Ultimul model pus in productia de serie inaintea falimentului diviziei de automobile a Corporatiei Studebaker in 1966, Avanti a fost raspunsul american la automobilele GT europene, mai capabil decat Corvette-ul contemporan cu el, si a supravietuit timp de 40 de ani decesului companiei care l-a creat. A aparut in 1962, caroseria fiind desenata de Raymond Loewy
Motor: Studebaker 289 V8, 4736cc, design clasic american cu unghiul de 90 de grade, 2 supape/cilindru, OHV, montat foarte "adanc" in caroserie pentru o buna distributie a greutatii
220 CP (R-1), 289 CP (R-2, compresor Paxton), 335 CP pana la 411 CP (R-3, motor cu cilindreea marita la 4990cc, compresor Paxton si alte modificari ale chiulasei si distributiei), 280 CP (R-4, blocul de R-3 fara compresor)
Cutie de viteze: manuala cu 3 sau 4 trepte sau automata Borg-Warner cu 3 trepte
Frane cu discuri Dunlop pe fata si tamburi cu aripioare de racire pe spate
Suspensie independenta pe fata cu brate duble si arcuri elicoidale, punte rigida si arcuri lamelare pe spate, cu bara stabilizatoare pe ambele punti. Prelua arcurile tari ale modelului de politie Lark in fata si ale modelului Lark Station Wagon in spate
Caroserie din fibra de sticla fixata pe un sasiu din otel in X cu ajutorul a doua "jgheaburi" de otel care formau pragurile
Greutate: 1428 kg
209 km/h (R-1) pana la 275 km/h (R-3)
Acceleratie 0-100 km/h: 8,4 sec (R-1), 7,9 sec (R-3 automatic)
Printre proprietarii celebri s-a numarat Ian Fleming, creatorului Agentului 007 James Bond, care a negociat direct cu fabrica un exemplar negru, deoarece dificultatile aplicarii culorii negre pe caroseria de fibra de sticla au impiedicat producerea exemplarelor de serie negre. Era echipat cu compresor Paxton si cutie automata, foarte probabil un R-2
Dupa caderea diviziei auto Studebaker, doi dealeri din South Bend, Indiana, Nate Altman si Leo Newman, au cumparat drepturile asupra marcii, utilajele necesare productiei si o parte din fabrica Studebaker South Bend pentru a continua productia in serie mica a modelului Avanti (II), folosind motorul Chverolet al modelului Corvette corespunzator perioadei. Intre 1964-1987 s-au folosit componentele de Studebaker Lark ramase, intre 1987-1989 platforma GM "G" (Chevrolet Monte Carlo). Dupa schimbarea proprietarilor la inceputul anilor '90 situatia marcii e inca neclara, desi se pregateste o noua generatie Avanti care va fi produsa in Mexic