1949- Buick Roadmaster Convertible- Franklin Mint
Modelul Roadmaster a fost un automobil construit de divizia Buick a General Motors. S-a produs in 8 generatii, incepand cu 1936 pana in anul 1996. Originea numelui "Roadmaster" vin inca din anul 1936 atunci cand Buick a inceput sa dea nume liniilor de modele pe care le construia, astfel, Seria 80 a primit continuarea de "Roadmaster" devenind Seria 80 Roadmaster.
Macheta pe care o voi prezenta in continuare face parte din cea de-a 5-a generatie, produsa intre 1949 si 1953 in 7 uzine General Motors de pe intreg teritoriul SUA. Deisgner a fost celebrul Harley Earl iar modelul a fost in 7 variante de caroserie: in 4 usi, 3 modele: sedan, Riviera sedan si Estate wagon si in 2 usi 4 modele: Sedanet coupe, Riviera hardtop, convertible si Skylark convertible.
Roadmaster a primit prima sa restilizare majora post-razboi, incepand cu 1949, ampatamentul si lungimea totala fiind reduse dar crescand, in schimb, greutatea. Cea mai mare schimbare, insa, este parbrizul curbat format din 2 bucati. Alta schimbare la aceasta generatie este cele 4 "ventiports" (pe romaneste, cele 4 guri de ventilatie ale motorului aflate pe aripile fata). Doar Roadmaster avea 4 asemenea "ventiports", celelalte modele Buick, avand doar 3. Brosura de vanzare spunea ca acestea ajuta la ventilarea compartimentului motor si, posibil, ca asa era la inceputul lui 1949, dar, pe parcursul folosirii, ele se astupau. Ideea acestor "ventiports" a venit de la seful de proiectare, Ned Nickles, ce si-a instalat patru lumini pe fiecare parte a capotei si cablate, astfel incat la fiecare miscare a pistonului, ele sa se aprinda in flash-uri, simuland flacarile ce ieseau la evacuarile avioanelor de vanatoare. Combinatia cu emblema modelului dadeau senzatia soferului ca se afla la comanda unui imaginar avion de vanatoare.
Cu un total de 88 130 unitati vandute, record anual pentru Roadmaster, vanzarile modelului din 1949 reprezentau 27% din toate vanzarile Buick, un procent remarcabil avand in vedere pretul, un model Roadmaster 1949 costand cu putin sub un Cadillac Series 61.
Cateva lucruri si despre macheta de la Franklin Mint...Este produsa in 2004 intr-o serie de 2000 bucati, a mea avand numarul: 1746. Are plusuri dar si minusuri cum ar fi: stergatoare turnate (??!!), parasolare fixe, etc. Per total, insa, o macheta impresionanta pentru aceasta scara.