1930-Cadillac V16 LWB Imperial Sedan "Al Capone Edition"-Franklin Mint
In 1926, Cadillac a inceput cercetarea si dezvoltarea unui automobil cu un motor multicilindru. Dezvoltarea acestuia s-a facut in cel mai mare secret in urmatorii ani, mai multe prototipuri s-au construit si au fost testate. Toate acestea s-au intamplat in acelasi timp in care seful de la Cadillac, Larry Fisher si designer-ul sef al General Motors, Harley Earl, cutreierau Europa in cautare de inspiratie de la marii "carosieri" europeni.Spre deosebire de multi constructori de automobile de lux ce vindeau sasiul spre a fi "imbracat" de firme de carosat, General Motors si-a cumparat proprii constructori de caroserii: Fleetwood Metal Body si Fisher Body pentru a-si tine afacerile "in familie". Sasiul de cadillac putea fi totusi cumparat daca un cumparator insista dar intentia a fost sa se limiteze drastic numarul acestora.
Exact in timpul Marii Crize, in 1929, Cadillac anunta lumii disponibilitatea celui mai costisitor Cadillac construit pana atunci, noul V16. Noul automobil a fost pentru prima oara expus la show-ul auto din New York, in 4 ianuarie 1930. Masina a atras critici fabuloase si un interes imens din partea publicului, astfel Cadillac a inceput productia imediat.Desi era in plina criza, cei bogati si faimosi si-au gasit un loc si pentru el in garajul lor. Pana si Al Capone a ales acest model pentru uz personal...
Incepand cu luna Iunie 1930, 5 Cadillac V-16 noi noute, au participat la un tur promotional in unele din cele mai importante orase europene incluzand: Paris, Antwerp, Brussels, Amsterdam, Utrecht, Copenhagen, Stockholm, Berlin, Cologne, Dresden, Frankfurt, Hamburg, Munich, Nuremberg, Vienna, Berne, Geneva, Lausanne, Zürich, Madrid, San Sebastian, La Baule and Angers. Pe drumul de intoarcere din Spania, caravana de Cadillac-uri s-a oprit in orasul Cadillac din sud- vestul Frantei, desi, cu exceptia numelui, intre orasul respectiv si aceasta marca nu exista absolut nici o legatura.
Modelul s-a produs in 2 generatii,1930-1937 si 1938-1940, pana cand al doilea razboi mondial a omorat vanzarile.Macheta reprezinta prima generatie,din ambele generatii, in 11 ani de productie, s-a realizat un numar de doar 4076 bucati.Modelul de fata avea un motor nou V16(de aici si denumirea "populara" Cadillac Sixteen), de 452 cmc, si 165 cai putere, unul dintre cele mai puternice si mai silentioase motoare din SUA,din acel moment. Cu toate acestea s-a estimat ca la fiecare Cadillac vandut, General Motors pierdea o gramada de bani.
Era produs in uzinele General Motors din Detroit-Michigan, era un automobil imens, avand 5,6 metri lungime, 1,8 metri latime si o inaltime de 1,8 metri.
Franklin Mint a "prins" esenta acestui imens si puternic automobil in toata gloria lui.Macheta aceasta a reprezentat prima mea comanda pe ebay, si prima teapa.Aceasta a ajuns fara oglinzile laterale si cu niste sarmulite in loc de manere la portiere, plus ca era ffffff mizerabila, ceva de genul ca la un moment dat ma asteptam sa gasesc chiar soareci prin anumite cotloane ale machetei ferite ochiului...))))
Am dus-o la un coleg "machetist"(expert in kituri militare) care: a construit efectiv de la zero cele 2 oglinzi laterale si manerele, astfel incat acum este ca noua in privinta acestor deficiente...De asemenea a intrat intr-o serie de deratizare...)))...
Dar sa revenim la detalii putin tehnice prin expunerea catorva puncte forte si puncte slabe ale machetei.
- lipsa dog- legs-urilor atat la portiere ce se deschid in sistem "suicide" cat si la capota motorului
- interesant este ca nu avea stergatoare sau asa reiese din pozele de pe net.
- motorul foarte bine reprezentat
- portbagajul ( grlajul metalic din spate) nu se intinde
- bordul bine reprezentat.
Macheta, la geamurile portierelor spate are cate o gaura, pentru introducerea Tommy- Gun-urilor ( era gangsterilor, remember?). Desi este editia speciala Al Capone si macheta venea cu aceesorii ca : palaria lui Al Capone, o servieta si un Tommy Gun, toate la scara, bineinteles, din pacate acestea imi lipsesc dar promit ca le voi achizitiona in viitorul apropiat.
Va prezint mai intai niste foto cu originalul 1:1 cat si cu cateva brosuri care vin cu modelul la scara 1:24