Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Totul despre anvelope

Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori.

Reply
 
Thread Tools
Old 03-06-14, 16:30   #1
dan.bellu

Stage 1
 
Join Date: May 2013
Posts: 24
Default 205/55R16 sau 225/50R16?

La o masina din clasa compacta (neimportanta marca si anul de fabricatie), dimensiunea normala a rotilor mentionata si in CI sa zicem ca ar fi 205/55R16, cauciucurile fiind montate pe jante de 6,5x16". Dimensiunea de 225/50R16 are acelasi diametru total (chestie de matematica, 20,5x0,55 este practic egal cu 22,5x0,50), iar roata intra fara problema, masina va sta mai bine pe sosea, va frana si va accelera mai bine. Vor trebui jante de 7x16, dar nu neaparat.
Aceasta ar fi, sa zicem, cea mai uzuala problema de tuning auto, te-ar costa jantele noi din aliaj de 7x16 (dar cele din aliaj de 6,5x16 le-ai putea folosi la rotile de iarna) si, bineanteles cauciucurile de vara, noi, de 225/50 (dar cele originale le poti vinde), dar efortul merita pentru ca masina va arata mai bine si se va comporta altfel pe sosea !
Bineanteles ca ar mai exista si varianta sa montezi roti pe 17", adica 225/45R17, dar varianta asta, chiar daca te-ar situa deja in alta "clasa" de tuning, ti-ar cam goli buzunarul!
Intrebarea mea ar fi urmatoarea:
Punand alte roti cu acelasi diametru doar cu putin mai late (adica 225 fata de 205mm), pastrand la jante acelasi ET, ce solicitari mecanice vor aparea in plus la masina ta compacta, asta in situatia in care vei conduce la fel ca si inainte de schimbare, fara excese de viteza in curbe pana la fluieratul cauciucurilor, etc? Adica, la ce sa te astepti ca va ceda mai repede in timp la masina?

Last edited by dan.bellu; 03-06-14 at 16:38.
dan.bellu is offline   Reply With Quote
Old 01-08-14, 18:58   #2
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: 205/55R16 sau 225/50R16?

Am mari indoieli ca se va comporta mai bine pe sosea cu 225 vs 205, e placebo 99%. Diferenta de talon e 0.2 la suta in cazul alora mai late...do the math. Si eu eram in aceeasi dilema dar am ales 205/55/r16 vs 225/50/r16 desi masina le suporta pe ambele (8j) Sunt mai ieftine si diferentele nu se vad decat, poate, pe circuit. Ideea e ca de bani mai putini iti iei gume mai high-end, 225/50 ma costa cu un milion (minim, ca la acelasi tip de gume diferenta e de vreo 2+) in plus/guma dar eco *** vs sport.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 18-08-14, 22:39   #3
manu07

Stage 3
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 105
Default Re: 205/55R16 sau 225/50R16?

Aceeasi nedumerire o am si eu: merita sa pun 225/50 ? trebuie alte jante? cu siguranta anul asta nu o sa pun. Am cauciucuri de vara ok pe 205 si pentru iarna vreau sa iau noi.. clar nu o sa dau banii pe 225 pentru zapada.
manu07 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-14, 00:56   #4
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: 205/55R16 sau 225/50R16?

Nu merita, obvious
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 21-08-14, 23:33   #5
manu07

Stage 3
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 105
Default Re: 205/55R16 sau 225/50R16?

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
Nu merita, obvious
Nici pentru vara? trebuie alte jante?
manu07 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-14, 14:46   #6
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: 205/55R16 sau 225/50R16?

Eu am asimetrice din fabrica, 8j pe spate si 7.5 j pe fata (parca). Ambele suporta 225/50 (scrie si in manualul masinii) sau 205/55 ambele R16.

Si nu, nu merita. Nu ai nici un castig de performanta/franare. Doar estetic, arata mai cool alea mai late. Cred ca si directia se simte mai bine/precis cu cauciucuri mai inguste.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 11-09-15, 10:30   #7
dan.bellu

Stage 1
 
Join Date: May 2013
Posts: 24
Default Re: 205/55R16 sau 225/50R16?

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
Eu am asimetrice din fabrica, 8j pe spate si 7.5 j pe fata (parca). Ambele suporta 225/50 (scrie si in manualul masinii) sau 205/55 ambele R16.

Si nu, nu merita. Nu ai nici un castig de performanta/franare. Doar estetic, arata mai cool alea mai late. Cred ca si directia se simte mai bine/precis cu cauciucuri mai inguste.
Daca se intra pe site-ul fabricantilor consacrati de jante (Ronal, Borbet, etc), pentru un anumit model de janta de aliaj valabil pentru o anumita marca de masina, o sa constatati ca , acolo unde tipul respectiv de janta are si TUV, producatorul de jante recomanda si dimensiunile de cauciucuri pentru janta respectiva in functie de masina respectiva si, in functie de diametrul jantei (16", 17", etc), recomanda chiar folosirea de anvelope mixte !
Daca diferenta este mare, asa cum ar fi la BMW seria 3, adica 225/45R17 fata si 255/40R17 spate, jantele vor fi diferite, dar se recomanda anvelope mixte si montate pe aceiasi janta, de exemplu 205/55R16 fata si 225/50R16 spate. Normal ca roata de rezerva o vei folosi de 205/55R16.
dan.bellu is offline   Reply With Quote
Old 18-11-20, 08:58   #8
vadrexim

Stock
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 5
Smile Re: 205/55R16 sau 225/50R16?

Atunci cand avem mai multe dimensiuni de anvelope omologate pe o masina, toti producatorii recomanda dimensiunea cu latime mai mica pentru iarna si dimensiunea cu latime mai mare pentru vara.

Motivul e foarte simplu: Aderenta anvelopelor iarna e mai buna daca forta de apasare/cm2 e mai mare. O pata de contact mai mare inseamna astfel o aderente mai mica si o pata de contact mai mica inseamna o aderenta mai mare.
Vara e fix pe dos !
vadrexim is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -