfalt la viteze de peste 200 km/h.
Per total, 700 CP la roata, mult cuplu, o imagine care frange inimi, dupa cum am spus si mai sus si multi, multi multi bani investiti!! Dar Joey spune ca merita pana la ultimul cent, iar noi il credem. Pe cuvant!