Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Totul despre anvelope

Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori.

Reply
 
Thread Tools
Old 24-03-14, 14:03   #1
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Exclamation Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Michelin Romania ne-a pus la dispozitie doua seturi de anvelope noi pe care sa le testeze redactia 4Tuning.

E vorba de MICHELIN Primacy 3 si MICHELIN Latitude Cross.

Primacy 3 este un pneu performant oferit de Michelin care exceleaza in franarea pe suprafata uscata, in franarea pe suprafata umeda si franeaza extrem de bine in viraje pe suprafate umede.



MICHELIN Primacy 3 ofera toate calitatile MICHELIN Total Performance, oferind cea mai buna combinatie de longevitate, aderenta si confort pentru un sofer care vrea sa-si doteze autoturismul cu pneuri de calitate.

Latitude Cross este o anvelopa 4x4 cu tractiunea unei anvelope off-road si confortul unei anvelope on-road care se remarca printr-un randament kilometric excelent.



MICHELIN Latitude Cross ii ofera soferului un confort acustic maxim, tractiune excelenta in orice conditii si randament kilometric excelent. Este un pneu dedicat sezonului cald.

Acestea sunt detaliile oficiale, pe care le afla oricine doreste sa-si cumpere pneuri Michelin. Aici, in acest topic, va vom spune realitatea despre aceste anvelope: cum se comporta in diferite situatii, cum se uzeaza si ce alte experiente vom avea la bordul masinilor incaltate cu aceste anvelope.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	520x540_primacy3.jpg
Views:	126
Size:	103.0 KB
ID:	2960307   Click image for larger version

Name:	520_540_LatitudeCross.jpg
Views:	142
Size:	90.3 KB
ID:	2960308  

Last edited by Hondarul; 24-03-14 at 14:08.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 02-04-14, 08:55   #2
asandulescu
Super Moderator

Stage 2
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 38
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Am primit anvelopele noi MICHELIN Primacy 3. Ma saturasem de sh, sa stau sa le schimb in fiecare an sau la doi ani. Imediat ce le-am pus pe masina, comportamentul acesteia s-a schimbat. Tinuta de drum s-a iMbunatatit considerabil, zgomotul la rulare este mic, practic inexistent, franarea pe asfalt uscat este excelenta si confortul a crescut putin, asta si datorita balonului mai mare, eu trecand de la 205/55/16 la 215/55/16.

Intr-adevar, diferenta nu este mare dar chiar se simte, poate ca si talonul anvelopei este mai moale si gandit pentru confort.

Astept sa ies cu masina la un drum mai lung sa pot rula cu viteze mari si sa vedem cum se simpte pe curbe, dar mai ales pe drum ud sau ploaie.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1356.jpg
Views:	134
Size:	2.53 MB
ID:	2965141   Click image for larger version

Name:	IMG_1357.jpg
Views:	130
Size:	2.90 MB
ID:	2965142  

Last edited by Hondarul; 03-04-14 at 08:28.
asandulescu is offline   Reply With Quote
Old 07-04-14, 10:33   #3
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Eu am dotat SUV-ul corean cu motor V6 cu pneurile MICHELIN Latitude Cross.

Prima impresie nu a fost una pozitiva, chiar la vulcanizare: 3 din 4 pneuri bateau "ochiometric". Adica janta goala pusa pe aparatul de echilibrat e dreapta, dar cu anvelopa se vede ca oscileaza. Doua din ele oscileaza vizual chiar serios. Insa pentru ca e vorba de pneuri mai profilate, de dimensiune mare, cel mai probabil, asa cum ziceau si oamenii de la vulcanizare, au fost deformate de la depozitare si sunt necesari ceva kilometri pentru uniformizare.

De fapt, din prima, cei de acolo mi-au zis sa revin dupa vreo 500 de kilometri parcursi cu rotile noi ca sa facem o echilibrare si mai precisa.

Partea buna este ca nu se simte nicio bataie/trepidatie in volan.

M-am uitat mai bine pe ele si sunt un fel de all-season. Adica au semnul M + S, adica noroi si zapada. Probabil ca nu exceleaza ele la mersul pe gheata, dar care pneu exceleaza? Insa aceasta veste este buna, ca nu mai este necesar un set dedicat mersului in sezonul rece.

Saptamana asta plec cu masina in Delta Dunarii, pe teren accidentat. Si acolo voi vedea cel mai bine cum se comporta, mai ales ca ploua si se anunta noroaie interesante.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	9ffd1adb06267237_org.jpg
Views:	122
Size:	2.17 MB
ID:	2967597  
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 07-04-14, 11:28   #4
asandulescu
Super Moderator

Stage 2
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 38
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Pe aceasta masina am mai avut Toyo sh(6mm) si Continental noi. Ambele si-au facut treaba intr-o oarecare masura, problema era pe asfalt ud, de fiecare data cand fortam frana ABS-ul nu intarzia sa intre. Practic aderenta era foarte scazuta pe asfalt ud, mai scazuta ca pe asfalt ud pe vreme ploioasa, un fenomen destul de ciudat. Cu noile anvelope Michelin Primacy 3 diferenta intre ud si uscat e insesizabila, nu degeaba au eticheta cu simbolul A la testul de franare pe ploaie. Sa vedem cum se comporta si peste cativa ani, daca cauciucul imbatraneste.
Pe asfalt du distractia nu a disparut, inca pot sa fac spatele sa fuga, dar in momentul in care masina revine pe traiectorie forta exercitata de aderenta este foarte mare, parca se rupe masina in doua.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1415.jpg
Views:	116
Size:	2.37 MB
ID:	2967637   Click image for larger version

Name:	IMG_1417.jpg
Views:	115
Size:	2.46 MB
ID:	2967638   Click image for larger version

Name:	IMG_1418.jpg
Views:	127
Size:	2.66 MB
ID:	2967639  

Click image for larger version

Name:	IMG_1419.jpg
Views:	113
Size:	2.63 MB
ID:	2967640  
asandulescu is offline   Reply With Quote
Old 16-04-14, 09:24   #5
asandulescu
Super Moderator

Stage 2
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 38
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Din pacate, in Romania mai trebuie sa circulam si in locuri neasfaltate, pe aceste drumuri avem nevoie de aderenta. Stiu ca aceste anvelope nu sunt gandite pentru astfel de drumuri, dar am reusit sa nu raman blocat in noroi pe ulite.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1452.jpg
Views:	123
Size:	2.96 MB
ID:	2972484   Click image for larger version

Name:	IMG_1453.jpg
Views:	132
Size:	3.72 MB
ID:	2972485   Click image for larger version

Name:	IMG_1454.jpg
Views:	165
Size:	3.88 MB
ID:	2972486  

Click image for larger version

Name:	IMG_1455.jpg
Views:	114
Size:	3.82 MB
ID:	2972487  
asandulescu is offline   Reply With Quote
Old 23-04-14, 16:09   #6
asandulescu
Super Moderator

Stage 2
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 38
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Ca toata lumea de Pasti am umblat si eu cu masina. 1100km, din care 350km parcursi pe ploaie si restul pe uscat. Comportamentul anvelopelor este ireprosabil, peste asteptareile mele, zgomot redus indiferent de viteza.

Chiar sunt cele mai bune anvelope pe care le-am avut pana acum la BMW.

Pe aceasta masina am mai avut Toyo sh(6mm) si Continental noi. Ambele si-au facut treaba intr-o oarecare masura, problema era pe asfalt ud - de fiecare data cand fortam frana, ABS-ul nu intarzia sa intre. Practic, aderenta era foarte scazuta pe asfalt ud, mai scazuta ca pe carosabil ud pe vreme cu ploaie puternica, un fenomen destul de ciudat...

Cu noile anvelope MICHELIN Primacy 3, diferenta Dintre ud si uscat e insesizabila, nu degeaba au eticheta cu simbolul A la testul de franare pe ploaie. Sa vedem cum se comporta si peste cativa ani, daca imbatraneste cauciucul si isi pierde din aderenta.

Pe asfalt ud distractia nu a disparut, inca pot sa fac spatele sa fuga, dar in momentul in care masina revine pe traiectorie, forta exercitata de aderenta este foarte mare, parca se rupe masina in doua si revine unde trebuie.

Am sesizat si un oarecare minus: sunt niste pneuri destul de grele. Motiv pentru care am adaugat in jur de 8 kilograme la roti, lucru care, teoretic, ar trebui sa creasca consumul masinii. Dar pana acum nu am simtit nicio diferenta la drum intins.

Last edited by Hondarul; 24-04-14 at 15:27.
asandulescu is offline   Reply With Quote
Old 19-05-14, 11:07   #7
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Sandulescule, nu am dubii ca acele anvelope Primacy 3 se comporta bine in orice conditii. Am avut si eu si nu degeaba sunt scumpe. Chiar cand am fost la dealer ca sa le montez, venise un nene care avea una si buna in cap: vreau Primacy 3.

Dar oricat de bune ar fi ale tale, coreana mea e incaltata cu anvelope mai zdravene. Latitude Cross pe 16 inch, dimensiunea originala din fabrica.

Au un profil interesant, adica au rizuri in zig-zag ca pentru iarna, dar sunt profilate in doua parti: o suprafata de rulare pe interior mai omogena, mai pentru asfalt, si una exterioara cu blocuri ceva mai despartite, pentru off-road.

Peretele lateral are chiar si cateva excrescente, tot pentru mersul pe noroi accidentat.

Momentan nu le-am bagat in off-road, ca nici masina nu este facuta pentru asa ceva. Dar urmeaza iesiri mai serioase pe coclauri.

Insa nici cu Bucurestiul nu mi-e rusine... gropi, baltoace si drumuri de pamant ca in epoca de piatra. Uite mai jos filmul de cand am iesit cu cazanul la plimbare si am dat de baltoace de mai bine de jumatate de metru.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20140518_162313.jpg
Views:	160
Size:	1.76 MB
ID:	2986734   Click image for larger version

Name:	20140518_162322.jpg
Views:	147
Size:	1.67 MB
ID:	2986735   Click image for larger version

Name:	20140518_162332.jpg
Views:	154
Size:	1.57 MB
ID:	2986736  

Click image for larger version

Name:	20140518_162347.jpg
Views:	156
Size:	1.46 MB
ID:	2986737   Click image for larger version

Name:	20140518_162355.jpg
Views:	164
Size:	1.51 MB
ID:	2986738  
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 03-06-14, 16:18   #8
dan.bellu

Stage 1
 
Join Date: May 2013
Posts: 24
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Ce parere aveti:
Sunt in situatia de a cumpara niste anvelope noi Michelin Pilot Sport PS3 , imi place mai mult profilul decat Primacy. Ar fi doua variante: indice de viteza V sau W (ambele cu indice A pe ud si 71dB). Pretul ar fi 574 sau 530lei/buc. Are sens sa optez pentru W daca nu voi merge mai tare de 200 - 210 km/h, si asta doar ocazional (V fiind pana la 240km)? ''W'' iti ofera o siguranta mai mare la rulare? Permite o incalzire mai mare a cauciucului la rulare la viteza constant? Are mai multe pliuri banda de rulare?
Dar am inteles ca este si mai greu decat ''V''.
dan.bellu is offline   Reply With Quote
Old 17-06-14, 10:35   #9
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Salut!

In primul rand, trebuie sa te gandesti pe ce masina le montezi. Adica daca e de familie sau daca e de performanta. Mai exact, daca circuli cu ea mai sportiv sau mai cuminte... Primacy 3 este o anvelopa excelenta in orice conditii si este din categoria medie si peste medie. Adica vei gasi automobile precum Audi A6 sau BMW Seria 5 care vin din fabrica cu asa ceva, deci masini scumpe.

MICHELIN Pilot Sport PS3 este un pneu care nu va rezista in timp la fel de bine ca un Primacy 3, insa iti va oferi mai multa performanta, aderenta pe uscat si o franare mai buna. De aceea se preteaza la o masina performanta.

Cat despre indicele de viteza, este orientativ, cred eu. Poti circula cu un V si mai rapid de 240 km/h, acea viteza este orientativa la care producatorul ofera siguranta. Un pneu cu indice de viteza ridicat, adica peste 240 sau chiar 300 km/h are o compozitie ceva mai diferita, astfel incat sa nu se modifice forma la temperaturi inalte, fiind astfel mai putin predispus la o eventuala pana.

In viata reala, un pneu cu indice de viteza de maxim 240 km/h este mai mult decat suficient.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 17-06-14, 10:38   #10
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Am intrat nitel la noroiala cu MICHELIN Latitude Cross. Dar lejer, nimic serios. Si prima impresie este ca profilul acestui pneu este gandit in asa fel incat sa nu se incarce cu noroi.

Si mi-am dat seama de asta dupa ce am iesit pe asfalt, obisnuit fiind sa aud cum sare noroiul din roti si las murdarie in urma mea. Acum, nu s-a intamplat asa. Profilul este gandit ca pneul sa nu se incarce si sa se curete repede, chiar daca rulezi la viteza mica.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_5962.JPG
Views:	152
Size:	3.06 MB
ID:	2997741   Click image for larger version

Name:	IMG_5963.JPG
Views:	161
Size:	2.69 MB
ID:	2997742   Click image for larger version

Name:	IMG_5964.JPG
Views:	156
Size:	2.35 MB
ID:	2997743  

Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 17-09-14, 10:39   #11
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Am observat ca daca umfli pneurile cu aer, atunci cand vine frigul, presiunea este mai mica si trebuie sa mergi iar la vulcanizare.

Anvelopele de SUV Latitude Cross au ajuns momentan la vreo 3500 de kilometri rulati. Inca nu se vad semne de uzura si martorii-mustati sunt la locul lor.

Ar fi trebuit sa mai fac o vizita la vulcanizare dupa aproximativ 1000 de kilometri parcursi pentru o re-echilibrare, fiind vorba de anvelope asa de mari, insa nu m-am dus ca nu se simte nimic ciudat in volan.

Revin cu poze de uzura si presiune.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 17-09-14, 10:43   #12
asandulescu
Super Moderator

Stage 2
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 38
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

In wikendul acesta am facut o coborare mai in forta de la Straja de la cota 1600. E un drum virajat, destul de liber, am intalnit doar doua masini pana jos. "Intrecerea" a fost intre mine si cei care au plecat cu telecabina, nu i-am intrecut, dar pot sa zic ca a fost de 1000 de ori mai palpitant, anvelopele au fost peste asteptari, asfaltul era uscat cu zone umede unde erau unbrite de munte sau pomi. Aderenta anvelopelor a fost atat de buna incat am reusit sa prajesc franele si ultimile curbe au fost executate doar cu bunavointe anvelopelor, frana devenind total ineficinta. M-am porit si iesa fum din placute, semn ca ajunsesera la capatul puterilor. In anii trecuti am mai facut cobarari de acest gen, atunci eram limitat de anvelope, care pierdeau aderenta si ma impingeau spre exteriorul curbei. Cand am ajuns jos m-am uitat si bucatele mici din anvelopa lipseau, erau ciupite din cm in cm, dar Michelin-urile nu au avut nimic, erau intregi si calde.
asandulescu is offline   Reply With Quote
Old 17-09-14, 10:52   #13
asandulescu
Super Moderator

Stage 2
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 38
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Quote:
Originally Posted by dan.bellu View Post
Ce parere aveti:
Sunt in situatia de a cumpara niste anvelope noi Michelin Pilot Sport PS3 , imi place mai mult profilul decat Primacy. Ar fi doua variante: indice de viteza V sau W (ambele cu indice A pe ud si 71dB). Pretul ar fi 574 sau 530lei/buc. Are sens sa optez pentru W daca nu voi merge mai tare de 200 - 210 km/h, si asta doar ocazional (V fiind pana la 240km)? ''W'' iti ofera o siguranta mai mare la rulare? Permite o incalzire mai mare a cauciucului la rulare la viteza constant? Are mai multe pliuri banda de rulare?
Dar am inteles ca este si mai greu decat ''V''.

Daca banii nu sunt o problema poti opta pentru cele cu W. Sunt mai ranforsate, dar diferenta este mica. Ca performanta in viata de zi cu zi nu vei simtii nimic, cred ca nici pe pista nu sunt diferente intre cele doua.

Daca am fi vorbit de o diferenta mai mare ca intre T si W era ceva, dar intre V si W
nu ai ce sa compari (240 VS 270km/h) viteze la care nu o sa rulezi.

Intradevar profilul e mai interesant, dar daca vrei ceva spectaculos, pt sho-uri arunca un ochi la o poza cu yokohama parada(nu se mai produc, poate daca gasesti sh)
asandulescu is offline   Reply With Quote
Old 24-02-15, 11:46   #14
danutu_x

Stock
 
Join Date: Feb 2015
Posts: 1
Default Re: Test de anvelope MICHELIN by 4Tuning

Conteaza f mult proprietatile cauciucului. Eu am Michelin Energy Saver si m-au scos din sarite in ce hal se aude sunetul la rulajul pe sosea...
Din toate testele vredensteinul ala a iesit cel mai ok. Am achizitionat pana la urma 4 anvelope Vredestein de la Auto Variant au sediu pe la piata domenii in sectorul 1. Am schimbat anvelopele la ei si cat am stat sa le schimbe a venit un mecanic de la ei si mi-a spus ca am placutele pe fata uzate si ca ar trebui sa le schimb . a trebuit sa fac si asta ca oricum trebuia sa fac un drum mai lung. Au oameni care chiar se implica
danutu_x is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -