Majoritatea masinilor LINCOLN inclusiv cele stretsch - limuzinele de fitze, au īntegul tavan tras īn piele alba unele de prin anii 80 īn piele neagra pīna la marginea de jos a geamurilor si da. Rezista la intemperii de tot felul.
Pielea ce se utilizeaza aici este alt fel prelucrata comparativ cu pielea din care se face īmbracaminte si este mult mai rezistenta.
Pt. cusaturi se foloseste un fel de fibra de plastic mega- rezistenta si nu ata de cojocar normala ca la paltonul facut din piele de oaie la cojocaria de dupa colt.
Tot ce vezi la oldcars plafon in piele este de fapt vinil nicidecum piele naturala .Pielea naturala are o caracteristica universal valabila ; se contracta la caldura .In urma cu 3-4 ani alfa romeo ofereau optional dashboard in piele naturala .A fost un dezastru ,toate bordurile sau dezlipit iar pielea se contracta 7-8 cm pe latimea bordului .Eu folosesc aceasta caracteristica in avantajul meu pentru a corecta cutele ce apar la interioarele in piele , incalzesc pielea cu un steamer pana la 200 grade
Ok. Nu ma descurc la prelucrare si montare. Pt. mine este interesant ce se īntīmpla dedesupt, ce face tabla īmbracata astfel īn dealungul timpului.
Daca la montaj nu este etanseitate perfecta, intra apa, ai īn timp record sub piele un putregai de rugina.
Ce am scris mai sus, stiu de la cei ce repara / monteaza tavanele exterioare la stretsch-uri.