Heart and Soul: Honda Civic CRX 2
Honda Civic reprezinta probabil cea mai modificabila masina japoneza, datorita fiabilitatii si a formei destul de simplista pe care o prezinta.
Proprietarul CRX-ului de mai jos nu a gandit “in tipare”, putin l-a interesat de faptul ca mai erau zece ca ale lui sau ca masina e din ’88. Telul lui a fost sa construiasca o masina atat de greu de replicat incat doritorii sa renunte din prima.
Masina a fost “dezbracata” pana la os, s-a inlocuit tot ce trebuia inlocuit, podea, plafon, s-a sters orice urma de rugina si s-a instalat un roll-cage in opt puncte. Apoi s-a trecut la motorizare, unde Jason s-a descotorosit de vechiul 1.5 D15B2, non-V-Tec, facand loc sub capota unui K20A3, motor de Civic ’02, care dezvolta 160 CP la 6,500 rpm.
Sa nu credeti ca motorul a scapat neatins, din contra: axele cu came sunt IPS K2, bieletele Crower, pistoanele Toda, valve de la Supertech si arcuri de supape Eibach EVS . Baia de ulei a fost inlocuita cu o alta SONEM (Suja ONE Motoring) iar pompa de ulei “imprumutata” de la S2000.
Corpul clapetelor de acceleratie a fost inlocuit cu un altul Clockwise, de 51 mm, iar admisia este construita din carbon. Pentru a ii putea face loc sub capota, Jason a modificat gura de aerisire de pe aceasta, realizand astfel primul “indiciu” referitor la ce s-ar putea afla sub capota.
Modificari sunt cu duiumul, practic nici un element nu a scapat neatins. Pompa de benzina a fost inlocuita cu alta Walbro, iar furtunele sunt acum SONEM iar filtrul de carburant Fuelab. Injectoarele care pompeaza energia in micul “drac” sunt RC 550cc si un sistem de injectie BDL. Radiatorul folosit este unul din aluminiu, fabricat custom la randul lui.
Evacuarea incepe cu serpisori DTR 4-2-1, continua cu un traseu custom de 3” si termina cu o finala Borla. Insa cea care se ocupa ca motorul sa ramana corect hidratat si alimentat este o unitate Hondata KPRO EMS.
Bine bine, putere avem, insa pentru ca masina sa ramana bine ancorata pe sosea, Jason a modificat transmisia cu alta de pe RSX Type-S, in sase rapoarte, a mai adaugat un diferential LSD Carbonetics iar ambreiajul este tot Carbonetics.
Cea mai dificila parte in ceea ce priveste acest proiect a fost adaptarea pe masina a noului tren de rulare, luat tot de la RSX Type-S, aproape toate accesoriile necesare montajului fiind construite de la zero de catre mecanicii lui Jason.
Suspensiile de tip coilovers sunt PIC, barele stabilizatoare de pe fata ETD, bucsaraia este din poliuretan iar sistemul de franare este complet de la firma Endless, atat discuri cat si placute. Toate acestea sunt completate de un set de jante SSR Type V pe 16”, “incaltate” in slick-uri.
Interiorul este oarecum simplu, roll-cage-ul iesind in evidenta, alaturi de scaunele Kirkey, centurile Simpson si un cluster digital de pe Honda S2000. In rest, ori ce alt acaret lipseste cu desavarsire.
Rezultatul muncii sale se vede in date si in cifre, lipsa unui body-kit sau al oricarui alt element de design face din acest brav CRX nascut in 1988 un “sleeper” veritabil, care nu se diferentiaza de restul masinilor, modificate au ba. Insa cunoscatorii stiu de ce…