La o masina din clasa compacta (neimportanta marca si anul de fabricatie), dimensiunea normala a rotilor mentionata si in CI sa zicem ca ar fi 205/55R16, cauciucurile fiind montate pe jante de 6,5x16". Dimensiunea de 225/50R16 are acelasi diametru total (chestie de matematica, 20,5x0,55 este practic egal cu 22,5x0,50), iar roata intra fara problema, masina va sta mai bine pe sosea, va frana si va accelera mai bine. Vor trebui jante de 7x16, dar nu neaparat.
Aceasta ar fi, sa zicem, cea mai uzuala problema de tuning auto, te-ar costa jantele noi din aliaj de 7x16 (dar cele din aliaj de 6,5x16 le-ai putea folosi la rotile de iarna) si, bineanteles cauciucurile de vara, noi, de 225/50 (dar cele originale le poti vinde), dar efortul merita pentru ca masina va arata mai bine si se va comporta altfel pe sosea !
Bineanteles ca ar mai exista si varianta sa montezi roti pe 17", adica 225/45R17, dar varianta asta, chiar daca te-ar situa deja in alta "clasa" de tuning, ti-ar cam goli buzunarul!
Intrebarea mea ar fi urmatoarea:
Punand alte roti cu acelasi diametru doar cu putin mai late (adica 225 fata de 205mm), pastrand la jante acelasi ET, ce solicitari mecanice vor aparea in plus la masina ta compacta, asta in situatia in care vei conduce la fel ca si inainte de schimbare, fara excese de viteza in curbe pana la fluieratul cauciucurilor, etc? Adica, la ce sa te astepti ca va ceda mai repede in timp la masina?