După vânzarea companiei Maserati către Adolfo Orsi în 1937, fraţii Maserati au creat o nouă companie în 1947-1948, sub numele
l'Officine Specialzate Costruzione Automobili Fratelli Maserati sau OSCA, producând în principal maşini de curse cu motoare OHC, carosate la comandă, în serie foarte mică.
Modelul MT4 sau "Maserati Tipo 4" şi-a câştigat faima în cursele anilor '50 în Europa şi SUA, condus de Luigi Villoresi sau Stirling Moss.
4 exemplare au primit caroserii Berlinetta, dintre care nr. 1153 carosat de Vignale şi prezentat la Salonul de la Torino din 1955 se remarcă prin faptul că a fost singurul echipat cu motorul de 1500cc şi prin faptul că a rămas în stare originală, fără a fi restaurat vreodată, deşi aspectul său ar face pe mulţi să nu creadă asta...
Motor: montat în spatele punţii faţă, 4 cilindri în linie, 1490cc (78x78mm), construcţie integrală din aluminiu, 2 supape/cilindru, DOHC, 2 carburatoare Weber
115 CP la 6200 rpm
Cutie de viteze ZF manuală în 4 trepte
Frâne cu tamburi pe toate roţile
Suspensie faţă independentă cu braţe duble şi arc elicoidal, bară stabilizatoare
Suspensie spate cu punte rigidă şi arc lamelar
Şasiu tubular din oţel cu caroserie de aluminiu şi o parte din geamuri de Plexiglas
Amortizoare hidraulice telescopice
Greutate: 712 kg
Acceleraţie 0-100 km/h: 7 secunde (mai bună ca a contemporanului Ferrari 250
)
Viteza maximă: ~200 km/h
Roţi cu spiţe pe 15"
~Nautilus