Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Bacau

Reply
 
Thread Tools
Old 11-02-06, 21:57   #1
SProTuning

Stock
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 7
Default Chiptuning si economie de carburant ?

Salutare, desi sunt nou la voi pe forum ca user, citesc cu mult interes posturile si topicurile de aici. Pe langa baieti priceputi vad si o sumedenie de smecherasi cu povesti numai bune de gura focului, mai ales acum cand e frig afara. Va invit aici sa va spuneti parearea, argumentat, in ceea ce priveste chiptuningul fara modificari structurare la motor (esapamente, turbine, etc...) si consumul de combustibil. Am impresia ca se propaga o idee mai veche cum ca prin chip tuning ar scadea consumul de carburant odata cu sporirea puterii motorului (defapt a cuplului). Cum s-a spus, tot aici, intr-o poveste frumoasa, cuplul creste prin marirea compresie (adica a umplerii cilindrului) si a arderii unei cantitati mai mare de carburant. Totul este OK pana aici, neinteresandu-ne crestearea puterii prin cresterea turatiei, ca asta o facem oricum apasand pedala de acceleratie. Insa de aici si pana sa spui ca masina va consuma mai putin pentru ca accelereaza mai repede si parcuge aceeasi distanta mai repede decat motorul fara chiptuning mi se pare un pic utopica (fara dovezi clare in acest sens) pentru ca nu se ia in calcul ce se intampla in motor cu pierderile mecanice, termice etc... Prin extrapolare ceva nu se leaga de faptul ca, dupa cum foarte bine se stie, daca parcurg autostrada in viteza a 5-a, la 3.000 rpm sau 4.500 pe aceeasi distanta sigur am consum diferit. Daca am un chiptuning pe masina, de ce oare l-am pus acolo, ca sa plec cu acceleratii lungi s-au sai dau jar sa iasa fum din caucioace ? E clar ca un chip tuning la un motor, fara a avea modificari (scumpe) structurale, o sa creasca putearea motorului (prin marirea cuplului) dar, ma indoiesc totusi ca va aduce si o economie de carburant. Oricum va invit sa va spuneti parerea si voi si poate vom afla impreuna ceva mai mult ! Va multumesc !
SProTuning is offline   Reply With Quote
Old 11-02-06, 22:24   #2
Sfantul-Neo

Stage 5
 
Sfantul-Neo's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 410
Default

Spre exemplu` un caz bun vazut de mine e asa: Logan 1.4 Cursa Bacau-Brasov un pic de serpentine mers moderat consum mediu 8.4 L/100....acelash drum acelash stil de mers cu un Logan 1.6 consum mediu 7.5 L/100....ceva de genul asta se intampla si cu chiptuningul sau flashuirea chipului original(adika rescris)...acu depinde si cum conduci dupa ce faci chiptuning uneori consuma mai putin alteori mai mult ... depinde cum tragi de masina....
__________________
Care doneaz Niste parale Pentru Biserica Sf.Neo?
Sfantul-Neo is offline   Reply With Quote
Old 11-02-06, 22:34   #3
Rabanne

Stage 5
 
Rabanne's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 617
Default

Va inteleg atitudinile de necredinciosi insa explicatia este destul de simpla si in mod cert trebuia sa vina din partea unui profesionist. Tocmai de aceea m-am bagat in seama sa va explic.

UN chiptuning bun la un motor aspirat, cum este cel de pe Logan, prevede modificari la nivelul avansului respectiv momentul in care este data scanteia. Acest fapt genereaza mai multa putere urmarind urmatorul fenomen: scanteia data mai devreme aprinde amestecul mai bine si il arde \" mai complet\" astfel ca , la aceeasi cantitate de benzina arsa randamentul este mai mare. Randament mai mare - putere mai mare. Atata timp cat nu sunt operate debitele de benzina masina nu are cum sa consume mai mult. Bineinteles ca sunt doua variante de setari ale avansului: unul pentru benzina de 95 care face autoaprindere oarecum mai repede decat cea de 98 care permite o setare mai agresiva a avansului. Setare mai agresiva a avansului, putere mai mare, consum mai mic de carburant tocmai pentru ca, ma repet, la aceeasi cantitate de benzina injectata randamentul este mai mare. Astfel, pentru puterea obtinuta anterior chiptuningului este necesara o apasare mai fina a peldalei de acceleratie care inseamna si deschiderea clapetei de admisie a aerului. Clapeta se deschide mai putin, aerul care intra este mai putin si bineinteles si cantitatea de benzina injectata este mai putina pentru ca debitmetrul raporteaza o cantitate de aer mai mica:)Este adevarat ca sunt pe la noi si chiptuneri care habar nu au cu ce se mananca un motor si electronica lui si fac masini care consuma mai mult, insa, printre acestia exista si profesioniti adevarati care stiu meserie. CRed ca explicatiile au fost suficient de clare si la subiect. IN speranta ca de azi inainte nu veti mai avea dileme legate de chiptuningul bun efectuat de profesionisti care stiu cu ce se mananca, va urez toate cele bune:)
Rabanne is offline   Reply With Quote
Old 11-02-06, 22:36   #4
mertan

Stage 5
 
mertan's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,324
Member of:
[Crazy Drivers]
Default

asha rabenne. e de-al meu.
mertan is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 12:48   #5
WoW

Stage 5
 
WoW's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 589
Default

Fac o provocare pt cine e interesat.
O masina TDI preferabil din VAG. Vedem cat consuma initial si dupa, daca nu e mai mic consumul GARANTAT BANII INAPOI!!!!
WoW is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 12:49   #6
WoW

Stage 5
 
WoW's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 589
Default

PS masinile trebuie neaparat sa fie din 2000 pana azi. Mai vechi nu merg prin remapare, trebuie dat jos calc si umblat in el.

PS daca nu e mai mic consumul ofer eu 100EURO pe langa suma de la tuning!!!!
WoW is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 12:55   #7
WoW

Stage 5
 
WoW's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 589
Default

Fisiere TCM Fahrzeugtechnik GmbH !
WoW is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 15:18   #8
Spawnr7

Stage 2
 
Spawnr7's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 48
Default

Sa ma bag si eu ? :P :P
Spawnr7 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 15:24   #9
WoW

Stage 5
 
WoW's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 589
Default

Zi/ne
WoW is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 15:36   #10
Spawnr7

Stage 2
 
Spawnr7's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 48
Default

Spun din propria experienta dupa chiptuning la acelasi stil de condus a scazut cu 0.4-0.6 l/100 km. . Si nu mai vb de poneii suplimentari care chiar se simte dupa 1500 rpm. (Iti fac reclama reclama , dai de baut Silviu )
Spawnr7 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 15:39   #11
WoW

Stage 5
 
WoW's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 589
Default

pey mergem
WoW is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 21:53   #12
Rabanne

Stage 5
 
Rabanne's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 617
Default

Propun eu alta provocare: un dynotest pe niste masini sa vedem cine scoate cei mai multi cai putere in conditiile unui consum mai redus si unor noxe mai reduse;)Masina poate fi orice model, eventual daca am avea si un benzinar si un diesel ar fi perfect pentru a da posibilitatea de a ne arata maiestria pe absolut orice tip de masina. Asta inseamna sa fii propesionist: sa lucrezi si benzinare si dieseluri, sa le faci si via OBD si clasic si sa garantezi 100% pentru ceea ce faci:) Sa faci un chiptuning profesionist inseamna sa cunosti cum functioneaza un motor, sa cunosti ceea ce are el nevoie pentru a-i creste puterea, sa cunosti ceea ce trebuie modificat la nivelul softului pentru a realiza si consum mai redus, si noxe mai reduse si putere mai mare. Doar cunoscand totul despre aceasta meserie si despre motoare poti explica unui client ceea ce executi, ceea ce faci asupra masinii sale si doar facandu-l sa inteleaga ii poti conferi siguranta ca ceea ce faci este 100% sigur si respecta in totalitate ceea ce sustii despre chiptuning.
Rabanne is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 22:06   #13
Sfantul-Neo

Stage 5
 
Sfantul-Neo's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 410
Default

Da dar un dynotest costa banutzi!nu stiu exact cat dar parca vazusem nu stiu unde ...era in jurul de 50 de dolari sau euro ...ma rog...cine stie sa zica
Sfantul-Neo is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 22:16   #14
Rabanne

Stage 5
 
Rabanne's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 617
Default

Eu suport dyno-ul pentru masinile cu softurile mele instalate;)
Rabanne is offline   Reply With Quote
Old 13-02-06, 09:08   #15
WoW

Stage 5
 
WoW's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 589
Default

Mentionez clar NU EU FAC SOFTUL!!!! E facut de TCM TUNING GERMANIA. Are certificat de calitate TUV

E o mare diferenta intre a face tu softul si a/l lua de la ei!Aici nu e vorba de care scoate cati mai multi cai ci de care pune cel mai de calitate soft, care iti garanteaza masina ca merge sute de mii de km!!
WoW is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -