Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Evenimente Legal Racing > Curse legale 402 m Bucuresti - 19 mai 2013

Curse legale 402 m Bucuresti - 19 mai 2013 China Town Racing - 19 mai 2013 - Bucuresti

Reply
 
Thread Tools
Old 13-05-13, 09:23   #1
ZoliaT
Administrator

Stage 5
 
ZoliaT's Avatar
 
Join Date: Apr 2003
Posts: 3,316
Member of:
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[Echipa de sprijin]
Exclamation Grupe de participare LR

Clasele se constituie in functie de puterea motoarelor ce echipeaza automobilele la momentul competitiei si sunt urmatoarele :
A – sub 90cp
B – intre 90 si 115cp
C – intre 115 si 150cp
D – intre 150 si 200cp
E – intre 200 si 250cp
F – intre 250 si 300cp
G – intre 300 si 375cp
H – intre 375 si 430cp
I – intre 430 si 550cp
J – peste 550cp


Nota: O clasa este constituita daca sunt minimum 6 participanti care au luat startul. Daca clasa nu se constituie masinile inscrise in aceasta clasa intra automat la o clasa superioara.
Nota : Puterea exprimata in cp se obtine inmultind puterea exprimata in kw cu 1.36.

INCADRAREA IN GRUPE

La incadrarea in grupe se iau in calcul coeficientii de corectie afisati mai jos

- Coeficienti pentru supraalimentare (Cs)

Pentru turbo – 1.6 (benzina) si 1.4 (diesel)
Pentru compresor sau N2O – 1.3

*Coeficientul este luat in calcul doar pentru modificarile care nu sunt trecute in talonul masinii

- Coeficienti in functie de tractiune si arhitectura (Cta)

Tractiune fata - 0.95
Motor central - 1.15
Tractiune 4×4 - 1.12 (se aplica pentru puteri mai mari de 200cp)

Mod de calcul al incadrarii in clase: P x Cta (daca e cazul) x Cs (daca e cazul) = Pf
P - puterea de fabrica a motorului care echipeaza masina la momentul cursei
Pf – puterea finala conform careia se face incadrarea in clase
__________________
| www.4tuning.ro | Masini de vanzare | Bazar Auto | Piese Auto ||

Last edited by SEBASTIAN; 14-05-13 at 19:27.
ZoliaT is offline   Reply With Quote
Old 13-05-13, 23:03   #2
GeorgeO

Stock
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 9
Exclamation Re: Grupe de participare LR

Quote:
Originally Posted by ZoliaT View Post
Clasele se constituie in functie de puterea motoarelor ce echipeaza automobilele la momentul competitiei si sunt urmatoarele :
A – sub 90cp
B – intre 90 si 115cp
C – intre 115 si 150cp
D – intre 150 si 200cp
E – intre 200 si 250cp
F – intre 250 si 300cp
G – intre 300 si 375cp
H – intre 375 si 425cp
I – intre 425 si 525cp
J – peste 525cp

Nota: O clasa este constituita daca sunt minimum 6 participanti care au luat startul. Daca clasa nu se constituie masinile inscrise in aceasta clasa intra automat la o clasa superioara.
Nota : Puterea exprimata in cp se obtine inmultind puterea exprimata in kw cu 1.36.

INCADRAREA IN GRUPE

La incadrarea in grupe se iau in calcul coeficientii de corectie afisati mai jos

- Coeficienti pentru supraalimentare (Cs)

Pentru turbo – 1.6 (benzina) si 1.4 (diesel)
Pentru compresor sau N2O – 1.3

*Coeficientul este luat in calcul doar pentru modificarile care nu sunt trecute in talonul masinii

- Coeficienti in functie de tractiune si arhitectura (Cta)

Tractiune fata - 0.95
Motor central - 1.15
Tractiune 4×4 - 1.12 (se aplica pentru puteri mai mari de 200cp)

Mod de calcul al incadrarii in clase: P x Cta (daca e cazul) x Cs (daca e cazul) = Pf
P - puterea de fabrica a motorului care echipeaza masina la momentul cursei
Pf – puterea finala conform careia se face incadrarea in clase
Am cateva intrebari legate de alcatuirea grupelor si calcularea puterilor la masini , unde cred ca se fac cateva greseli majore :
1) De ce coeficientul de supraalimentare la benzina este atat de mare , cand ,in general, un motor echipat pe acelasi model de masina atat in varianta aspirata cat mai apoi in varianta turbo, are o diferenta de putere de maxim 35-40% in plus !? ( luati ca exemplu motorul 3.8 de pe 911 4/4S si 911 Turbo/Turbo S)
2) De ce "Cs" este diferit la benzina fata de motorina in loc sa fie acelasi? (nu cred ca mai este nevoie de exemplu...)
3) De ce un motor central are coeficient (Cta) de peste 1 ? De cand un motor amplasat central reprezinta un avantaj pe un traseu liniar si nu unul virajat/circuit? Aici chiar e funny cine a gandit treaba asta... La tractiune e corect, dar amplasamentul motorului si distributia maselor nu reprezinta vreun avantaj la liniute de 402m... Iar daca ar fi, atunci ce faceti cu cei cu motorul amplasat in spate, gen 911 ???
4) Unele grupe ar trebui regandite, in special G/H/I. Daca ne luam dupa cum sunt alcatuite acum,ca exemplu, 3 masini care in realitate sunt facute si gandite din aceeasi clasa, ex. M3 (420cp) , RS5 (450cp) si C63 AMG ar fi toate in clase diferite, dupa calculul vostru puterea fiind de 420 ; 504 ; 487 !!!
Mai grav, modelele inferioare gen BMW 335xi ar fi incadrat de la 306cp stock la aberanta putere de 489.5 cp !!!
Iar un Audi S5 3.0 cu doar 333cp stock, ar fi incadrat la 333x1.6x1.12=597 cp !!!!!!! Este o absurditate fara masura !
Sper sa luati in calcul cele enumerate mai sus si analizand doar exemple care mi-au venit spontan, va dati seama ce greseli faceti cu acei coeficienti...
GeorgeO is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 02:15   #3
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Grupe de participare LR

Eu cred ca n-ai prins ideea cu coeficientii aia, cred ca se refera la supra-alimentare adaugata sau upgrade de la original nu ca daca masina are 100cp turbo din fabrica=160cp aspirat ci daca masina avea 100cp aspirat din fabrica, tu ii pui turbo, se considera a avea 160cp daca e otto.

Daca tu nu consideri ca distributia maselor nu e importanta, intreaba un TIR-ist cum e doar cu capul tractor care are tractiunea pe spate si mare parte din masa in fata
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 11:03   #4
GeorgeO

Stock
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 9
Default Re: Grupe de participare LR

1) Nu se refera la supraalimentare "adaugata" . (te rog sa adaugi tu un compresor la una care deja are unul... ) )
2) La "liniute" de 402 m, distributia maselor nu iti poate oferi vreun avantaj incat sa o folosesti la calcularea puterii finale.
3) Sunt mai mult de 2 intrebari si vad ca nimeni din organizatori nu se gandeste sa rasp macar la una din ele.... sunt curios cine naiba care are o masina de peste 300cp stock si mai ales cu integrala, va participa la acest concurs in cadrul acestor grupe...
GeorgeO is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 11:25   #5
kimi
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
kimi's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,222
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Grupe de participare LR

Quote:
Originally Posted by GeorgeO View Post
sunt curios cine naiba care are o masina de peste 300cp stock si mai ales cu integrala, va participa la acest concurs in cadrul acestor grupe...
Eu am 265 cai turbo 4x4...

Dupa aplicarea coeficientilor intru la grupa I (425-525)..

Cu cat concurenta e mai puternica cu atat tragi mai tare sa ajungi in varf..Nu pot sa spun ca sunt 100% de acord cu coeficientul ptr turbo de fabrica, dar il accept si ma inscriu la cursa
kimi is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 12:15   #6
dRR-XWX

Stage 5
 
dRR-XWX's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 2,282
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DAEWOO]
[FORD]
[2 Roti]
[Opel]
Default Re: Grupe de participare LR

cielo bimoto (2 x c20xe) la ce grupa intra??
sau mai bine spus, nu are nici ITP nici asigurare, poate participa?
dRR-XWX is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 13:21   #7
alecsutu1

Stage 5
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 687
Default Re: Grupe de participare LR

Quote:
Originally Posted by GeorgeO View Post
1) Nu se refera la supraalimentare "adaugata" . (te rog sa adaugi tu un compresor la una care deja are unul... ) )
2) La "liniute" de 402 m, distributia maselor nu iti poate oferi vreun avantaj incat sa o folosesti la calcularea puterii finale.
3) Sunt mai mult de 2 intrebari si vad ca nimeni din organizatori nu se gandeste sa rasp macar la una din ele.... sunt curios cine naiba care are o masina de peste 300cp stock si mai ales cu integrala, va participa la acest concurs in cadrul acestor grupe...
sincer,tu crezi ca la curse vine multa lume cu masini stock?
distributia maselor ajuta in unele cazuri ,nu la puterea finala evident
legat de:
Unele grupe ar trebui regandite, in special G/H/I. Daca ne luam dupa cum sunt alcatuite acum,ca exemplu, 3 masini care in realitate sunt facute si gandite din aceeasi clasa, ex. M3 (420cp) , RS5 (450cp) si C63 AMG ar fi toate in clase diferite, dupa calculul vostru puterea fiind de 420 ; 504 ; 487 !!!

un RS5 stock cred ca bate M3-ul sau ma rog sunt pe acolo,cum crezi ca va merge un RS5 cu un soft?din ce vad grupele au fost facute plecand de la ideea ca se vor prezenta masini modificate,altfel daca e sa te dai dupa puterea din talon...
alecsutu1 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 13:49   #8
phaeton
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
phaeton's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 954
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SKODA]
Default Re: Grupe de participare LR

Deci 1.9 tdi intra la grupa C, cu Pf 139.65?
phaeton is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 18:00   #9
GeorgeO

Stock
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 9
Default Re: Grupe de participare LR

La motoarele aspirate nu ai ce soft sa le pui...chiar si cu el, nu obtii mai mult de 5% dar asta e alta poveste. In plus, la cum sunt facute grupele, M3 nici macar nu e in grupa cu RS5 dar un 335xi sau un S5 este, ba chiar au puterea finala calculata dupa aceasta metoda mai mare decat a RS5-ului ! Ma rog...eu am incercat sa sesizez niste greseli , intentia mea fiind una constructiva dar vad ca nimeni din organizatori nu se sinchiseste sa faca ceva in aceasta privinta. Bafta.
GeorgeO is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 18:07   #10
GeorgeO

Stock
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 9
Default Re: Grupe de participare LR

Eu de ex. am si un 2.0 TFSi cu 220 cp stock, care dupa calculele de mai sus, ar fi incadrat cu 395 cp !!! Cu toate ca are un stage 2 +, abia daca scoate 272-275 cp si crede-ma, e maxim ce se poate face fara sa schimbi turbina iar cu una schimbata il duci in max 350-360 cp, aseamanator cu S3-urile... Cum naiba ai vrea sa concureze cineva cu o masina de 200-220 cp la grupa de 430-550 cp !??!
GeorgeO is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 19:30   #11
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Grupe de participare LR

Quote:
Originally Posted by dRR-XWX View Post
cielo bimoto (2 x c20xe) la ce grupa intra??
sau mai bine spus, nu are nici ITP nici asigurare, poate participa?
Sigur ca poate sa participe.
Se calculeaza puterea insumata a motoarelor la care se aplica coef de 4x4.


Atentie la ultimele doua grupe unde pana de curand se strecurase o greseala de redactare.

Cred ca posesorii de aspirate vor fi foarte bucurosi cu aceste clase.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 14-05-13, 19:40   #12
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Grupe de participare LR

Quote:
Originally Posted by GeorgeO View Post
Eu de ex. am si un 2.0 TFSi cu 220 cp stock, care dupa calculele de mai sus, ar fi incadrat cu 395 cp !!! Cu toate ca are un stage 2 +, abia daca scoate 272-275 cp si crede-ma, e maxim ce se poate face fara sa schimbi turbina iar cu una schimbata il duci in max 350-360 cp, aseamanator cu S3-urile... Cum naiba ai vrea sa concureze cineva cu o masina de 200-220 cp la grupa de 430-550 cp !??!
Ai cumva un A4 DTM ?
Totusi trebuie sa ti cont de faptul ca este o intrecere pe doar 402m si nu pe autostrada, iar transmisia joaca un rol important forta de tractiune fiind data de cuplul la roata.

Multe din masinile stock sunt departe de a obtine puterile declarate de producator, dar in cazul tau Audi la 2.0 TFSI sta destul de bine, pe cand la un RS5 valorile sunt mult mai mici decat se crede.


Poate pe viitor cei care vor avea fise dyno corecte vor putea sa fie incadrati conform fiselor relevate.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -